Zeker te wetenquote:Op donderdag 7 september 2006 13:40 schreef StarGazer het volgende:
Indrukwekkend.
Oh jij bent die ene overlevende passagier geweest?quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:59 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom vind iedereen deze film zo goed?
Ik vond het gewoon stuitend slecht. Vooral omdat het de werkelijkheid zou uitbeelden wat het dus ABSOLUUT niet is. Dit is gewoon pure propagandische rommel. Storent acteerwerk.
Hoe weet je dat het niet klopt? je was er niet bijquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:59 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vond het gewoon stuitend slecht. Vooral omdat het de werkelijkheid zou uitbeelden wat het dus ABSOLUUT niet is.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:59 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vond het gewoon stuitend slecht. Vooral omdat het de werkelijkheid zou uitbeelden wat het dus ABSOLUUT niet is. Dit is gewoon pure propagandische rommel. Storent acteerwerk.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:59 schreef Lambiekje het volgende:
Onzin. Wat je stelt geldt alleen voor het (aller)laatste deel in het vliegtuig, alleen dat gedeelte is fictie. Door telefoonverkeer is precies duidelijk wat er daarvoor gebeurd was, zelfs tot en met het plan om de cockpit te bestormen. Alles daarna is dramatisering.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:54 schreef LuxXxie het volgende:
Ik vond het als film niets bijzonders, afgezien van het feit dat het een romantisering is van een feiten naar fictie ... dat er hier zo hoogdravend over wordt gedaan verbaast mij enigszins, het is een beeld dat men neerzet wat de publieke opinie moet strelen ... maar wat er echt is voorgevallen zal nooit iemand weten. Daarom is het makkelijk scoren ...
Dat vond ik heel erg meevallen...quote:Op zondag 9 september 2007 13:24 schreef AgentCooper het volgende:
En ja, United 93 is patriotistisch,
Precies. Greengrass heeft voor de film ook heel uitgebreid onderzoek gedaan zelfs tot welke kleren de passagiers droegen, wat voor muziek ze luisterden, wat ze lazen, wat ze aten etc.quote:Op zondag 9 september 2007 13:24 schreef AgentCooper het volgende:
[..]
Onzin. Wat je stelt geldt alleen voor het (aller)laatste deel in het vliegtuig, alleen dat gedeelte is fictie. Door telefoonverkeer is precies duidelijk wat er daarvoor gebeurd was, zelfs tot en met het plan om de cockpit te bestormen. Alles daarna is dramatisering.
Het gedeelte op de grond is zo mogelijk nog minder fictief en zeer waarheidsgetrouw. Ter illustratie: de baas van de luchtverkeersleiding wordt gespeeld door de echte man in kwestie die dus op 9/11 zelf aanwezig was. Veel realistischer kun je het niet krijgen.
En ja, United 93 is patriotistisch, maar dat geldt voor nagenoeg alles dat te maken heeft met 9/11 en uit de US afkomstig is. Als je daar niet tegen kunt, kun je beter dit soort films niet kijken.
Wat is er walgelijk aan? Het is toch zo?quote:Op woensdag 10 september 2008 23:17 schreef JelleS het volgende:
Jammer dan weer van dat walgelijke gedenkteken. 'to save so many others' .......
Lambiekje en zijn BNW vriendjes hebben daar vast wel een antwoord op.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Je blijft je toch afvragen wat er zou zijn gebeurd als het toestel wel z'n doel had bereikt. Het Witte Huis of Capitol...
beiden natuurlijk al lang ontruimd maar de impact ervan zou natuurlijk nog steeds enorm geweest zijn. Zoals het Pentagon het symbool van Defensie is en het WTC dat was van de economie, zijn die 2 gebouwen het hart van de democratie.
[ afbeelding ]
Er worden helden van ze gemaakt terwijl de enige reden dat ze wat hebben gedaan is omdat het vliegtuig vertraging had en zij dus wisten wat hun lot was. Als je de film volgt, wat natuurlijk helemaal niet de waarheid hoeft te zijn, is het helemaal bullshit want dan dachten ze nog een kans te hebben met die piloot aan boord. Niks 'opoffering'. De enige die hun leven gaven voor anderen waren de terroristen.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:17 schreef JelleS het volgende:
Jammer dan weer van dat walgelijke gedenkteken. 'to save so many others' .......
Film is toch wat minder sterk op tv (wat ook een beetje aan de reclame lag). De impact van het einde is kleiner en in de bios was ik echt mentaal en fysiek aangetast door de unieke ervaring. Maar blijft erg vakkundig en slim gemaakt, beste 9/11 film.
Wat een gigantische bullshit zeg. Dus omdat ze wisten wat hun lot was waren het geen helden? Ik heb het ook nergens over opoffering gehad trouwens, en of ze wel of niet dachten dat ze weg veilig konden doordat ze zelf een piloot aan boord hadden doet niks aan hun heldenstatus af. Of ze nou neerstorten in een weiland of veilig landen, in beide gevallen zouden ze veel mensen hebben gered.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:16 schreef JelleS het volgende:
[..]
Er worden helden van ze gemaakt terwijl de enige reden dat ze wat hebben gedaan is omdat het vliegtuig vertraging had en zij dus wisten wat hun lot was. Als je de film volgt, wat natuurlijk helemaal niet de waarheid hoeft te zijn, is het helemaal bullshit want dan dachten ze nog een kans te hebben met die piloot aan boord. Niks 'opoffering'. De enige die hun leven gaven voor anderen waren de terroristen.
"moed en liefde voor ons land".......
"to our great nation" als het zo'n geweldig land was geweest dan was dit nooit gebeurd.
Monument vind ik respectloos naar de slachtoffers, enkel verheerlijking en nationalisme. Deze film is het ware gedenkteken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |