zit niet zo te kankeren manquote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:26 schreef LennyKravitz het volgende:
Weet niet of het tegenwoordig normaal is... maar ik vind dat het woord kanker de laatste tijd wel heel veel gebruikt wordt in het forum... of het nou ONZ of KLB is of een ander subforum...
Van kankerkachel tot het zojuist door mij gespotte Kankervulpotlood! ...
Nou snap ik best dat die sbs-achterlijke ooit kankerkachel zei... en dat het effe een puberale trend is om die mafketel na te lullen... en ik weet ook dat een paar klojo's een hit hadden waar "heel stoer" werd verwezen naar "kenker" .... maar om het nou door te trekken naar alle andere onderwerpen, waar men alleen met dit woord als het effe kan alles wil aansterken, vind ik gewoon niet hoeven...
Tegen hen die te pas en te onpas kanker typen: ... denk een beetje meer na... 't is niet normaal...
ow ja dat woord zocht ikquote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:30 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Niet... zo... huilen...
Moddereren! Nooit van m'n leven...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
We zouden KLB-mods moeten worden.
Inderdaad, want dan zeg je gewoon "Ik heb kankeraambeien".quote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waarom zou het woord kanker niet te pas gebruikt mogen worden?
Dan wil je iemand uitleggen dat je kanker hebt en dan moet je zeggen 'ik heb aambeien'.
Lijkt me persoonlijk erg lastig.
Dan hebben sommigen hier toch wel last van een soort digitale "Gilles de la Touret"... ik zie ook het verschil... alleen vind dat het regelmatige overbodige gebruik van een krachtterm best achterwege mag blijven... maar ja, dan is men zeker niet stoer meer?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:30 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Niet... zo... huilen...
En... zie het verschil tussen kanker als ziekte... En kanker als krachtterm...
Ik gebruik het woord in dagelijks leven vrij vaak en soms denk ik ook wel eens, als ik nou straks kanker krijg dan denk ik hier nog wel eens aan terugquote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:34 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat mensen die dat woord vaak gebruiken het ook eerder krijgen. kent denhaag relatief meer van die patiënten?
*meldquote:Op zaterdag 25 maart 2006 06:44 schreef MeneerMuis het volgende:
Tegenwoordig hoor je het bij sommige mensen in één zin wel 3x. Vooral voor hangjongeren is het een populair woord.
Thuis wil ik het er nog wel eens uitgooien als ik echt woedend ben, maar buiten/in het bijzijn van andere doe ik het simpelweg niet omdat ik niet asoicaal over wil komen.
* MeneerMuis vraagt zich soms wel eens af dat mensen het 'lef' hebben om het woord 'kanker' in supermarkten e.d te gebruiken. Die laten in ieder geval zien dat ze een slechte opvoeding hebben gehad![]()
klopt helemaalquote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je het van dichtbij mee hebt gemaakt je het niet meer te pas en te onpas gaat gebruiken en je je met een dubbel gevoel aankijkt tegen mensen die ermee smijten.
Zoiets van 'jij hebt dus nog nooit meegemaakt, laten we hopen dat dat zo blijft'.
Bullshit.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je het van dichtbij mee hebt gemaakt je het niet meer te pas en te onpas gaat gebruiken en je je met een dubbel gevoel aankijkt tegen mensen die ermee smijten.
Zoiets van 'jij hebt dus nog nooit meegemaakt, laten we hopen dat dat zo blijft'.
Hoe dichtbij is dichtbij?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:50 schreef Heer_van_Bartolhove... het volgende:
Krachtige argumentatiequote:
Zo dichtbij als dat het mogelijk was helaasquote:
Ook dat is minder.quote:Mn opa is eraan doodgegaaan![]()
Voor mensen die zelf kanker hebben helaas niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Er is namelijk gewoon een verschil tussen kanker als krachterm en kanker de ziekte.
Ik heb een oma, opa, tante en goede vriend aan die ziekte verloren (verschillende vormen, dat welquote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:10 schreef Nosh het volgende:
Wel lachen trouwens, het is een klaagtopic over kanker, en iedereen gaat met kanker schelden! Hoe verzinnen jullie het! Raap me op!![]()
' )'"(: ")9;) ")")0'9:);sd:D
![]()
![]()
![]()
:Dd
je wee togquote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:26 schreef LennyKravitz het volgende:
Weet niet of het tegenwoordig normaal is... maar ik vind dat het woord kanker de laatste tijd wel heel veel gebruikt wordt in het forum... of het nou ONZ of KLB is of een ander subforum...
Van kankerkachel tot het zojuist door mij gespotte Kankervulpotlood! ...
Nou snap ik best dat die sbs-achterlijke ooit kankerkachel zei... en dat het effe een puberale trend is om die mafketel na te lullen... en ik weet ook dat een paar klojo's een hit hadden waar "heel stoer" werd verwezen naar "kenker" .... maar om het nou door te trekken naar alle andere onderwerpen, waar men alleen met dit woord als het effe kan alles wil aansterken, vind ik gewoon niet hoeven...
Tegen hen die te pas en te onpas kanker typen: ... denk een beetje meer na... 't is niet normaal...
Jij wel, en de mensen die dat niet zo voelen? Je kan het wel weten, het gaat erom hoe het voelt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:09 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik heb een oma, opa, tante en goede vriend aan die ziekte verloren (verschillende vormen, dat wel) verloren, en weet prima dat als mensen met 'kanker' schelden, ze het niet over de ziekte hebben, maar het puur gebruiken omdat het woord nou eenmaal heel krachtig overkomt in onze taal.
Het is gewoon één van de beste vloeken denkbaar. Er rust eensoort van taboe op, je kan het op talloze manieren zeggen, net zoals godverdomme vroeger. Zelfde geldt als scheldwoord, van 'eikel' of 'klootzak' schrikt niemand meer, maar 'kankerklootzak' raakt wel mensen. En dat is onbewust toch wat je wil, als je iemand uitscheldt.
Ofzo.
Het 'kwets-gedeelte' sloeg op het gebruik als scheldwoord. Dan wil ik weldegelijk dat mensen het voelen, en dat gaat makkelijker met kanker als bijvoeglijk naamwoord.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:15 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Jij wel, en de mensen die dat niet zo voelen? Je kan het wel weten, het gaat erom hoe het voelt.
Dat vind ik nog maar de vraag. Vloek je om iemand te kwetsen, vloek je om iemand te beledigen (is iets heel anders) of vloek je om je woede te uiten / als ontlading? Ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar ik vloek nooit om mensen te kwetsen. Meestal als ontlading, en daar is godverdomme goed genoeg voor, en soms om mensen te beledigen, en dan vind ik klootzak nog steeds prima.
Daarbij wordt kanker ook gebruikt als 'positief scheldwood', kankerlekker of kankermooi.
Als je het zelf hebt/ hebt gehad is het toch wel iets anders dan wanneer je er mensen aan hebt verloren.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:09 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik heb een oma, opa, tante en goede vriend aan die ziekte verloren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |