abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41353051
van het weekeinde een tweede keer gezien. Ik vond hem net zo goed als de eerste keer.
pi_41582013
Indrukwekkend.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 01:11:36 #103
862 Arcee
Look closer
pi_42530932
Flight 93 had ik al gezien en vond ik goed, maar deze vond ik beter. 't Voelde allemaal realistisch aan doordat de gebeurtenissen gevolgd worden en niet de levens van enkele hoofdpersonen, zoals het vaak gaat. Ik had tot 't laatst 't gevoel en de hoop van: grijp die klootzakken en laat dat vliegtuig landen. Helaas. Met name op het laatst kreeg ik echt een gevoel van hoe het geweest moet zijn om daar bij te zijn geweest. Met name de allerlaatste scène met de worsteling in de cockpit om te proberen de kapers te overmeesteren en tegelijkertijd het vliegtuig weer onder controle te krijgen en weer te laten stijgen. Indrukwekkend.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:30:12 #104
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_42620934
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:40 schreef StarGazer het volgende:
Indrukwekkend.
Zeker te weten
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:59:21 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52949995
Waarom vind iedereen deze film zo goed?

Ik vond het gewoon stuitend slecht. Vooral omdat het de werkelijkheid zou uitbeelden wat het dus ABSOLUUT niet is. Dit is gewoon pure propagandische rommel. Storent acteerwerk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_52950045
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:59 schreef Lambiekje het volgende:

Ik vond het gewoon stuitend slecht. Vooral omdat het de werkelijkheid zou uitbeelden wat het dus ABSOLUUT niet is. Dit is gewoon pure propagandische rommel. Storent acteerwerk.
Oh jij bent die ene overlevende passagier geweest?
pi_52950096
Gebaseerd op een paar telefoongesprekken, daar een loopje mee nemen, en dat als waarheid presenteren. Waardeloze film.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2007 00:04:15 ]
pi_52951937
sommige hier hebben echt een emphatisch vermogen van een kleuter
Nothing to see here, carry on
pi_52980323
Ik vond het als film niets bijzonders, afgezien van het feit dat het een romantisering is van een feiten naar fictie ... dat er hier zo hoogdravend over wordt gedaan verbaast mij enigszins, het is een beeld dat men neerzet wat de publieke opinie moet strelen ... maar wat er echt is voorgevallen zal nooit iemand weten. Daarom is het makkelijk scoren ...

Aardige film, een paar goede acteurs en heel onnodige karakter building (romantisering). Neen, een keer is meer dan genoeg.
:: Ethiek is zo flexibel als elastiek ::
  donderdag 6 september 2007 @ 17:04:47 #110
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52985445
quote:

Ik vond het gewoon stuitend slecht. Vooral omdat het de werkelijkheid zou uitbeelden wat het dus ABSOLUUT niet is.
Hoe weet je dat het niet klopt? je was er niet bij
pi_52986412
quote:

Hear, hear.
Graag op anoniem
  donderdag 6 september 2007 @ 17:48:36 #112
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52986492
Nou leg dan maar eens uit waarom het in jouw ogen dan zo slecht was. Nogmaals een film is altijd (bijna altijd) een uitvergroot visueel aspect waar niet zo zeer de waarheid het belangrijkste is maar het amusement-gehalte. Zelfs al staat er based on.... Dus ben nu wel benieuwd naar je verweer..
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52991156
quote:

Je hebt helemaal gelijk. Wat een boutfilm!
Nothing takes the past away like the future!
pi_53012421
Toevallig staat deze film nu op!
  zondag 9 september 2007 @ 13:24:44 #115
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_53047834
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:54 schreef LuxXxie het volgende:
Ik vond het als film niets bijzonders, afgezien van het feit dat het een romantisering is van een feiten naar fictie ... dat er hier zo hoogdravend over wordt gedaan verbaast mij enigszins, het is een beeld dat men neerzet wat de publieke opinie moet strelen ... maar wat er echt is voorgevallen zal nooit iemand weten. Daarom is het makkelijk scoren ...
Onzin. Wat je stelt geldt alleen voor het (aller)laatste deel in het vliegtuig, alleen dat gedeelte is fictie. Door telefoonverkeer is precies duidelijk wat er daarvoor gebeurd was, zelfs tot en met het plan om de cockpit te bestormen. Alles daarna is dramatisering.

Het gedeelte op de grond is zo mogelijk nog minder fictief en zeer waarheidsgetrouw. Ter illustratie: de baas van de luchtverkeersleiding wordt gespeeld door de echte man in kwestie die dus op 9/11 zelf aanwezig was. Veel realistischer kun je het niet krijgen.

En ja, United 93 is patriotistisch, maar dat geldt voor nagenoeg alles dat te maken heeft met 9/11 en uit de US afkomstig is. Als je daar niet tegen kunt, kun je beter dit soort films niet kijken.
  zondag 9 september 2007 @ 17:13:39 #116
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53052639
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:24 schreef AgentCooper het volgende:

En ja, United 93 is patriotistisch,
Dat vond ik heel erg meevallen...
  zondag 9 september 2007 @ 17:22:51 #117
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53052863
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:24 schreef AgentCooper het volgende:

[..]

Onzin. Wat je stelt geldt alleen voor het (aller)laatste deel in het vliegtuig, alleen dat gedeelte is fictie. Door telefoonverkeer is precies duidelijk wat er daarvoor gebeurd was, zelfs tot en met het plan om de cockpit te bestormen. Alles daarna is dramatisering.

Het gedeelte op de grond is zo mogelijk nog minder fictief en zeer waarheidsgetrouw. Ter illustratie: de baas van de luchtverkeersleiding wordt gespeeld door de echte man in kwestie die dus op 9/11 zelf aanwezig was. Veel realistischer kun je het niet krijgen.

En ja, United 93 is patriotistisch, maar dat geldt voor nagenoeg alles dat te maken heeft met 9/11 en uit de US afkomstig is. Als je daar niet tegen kunt, kun je beter dit soort films niet kijken.
Precies. Greengrass heeft voor de film ook heel uitgebreid onderzoek gedaan zelfs tot welke kleren de passagiers droegen, wat voor muziek ze luisterden, wat ze lazen, wat ze aten etc.
  zondag 9 september 2007 @ 17:26:36 #118
13148 Shogo
Psycho...
pi_53052935
Vanaf dinsdag 11 sept. bij kruidvat de DVD nu voor ¤ 6,99. Koopje voor deze film. Ook Oliver Stone's World Trade Center (waarvoor 6,99 nog te duur is maar dat terzijde).
pi_61484027
A.s. Woensdag 10 September de TV premiere van deze zeer indrukwekkende film @ RTL5 om 20.30
pi_61490298
vette film !
  woensdag 10 september 2008 @ 13:10:19 #121
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_61522231
Aanrader!
pi_61534664
Ondertussen begonnen... alleen RTL stoort als een malloot op het moment, slecht weer op komst?
  Donald Duck held woensdag 10 september 2008 @ 23:06:59 #123
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61539309
Je blijft je toch afvragen wat er zou zijn gebeurd als het toestel wel z'n doel had bereikt. Het Witte Huis of Capitol...
beiden natuurlijk al lang ontruimd maar de impact ervan zou natuurlijk nog steeds enorm geweest zijn. Zoals het Pentagon het symbool van Defensie is en het WTC dat was van de economie, zijn die 2 gebouwen het hart van de democratie.

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 10 september 2008 @ 23:17:19 #124
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_61539592
Jammer dan weer van dat walgelijke gedenkteken. 'to save so many others' .......

Film is toch wat minder sterk op tv (wat ook een beetje aan de reclame lag). De impact van het einde is kleiner en in de bios was ik echt mentaal en fysiek aangetast door de unieke ervaring. Maar blijft erg vakkundig en slim gemaakt, beste 9/11 film.
pi_61540053
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:17 schreef JelleS het volgende:
Jammer dan weer van dat walgelijke gedenkteken. 'to save so many others' .......
Wat is er walgelijk aan? Het is toch zo?
pi_61540962
op tv is hij anders indd.

ik heb hem ook in de bios gezien, een van de sterkste films die ik gezien heb, de kippevel ontsteeg niemand
  donderdag 11 september 2008 @ 00:29:00 #127
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61541081
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Je blijft je toch afvragen wat er zou zijn gebeurd als het toestel wel z'n doel had bereikt. Het Witte Huis of Capitol...
beiden natuurlijk al lang ontruimd maar de impact ervan zou natuurlijk nog steeds enorm geweest zijn. Zoals het Pentagon het symbool van Defensie is en het WTC dat was van de economie, zijn die 2 gebouwen het hart van de democratie.

[ afbeelding ]
Lambiekje en zijn BNW vriendjes hebben daar vast wel een antwoord op.
  donderdag 11 september 2008 @ 09:16:26 #128
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_61543825
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:17 schreef JelleS het volgende:

Film is toch wat minder sterk op tv (wat ook een beetje aan de reclame lag). De impact van het einde is kleiner en in de bios was ik echt mentaal en fysiek aangetast door de unieke ervaring. Maar blijft erg vakkundig en slim gemaakt, beste 9/11 film.
Er worden helden van ze gemaakt terwijl de enige reden dat ze wat hebben gedaan is omdat het vliegtuig vertraging had en zij dus wisten wat hun lot was. Als je de film volgt, wat natuurlijk helemaal niet de waarheid hoeft te zijn, is het helemaal bullshit want dan dachten ze nog een kans te hebben met die piloot aan boord. Niks 'opoffering'. De enige die hun leven gaven voor anderen waren de terroristen.

"moed en liefde voor ons land".......

"to our great nation" als het zo'n geweldig land was geweest dan was dit nooit gebeurd.

Monument vind ik respectloos naar de slachtoffers, enkel verheerlijking en nationalisme. Deze film is het ware gedenkteken.
pi_61544820
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:16 schreef JelleS het volgende:

[..]

Er worden helden van ze gemaakt terwijl de enige reden dat ze wat hebben gedaan is omdat het vliegtuig vertraging had en zij dus wisten wat hun lot was. Als je de film volgt, wat natuurlijk helemaal niet de waarheid hoeft te zijn, is het helemaal bullshit want dan dachten ze nog een kans te hebben met die piloot aan boord. Niks 'opoffering'. De enige die hun leven gaven voor anderen waren de terroristen.

"moed en liefde voor ons land".......

"to our great nation" als het zo'n geweldig land was geweest dan was dit nooit gebeurd.

Monument vind ik respectloos naar de slachtoffers, enkel verheerlijking en nationalisme. Deze film is het ware gedenkteken.
Wat een gigantische bullshit zeg. Dus omdat ze wisten wat hun lot was waren het geen helden? Ik heb het ook nergens over opoffering gehad trouwens, en of ze wel of niet dachten dat ze weg veilig konden doordat ze zelf een piloot aan boord hadden doet niks aan hun heldenstatus af. Of ze nou neerstorten in een weiland of veilig landen, in beide gevallen zouden ze veel mensen hebben gered.

Ben benieuwd of jij zo dapper bent om op een stel terroristen met messen (en voor zover jij weet een bom) af te rennen en ze te overmeesteren

De terroristen gaven hun leven trouwens niet voor anderen, maar voor hun eigen bekrompen en totaal geschifte denkbeelden. Met name voor Allah dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')