Je hebt liever dat ze dat pijpie in je nek douwen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:31 schreef Sjabba het volgende:
Ik moest net blazen, en altijd vragen ze eerst of je gedronken hebt, dus ik vroeg nu of het uitmaakt. Die agent; ja tuurlijk, want als je teveel hebt gedronken dan mag je niet rijden. Dus ik zeg; Nee, ik bedoel maakt het uit of ik ja of nee zeg, als ik nee zeg hoef ik dan niet te blazen. De agent zegt; Je moet toch blazen.
Waarom vragen ze dan altijd of ik gedronken heb voordat ze je laten blazen, nutteloze vraag toch?
Nee, ze kunnen gewoon vragen; Wilt u meewerken aan een alcoholtest. Dat deden ze niet, ze vroeg papieren waarop ik vroeg; heb ik iets foutgedaan. Nee het is een alcoholcontrole. Waarop de agent vraagt; Heeft u gedronken. Terwijl hij beter die vraag kan overslaan en meteen kan vragen of ik wil blazen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je hebt liever dat ze dat pijpie in je nek douwen?
En wat Xennia zegt
Ongeveer wel, alleen is dat echt een domme vraag, dat antwoord is logisch. Maar deze vraag kan 2 antwoorden hebben maar welke je geeft het maakt geen zak uit wat ze geloven het toch niet, dus stel hem dan niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
hetzelfde als aan iemand vragen "of ie het kon vinden"
hehe, ja dat als ik zeg ja; en uit het blazen blijkt dat het glas alweer uit mijn bloed is en er dus niets aan de hand is ik alsnog een boete krijg. Breng ze niet op ideeën!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:40 schreef Etcetera het volgende:
misschien willen ze je een boete aansmeren voor liegen tegen een ambtenaar medewerker van de politie in functie
heb m'n post aangepast, zo goedquote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:43 schreef Sjabba het volgende:
[..]
hehe, ja dat als ik zeg ja; en uit het blazen blijkt dat het glas alweer uit mijn bloed is en er dus niets aan de hand is ik alsnog een boete krijg. Breng ze niet op ideeën!
ja hoor eens, als je teveel gaat nadenken over dit soort dingen wordt het nooit wat met je sociale leven, kijk naar mijquote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb een erg rijk sociaal levenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja hoor eens, als je teveel gaat nadenken over dit soort dingen wordt het nooit wat met je sociale leven, kijk naar mij
Niks zo leuk om die ene avond dat je je dan toch hebt laten ompraten en jij "bob" bent te blijven rondrijden tot je die alcoholcontrole dan toch tegenkomt. Zachtjes met je wagen te beginnen zigzaggen. Die ene verschrikkelijke "boer" in te oefenen en los te laten om het moment dat je (uiteraard grijp je in eerste instantie naast de knop om het omlaag te doen) je raampje omlaag doet voor ome agent. Vervolgens de "braakneiging" uit te voeren, met je ogen te draaien , nog eens stevig te boeren. En dan op die vraag die ze toch stellen "Enkel Spa Rood" te antwoorden. De grijns op hun gezicht te zien, en vervolgens "negatief" te blazen. Je ziet ze hun apparaatje betwijfelen. Een collega vragen om ook eens te blazen (uiteraard dan wél positief) , je nog eens vragen om te blazen. En je uiteindelijk tot hun eigen verbazing verder te moeten laten rijen ...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:31 schreef Sjabba het volgende:
Waarom vragen ze dan altijd of ik gedronken heb voordat ze je laten blazen, nutteloze vraag toch?
En toen werd je met een uitgebluste piemel in je hand wakkerquote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niks zo leuk om die ene avond dat je je dan toch hebt laten ompraten en jij "bob" bent te blijven rondrijden tot je die alcoholcontrole dan toch tegenkomt. Zachtjes met je wagen te beginnen zigzaggen. Die ene verschrikkelijke "boer" in te oefenen en los te laten om het moment dat je (uiteraard grijp je in eerste instantie naast de knop om het omlaag te doen) je raampje omlaag doet voor ome agent. Vervolgens de "braakneiging" uit te voeren, met je ogen te draaien , nog eens stevig te boeren. En dan op die vraag die ze toch stellen "Enkel Spa Rood" te antwoorden. De grijns op hun gezicht te zien, en vervolgens "negatief" te blazen. Je ziet ze hun apparaatje betwijfelen. Een collega vragen om ook eens te blazen (uiteraard dan wél positief) , je nog eens vragen om te blazen. En je uiteindelijk tot hun eigen verbazing verder te moeten laten rijen ...![]()
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:30 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
En toen werd je met een uitgebluste piemel in je hand wakker
Nou... de enige keer dat ik de BOA (Bewust Onbeschonken Afleidingsmanouevre) bleek te zijn, duurde het dus zolang voor die P verscheen dat ze op t punt stonden me mee te nemen naar t bureau... na een hele avond Cola-Light.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niks zo leuk om die ene avond dat je je dan toch hebt laten ompraten en jij "bob" bent te blijven rondrijden tot je die alcoholcontrole dan toch tegenkomt. Zachtjes met je wagen te beginnen zigzaggen. Die ene verschrikkelijke "boer" in te oefenen en los te laten om het moment dat je (uiteraard grijp je in eerste instantie naast de knop om het omlaag te doen) je raampje omlaag doet voor ome agent. Vervolgens de "braakneiging" uit te voeren, met je ogen te draaien , nog eens stevig te boeren. En dan op die vraag die ze toch stellen "Enkel Spa Rood" te antwoorden. De grijns op hun gezicht te zien, en vervolgens "negatief" te blazen. Je ziet ze hun apparaatje betwijfelen. Een collega vragen om ook eens te blazen (uiteraard dan wél positief) , je nog eens vragen om te blazen. En je uiteindelijk tot hun eigen verbazing verder te moeten laten rijen ...![]()
Die zin had je dus aan hem moeten vragen dan was dit overbodig geweestquote:Waarom vragen ze dan altijd of ik gedronken heb voordat ze je laten blazen, nutteloze vraag toch?
Nee ik ook niet (in 7 jaar dan)quote:
opgelost. slotjequote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:32 schreef guitarist.nl het volgende:
omdat die lui toch niks beters te doen hebben joh!
Ja ik ben ook 2 keer staande gehouden voor controle. Bijde keren niks gedronken maar heb nooit zo'n sleutelhanger gekregenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:32 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben wel eens staande gehouden bij zo'n actie (geen druppel gedronken overigens) en ik dus helemaal blij reageren. Jaaa, mag ik nu eindelijk eens een keertje blazen, heb je sleutelhangers en stickers bij??
Toen hoefde ik dus niet meer te blazen, ik was blijkbaar te gretig
Bedacht mezelf later dat je dit dus ook kunt doen als je wél gedronken hebt, misschien hoef je dan niet.....
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
-"Goedenavond meneer, heeft u gedronken?"quote:Op zaterdag 25 maart 2006 04:57 schreef Alecks het volgende:
....
-"Goedenavond meneer, heeft u gedronken?"
-"Eh, nee"
-"In orde, rij maar door"
Op zo´n moment laat ik je niet eens blazen, kun je gelijk uitstappen en houd ik je aan op grond van artikel 8 lid a van de wegenverkeerswet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is misschien wel een artikel wat hier op toepassing is maar art 8 lid 1 iig niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:19 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Op zo´n moment laat ik je niet eens blazen, kun je gelijk uitstappen en houd ik je aan op grond van artikel 8 lid a van de wegenverkeerswet.
Kun je lekker mee naar het politiebureau om daar zinloos vast te zitten.
Blazen is helemaal geen ´ recht´ of ´verplichting´.
Het is voor de politie een indicatie, wanneer echter zo dudielijk is dat jij teveel hebt gedronken kan die persoon gelijk afgevoerd worden.![]()
Succes met je actie![]()
Volgens jou waren taxi chauffeurs niet te vertrouwen dus daar hebben ze een puntquote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:23 schreef Salsagirl het volgende:
Ach hoe ze het ook vragen..Het blijft sowieso irri
Zelfs als je zelf niet eens rijd en ze de taxi chauffeur waar je bij in de auto zit aanhouden![]()
Maar zoals ze zeggen: We doen ook alleen maar ons werk!!
Artikel 8 lid 1 WvW:quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:39 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Er is misschien wel een artikel wat hier op toepassing is maar art 8 lid 1 iig niet.
Wel degelijkquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:39 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Er is misschien wel een artikel wat hier op toepassing is maar art 8 lid 1 iig niet.
Neehoor, daar is lid 2 voor.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:05 schreef Sandersson het volgende:
Artikel 8 lid 1 WvW:
Besturen onder invloed van een stof die de rijvaardigheid doet verminderen, waardoor de bestuurder niet meer tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
(hier moet je dus volgens mij al geblazen hebben)
Voor artikel 5 is wat meer nodig dan alleen slingerend rijden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:05 schreef Sandersson het volgende:
Artikel 5 WvW zou ook wel goed kunnen..
Gevaarlijke gedrag op de weg (zowel openbaar als niet openbaar)
Geen idee..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:21 schreef Sjabba het volgende:
Zo te merken is Kevin85 agent, je kan wel met je artikelen smijten maar waarom stellen jullie die overbodige vraag. Ik moet hoe dan ook blazen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |