abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36371565
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:34 schreef existenz het volgende:

[..]

Niet echt, want het kost ze meer om naar de rechter te gaan dan om die 6 maanden jouw hw te vervangen....
Yeah right. Dan moet je morgen maar een Canon EOS 1V kopen uit het raam mikken en vervolgens naar Canon opsturen. Ben benieuwd hoeveel service op dat geval verleent gaat worden . Ik kan je iig vertellen dat je juridisch gezien geen poot hebt om op te staan.
  zondag 26 maart 2006 @ 05:52:53 #27
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_36371597
Om wat voor camera gaat het?

In het vorige topic las ik een "5D", maar is het een Konica Minolta Dynax 5D van 700 euro of een Canon EOS 5D van zo'n 3000 euro.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_36372044
Konica minolat 5d ik heb hem een maand in bezit en heb er niets verkeerds mee gedaan .
En zo'n nieuw glasplaatje zou dat duur zijn ?

[ Bericht 23% gewijzigd door minolta op 26-03-2006 09:23:09 ]
pi_36372977
quote:
Op zondag 26 maart 2006 05:40 schreef blieblie het volgende:

[..]

Yeah right. Dan moet je morgen maar een Canon EOS 1V kopen uit het raam mikken en vervolgens naar Canon opsturen. Ben benieuwd hoeveel service op dat geval verleent gaat worden . Ik kan je iig vertellen dat je juridisch gezien geen poot hebt om op te staan.
Ja, of je gelooft het wetboek niet...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:10:09 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36375132
nou ja, nee heb je, ja kun je krijgen. Het is lijkt mij wel *aannemelijk te maken* dat je niet zelf met een aardappelmesje op je sensor aan het beuken bent. Gewoon opsturen, maar kijken hoe ver je komt. Verneukt is je cam toch, je hebt weinig te verliezen lijkt me

even praktisch gezien dus he Wie waar allemaal rechten en plichten heeft weet ik ook niet. Maar onder het mom van coulantie of klantvriendelijkheid kan ik me best voorstellen dat er een schappelijke oplossing mogelijk is. Waar het ultimately om gaat is dat dat ding gefixt wordt. EN of het nou uiteindelijk onder coulantie, garantie, dwang van een wetsartikel of helemaal niet gebeurt, is dan van minder belang voor TS lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36377329
Kunnen ze het nog vermaken? ( een nieuw glasplaatje kan toch nie duurder zijn dan 100 euro ? )
En ik heb nog een garantie van 11 maanden .
  zondag 26 maart 2006 @ 14:37:35 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36377542
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:30 schreef minolta het volgende:
Kunnen ze het nog vermaken? ( een nieuw glasplaatje kan toch nie duurder zijn dan 100 euro ? )
En ik heb nog een garantie van 11 maanden .
Dat moet je niet aan ons vragen, wij zijn de importeur niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36379123
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:30 schreef minolta het volgende:
Kunnen ze het nog vermaken? ( een nieuw glasplaatje kan toch nie duurder zijn dan 100 euro ? )
En ik heb nog een garantie van 11 maanden .
Dan moet je helemaal niet zeiken en gewoon de helpdesk bellen en dat ding opsturen. Zoals Dr_Flash al zei: Nee heb je en ja kun je krijgen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 26 maart 2006 @ 16:06:44 #34
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36379786
Zijn er serieus nog figuren op deze aardbol dat fabrikanten wettelijk verplicht zijn om hun stomme fouten op te lossen? Dat heet coulance en heeft geen reet met garantie te maken. Als je je camera per ongeluk in het water laat pleuren kunnen ze met gemak aantonen dat je er niet voorzichtig mee om bent gegaan en kun je fluiten naar de garantie, zelfde geldt als je hem uit de vingers laat glippen. Een kras op de sensor kunnen ze misschien wat minder hard maken, maar reken maar dat ze dit in de fabriek uitgebreid checken en dat je in de weg van fabrikant-consument met geen mogelijkheid een kras op die lens krijgt.

Ergo: 6 maanden garantie klopt, maar dan moet het wel om fouten van de producent gaan en niet om domme consumentenschade.

[edit]
Sterker nog: je hebt door jurisprudentie garantie voor een 'redelijke termijn' die staat voor het gebruik van een apparaat. Als je wasmachine (met 2 jaar garantie oid) na 3 jaar kapot gaat zonder jouw schuld mag de producent het mooi oplossen omdat het afschrijven van een wasmachine in 3 jaar tijd geen redelijke termijn is.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36380425
Ik heb gehoord dat het vervangen van een glasplaatje 200 euro kost
  zondag 26 maart 2006 @ 16:32:35 #36
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36380483
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:30 schreef minolta het volgende:
Ik heb gehoord dat het vervangen van een glasplaatje 200 euro kost
Waarom neem je de camera morgen niet even mee naar de winkel? Leg ze het probleem uit, en lat het repareren. Als je camera verder onbeschdigd is zullen ze grote moeite krijgen om aan te tonen dat je onvoorzichtig bent geweest met je camera, en het dus daardoor veroorzaakt is. In dat geval is het gewoon garantie-werk.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36380618
Eh, hoe de fuck krijg jij een kras op je low pass filter? Dat is namelijk redelijk kras vast. Misschien moet je toch meer goed checken of 't echt een kras is ipv stof...
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_36380751
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:06 schreef Oosthoek het volgende:
Zijn er serieus nog figuren op deze aardbol dat fabrikanten wettelijk verplicht zijn om hun stomme fouten op te lossen? Dat heet coulance en heeft geen reet met garantie te maken. Als je je camera per ongeluk in het water laat pleuren kunnen ze met gemak aantonen dat je er niet voorzichtig mee om bent gegaan en kun je fluiten naar de garantie, zelfde geldt als je hem uit de vingers laat glippen. Een kras op de sensor kunnen ze misschien wat minder hard maken, maar reken maar dat ze dit in de fabriek uitgebreid checken en dat je in de weg van fabrikant-consument met geen mogelijkheid een kras op die lens krijgt.

Ergo: 6 maanden garantie klopt, maar dan moet het wel om fouten van de producent gaan en niet om domme consumentenschade.

[edit]
Sterker nog: je hebt door jurisprudentie garantie voor een 'redelijke termijn' die staat voor het gebruik van een apparaat. Als je wasmachine (met 2 jaar garantie oid) na 3 jaar kapot gaat zonder jouw schuld mag de producent het mooi oplossen omdat het afschrijven van een wasmachine in 3 jaar tijd geen redelijke termijn is.
Terug krabbellen he . Zoals al eerder gezegd door mij (al minimaal 4x als je het topic uberhaubt had gelezen): Die garantie gaat idd ALLEEN op als het NIET jouw schuld is en de fabrikant dit wil of kan bewijzen. Vaak nemen ze die moeite echter niet, omdat het of teveel geld kost of gewoonweg klantvriendelijk is.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 26 maart 2006 @ 16:52:49 #39
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36381029
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:42 schreef existenz het volgende:

[..]

Terug krabbellen he . Zoals al eerder gezegd door mij (al minimaal 4x als je het topic uberhaubt had gelezen): Die garantie gaat idd ALLEEN op als het NIET jouw schuld is en de fabrikant dit wil of kan bewijzen. Vaak nemen ze die moeite echter niet, omdat het of teveel geld kost of gewoonweg klantvriendelijk is.
Terugkrabbelen Ik weet niet waar je het over hebt, maar jij hebt zojuist de definitie van het woord 'garantie' gegeven, ben je er trots op?

Het ging mij er om dat jij suggereert dat je sowieso je boel op kan sturen en een nieuwe kan krijgen omdat de bewijslast bij de fabrikant ligt. Dat kan wel zo zijn, maar in de praktijk krijg je gewoon geen nieuwe als de fabrikant constateert dat je hem hebt gesloopt. Als je dan alsnog je 'recht' ( ) wil afdwingen moet JIJ naar de rechter stappen. Zie ik de gemiddelde "oeps ik laat mn camera in het water pleuren"-figuur nog niet doen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 26 maart 2006 @ 18:09:00 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36383043
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:37 schreef ChatChewbacca het volgende:
Eh, hoe de fuck krijg jij een kras op je low pass filter? Dat is namelijk redelijk kras vast. Misschien moet je toch meer goed checken of 't echt een kras is ipv stof...
krasvast? En ik maar heel voorzichtig doen met mijn sensor swabs iedere keer Maar als ik jou moet geloven kan ik het de volgende keer beter met een staalsponsje en een fles schuurmiddel aanpakken? Stukken goedkoper Bedankt voor de tip he

Krasvast schiet toch op zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_36393716
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

krasvast? En ik maar heel voorzichtig doen met mijn sensor swabs iedere keer Maar als ik jou moet geloven kan ik het de volgende keer beter met een staalsponsje en een fles schuurmiddel aanpakken? Stukken goedkoper Bedankt voor de tip he

Krasvast schiet toch op zeg
In normaal glas krijg je ook niet makkelijk een kras, dan moet je toch met iets vrij hards vrij hard eroverheen gaan. Dat betekent niet meteen dat het niet zou krassen met een staalspons, dat slaat nergens op.

Sensor swabs zijn trouwens helemaal niet zo speciaal. Het swabje is van een bepaald soort papier wat niet stoft (zodat je niet juist meer zooi achterlaat) en de vloeistof is een alcohol (verdampt meteen, jouw schuurmiddel blijft achter en kan voor kortsluiting zorgen etc.). Ze zijn dus niet speciaal ontworpen om krassen te voorkomen (want dat gaat lastig), maar om kortsluiting te voorkomen en goed schoon te maken. Dat ze zo duur zijn komt dan weer omdat ze de enige fabrikant is die stokjes met vloeistof verkoopt. Die dingen zijn een paar cent per stuk om te fabriceren.
  maandag 27 maart 2006 @ 19:19:15 #42
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36413072
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36413195
quote:
Dat is nog genialer als dit topic .
  maandag 27 maart 2006 @ 19:29:45 #44
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36413383
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:23 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat is nog genialer als dit topic .
Ik zie net in z'n profiel dat hij Aaron heet, en de nick vd user op BD is Aaron. Lijkt me een match dus
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36413700
Als het glasplaatje volgens jou toch al stuk is, waarom durf je het dan toch niet zelf schoon te maken met een doekje alcohol o.i.d.
En perslucht gebruiken uit een kompressor
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36413841
quote:
Betrapt.
Hoe heb jij dit gevonden .
Ik ben wel op meerdere forums actief .
das waar
Ik wou eens zien wat ze daar zouden zeggen .
Maar ik moet zeggen om foto's te posten gebruik ik VEEL liever FOT
De mensen reageren meer en geven betere tips.
Ben je ook op dat forum actief ?
  maandag 27 maart 2006 @ 20:37:32 #47
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36415671
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:43 schreef minolta het volgende:

[..]

Betrapt.
Hoe heb jij dit gevonden .
Ik ben wel op meerdere forums actief .
das waar
Ik wou eens zien wat ze daar zouden zeggen .
Maar ik moet zeggen om foto's te posten gebruik ik VEEL liever FOT
De mensen reageren meer en geven betere tips.
Ben je ook op dat forum actief ?
Ben sinds een paar weken lid maar heb nog niet veel gepost hoor. Wel een leuk forum om te lezen. Misschien word ik later wat actiever
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36547143


Hja
Maar nu zit er weer vuil achter m'n zoeker (niet zo ergs als op je sensor want het staat niet op je foto's maar ja wel vervelend)
Ik zal morgens eens kijken hoe ik het wegkrijg .
Iemand een tipje.
(Blaasbalg werkt niet)
En een wattenstaafje ook niet .
(Mag dit met een brillenpoets doekje ? )

(blaasbalg geprobeerd maar lukt niet
pi_36547185
Hoe krijg je het voor elkaar? Wissel je 38x per dag van lens?
pi_36547331
Ik weet het zelf echt niet ik heb m'n lens toen ik hem terug kreeg er niet van gedaan en ik zag een stofje in de zoeker.
Ik heb hem echt niet verwisselt
Geloof me maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')