Ja ze spreken half zingend.quote:
Friezen lijken op Hollanders (lang, blond), Limburgers lijken op kabouters en laven.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Limburgers en Friezen ze zullen altijd strijden om wie het minste op Den Ollanders lijken
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:44 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Limburgers lijken op kabouters en laven.
Ik nuanceer het even:quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:45 schreef Sextreme het volgende:
Limburgers: chill
Friezen: egotrippende klootzakken
nuff said
Omdat de Waddenzee ongeveer net zo diep is als die paar heuvels bij jullie hoog zijn lijkt mij je voorstel niet of nauwelijks haalbaar.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:23 schreef Sextreme het volgende:
Kut Friezen, afzinken in de waddenzee die zooi.
Limburgquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:48 schreef Sextreme het volgende:
Met jou kan ik praten,
uit welke provincie kom jij btw?![]()
quote:Omdat de Waddenzee ongeveer net zo diep is als die paar heuvels bij jullie hoog zijn lijkt mij je voorstel niet of nauwelijks haalbaar.
quote:Kut Friezen, afzinken in de waddenzee die zooi.
Ik zie perspectieven voor dit plan. Lekker dicht bij Amsterdam en flink ver verwijderd van die achterlijke Groningers.quote:Omdat de Waddenzee ongeveer net zo diep is als die paar heuvels bij jullie hoog zijn lijkt mij je voorstel niet of nauwelijks haalbaar.
En verrekte handig als de Russen, geholpen door de SP, deze kant op komenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:18 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
[..]
Ik zie perspectieven voor dit plan. Lekker dicht bij Amsterdam en flink ver verwijderd van die achterlijke Groningers.
[afbeelding]
En ik ben daar een vanquote:Op zondag 26 maart 2006 05:04 schreef Raat het volgende:
Gelukkig zijn er in Friesland ook mensen geboren die niet Fries zijn opgevoed, het wel verstaan maar in/uit principe niet spreken![]()
Dat was het al vanaf de topicstart.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:54 schreef Sextreme het volgende:
[afbeelding]
hebben ze een eigen vlag, willen ze meteen een eigen land.
p.s. is dit omgeslagen naar een anti friesland topic?![]()
Persoonlijk denk ik dat ons land beter af zou zijn wanneer anticonceptie in Brabant legaal gemaakt zou worden.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon lekker een hek eromheen, laat ze onafhankelijk worden en kondig onmiddelijk een immigratiestop voor Friezen af.
Noord-Brabant is economisch gezien van grote waarde voor Nederland. In tegenstelling tot Friesland.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:29 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat ons land beter af zou zijn wanneer anticonceptie in Brabant legaal gemaakt zou worden.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:45 schreef Sextreme het volgende:
Limburgers: chill
Friezen: egotrippende klootzakken
nuff said
Dat zegt niks. In principe zou 1 Fries het werk kunnen doen waar je nu 5 Brabanders voor nodig hebt. Men moet in Den Haag gewoon wat efficiënter denken en de taken een beetje herverdelen.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Noord-Brabant is economisch gezien van grote waarde voor Nederland. In tegenstelling tot Friesland.
Dat is onzin natuurlijk. Ben je zo'n zielige, gefrustreerde Fries?quote:Op zondag 26 maart 2006 12:56 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Dat zegt niks. In principe zou 1 Fries het werk kunnen doen waar je nu 5 Brabanders voor nodig hebt. Men moet in Den Haag gewoon wat efficiënter denken en de taken een beetje herverdelen.
Nee, geen sprookje. Misschien is het wel een goed idee om jouw hek juist om Brabant heen te zetten en de hele provincie ter hernoemen naar De Efteling. Ik wil best betalen om jullie uit te lachen.quote:
Het is wel onzin. Noord-Brabant is economisch van meer waarde dan Friesland. Dat ze die ontwikkelingsprovincie daar in het noorden maar onafhankelijk maken. Het wordt nog erger dan Wallonië.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:14 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Nee, geen sprookje. Misschien is het wel een goed idee om jouw hek juist om Brabant heen te zetten en de hele provincie ter hernoemen naar De Efteling. Ik wil best betalen om jullie uit te lachen.
sowieso is dat wel een goed idee.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:14 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Nee, geen sprookje. Misschien is het wel een goed idee om jouw hek juist om Brabant heen te zetten en de hele provincie ter hernoemen naar De Efteling. Ik wil best betalen om jullie uit te lachen.
Mensen die jouw veroordelen omdat je geen Fries spreekt zijn trieste lui. Daar sta je wel boven, mag ik hopen? Fries spreken kan geen kwaad, maar als je 't niet kunt: ook best. We zijn hier in Nederland. Je mag ervan uitgaan dat iedereen hier Nederlands kan spreken. Willen ze dat niet doen uit principe, dan zijn zéi degene die iets mankeert.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:23 schreef Sextreme het volgende:
Ik kan me er zo kapot aan ergeren. Friezen die alleen maar fries willen spreken, want het is toch een officieel geregistreerde taal van Nederland.
Vandaag kreeg ik namelijk een preek dat het schandalig was dat ik geen Fries kon verstaan, laat staan praten. Daarom vond hij dat ik onderontwikkeld was.
gewoon onderwater laten lopen!quote:Op zondag 26 maart 2006 13:56 schreef Eric82 het volgende:
Ik loop stage op het Friese provinciehuis en ik kan je vertellen dat hier bakken met belastinggeld worden gespendeerd aan het in twee talen vertalen van alle(!) ambtelijke stukken. Belachelijk gewoon. Mensen die hier gedetacheerd zijn vanuit de randstad worden niet serieus genomen als ze niet kunnen antwoorden in het Fries. Die achterlijke boeren weigeren gewoon om zich aan te passen.
En dan heb ik het nog niet eens over de FNP (Friese nationale partij). Gimme a break zeg...
Mensen uit de randstad zijn achterlijke boeren?quote:Op zondag 26 maart 2006 13:56 schreef Eric82 het volgende:
Mensen die hier gedetacheerd zijn vanuit de randstad worden niet serieus genomen als ze niet kunnen antwoorden in het Fries. Die achterlijke boeren weigeren gewoon om zich aan te passen.
In welk jaar leef jij?quote:Op zondag 26 maart 2006 12:29 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat ons land beter af zou zijn wanneer anticonceptie in Brabant legaal gemaakt zou worden.
Vroeg me het af omdat anti-conceptie legaal is, en jij blijkbaar denkt dat dit niet zo is.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:28 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Stel je deze vraag als mens of als Brabander?
Een stagelopende ambtenaar in spé die loopt te miepen over verspillingquote:Op zondag 26 maart 2006 13:56 schreef Eric82 het volgende:
Ik loop stage op het Friese provinciehuis en ik kan je vertellen dat hier bakken met belastinggeld worden gespendeerd aan het in twee talen vertalen van alle(!) ambtelijke stukken. Belachelijk gewoon. Mensen die hier gedetacheerd zijn vanuit de randstad worden niet serieus genomen als ze niet kunnen antwoorden in het Fries. Die achterlijke boeren weigeren gewoon om zich aan te passen.
En dan heb ik het nog niet eens over de FNP (Friese nationale partij). De CdK wordt erop aangesproken dat hij geen tijd neemt om Fries te leren. Die gast heeft wel wat beters te doen, stelletje rechtse subsidiesponzen. Gimme a break zeg...
BRONquote:Per saldo heeft Nijpels nog 27 bijbanen.
Precies. Een explosief onder de dienstauto van Nijpels lijkt me een goede start.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
Kijk eens wat vaker over de grens hoe je problemen aanpakt ipv. te navelstaren![]()
noop, die Friezenquote:Op zondag 26 maart 2006 14:07 schreef Tazattaque het volgende:
[..]
Mensen uit de randstad zijn achterlijke boeren?
Rot toch op zegquote:Op zondag 26 maart 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
Frysk bloed tsjoch op! Wol no ris brűze en siede,
en bűnzje troch ús ieren om!
Flean op! Wy sjonge it bęste lân fan d'ierde,
it Fryske lân fol eare en rom.
[offtopic] kabel tvquote:Op zondag 26 maart 2006 11:25 schreef dfens het volgende:
Vanwege UPC Digital hebben we nu alle regionale zenders hier. Leuk om die eens af te zappen. BEHALVE Omroep Friesland, want daar versta ik geen FUCK van
STERRFFFFFFFFFFFFF![]()
Waarom zijn ze nog erger? Ik bedoel ze spreken op z'n minst nog Nederlands, i.p.v. het achterlijke argument te gebruiken dat Fries een officieele taal is en dan stug in het Fries blijven lullen.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:24 schreef Grimm het volgende:
Ik vind limburgers nog steeds erger
quote:Op zondag 26 maart 2006 22:43 schreef Bensel het volgende:
Het kan vriezen, en het kan dooien.. "nou", zegt de grunniger, "geef mie den moar dooie friez'n"
ja, maar die zit vol Friezenquote:Op maandag 27 maart 2006 00:38 schreef Catch22- het volgende:
ik snapte er ook weinig van
het enige goeie dat uit friesland komt is de trein naar Zwolle
Daarom: hek eromheen!quote:
Die taal moet gewoon worden afgeschaft, het is niet meer dan een boerendialect. Ik irriteer me ook altijd dood aan die kut-Friezen met hun eigen volkslied, domme sporten en achterlijk taaltje. Het wordt tijd dat we die uithoek volstampen met fabrieken, woningen of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:23 schreef Sextreme het volgende:
Ik kan me er zo kapot aan ergeren. Friezen die alleen maar fries willen spreken, want het is toch een officieel geregistreerde taal van Nederland.
Vandaag kreeg ik namelijk een preek dat het schandalig was dat ik geen Fries kon verstaan, laat staan praten. Daarom vond hij dat ik onderontwikkeld was.
Jezus komop zeg, ik bedoel, ik ben een limburger maar ik zal toch echt iedereen aanspreken in het Nederlands en niet in het limburgs dialect.
Kut Friezen, afzinken in de waddenzee die zooi.
Zo ben ik mijn ei ook weer kwijt.![]()
![]()
Heb je ook wat tegen engelsen?quote:Op maandag 27 maart 2006 12:05 schreef freddygonzales het volgende:
Friezen zijn net Fransen, arrogant en zeer chauvinistisch.
Friezen![]()
Fransen![]()
Talpa![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |