abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:18:27 #1
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_36356715
Hoi, ik had een vraagje.

Als je zo een stun gun/ tazer gun daadwerkelijk op iemand gebruikt en je prikt dat ding in iemands nek of ergens anders op bare skin. Wat zijn dan de gevolgen. Kan zo iemand doodgaan? Of verlamd raken voor de rest van zijn leven? Of is het vrij veilig om op iemand te gebruiken.

Op zich jaag je 100.000 volt door iemand heen maar omdat er een 9 volt batterij in zit, lijkt het mij dat het amperage laag is. Is dat zo?

Hoop dat iemand hier wat verstand van heeft.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_36356832
Het schijnt dat er wel eens mensen aan dood zijn gegaan ja.
pi_36356883
vergeet doorweekt van regen, op blote voeten niet
pi_36356908
Ik weet wel dat onder stroom staan, trombose kan veroorzaken.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:28:04 #5
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_36356966
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:25 schreef Sakura het volgende:
Ik weet wel dat onder stroom staan, trombose kan veroorzaken.
Bloedpropjes zijn dat toch?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:28:55 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36356990
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:18 schreef GSi het volgende:
Hoi, ik had een vraagje.

Als je zo een stun gun/ tazer gun daadwerkelijk op iemand gebruikt en je prikt dat ding in iemands nek of ergens anders op bare skin. Wat zijn dan de gevolgen. Kan zo iemand doodgaan? Of verlamd raken voor de rest van zijn leven? Of is het vrij veilig om op iemand te gebruiken.

Op zich jaag je 100.000 volt door iemand heen maar omdat er een 9 volt batterij in zit, lijkt het mij dat het amperage laag is. Is dat zo?

Als je het op je matties op het schoolplein wil gaan proberen: niet doen.
Als je er bang van bent, kun je het beter niet doen. Want het is lang niet altijd erg gevaarlijk, maar als je er toevallig WEL een keer dikke schade mee aanricht zitten jullie allebei met het gezeik.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:30:51 #7
144897 B-Fifty-Two
Hoi , Neuqen .. kut dyslectie
pi_36357038
electrische vliegenmeppers ontmantelen en op mensen gebruiken is leuker
Denk Denk Denk
geen idee :/
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:34:23 #8
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36357114
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:30 schreef B-Fifty-Two het volgende:
electrische vliegenmeppers ontmantelen en op mensen gebruiken is leuker
Ja inderdaad, hilarisch. Effe een nieuwe broek aantrekken hoor.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36357115
iemands hart kan er wel mee stoppen? Denk ik?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:34:34 #10
107144 Pido
pi_36357120
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:18 schreef GSi het volgende:
Hoi, ik had een vraagje.

Hé?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:34:40 #11
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36357122
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:
iemands hart kan er wel mee stoppen? Denk ik?
Inderdaad.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:39:24 #12
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_36357248
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:28 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als je het op je matties op het schoolplein wil gaan proberen: niet doen.
Als je er bang van bent, kun je het beter niet doen. Want het is lang niet altijd erg gevaarlijk, maar als je er toevallig WEL een keer dikke schade mee aanricht zitten jullie allebei met het gezeik.
Ja, ben ook niet van plan zo een ding te kopen ofzo hoor.
pi_36357565
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:39 schreef GSi het volgende:

[..]

Ja, ben ook niet van plan zo een ding te kopen ofzo hoor.
Ik wel. Een stungun of pepperspray kan best handig zijn
Kan je in duitsland zo bestellen.
pi_36359214
Wat heb je daar nou aan

Moet je eerst die gast te pakken zien te krijgen voordat je 'm kan mollen, terwijl hij lekker z'n gun op je staat af te blaffen
pi_36359707
Een oud collega van me, is bewerkt met zo'n taser tijdens een overval s'ochtends vroeg. Toen ik 'm een half jaar geleden voor 't laatst sprak, had hij een jaar na het voorval nog steeds last van spierverkrampingen en hartkloppingen die hij daarvoor niet had.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_36361186
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:50 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik wel. Een stungun of pepperspray kan best handig zijn
Kan je in duitsland zo bestellen.
Jee! Dat maakt het minder illegaal?
pi_36361231
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:54 schreef Gebleekte het volgende:
Wat heb je daar nou aan

Moet je eerst die gast te pakken zien te krijgen voordat je 'm kan mollen, terwijl hij lekker z'n gun op je staat af te blaffen
Voor politie is het wel handig, ze hebben een bereik van ongeveer 3 meter.
pi_36361911
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Echt? Oh ik dacht dat ze zo'n ding bedoelde die je echt eerst op het lichaam moet plaatsen.
pi_36361964
Geloof dat ze door middel van 2 gekoppelde condensatoren de spanning zo hoog kunnen krijgen. Het ampere's is dan idd erg laag.
pi_36362017
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:32 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Echt? Oh ik dacht dat ze zo'n ding bedoelde die je echt eerst op het lichaam moet plaatsen.
Die zijn er ook ja, maar een tazer gun schiet twee pijltjes af waardoor via dunne draden een hoog voltage loopt.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:45:31 #21
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_36362292
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wel een groter bereik hebben.
3 meter daar doe je 1 seconde over wil je hen tegenhouden dat te doen...
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:26:08 #22
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_36365160
Het maximale bereik van de meeste tasers ligt rond de 10 meter. De effectieve afstand ligt echter heel erg aan hoe goed je kunt schieten. Voor een redelijke geoefende schutter is dat zo'n 5 tot 7 meter.

Tasers en stunbatons werken meestal met een statische ontlading meestal tussen de 100.000 en 300.000 volt, al heb je ze zelfs van 625.000 volt.

De meeste moderne stunguns gebruiken echter het Electro-Muscular Disruption (EMD) systeem dat werkt door 5 seconden lang meerdere schokken te geven van 50.000 volt wat een meer verlammend effect heeft dan een enkele grotere schok.

De enige manier waarbij je kunt overlijden is als je een ernstige hartconditie hebt of iets dergelijks en de grootste pechvogel op de planeet bent.. De schokken oefenen namelijk geen directe invloed uit op interne organen en ontregelen alleen (of beter gezegd overstemmen) de electrische signalen van het zenuwstelsel in de spieren.

De spieren worden (zeker bij EMD) door de extreme inspanning compleet uitgeput en dat, samen met dat ze even niet goed meer luisteren naar de veel zwakkere signalen van de hersenen, zorgt voor het verlammende effect.

In principe kunnen de schokken geen serieus lichamelijk letsel veroorzaken buiten de extreme spieraanspanning die spierkrampen en verrekkingen kunnen veroorzaken, het neervallen van het slachtoffer en de enorme pijn die het gewoon doet. Spanning is niet het grote gevaar van elektriciteit, maar stroom. En die is bij dit soort apparaten echt mininiem.

De hoeveelheid energie die van een taser komt bij de huidige modellen niet boven de 2 joule uit. Hartstilstand komt pas voor bij schokken tussen de 10 en 50 joule. En dat is dus nog eens vele malen minder dan van bijvoorbeeld een defibrillator die schokken geven tussen 200 en 300 joule en ook nog eens andersvormige schokken geeft.

Echter de extreme fysieke en geestelijke stress (het doet echt ontzettend pijn) kan zeer mogelijk sluimerende kwalen doen ontwaken en op die manier in extreme gevallen hartritmestoornissen en zelfs trombose veroorzaken. Maar daar is alleen maar een zeer kleine kans op bij bepaalde risico leeftijdsgroepen. Bij EMD is dit gevaar zelfs nog kleiner.
Cogitans sollicitus est
pi_36366553
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jee! Dat maakt het minder illegaal?
dat zeg ik toch ook nergens. Maar ik zal echt geen medelijden hebben met de malloot waarop ik dat ding mik als die me probeert aan te vallen hoor
  zondag 26 maart 2006 @ 00:51:17 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36369401
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook nergens. Maar ik zal echt geen medelijden hebben met de malloot waarop ik dat ding mik als die me probeert aan te vallen hoor
Je bent wel strafbaar als je hem gebruikt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 26 maart 2006 @ 00:55:43 #25
144897 B-Fifty-Two
Hoi , Neuqen .. kut dyslectie
pi_36369491
leuk ding
Denk Denk Denk
geen idee :/
  zondag 26 maart 2006 @ 01:19:20 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_36369908
die electrische vliegenmeppers zijn ook leuk

nagemeten met een multimeter iets van 85.000 volt.. hehe..
Was 'm een beetje aan't aanpassen en toen drukte ik per ongeluk die 2 draadjes met m'n arm bij elkaar ofzo. Ik kan je vertellen dat 't best wel pijn doet
Huilen dan.
  zondag 26 maart 2006 @ 03:38:14 #27
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_36370820
Ja, daar kan iemand van doodgaan, vooral als die persoon toch al niet helemaal in orde is medisch gezien.
Asjemenou
  zondag 26 maart 2006 @ 09:07:16 #28
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_36371999
Ok ik heb even wat andere bronnen uitgespit. En het ziet ernaar uit dat er wel degelijk mensen overlijden door tasers. Maar dit gaat met name om mensen die zwaar onder de drugs zitten, ernstige gezondsheidsproblemen hebben en grof geweldsmisbruik van de politie.

Dit artikel spreekt van 71 doden in de VS en Canada tussen de invoering van de taser voor politie in 1999 en halverwege 2004.

Ergens anders las ik dat dat cijfer voor de VS en Canada intussen is reeds is opgelopen tot ongeveer 140 doden in februari 2006. De meeste doden gaan voornamelijk om mensen die al dik onder de drugs zitten, slecht reageren op de orders van de agenten, veel agressie vertonen en dus meerdere schokken krijgen binnen een korte tijd terwijl hun lichaam dat op dat moment slecht kan verdragen.

Dat is ook de reden dat er zelden vervolging van de politie agenten plaatsvind voor geweldsmisbruik, omdat de doodsoorzaak als een ongeluk wordt beschouwd of dood door drugsgebruik. Het feit dat ze dus zelden verantwoordelijk worden gehoudent in combinatie met het stijgende gebruik van de taser door de Amerikaanse politie zorgt natuurlijk voor steeds meer situaties waarbij het misgaat.

Daarnaast vertoond de Amerikaanse politie een zeer verontrustend gebrek aan aandacht voor het risico bij bepaalde risicogroepen zoals kinderen en bejaarden.

Dit is een goed voorbeeld van dood als gevolg van misbruik van de politie. Moet je voorstellen dat wanneer je binnen 60 seconden 5 schokken krijgt van minimaal 5 seconden lang met verlammend effect, je gewoon simpelweg kunt stikken, hartproblemen of niet.

Meer informatie betreffende doden door politiemisbruik van taser. Sommige gevallen zijn echt te gek voor woorden. Mensen die echt een tiental tientallen schokken krijgen toegedient, mensen die al in de boeien zitten en niet volledig meewerken etc.
Cogitans sollicitus est
pi_36373946
quote:
Op zondag 26 maart 2006 09:07 schreef Tobz het volgende:
Meer informatie betreffende doden door politiemisbruik van taser. Sommige gevallen zijn echt te gek voor woorden. Mensen die echt een tiental tientallen schokken krijgen toegedient, mensen die al in de boeien zitten en niet volledig meewerken etc.
Maar da's dus een ander probleem: 'n land moet er op staan dat ze een beschaafd politiekorps willen hebben, en de lompe boeren er acuut uitgooien. In dat opzicht zit je in amerika niet echt OK.
  zondag 26 maart 2006 @ 12:31:53 #30
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36374232
Het is logisch dat als je van 9 volt 100000 volt maakt, dat het amperage dan ontzettend laag is. Het amperage neemt namelijk evenredig af met het voltage, en andersom.

Lijkt me niet dat je van zo'n taser op een blokbatterijtje ernstige schade kunt aanrichten, maar ik zou het ook niet gaan proberen eigenlijk.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zondag 26 maart 2006 @ 20:45:33 #31
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_36387266
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:31 schreef JosvG het volgende:
Het is logisch dat als je van 9 volt 100000 volt maakt, dat het amperage dan ontzettend laag is. Het amperage neemt namelijk evenredig af met het voltage, en andersom.

Lijkt me niet dat je van zo'n taser op een blokbatterijtje ernstige schade kunt aanrichten, maar ik zou het ook niet gaan proberen eigenlijk.
Je houdt er wel brandwondjes/schroeiplekjes aan over..
Het genezen van zo'n plekje duurt ook best wel lang!
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')