quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef kwakveense het volgende:[..]
het is ook een leuk onderwerp, zelfs zo leuk dat ik er op wil promoveren. maar door een ingewikkelde constructie met aio-plaats die al klaar lag etc. kwam er net even te veel druk op te staan.
achteraf merk ik nu pas hoe zeer dat heeft meegespeeld in mijn uitstelgedrag. de superhoge druk, gecombineerd met superhoge verwachtingen en mijn idee dat ik de hele boel loop te bluffen en eigenlijk niks kan (wat overigens niet waar is maar gewoon af en toe ineens opkomt, zoals bij het schrijven van deze scriptie) heeft er voor gezorgd dat ik alles veel te lang uitstelde...
en als je dan in anderhalve week 2/3 van je MA scriptie moet schrijven is t toch iets minder leuk...
Ja, ik ken het ook. Al komt het niet omdat ik vind dat ik tussen intelligentere mensen zit of zo. Sterker nog, soms ben ik zo'n optimist dat ik denk, wat zij kunnen begrijp ik ook en had ik mss. zelfs wel kunnen bedenken. Alleen dan kom ik een artikel tegen van een docent wat toevallig heel slecht is, want zij hebben natuurlijkook zo hun slechtere momenten, en dan denk ik
![]()
het stelt ook allemaal niets voor, m'n opleiding stelt niets voor, m'n goede cijfer van die docent is niets waard, en ik ben ook helemaal niets.
En ik stress me ook de kolere voor m'n scriptie. Vorig jaar heb ik het op moeten geven, ik ging van de stress letterlijk haast tegen de vlakte. Dus toen ging ik een andere master doen, waarvoor je geen scriptie hoefde te schrijven. Alleen die regel hebben ze dit jaar veranderd
![]()
dus hoewel ik nog geen onderwerp heb en keuze heb uit één docent die ik niet mag en niet van mijn opleidingstaal is, mag ik toch heus gaan beginnen over een paar weken.
Of ik een leuk onderwerp heb doet er dus ook niet echt toe voor mij. Het is gewoon nooit goed genoeg, ik wil er te veel van maken voor de tijd die ik heb. Dat probleem had ik met m'n BA thesis ook. Alleen al het feit dat het thesis heet, maakt het 'groter' dan het is. Want qua formaat was het zo'n beetje hetzelfde als een mid-term paper in de Master, en die schrijf ik in drie dagen tot een week. Echter, als BA thesis heb ik er een half jaar over gedaan, waarvan ik ongeveer 25 weken uitgesteld heb tot de docent mailde dat ze anders m'n cijfer er niet meer door kon krijgen. Nu zit ik dan nog met het probleem dat het onderwerp wat mij trekt iets is wat die ene docent dus helemaal afkeurt. Alleen al als ik erover begin op college vertrekt z'n gezicht, dus ja.
[ Bericht 15% gewijzigd door Maeghan op 30-03-2006 19:09:39 ]