abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36339707
ok weet nu al dat dit een lap wordt maar moet ff mijn irritatie kwijt

Om aanspraak te maken op een WW uitkering die het UWV (voorheen GAK) uitkeert, moet je voor alles ingeschreven staan als werkzoekende bij het CWI (voorheen Arbeidsbureau).
Iedereen die wel eens genoodzaakt is geweest gebruik te maken van een WW uitkering, heeft vast met een van deze bedrijven te doen gehad. En die weet dan ook wel hoe verschikkelijk gefrustreerd je kan worden van de papierwinkel en de gedateerde, inefficiente werkwijze waar je elke keer weer mee te maken hebt. Alsof het 15 jaar geleden is, de digitale revolutie niet heeft plaatsgevonden en de WW client er is om de behandelende afdelingen aan het werk te houden ipv andersom!

Ik werk regelmatig op projectbasis, wat inhoudt dat ik soms een half jaar ergens werk, soms een jaar. Een en ander wordt dmv raportages en eindeloos overleg van formulieren, lonen en contracten nauwlettend door beide instanties in de gaten gehouden. Als ik een baan voor een jaar aanneem, betekent dit dat ik in de laatste weken van mijn betrekking een dagdeel of 4 vrij moet nemen om de hele molen bij het CWI opnieuw in gang te zetten, waarna het dan nog minstens een week of 6 duurt voor je uitkering ge(her!)activeerd is, ook als ik van te voren exact weet wanneer mijn laatste werkdag zal zijn. In deze periode wordt je geacht je hele arbeidsgeschiedenis opnieuw op papier te zetten, formulieren van 16 kantjes in te vullen over je opleiding, je vaardigheden en de werkgevers in de laatste 5 jaar. Elleke keer opnieuw! Het CWI heeft een controlerende functie voor het UWV, toch moet je alle gegevens zowel met het CWI als het UWV overleggen. Maar op het moment dat jij aanspraak wilt maken op informatie uit je eigen dossier (?) blijkt de informatie niet of onvolledig te bestaan, terwijl de kantoren dubbel werk verrichten.

Tot op vandaag zit ik te wachten op het jaaroverzicht 2005 van het UWV, terwijl ik voor 1 april belastingaangifte moet doen. Het UWV Amsterdam had zichzelf tot 6 maart gegeven voordat ze telefoontjes aangaande achterstallige jaaroverzichten in behandeling nam. Op 6 maart belde ik dat ik het nog steeds niet had ontvangen, of ik iemand kon spreken die er over ging. Dat kon niet, het zou binnen een week worden opgestuurd. Op 17 maart belde ik weer, om te vragen of het nu al was opgestuurd, dat kon men niet zeggen maar er werd een aantekening van gemaakt. Ondertussen is het nog niet binnen en heb ik nog 4 werkdagen om met iemand anders mijn aangifte in orde te maken. Voor de zekerheid heb ik de belastingdienst ook maar gebeld om uitstel van aangifte aan te vragen. Bijna 4 maanden na de jaarwisseling!

Korter of langer werkloos worden is al vervelend, maar als je merkt hoe de desbetreffende autoriteiten te werk gaan vraag je je wel eens af waarom JIJ nog zonder baan zit! Overleg van gegevens hoort erbij natuurlijk, het gaat immers om veel geld. Maar in een tijd dat iedereen wat meer moet doen voor heel wat minder, dat papier een kostbaar goed is en er van bedrijven en werknemers optimale resultaten worden verwacht punnikken deze megabedrijven kneuterig door met hun belegen werkmethoden en aanverwante excuses. En niet denken dat je smiddags om vijf over 16 bij het CWI of UWV aan kunt komen want dan is iedereen naar huis!

Gelukkig zit ik zelf nooit lang zonder werk en beschik ik over middelen waar helaas niet iedere werkloze gebruik van kan maken. Alle protserige mega banenmarkten ten spijt, is een langdurig werkzoekende imo meer geholpen met een goedkoop computertje en een minimale internetverbinding.
Op basis van zijn sofinummer en diverse functiegerelateerde wachtwoorden zouden de arbeidsgegevens van elke Nederlander gewoon online toegankelijk moeten zijn, zowel voor genoemde instanties ter inzage, als voor de Nederlander zelf. Om bij te werken, aan te vullen en zelfs CV en sollicitatie-activiteiten aan te verbinden. Heb je dan een intake bij een van deze instanties, dan is het gewoon even nalopen van gegevens, printje maken, klaar. Zoals het nu gaat is gewoon achterlijk en verschrikkelijk kostbaar. De enigen die zo blijvend aan werk geholpen worden, zijn de werknemers van CWI en UWV

Meer ervaringen met CWI UWV? Positieve mogen natuurlijk ook!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_36340109
Zoek een baan.
pi_36340302
Van mij mogen ze die hele uitkering-crap mooi ergens steken waar de zon niet schijnt .

In totaal heb ik die shit 7 keer aangevraagd en telkens komen ze met dezelfde bullshit aan. Ik moet een formulier laten ondertekenen. Goed, ik heb die dingen natuurlijk niet op vooraad dus ik bestel zo'n formulier, komt vier dagen later aan. Ik vlug invullen. Bedrijf gesloten . Nou ja, de dag erna meteen erheen en laten ondertekenen. Mooi. Opgestuurd en twee weken later kreeg ik een brief dat mijn verzoek om een WW-uitkering afgewezen was omdat dat ENE formulier NIET op tijd aangekomen is!!!! Die fucking brief heeft er dus meer als 2 dagen over gedaan om aan te komen. Dat kan gewoon niet.

Tweede keer hetzelfde gezeik maar ik dacht, ik doe slim en laat hem aangtekend versturen. Was een goede zet schijnbaar want weer dezelfde brief omdat de brief te laat was. Accepteren die sukkels geen bewijs dat ik hem aangetekend verzonden heb

Inmiddels heb ik me uit laten schrijven (gewoon het inschrijvingsformulier laten verlopen) bij het CWI en werk ik zwart . Ik kom aan mijn geld en de overheid heeft een steuntrekker minder . Alleen denken die van het CWI dat ik zwakbegaafd ben aangezien ze blijven bellen waar ik blijf voor mijn gesprek. Smoor er maar in
pi_36340320
Over het algemeen is dat dus een redelijk negatieve ervaring
pi_36340343
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:13 schreef veldmuis het volgende:
Zoek een baan.
goh en jij dacht laat ik es ff een balletje voor open doel een ingetrapte deur in koppen?
pi_36340384
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:21 schreef Manono het volgende:

[..]

goh en jij dacht laat ik es ff een balletje voor open doel een ingetrapte deur in koppen?
Die moet je er ook bij hebben. Jammer dat je hem quote. Wilde hem net weghalen
pi_36340742
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:19 schreef Tha_T het volgende:
Opgestuurd en twee weken later kreeg ik een brief dat mijn verzoek om een WW-uitkering afgewezen was omdat dat ENE formulier NIET op tijd aangekomen is!!!! Die fucking brief heeft er dus meer als 2 dagen over gedaan om aan te komen. Dat kan gewoon niet.
Ik heb even terug mijn solliciatieoverzicht van 6 maanden plus reacties van werkgevers persoonlijk afgeleverd bij het CWI. Er zou een vervolgafspraak komen dus ik bel na 1 maand wat nu de bedoeling is. Ja gegevens zijn in behandeling. Bel weer na 1 maand, is mijn behandelaar weg en mijn gegevens zijn niet vindbaar. Of ik het allemaal ff opnieuw wil opsturen..
pi_36341115
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:22 schreef Tha_T het volgende:
Die moet je er ook bij hebben. Jammer dat je hem quote. Wilde hem net weghalen
ahjoh is goed om zijn eigen woorden terug te kunnen lezen als ie straks zelf langs het CWI moet
pi_36341140
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:32 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik heb even terug mijn solliciatieoverzicht van 6 maanden plus reacties van werkgevers persoonlijk afgeleverd bij het CWI. Er zou een vervolgafspraak komen dus ik bel na 1 maand wat nu de bedoeling is. Ja gegevens zijn in behandeling. Bel weer na 1 maand, is mijn behandelaar weg en mijn gegevens zijn niet vindbaar. Of ik het allemaal ff opnieuw wil opsturen..
Ja, dat kunnen ze ook goed ja. Of het feit dat je dossier sowieso nooit te zien krijgt. Wat is dat voor onzin?
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:43 schreef Manono het volgende:

[..]

ahjoh is goed om zijn eigen woorden terug te kunnen lezen als ie straks zelf langs het CWI moet
Ja, dat is wel zo. Je gelooft het pas als je het zelf ondervonden hebt. Eerst dacht ik ook dat die bureaucratie best meeviel maar mooi niet dus

Ook al eens geprobeerd op te bellen naar die gasten? Ze weten nooit iets. In deze tijd van automatisering
pi_36341517
Ach als je het zo vaak al in hebt moeten vullen gaat het op een duur bijna blindelings.
pi_36341589
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:58 schreef demonic het volgende:
Ach als je het zo vaak al in hebt moeten vullen gaat het op een duur bijna blindelings.
als je niet zoveel te melden hebt wel ja
pi_36341605
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:43 schreef Manono het volgende:

[..]

Ik studeer, en ik heb later een goeie baan. Desalniettemin wens ik je succes met je CWI-toekomst.
pi_36341898
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 21:44 schreef Tha_T het volgende:
Ook al eens geprobeerd op te bellen naar die gasten? Ze weten nooit iets. In deze tijd van automatisering
op bepaalde formulieren wordt het telefoonnummer expres niet vermeld omdat je vragen liever schriftelijk moet adresseren ja

UWV bellen en je behandelend persoon aan de lijn krijgen is niet mogelijk, de backoffice noteert je opmerking en dan kan je dus een week of twee maanden gaan afwachten of er iets mee gebeurt. Zoals in bovengenoemd geval van het jaaroverzicht 2005, moet ik een brief gaan schrijven terwijl zij maanden te laat zijn en ik nog 4 werkdagen heb om aangifte te doen.

Alsof je in ENIG ander bedrijf met die werkwijze wegkomt Ik denk dat de mensen die hier werken en straks grotendeels weggesaneerd moeten worden het nog heel lastig gaan krijgen op de echte arbeidsmarkt.
pi_36342016
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:00 schreef veldmuis het volgende:
Ik studeer, en ik heb later een goeie baan.
waar heb jij gezeten, met je koppie onder mamma's rok? lolz ja die studie heb ik ook hoor, met 17 jaar internationale werkervaring dan, zorg eerst maar eens dat je ergens aan de bak komt (hoop ik welgemeend voor je)
pi_36342727
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:11 schreef Manono het volgende:

[..]

op bepaalde formulieren wordt het telefoonnummer expres niet vermeld omdat je vragen liever schriftelijk moet adresseren ja
Ze hebben tegenwoordig een landelijk telefoonnummer he. Voel je hem al aankomen?
quote:
UWV bellen en je behandelend persoon aan de lijn krijgen is niet mogelijk, de backoffice noteert je opmerking en dan kan je dus een week of twee maanden gaan afwachten of er iets mee gebeurt. Zoals in bovengenoemd geval van het jaaroverzicht 2005, moet ik een brief gaan schrijven terwijl zij maanden te laat zijn en ik nog 4 werkdagen heb om aangifte te doen.
[/quote

Een ding scheelt. Het is nooit hun fout

[quote]
Alsof je in ENIG ander bedrijf met die werkwijze wegkomt Ik denk dat de mensen die hier werken en straks grotendeels weggesaneerd moeten worden het nog heel lastig gaan krijgen op de echte arbeidsmarkt.
Sowieso kan daar een hele hoop personeel weg. Op het kantoor waar ik altijd heen moest zaten er steevast 2 of 3 medewerkers uit hun neus te eten. Ga werken trut!
pi_36439073
De eerst keer dat ik bijstand aanvroeg: nee sorry, hje hebt teveel geld, je hebt 3700 euro op je spaarekening, kom maar terug als je nog maar 1000 euro hebt

Kom ik na een jaar zuinig leven terug... "goh waarom kwam je niet eerder, je mag 4000 euro hebben hoor?"

mn spaarcenten, wat hebben ze gedaan

Oh, en ik heb nog steeds geen bijstand, maar dat terzijde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')