Goede spelerquote:Op donderdag 8 november 2007 23:23 schreef SCH het volgende:
Wel raar dat zo'n goede speler geen vaste keus is daar.
Hij heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten, heeft ook veel goede dingen voor de club gedaan, maar hij is bij lange na geen topper. Lasse speelt niet slim genoeg, heb je voor de aardigheid al eens gekeken hoeveel SC Heerenveen tegenwoordig nog wordt afgevlagd wegens buitenspel en dit vergeleken met de afgelopen seizoenen??quote:
Je kan verschillend over hem denken in detail maar het staat natuurlijk buiten kijf dat hij een goede voetballer is. Daar doet jouw ergernis niks aan af. Heb je voor de aardigheid ook wel eens gekeken hoeveel minder goede voorzetten er van links komen dit seizoenquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hij heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten, heeft ook veel goede dingen voor de club gedaan, maar hij is bij lange na geen topper. Lasse speelt niet slim genoeg, heb je voor de aardigheid al eens gekeken hoeveel SC Heerenveen tegenwoordig nog wordt afgevlagd wegens buitenspel en dit vergeleken met de afgelopen seizoenen??
Voor hem jammer dat 'ie niet/nauwelijks aan spelen toe komt, maar onverwacht komt het niet..
Ik vind hem anders helemaal niet zo'n goede voetballer. Het is weer erg makkelijk om kritiek op hem als "ergernis" af te doen. En zoveel goede voorzetten kwamen er niet van links van hem hoor, vooral ook omdat hij rechtsbenig is. Hij is een aardig counterspitsje, meer niet. In ieder geval niet geschikt voor het voetbal dat Heerenveen wil spelen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan verschillend over hem denken in detail maar het staat natuurlijk buiten kijf dat hij een goede voetballer is. Daar doet jouw ergernis niks aan af. Heb je voor de aardigheid ook wel eens gekeken hoeveel minder goede voorzetten er van links komen dit seizoen
Dat zie ik dan heel anders en ik vind het onbegrijpelijk dat je zo'n goede voetballer zo badinerend bespreekt, een counterspitsjesquote:Op vrijdag 9 november 2007 18:05 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Ik vind hem anders helemaal niet zo'n goede voetballer. Het is weer erg makkelijk om kritiek op hem als "ergernis" af te doen. En zoveel goede voorzetten kwamen er niet van links van hem hoor, vooral ook omdat hij rechtsbenig is. Hij is een aardig counterspitsje, meer niet. In ieder geval niet geschikt voor het voetbal dat Heerenveen wil spelen.
Op basis waarvan zie jij Lasse Nilsson dan als zo'n goede voetballer?? Geef eens (los van het aantal assists en doelpunten) 3 goede redenen waarom wij Lasse Nilsson als meer dan een goede voetballer/counterspits (hoewel dat type spel hem gewoon veel beter ligt) dienen te beschouwen??quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zie ik dan heel anders en ik vind het onbegrijpelijk dat je zo'n goede voetballer zo badinerend bespreekt, een counterspitsjes
Jammer, je had er ook voor kunnen kiezen om een inhoudelijke discussie kunnen voeren...quote:Maar goed: het staat je verder vrij om geen verstand van voetbal te hebben.
Hij is helemaal geen counterspits, wat is dat nou voor rare benadering? Je hebt hem toch wel bij Heerenveen zien spelen? Hij is een uitermate snelle en gevaarlijke aanvaller die voor veel aanvoer vanaf de flank zorgt. Alves waardeerde hem daar enorm om.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Op basis waarvan zie jij Lasse Nilsson dan als zo'n goede voetballer?? Geef eens (los van het aantal assists en doelpunten) 3 goede redenen waarom wij Lasse Nilsson als meer dan een goede voetballer/counterspits (hoewel dat type spel hem gewoon veel beter ligt) dienen te beschouwen??
Ik merk dat er ongefundeerde Nilsson haat is, dus dat is niet mogelijk. Als zo'n Nywob stelt dat hij nauwelijks goede voorzetten heeft gegeven, dan is het zinloos natuurlijk.quote:Jammer, je had er ook voor kunnen kiezen om een inhoudelijke discussie kunnen voeren...
Hij is inderdaad best snel en heeft er wel gevoel voor om ruimte goed te benutten, maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. Hij heeft geen passeeractie en te weinig techniek om goed te functioneren in de kleine ruimte, daarom was hij sowieso al niet geschikt voor Heerenveen, dat thuis op de helft van de tegenstander wil spelen. Een pure counterspits dus.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is helemaal geen counterspits, wat is dat nou voor rare benadering? Je hebt hem toch wel bij Heerenveen zien spelen? Hij is een uitermate snelle en gevaarlijke aanvaller die voor veel aanvoer vanaf de flank zorgt. Alves waardeerde hem daar enorm om.
Hou toch op met die onzin joh. Als er iemand keer op keer ongefundeerde uitspraken doet dan ben jij het wel. Als jij zegt dat Nilsson zoveel voorzetten van links heeft gegeven, dan is het allang duidelijk dat jij niet weet waar je over praat. Hij heeft best wel een paar mooie ballen op Alves gegeven hoor, maar dat viel jammer genoeg in het niet bij zijn mislukte acties. Typisch zo'n voetballer die er in de samenvattingen aardig uitziet, maar tijdens het kijken naar hele wedstrijden door de mand valt.quote:Ik merk dat er ongefundeerde Nilsson haat is, dus dat is niet mogelijk. Als zo'n Nywob stelt dat hij nauwelijks goede voorzetten heeft gegeven, dan is het zinloos natuurlijk.
Welk type speler is meer geschikt voor countervoetbal dan een snelle en gevaarlijke aanvaller?? Hij is geen ordinaire counterspits, dat ben ik zeer zeker met je eens, maar hij past uitstekend bij dat speltype. Die veel aanvoer vanaf de flank is leuk en aardig, zet daar eens het aantal mislukte voorzetten en acties tegenover. Een Roy Beerens heeft meer rendement, datzelfde geldt imho voor Miralem Sulejmani (alhoewel beiden natuurlijk pas net bij de club spelen). Tuurlijk is Alves blij met die aanvoer, maar heb je het idee dat Alves dit seizoen minder bruikbare ballen krijgt??quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is helemaal geen counterspits, wat is dat nou voor rare benadering? Je hebt hem toch wel bij Heerenveen zien spelen? Hij is een uitermate snelle en gevaarlijke aanvaller die voor veel aanvoer vanaf de flank zorgt. Alves waardeerde hem daar enorm om.
Wat een zware woorden SCH.. Ongefundeerde Nilsson haat. Ten eerste is het niet ongefundeerd, er wordt namelijk met argumenten aangevoerd waarom bepaalde personen niet rouwig zijn om het vertrek van jouw blonde Zweedse god. Daarnaast is van haat zeer absoluut geen sprake, zeker jij zou moeten weten welke lading daar aan hangt.. Dat hij niet bij alle fans even geliefd is, soit.. Maar haat jegens een eigen speler, je kunt ook overdrijven.quote:[..]
Ik merk dat er ongefundeerde Nilsson haat is, dus dat is niet mogelijk. Als zo'n Nywob stelt dat hij nauwelijks goede voorzetten heeft gegeven, dan is het zinloos natuurlijk.
Als je snel bent, betekent dat niet automatisch dat je alleen maar geschikt bent voor counters. Een van zijn sterke punten is wel dat hij heel erg geschikt is voor snelle uitbraken en voor ballen in de diepte. Ik vind je opmerkingen veel te boud en te hard, zoals 'een pure' en 'te weinig' en 'sowieso al niet geschikt'. Ik zie heus ook nadelen aan hem zoals aan iedere speler maar ik snap niet waarom hij meer dan gemiddeld zoveel kritiek kreeg.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:44 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Hij is inderdaad best snel en heeft er wel gevoel voor om ruimte goed te benutten, maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. Hij heeft geen passeeractie en te weinig techniek om goed te functioneren in de kleine ruimte, daarom was hij sowieso al niet geschikt voor Heerenveen, dat thuis op de helft van de tegenstander wil spelen. Een pure counterspits dus.
Waarom zou zeker ik moeten weten welke lading daar aan hangt? Maar je hebt gelijk, het is een wat overdreven term die er in mijn agitatie even uitschoot, excuus, misschien was afkeer een beter woord geweest. Wat ik bedoel is dat ik in ieder geval een zekere emotie richting hem merk, meer dan rationaliteit die met het voetbal alleen te maken heeft. En dat prikkelt me omdat ik denk dat, wat je ook van hem vindt, hij een loyale en hardwerkende en eerlijke speler was die volgens mij hart voor de club had, geen spelletjes speelde enz. Er zijn vervelender doorgangers geweest. Dus los van de discussie over zijn voetbalkwaliteiten die je natuurlijk kan voeren, vind ik het niet terecht dat hij met een zeker dedain wordt besproken, maar misschien proef ik dat verkeerd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Wat een zware woorden SCH.. Ongefundeerde Nilsson haat. Ten eerste is het niet ongefundeerd, er wordt namelijk met argumenten aangevoerd waarom bepaalde personen niet rouwig zijn om het vertrek van jouw blonde Zweedse god. Daarnaast is van haat zeer absoluut geen sprake, zeker jij zou moeten weten welke lading daar aan hangt.. Dat hij niet bij alle fans even geliefd is, soit.. Maar haat jegens een eigen speler, je kunt ook overdrijven.
Ik dacht echt wel dat ie het beter zou doen in Frankrijk. In Nederland, bij Heerenveen vond ik hem toch altijd wel erg gevaarlijk en technisch begaafd overkomen.quote:Lasse Nilsson op huurbasis naar Aalborg
AALBORG - Lasse Nilsson speelt de rest van dit seizoen op huurbasis voor Aalborg BK in de Deense voetbalcompetitie. De Zweedse oud-aanvaller van SC Heerenveen speelde sinds begin dit seizoen voor Saint Etienne in Frankrijk. Bij Heerenveen vormde Nilsson vorig jaar een goede combinatie met de Braziliaanse centrumspits Afonso Alves.
Hij heeft nauwelijks een kans gehad dus het kan ook gewoon aan een onwillige trainer of zo liggen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik dacht echt wel dat ie het beter zou doen in Frankrijk. In Nederland, bij Heerenveen vond ik hem toch altijd wel erg gevaarlijk en technisch begaafd overkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |