abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36347388
Weet niet of het tegenwoordig normaal is... maar ik vind dat het woord kanker de laatste tijd wel heel veel gebruikt wordt in het forum... of het nou ONZ of KLB is of een ander subforum...

Van kankerkachel tot het zojuist door mij gespotte Kankervulpotlood! ...

Nou snap ik best dat die sbs-achterlijke ooit kankerkachel zei... en dat het effe een puberale trend is om die mafketel na te lullen... en ik weet ook dat een paar klojo's een hit hadden waar "heel stoer" werd verwezen naar "kenker" .... maar om het nou door te trekken naar alle andere onderwerpen, waar men alleen met dit woord als het effe kan alles wil aansterken, vind ik gewoon niet hoeven...

Tegen hen die te pas en te onpas kanker typen: ... denk een beetje meer na... 't is niet normaal...
pi_36347425
Niet... zo... huilen...

En... zie het verschil tussen kanker als ziekte... En kanker als krachtterm...
pi_36347426
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:26 schreef LennyKravitz het volgende:
Weet niet of het tegenwoordig normaal is... maar ik vind dat het woord kanker de laatste tijd wel heel veel gebruikt wordt in het forum... of het nou ONZ of KLB is of een ander subforum...

Nou snap ik best dat die sbs-achterlijke ooit kankerkachel zei... en dat het effe een puberale trend is om die mafketel na te lullen... en ik weet ook dat een paar klojo's een hit hadden waar "heel stoer" werd verwezen naar "kenker" .... maar om het nou door te trekken naar alle andere onderwerpen, waar men alleen met dit woord als het effe kan alles wil aansterken, vind ik gewoon niet hoeven...

Tegen hen die te pas en te onpas kanker typen: ... denk een beetje meer na... 't is niet normaal...
zit niet zo te kankeren man
pi_36347429
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:30 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Niet... zo... huilen...
ow ja dat woord zocht ik
pi_36347441
KANKERRRRR!!
pi_36347443
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:31 schreef donnahvh het volgende:

[..]

ow ja dat woord zocht ik
Huilen?

Ga slapen MILF .
pi_36347447
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Huilen?

Ga slapen MILF .
ja huilen idd goed woord
en volgens mij idd beter als ik ga slapen jah
toedels
  zaterdag 25 maart 2006 @ 03:34:36 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36347451
ik denk dat mensen die dat woord vaak gebruiken het ook eerder krijgen. kent denhaag relatief meer van die patiënten?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36347458
Maar wat gaan we er nu tegen doen?
pi_36347461
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:35 schreef juiced het volgende:
Maar wat gaan we er nu tegen doen?
Niets, om precies te zijn.
pi_36347468
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Niets, om precies te zijn.
Ok, NEXT!
pi_36347479
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:37 schreef juiced het volgende:

[..]

Ok, NEXT!
We zouden KLB-mods moeten worden .
pi_36347491
Zeur niet. Kanker is een fantastische krachtterm.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 25 maart 2006 @ 03:42:06 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36347492
Waarom zou het woord kanker niet te pas gebruikt mogen worden?

Dan wil je iemand uitleggen dat je kanker hebt en dan moet je zeggen 'ik heb aambeien'.

Lijkt me persoonlijk erg lastig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_36347494
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:39 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

We zouden KLB-mods moeten worden .
Moddereren! Nooit van m'n leven...
pi_36347505
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waarom zou het woord kanker niet te pas gebruikt mogen worden?

Dan wil je iemand uitleggen dat je kanker hebt en dan moet je zeggen 'ik heb aambeien'.

Lijkt me persoonlijk erg lastig.
Inderdaad, want dan zeg je gewoon "Ik heb kankeraambeien".
pi_36347507
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:30 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Niet... zo... huilen...

En... zie het verschil tussen kanker als ziekte... En kanker als krachtterm...
Dan hebben sommigen hier toch wel last van een soort digitale "Gilles de la Touret"... ik zie ook het verschil... alleen vind dat het regelmatige overbodige gebruik van een krachtterm best achterwege mag blijven... maar ja, dan is men zeker niet stoer meer?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 06:35:33 #18
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36347701
Gaan we weer..?
Negeer het gewoon?

En ik verwacht natuurlijk wel dat je het zelf nooit gebruikt en/of andere scheldwoorden ala tering/tyfus e.d want dan ben je hypocriet.

Zowiezo praat ik het niet goed, maar ik ga me er gewoon niet keer op keer aan ergeren, want als ik 1 stap buiten de deur zet dan hoor je het al ruim 10x. Weet gewoon van jezelf dat als je het niet zegt, dat je wat socialer bent dan de rest, en ga daarmee het leven door
World Wrestling Entertainment
  zaterdag 25 maart 2006 @ 06:38:47 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36347708
kanker is mij iets te veel geintergreerd in de Nederlandse taal

Tot een jaar of 2 terug kon je je nog lekker irriteren aan mensen die ineens begonnen te flippen als ze het woordje kanker hoorden omdat iemand in hun omgeving het had. Terwijl ze daarvoor te pas en te onpas zelf het woord gebruikten.

Tegenwoordig vind ik het te worden
  zaterdag 25 maart 2006 @ 06:44:24 #20
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36347711
Tegenwoordig hoor je het bij sommige mensen in één zin wel 3x. Vooral voor hangjongeren is het een populair woord.
Thuis wil ik het er nog wel eens uitgooien als ik echt woedend ben, maar buiten/in het bijzijn van andere doe ik het simpelweg niet omdat ik niet asoicaal over wil komen.

* MeneerMuis vraagt zich soms wel eens af dat mensen het 'lef' hebben om het woord 'kanker' in supermarkten e.d te gebruiken. Die laten in ieder geval zien dat ze een slechte opvoeding hebben gehad
World Wrestling Entertainment
  zaterdag 25 maart 2006 @ 06:45:34 #21
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36347713
In de randstad vooral de lijn A'dam - Den Haag- R'dam is het echt belachelijk zoveel als het gebruikt wordt.
pi_36347752
Och, we leven met je mee, LennyKravitz.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_36347843
Nee dat gejank om het woord kanker word je pas gestoord van.
Zit niet zo te miepen, bijna niemand bedoelt er de ziekte mee.

Eeuwig datzelfde gehuil van die folks, lay off!
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 25 maart 2006 @ 09:03:00 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36348182
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:34 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat mensen die dat woord vaak gebruiken het ook eerder krijgen. kent denhaag relatief meer van die patiënten?
Ik gebruik het woord in dagelijks leven vrij vaak en soms denk ik ook wel eens, als ik nou straks kanker krijg dan denk ik hier nog wel eens aan terug

Ach ja, koffie!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36349266
edit

[ Bericht 100% gewijzigd door flugeltje op 25-03-2006 11:21:55 (doe normaal) ]
pi_36349278
edit

[ Bericht 52% gewijzigd door flugeltje op 25-03-2006 11:22:30 (doe normaal) ]
pi_36349355
Schelden met het woord kanker is voor velen een taboe.

Ik vind dat het mag kunnen, maar wel oppassen wanneer je het gebruikt, net als bijv. "mongool"

En natuurlijk niet te vaak, met al dat gevloek worden je topics ook niet echt serieus genomen

BTW: Ik hoor ook niemand klagen bij woorden als "Pest", "Tyfus", "Tering" en "Kolere"
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_36363764
En kanker joden??
Versta ik helemaal niet, ze zijn niet eens jood en hebben geen kanker
pi_36364233
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je het van dichtbij mee hebt gemaakt je het niet meer te pas en te onpas gaat gebruiken en je je met een dubbel gevoel aankijkt tegen mensen die ermee smijten.
Zoiets van 'jij hebt dus nog nooit meegemaakt, laten we hopen dat dat zo blijft'.
Een heer met stijl
pi_36364855
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 06:44 schreef MeneerMuis het volgende:
Tegenwoordig hoor je het bij sommige mensen in één zin wel 3x. Vooral voor hangjongeren is het een populair woord.
Thuis wil ik het er nog wel eens uitgooien als ik echt woedend ben, maar buiten/in het bijzijn van andere doe ik het simpelweg niet omdat ik niet asoicaal over wil komen.

* MeneerMuis vraagt zich soms wel eens af dat mensen het 'lef' hebben om het woord 'kanker' in supermarkten e.d te gebruiken. Die laten in ieder geval zien dat ze een slechte opvoeding hebben gehad
*meld
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:16:59 #31
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_36364874
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wat ik wel heb gemerkt is dat als je het van dichtbij mee hebt gemaakt je het niet meer te pas en te onpas gaat gebruiken en je je met een dubbel gevoel aankijkt tegen mensen die ermee smijten.
Zoiets van 'jij hebt dus nog nooit meegemaakt, laten we hopen dat dat zo blijft'.
klopt helemaal
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_36364953
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door NJ op 25-03-2006 21:31:08 ]
pi_36365146
quote:
Bullshit.
JOHNNY HEITINGA
pi_36365210
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:50 schreef Heer_van_Bartolhove... het volgende:
Hoe dichtbij is dichtbij?

Mn opa is eraan doodgegaaan
pi_36365234
Daarbij ken ik iemand diens moeder heeft kanker gehad, is toen genezen, maar die heeft nu weer kanker, en dat ziet er minder uit... en die gebruikt het ook nog...

En een oud-klasgenoot is er ook aan overleden...
pi_36365377
Ach, kanker schijnt tegenwoordig ingeburgerd te zijn als scheldwoord. Waar ik me vooral aan stoor zijn die mensen die dan zo hypocriet "kenker" of "kk" schrijven, alsof dat minder erg is.

Ik heb zelf kanker gehad, maar ik probeer me er niet te erg aan te irriteren. Dat is onbegonnen werk namelijk. Ik zeg er dan ook nooit wat van als mensen in mijn omgeving ermee vloeken, zelfs al raakt het me wel. Het enige waar ik niet tegenkan is als mensen me voor 'kankerlijer' uitschelden. Zo werd ik laatst door een Marokkaans ventje uitgescholden voor kankerlijer, en toen ik hem zei dat ik inderdaad kanker heb en hem vroeg of hij zichzelf nu stoer vond dat hij daarmee durfde te schelden maakte dat geen indruk. Hij reageerde er totaal niet op, volgens mij wist hij niet eens dat kanker een ziekte is die vaak de dood tot gevolg heeft. En dat is het kwalijke aan schelden met kanker, dat zelfs terwijl je zelf wél het onderscheid kunt maken tussen de ziekte en het scheldwoord, anderen het door het frequente gebruik misschien niet eens meer als ziekte zien omdat ze het alleen als scheldwoord kennen.
pi_36365663
kanker zeg, kanker wordt al jaren als scheldwoord gebruikt, jank niet.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:03:48 #38
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_36366019
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door flugeltje op 25-03-2006 23:03:44 (doe ff normaal zeg...) ]
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:06:02 #39
138930 MrKickass
Take it or leave it!
pi_36366073
Hij heeft gelijk, kanker mag enkel in De Haagh worden gebruik(t)

In brabant zeggen we btw overal kei- voor
...als je hier niet tegen kan, trek je je zwarte kous maar over je hoofd :)
pi_36366251
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:25 schreef Camplo het volgende:
[..]
Bullshit.
Krachtige argumentatie
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:28 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Hoe dichtbij is dichtbij?
Zo dichtbij als dat het mogelijk was helaas
quote:
Mn opa is eraan doodgegaaan
Ook dat is minder.
Een heer met stijl
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:27:00 #41
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36366578
Bijna iedereen kent volgens mij wel iemand die kanker heeft of er aan is overleden. Dus het vervallen van het gebruik van kanker, omdat mensen het erg gaan vinden om met deze ziekte te schelden lijkt me niet zo snel gebeuren. Er is namelijk gewoon een verschil tussen kanker als krachterm en kanker de ziekte.
pi_36367278
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Er is namelijk gewoon een verschil tussen kanker als krachterm en kanker de ziekte.
Voor mensen die zelf kanker hebben helaas niet.

Ik kan je zeggen; iedere keer als iemand hardgrondig kanker roept voelt dat als een klap in je gezicht. Niet omdat je dan denkt dat hij het doet om je te kwetsen, simpelweg omdat alle ervaringen, herinneringen en emoties die voor jou verbonden zijn met het woord weer even snel komen bovendrijven. En de angsten die horen bij het hebben bij kanker zijn niet bepaald fijn, en laten best een diepe indruk achter.
pi_36367364
-edit-

[ Bericht 95% gewijzigd door flugeltje op 25-03-2006 23:10:22 (Doe normaal) ]
pi_36367448
quote:
Ik heb een oma, opa, tante en goede vriend aan die ziekte verloren (verschillende vormen, dat wel ) verloren, en weet prima dat als mensen met 'kanker' schelden, ze het niet over de ziekte hebben, maar het puur gebruiken omdat het woord nou eenmaal heel krachtig overkomt in onze taal.

Het is gewoon één van de beste vloeken denkbaar. Er rust eensoort van taboe op, je kan het op talloze manieren zeggen, net zoals godverdomme vroeger. Zelfde geldt als scheldwoord, van 'eikel' of 'klootzak' schrikt niemand meer, maar 'kankerklootzak' raakt wel mensen. En dat is onbewust toch wat je wil, als je iemand uitscheldt.

Ofzo.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_36367460
Wel lachen trouwens, het is een klaagtopic over kanker, en iedereen gaat met kanker schelden! Hoe verzinnen jullie het! Raap me op!

' )'"(: ")9;) ")")0'9:);sd:D :Dd
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_36367473
huilie
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_36367476
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:10 schreef Nosh het volgende:
Wel lachen trouwens, het is een klaagtopic over kanker, en iedereen gaat met kanker schelden! Hoe verzinnen jullie het! Raap me op!

' )'"(: ")9;) ")")0'9:);sd:D :Dd
.
pi_36367489
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:26 schreef LennyKravitz het volgende:

je wee tog
die dat zeggen zijn zelf als de dood voor die ziekte?
Tis een zwaktebod van hen nml
meer niet zij zijn sneu!
Fijn dat jij nog hoort bij de nette nederlanders!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36367559
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:09 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik heb een oma, opa, tante en goede vriend aan die ziekte verloren (verschillende vormen, dat wel ) verloren, en weet prima dat als mensen met 'kanker' schelden, ze het niet over de ziekte hebben, maar het puur gebruiken omdat het woord nou eenmaal heel krachtig overkomt in onze taal.

Het is gewoon één van de beste vloeken denkbaar. Er rust eensoort van taboe op, je kan het op talloze manieren zeggen, net zoals godverdomme vroeger. Zelfde geldt als scheldwoord, van 'eikel' of 'klootzak' schrikt niemand meer, maar 'kankerklootzak' raakt wel mensen. En dat is onbewust toch wat je wil, als je iemand uitscheldt.

Ofzo.
Jij wel, en de mensen die dat niet zo voelen? Je kan het wel weten, het gaat erom hoe het voelt.

Dat vind ik nog maar de vraag. Vloek je om iemand te kwetsen, vloek je om iemand te beledigen (is iets heel anders) of vloek je om je woede te uiten / als ontlading? Ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar ik vloek nooit om mensen te kwetsen. Meestal als ontlading, en daar is godverdomme goed genoeg voor, en soms om mensen te beledigen, en dan vind ik klootzak nog steeds prima.

Daarbij wordt kanker ook gebruikt als 'positief scheldwood', kankerlekker of kankermooi.
pi_36367662
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:15 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Jij wel, en de mensen die dat niet zo voelen? Je kan het wel weten, het gaat erom hoe het voelt.

Dat vind ik nog maar de vraag. Vloek je om iemand te kwetsen, vloek je om iemand te beledigen (is iets heel anders) of vloek je om je woede te uiten / als ontlading? Ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar ik vloek nooit om mensen te kwetsen. Meestal als ontlading, en daar is godverdomme goed genoeg voor, en soms om mensen te beledigen, en dan vind ik klootzak nog steeds prima.

Daarbij wordt kanker ook gebruikt als 'positief scheldwood', kankerlekker of kankermooi.
Het 'kwets-gedeelte' sloeg op het gebruik als scheldwoord. Dan wil ik weldegelijk dat mensen het voelen, en dat gaat makkelijker met kanker als bijvoeglijk naamwoord.

Al moet ik toegeven, dat constante gekanker (ook idd als positief scheldwoord) zorgt er niet voor dat iemand intelligent overkomt, laat staan dat ik zo iemand serieus neem.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_36368305
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:09 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik heb een oma, opa, tante en goede vriend aan die ziekte verloren
Als je het zelf hebt/ hebt gehad is het toch wel iets anders dan wanneer je er mensen aan hebt verloren.
En bovendien is dat een drogreden, als jij het toevallig wel okee vind hoeft het nog niet zo te zijn dat dit voor iedereen geldt.
Mij kan het ook niks schelen, maar ik weet dat er mensen zijn bij wie dat anders ligt.
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')