dat mag je zomaar niet zeggen op dit (s)linkse forum, dus ik hou me maar weer stil.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:39 schreef Repeat het volgende:
En terugsturen naar hun eigen land!
wat hebben ze daar nog aan een vershredderde scooter dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:39 schreef Repeat het volgende:
En terugsturen naar hun eigen land!
Geen idee, maar het is het proberen waard!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:43 schreef Adelante het volgende:
[..]
wat hebben ze daar nog aan een vershredderde scooter dan?
een ongeluk bij 40 kilometer per uur kun je nog overleven. Dat is bij 90km/h wel anders.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:45 schreef 14.gif het volgende:
De regels voor bromfietsen zijn belachelijk, laat ze gewoon 90 rijden, en op de weg.. en dan gewoon streng de regels handhaven, maar het is echt dodelijk irritant om nu als bromfiets-berijder je aan de regels proberen te houden![]()
wat is je punt?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:46 schreef S1nn3rz het volgende:
een ongeluk bij 40 kilometer per uur kun je nog overleven. Dat is bij 90km/h wel anders.
En aangezien de meesten binnen de bebouwde kom rijden is het maar 30 km/uquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
een ongeluk bij 40 kilometer per uur kun je nog overleven. Dat is bij 90km/h wel anders.
Het zou natuurlijk zonde zijn als een mooie jongedame daar het slachtoffer van zou worden.quote:
Hangt helemaal van het ongeluk af...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ook zo'n onzinregel, laat ze gewoon met het verkeer meerijden...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En aangezien de meesten binnen de bebouwde kom rijden is het maar 30 km/u
Al zo'n Anita daar niet zelf over na kan denken, verdient ze niet beter!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:47 schreef S1nn3rz het volgende:
Het zou natuurlijk zonde zijn als een mooie jongedame daar het slachtoffer van zou worden.![]()
Dat denk ik niet. De kansen om te overleven bij 90km/h worden dusdanig klein dat we de onervaren bestuurders maar in bescherming moeten nemen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:47 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Hangt helemaal van het ongeluk af...
right.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:47 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Hangt helemaal van het ongeluk af...
Ik zie maar weinig scooters die gewoon netjes 30 rijden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:48 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Ook zo'n onzinregel, laat ze gewoon met het verkeer meerijden...![]()
Wat dat betreft ben ik het met je eens. Ik vind wel dat scooters/brommers 55 km/u zouden moeten kunnen en dan gewoon alleen op de weg (binnen de bebouwde kom) En dan vooral nu met de nummerborden ook flitsen en strenger controleren. Moet niet zo moeilijk zijn lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:48 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Ook zo'n onzinregel, laat ze gewoon met het verkeer meerijden...![]()
Daar zeg je wel wat. Elke automobilist die ook maar 5 km te hard rijdt weten ze te vinden, maar het merendeel van al dat scootertuig rijdt gewoon onbestraft zo hardquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:49 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik zie maar weinig scooters die gewoon netjes 30 rijden.
Hier ligt een schone taak voor de elitetroepen van Mr. Spee.![]()
kan het topic nu dicht dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:50 schreef S1nn3rz het volgende:
Nou ja, ze doen ook maar
ik ben weer weg![]()
een slotje van adelante is nooit erg,quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:51 schreef Adelante het volgende:
[..]
kan het topic nu dicht dan?
je ergert je er niet meer aan?
en je gaat toch weg?
Jezus, moet je zonodig een slotje plaatsenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:51 schreef Adelante het volgende:
[..]
kan het topic nu dicht dan?
je ergert je er niet meer aan?
en je gaat toch weg?
Onzinquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Daar zeg je wel wat. Elke automobilist die ook maar 5 km te hard rijdt weten ze te vinden, maar het merendeel van al dat scootertuig rijdt gewoon onbestraft zo hard
ik heb een toet, toet, scooterquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:52 schreef S1nn3rz het volgende:
een slotje van adelante is nooit erg,
eerder lief dat is het frappante![]()
Mijn quotum is minstens iedere dag slotjes in andere subfora plaatsen inderdaadquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:52 schreef Herkauwer het volgende:
Jezus, moet je zonodig een slotje plaatsenHeb je je quota nog niet gehaald?
Een kwestie van vraag en aanbod zekerquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Mijn quotum is minstens iedere dag slotjes in andere subfora plaatsen inderdaad
wij praten wel verder als je met je beugelbekkie met maar 70quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:54 schreef Forcefuzz het volgende:
70. Scooters lopen standaard al iets van 80, voordat ze naar Nederland worden gebracht en begrensd worden
Maar ik heb helemaal geen beugel en waarom zou ik tegen een boom aanrijden? Dat ik 70 kan wil niet zeggen dat ik niet kan uitkijkenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
wij praten wel verder als je met je beugelbekkie met maar 70tegen een boom aan gaat.
![]()
nee man, totale willekeur, da's het leukste!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:55 schreef Herkauwer het volgende:
Een kwestie van vraag en aanbod zeker
Misschien moet je wel eens uitwijken omdat een ander niet oplet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:58 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Maar ik heb helemaal geen beugel en waarom zou ik tegen een boom aanrijden? Dat ik 70 kan wil niet zeggen dat ik niet kan uitkijken.
Ja? Dan doe ik dat toch? Ik rijd niet altijd 70.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Misschien moet je wel eens uitwijken omdat een ander niet oplet.![]()
Laat eens zien dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
nee man, totale willekeur, da's het leukste!
Ja? en misschien staat daar dan een boom? Je zult dus maar net 70 rijden en uit moeten wijken omdat een ander niet goed uitkijkt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:00 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Ja? Dan doe ik dat toch? Ik rijd niet altijd 70.
Als dat het argument is dan heeft het niets met de wegervaring te maken.... dan moet je dus gewoon al het verkeerd 40 laten rijden...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Misschien moet je wel eens uitwijken omdat een ander niet oplet.![]()
70 is wel stoer genoeg, maar niet snel genoegquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:01 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja? en misschien staat daar dan een boom? Je zult dus maar net 70 rijden en uit moeten wijken omdat een ander niet goed uitkijkt.
Maar goed, ga vooral de stoere breezah uithangen en lekker 90 rijden. want 70 is immers niet stoer genoeg.
Het grote IJsmeis-fantopicquote:
Neen, aangezien je in een auto bescherming geniet van een kooi, airbags en meer van die rommel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:01 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Als dat het argument is dan heeft het niets met de wegervaring te maken.... dan moet je dus gewoon al het verkeerd 40 laten rijden...![]()
Dus je vind dat je op de motor ook niet harder dan 40 mag?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:03 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Neen, aangezien je in een auto bescherming geniet van een kooi, airbags en meer van die rommel.
Op een brommer heb je dat niet. Vandaar dat de maximum snelheid lager ligt.
Dus dan zou je met een motor ook maar 40 mogen? Je hebt daar namelijk ook geen bescherming...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:03 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Neen, aangezien je in een auto bescherming geniet van een kooi, airbags en meer van die rommel.
Op een brommer heb je dat niet. Vandaar dat de maximum snelheid lager ligt.
Wat een klasse hoor! Actie en spectakel!quote:
j daar merk je niks van, maar straks moet ik achter de schermen weer op het matje komenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:04 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een klasse hoor! Actie en spectakel!
Voordat je een motor mag besturen heb je tig lessen moeten volgen, en een examen moeten afleggen waarin je heel duidelijk wordt gemaakt hoe kwetsbaar je bent.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:03 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Dus je vind dat je op de motor ook niet harder dan 40 mag?
Alweer! Nou, mocht je nog een getuige nodig hebben roep maar hoor! Er zijn ook users die wel houden van een mod met ballenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:05 schreef Adelante het volgende:
[..]
j daar merk je niks van, maar straks moet ik achter de schermen weer op het matje komen
Ja, maar dan kan het nog zo zijn dat je moet uitwijken en tegen een boom aanrijdt. Dat je ervaring hebt en lessen hebt gevolgd en een examen hebt moeten afleggen wil nog niet zeggen dat je beschermd bent. Daar komt ook nog bij dat je met een motor nog veel harder gaat als een scooter.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:05 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Voordat je een motor mag besturen heb je tig lessen moeten volgen, en een examen moeten afleggen waarin je heel duidelijk wordt gemaakt hoe kwetsbaar je bent.
Daarnaast hebben de meeste motorrijders al een rijbevoegdheid voor een auto, en hebben ze al de nodige kilometers ervaring.
Inderdaad, maar vergeet niet dat een motorrijder in de meeste gevallen een leren pak aan heeft om zichzelf te beschermen bij een ongeval. Tevens zijn de meeste valhelmen vaak van een iets andere kwaliteit dan de helmen die bestuurders van bromfietsen dragen, als ze die al dragen. Want het is natuurlijk niet stoer om met je platte waxhoofdje bij je matties aan te komen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:07 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan het nog zo zijn dat je moet uitwijken en tegen een boom aanrijdt. Dat je ervaring hebt en lessen hebt gevolgd en een examen hebt moeten afleggen wil nog niet zeggen dat je beschermd bent. Daar komt ook nog bij dat je met een motor nog veel harder gaat als een scooter.
Niet iedereen is zo'n mongool die op een scooter rijdt alsof ie een epileptische aanval heeft, en geen helm draagt. Motorrijders hebben idd betere bescherming, maar zij rijden vaak ook meer als 120 km/h, terwijl ik met m'n scooter "maar" 70 ga.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:10 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Inderdaad, maar vergeet niet dat een motorrijder in de meeste gevallen een leren pak aan heeft om zichzelf te beschermen bij een ongeval. Tevens zijn de meeste valhelmen vaak van een iets andere kwaliteit dan de helmen die bestuurders van bromfietsen dragen, als ze die al dragen. Want het is natuurlijk niet stoer om met je platte waxhoofdje bij je matties aan te komen.
Juist, maar ga jij maar even liggen met je spijkerbroek met 70 km/h. Ik denk dat je je botten kunt gaan bekijken, want vlees zal er niet meer aan je zitten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:13 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo'n mongool die op een scooter rijdt alsof ie een epileptische aanval heeft, en geen helm draagt. Motorrijders hebben idd betere bescherming, maar zij rijden vaak ook meer als 120 km/h, terwijl ik met m'n scooter "maar" 70 ga.
Nou, dat denk ik niet. Een vriend van me is wel eens gevallen met z'n scooter omdat een fietser niet uit z'n doppen keek en het fietspad te small was, en hij reed 65 maar had er niks aan overgehouden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:14 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Juist, maar ga jij maar even liggen met je spijkerbroek met 70 km/h. Ik denk dat je je botten kunt gaan bekijken, want vlees zal er niet meer aan je zitten.
Nou kijk, in principe is het niet te smal, maar als er een groep fietsers op rijdt wel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:17 schreef Acryl het volgende:
wie rijd er dan ook 65 op een te smal fietspad
Dan heeft ie geluk gehad.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:16 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik niet. Een vriend van me is wel eens gevallen met z'n scooter omdat een fietser niet uit z'n doppen keek en het fietspad te small was, en hij reed 65 maar had er niks aan overgehouden.
Zullen we de scooterrijders met een autorijbewijs dan maar niet meer pesten en gewoon met rust laten dus onbegrenst 50cc en met 55 met het verkeer mee??quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:05 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Daarnaast hebben de meeste motorrijders al een rijbevoegdheid voor een auto, en hebben ze al de nodige kilometers ervaring.
Nou, ik zal het hele verhaal dan maar eens gaan vertellen. Er is een fietspad. Daar kun je met 1 scooter en 2 fietsers langs elkaar rijden. Maar toen kwam er een fietser aan die 2 fietsers wilde inhalen, maar die vriend kwam er net aanrijden. Dus die moest half in de berm gaan rijden, maar hij raakte de fietser nog wel waardoor z'n stuur omklapte en toen viel hij.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:19 schreef Acryl het volgende:
hoezo is t dan hun fout, dat hij op zijn plaat gaat?
Nee, aangezien de controles daarop teveel mankracht zou eisen van het politieapparaat.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:22 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zullen we de scooterrijders met een autorijbewijs dan maar niet meer pesten en gewoon met rust laten dus onbegrenst 50cc en met 55 met het verkeer mee??
Dat is dan juist makkelijker te controleren aangezien ze gewoon met de auto's mee rijden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:24 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, aangezien de controles daarop teveel mankracht zou eisen van het politieapparaat.
Accepteer gewoon dat je binnen de bebouwde kom 30 mag, en er buiten 40. Staat dat je niet aan dan koop je ofwel een goede fiets, of je spaart even door en je gaat voor je rijbewijs.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:26 schreef Adelante het volgende:
wat ben ik blij dat ik deze niet zo maar heb gesloten
Huldequote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:26 schreef Adelante het volgende:
Ja, maar dat doen de josti's zonder rijbewijs ook. dus staande houden is de enige optie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:27 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Dat is dan juist makkelijker te controleren aangezien ze gewoon met de auto's mee rijden.
Dat kost niets meer aan extra mankracht. Er zijn nu gele en oranje plaatjes. Daar kunnen best nog groene plaatjes bij voor zo'n nieuwe categorie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:24 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, aangezien de controles daarop teveel mankracht zou eisen van het politieapparaat.
Accepteer gewoon dat je binnen de bebouwde kom 30 mag, en er buiten 40. Staat dat je niet aan dan koop je ofwel een goede fiets, of je spaart even door en je gaat voor je rijbewijs.
Die plaatjes kun je gewoon verwisselen. dus dat is geen echte controle.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat kost niets meer aan extra mankracht. Er zijn nu gele en oranje plaatjes. Daar kunnen best nog groene plaatjes bij voor zo'n nieuwe categorie.
wat mij betreft worden ook gelijk snorscooters afgeschaft want om met 25 km/u op een apparaat te rijden dat voor 80 ontworpen is is natuurlijk vragen om problemen
als ie rustiger had gereden had ie gewoon op tijd kunnen stoppen hoorquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:22 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Nou, ik zal het hele verhaal dan maar eens gaan vertellen. Er is een fietspad. Daar kun je met 1 scooter en 2 fietsers langs elkaar rijden. Maar toen kwam er een fietser aan die 2 fietsers wilde inhalen, maar die vriend kwam er net aanrijden. Dus die moest half in de berm gaan rijden, maar hij raakte de fietser nog wel waardoor z'n stuur omklapte en toen viel hij.
Dat zou wel een mooie regel zijn. Mits de standaard snelheid van verhoogt wordt, en we niet telkens van fietspad naar gewone weg, fietspad, gewone weg moeten gaan wisselen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dan heeft ie geluk gehad.
Maar goed, aangezien alle scooterrijders denken dat ze zo geweldig kunnen rijden stel ik het volgende voor:
Indien je geen rijbewijs hebt en je bent bestuurder van een scooter, je raakt betrokken bij een ongeluk met te hoge snelheid en je schuld is bewezen dan pleit ik voor een ontzegging van de toekomstige rijbevoegdheid van motorvoertuigen tot je 21e.
Heb je al een rijbewijs en je bent bestuurder van een scooter, dan direct invorderen en laat de officier van justitie maar bepalen wat er gaat gebeuren.
Hetzelfde geldt voor mensen die met drank, drugs, zware medicijnen of een veel te hoge snelheid aan het verkeer deelnemenen een ongeval veroorzaken.
Ik denk, ik post uit fatsoen nog even door tot het slotje, maar nee hoorquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:26 schreef Adelante het volgende:
Dat "wisselprobleem" speelt ook bij snorfietsen en daar wordt het risico daarop ook geaccepteerd.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:29 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Die plaatjes kun je gewoon verwisselen. dus dat is geen echte controle.
Mensen met een rijbewijs kunnen beter op een motorscooter gaan rijden.
die snelheid is ontstaan uit eerdere ervaringen. de snelheid kan best omhoog maar je levenskansen bij een ongeval nemen af, en daar wil de overheid je voor behoeden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:30 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Dat zou wel een mooie regel zijn. Mits de standaard snelheid van verhoogt wordt, en we niet telkens van fietspad naar gewone weg, fietspad, gewone weg moeten gaan wisselen.
Die snelheid is uit de tijd van mobyletjes, toen niemand nog ooit van een schijfrem op een brommer had gehoord.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:31 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
die snelheid is ontstaan uit eerdere ervaringen. de snelheid kan best omhoog maar je levenskansen bij een ongeval nemen af, en daar wil de overheid je voor behoeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |