abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:45:31 #126
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36489264
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:19 schreef Eland het volgende:

[..]

Zo! Ik ben benieuwd of bedrijven jou ook een aanwinst vinden
Ik denk het wel. Maar dat zei ik al.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:47:14 #127
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_36489318
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Doe niet zo kneuzerig. Jij bent van de uni zeker Jij moet eerst je theoretische kennis nog in de praktijk omzetten en het schijnt dat de werkgevers van tegenwoordig niet zoveel moeten hebben van arrogante academici die het bedrijf wel even zullen reorganiseren. HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Niet zo raar, bedrijven hebben liever hersenloze werkpaarden (aka mbo/hbo'ers) dan mensen die bijdehand terugdoen en nog gelijk hebben ook. Daar houden bazen niet van.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_36489822
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat is echt een bekend symptoom bij bijna-afgestudeerden. Ik heb er zelf ook last van. Ik loop mezelf de hele tijd te meten met doctoren en hoogleraren en vergeleken daarmee weet ik niets en zie ik niet in hoe ik goed in te zetten ben op de arbeidsmarkt. Terwijl ik toch altijd goede cijfers heb gehaald
Okee, ik ben dan wel niet bijna afgestudeerd (wel bijna met m'n bachelor klaar, woei!) maar ik vind dan toch dat jouw docenten / hoogleraren / etc. iets fout doen.

De docenten hier (ik studeer Engels, nu nog in Groningen) doen af en toe echt van die 'powertalks' omdat ze er achter zijn gekomen hoe laag het 'inzetbaar-op-de-arbeidsmarkt-vertrouwen' is bij afgestudeerden. Ze laten je een lijstje maken met wat jij denkt dat je kan of waar je goed voor bent, vervolgens kraken ze dat helemaal af en gaan vertellen wat je nou eigenlijk precies hebt geleerd in die jaren dat je hebt gestudeerd.

En dat blijkt vaak toch wel handig te zijn, die 'academische vaardigheden' gecombineerd met de specifieke vakinhoudelijke aspecten van de studie die je hebt gevolgd. Het betekent een helder inzicht, kunnen analyseren, theorie kunnen toepassen of verbeteren, etc.

Zo overtuigen ze studenten ervan dat ze heus wel inzetbaar en gewild zijn, plus je leert je eigen vaardigheden en kennis wat beter te verkopen als je echt moet gaan solliciteren

Doen ze dat nou echt bij geen enkele andere academische studie ?

Komt natuurlijk ook nog bij dat hoogleraren vaak nog jaren nadat ze zijn afgetudeerd verder onderzoek hebben lopen doen, dan is het logisch dat je je daar (nog) niet mee kan meten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2006 13:05:59 ]
pi_36490458
Nee, maar de aandacht voor de arbeidsmarkt is vanuit mijn studie zeer laag. Echt tevreden ben ik daar niet mee.
pi_36490489
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hbo Bedrijfseconomie.
Het eerste jaar ja. Dat was nog eens makkelijk. De moeilijke vakken komen nog wel.
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:37:20 #131
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36490689
mja, mijn docenten (ook engels, leiden, oude stijl) zijn ook wel heel positief...

maar ik heb nu eenmaal dat verkeerde beeld van mijn eigen intelligentie....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:27:59 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36492249
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Niet zo raar, bedrijven hebben liever hersenloze werkpaarden (aka mbo/hbo'ers) dan mensen die bijdehand terugdoen en nog gelijk hebben ook. Daar houden bazen niet van.
Wellicht Als je net van de uni komt moet je niet direct hoog van de toren gaan blazen en doen alsof je alles het beste weet (ook al heb je gelijk ). Er is ook nog zoiets als werkervaring. Beter is het om er een tijdje te werken en dan voorzichtig, stuk voor stuk, alle misstanden aan te kaarten
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:30:36 #133
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36492350
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:30 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het eerste jaar ja. Dat was nog eens makkelijk. De moeilijke vakken komen nog wel.
Ik mag het hopen. Het is wel leuk, weinig hoeven leren en toch tentamens goed maken, maar zo krijg je niet het idee dat je echt veel leert.

Ik ga er maar eens een topic over openen. Op zich wel interessant. Ook omdat ik een beetje mijn twijfels heb over de opleiding.
pi_36496025
Bij mij gaat leren vandaag verrassend goed! Dus ik ga snel weer verder voordat ik weer op Fok! blijf plakken.
pi_36496136
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:08 schreef klnvntrbyt het volgende:
Vertel hier hoe je SOG kunt voorkomen.
BVD.
Tenzij je iemand kunt inhuren om je te schoppen of met de zweep te geven als je uitstelgedrag vertoont, niet. Maar een troost, als je eenmaal een paar keer de mist ingegaan bent omdat je uiteindelijk gestresst met een hartslag van 180 je werkstukken midden in de nacht na de deadline zit te tikken omdat je opleiding er vanaf hangt, dan leer je daarvan. Ok, vooruit, dat klinkt ook niet erg bemoedigend.

Sorry, geen tips hier.
Sanity is (not) statistical
pi_36497683
Vandaag mijn hele kamer schoongemaakt. Gestofzuigd, stof afgenomen, bed verschoont de hele ratteplan. Nu kan ik morgen in een frisse kamer studeren

[ Bericht 2% gewijzigd door Stansfield op 30-03-2006 17:19:44 ]
  Redactie Frontpage donderdag 30 maart 2006 @ 17:26:33 #137
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_36498004
quote:

[..]

HBO'ers steken hun handen uit de mouwen

ik ben vandaag redelijk bezig geweest, ervanuit gaand dat ik geen flikker van javascript snapt, maar ik weet wel wat ik moet doen en ben al een stuk verder. moet nu de fout nog vinden waarom het niet werkt, maar dat is van later zorg.

iemand verstand van javascript hier?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_36499964
M'n kamer wordt met de dag schoner, alle snoeren en kabels liggen met de dag netter, alles waar ik nog wat aan moet veranderen wordt met de dag beter, i (L) tentamenweek!
pi_36500713
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef kwakveense het volgende:

[..]

het is ook een leuk onderwerp, zelfs zo leuk dat ik er op wil promoveren. maar door een ingewikkelde constructie met aio-plaats die al klaar lag etc. kwam er net even te veel druk op te staan.

achteraf merk ik nu pas hoe zeer dat heeft meegespeeld in mijn uitstelgedrag. de superhoge druk, gecombineerd met superhoge verwachtingen en mijn idee dat ik de hele boel loop te bluffen en eigenlijk niks kan (wat overigens niet waar is maar gewoon af en toe ineens opkomt, zoals bij het schrijven van deze scriptie) heeft er voor gezorgd dat ik alles veel te lang uitstelde...

en als je dan in anderhalve week 2/3 van je MA scriptie moet schrijven is t toch iets minder leuk...
Ja, ik ken het ook. Al komt het niet omdat ik vind dat ik tussen intelligentere mensen zit of zo. Sterker nog, soms ben ik zo'n optimist dat ik denk, wat zij kunnen begrijp ik ook en had ik mss. zelfs wel kunnen bedenken. Alleen dan kom ik een artikel tegen van een docent wat toevallig heel slecht is, want zij hebben natuurlijkook zo hun slechtere momenten, en dan denk ik het stelt ook allemaal niets voor, m'n opleiding stelt niets voor, m'n goede cijfer van die docent is niets waard, en ik ben ook helemaal niets.

En ik stress me ook de kolere voor m'n scriptie. Vorig jaar heb ik het op moeten geven, ik ging van de stress letterlijk haast tegen de vlakte. Dus toen ging ik een andere master doen, waarvoor je geen scriptie hoefde te schrijven. Alleen die regel hebben ze dit jaar veranderd dus hoewel ik nog geen onderwerp heb en keuze heb uit één docent die ik niet mag en niet van mijn opleidingstaal is, mag ik toch heus gaan beginnen over een paar weken.

Of ik een leuk onderwerp heb doet er dus ook niet echt toe voor mij. Het is gewoon nooit goed genoeg, ik wil er te veel van maken voor de tijd die ik heb. Dat probleem had ik met m'n BA thesis ook. Alleen al het feit dat het thesis heet, maakt het 'groter' dan het is. Want qua formaat was het zo'n beetje hetzelfde als een mid-term paper in de Master, en die schrijf ik in drie dagen tot een week. Echter, als BA thesis heb ik er een half jaar over gedaan, waarvan ik ongeveer 25 weken uitgesteld heb tot de docent mailde dat ze anders m'n cijfer er niet meer door kon krijgen. Nu zit ik dan nog met het probleem dat het onderwerp wat mij trekt iets is wat die ene docent dus helemaal afkeurt. Alleen al als ik erover begin op college vertrekt z'n gezicht, dus ja.

[ Bericht 15% gewijzigd door Maeghan op 30-03-2006 19:09:39 ]
pi_36500751
quote:
HBO'ers steken hun handen uit de mouwen
Wanneer dan? Als ze niet zitten te Fokken of zo?

donderdag 30 maart 2006 @ 21:24:28 #141
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36505458
bwaaaaahhhh ik wil niet meer...

heb vandaag al 2000 woorden geproduceerd en ik moet echt nog een flink stuk om dit hoofdstuk af te maken. ik wil t niet tot morgen laten wachten want anders krijg ik denk ik de conclusie en introuductie niet meer af.

beuhhhh ik wil echt niet meer....

*ik heb niet erg gesogd vandaag trouwnes...in totaal misshcien 1 uur geinternet, terwijl ik toch al vanaf half tien in de bieb zat vanochtend en verder twee keer een half uur pauze genomen om te eten.*
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:46:44 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36506316
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:06 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Wanneer dan? Als ze niet zitten te Fokken of zo?

Hm, heb je t over mij? psst, ik ben geen HBO'er
Niet meer actief op Fok!
pi_36508457
Ik heb net commander keen gespeeld in plaats van mijn essay te schrijven
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 22:43:21 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36508552
Ik ging altijd met de te leren stof een muziekje en een biertje op mn terras zitten leren .. werkte prima !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36510709
IK ben zo net klaar met het leren van mn tentamen. GIng echt super vandaag, gewoon praktisch aan 1 stuk doorgewerkt (met een uurtje of 2 pauze) vanaf vanochtend.

Verrassend hoe dat kan gaan
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:42:14 #146
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36510816
Ik zit al de hele avond als een gek te SOGgen
Ik moet echt maar eens wat gaan doen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_36510832
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef Litso het volgende:
Ik zit al de hele avond als een gek te SOGgen
Ik moet echt maar eens wat gaan doen.
Nu nog ?
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:53:29 #148
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36511170
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Nu nog ?
Wordt een nachtje doorhalen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:07:12 #149
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36511603
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:42 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Nu nog ?
Ik ben net begonnen met het schrijven van hetgeen ik tijdens mijn presentatie ga vertellen. Ik ben soms best productief op vreemde tijdstippen. Maar ik ga toch maar morgen verder, denk ik.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 01:28:31 #150
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36513259
grrrrrr bijna bijna bijna....nog een uurtje denk ik....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')