Misschien was het wel haar idee om verspreid over het hele album Confessions On The Dancefloor fragmenten te gebruiken van muziek van andere artiesten/componisten. Niet omdat ze te weinig inspiratie had, maar misschien omdat ze al meermalen is beschuldigd van plagiaat en doet ze het nu express om bij wijze van haar middelvinger op te steken. Zo van "jullie kunnen me toch niets maken". Of misschien wil ze laten merken dat haar inspiratie gebaseerd is op de muziek van anderen die ze in haar hele leven heeft gehoord. (Dat doet elke componist trouwens. Eigen muziek schrijven komt voort uit alle muziek die je in je leven gehoord hebt. Maar omdat dat zoveel is kan je van hele kleine stukjes weer iets geheel nieuws maken.)quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:02 schreef CrazyPhunk het volgende:
weten jullie wat me is opgevallen? in het liedje 'i love new york' hebben ze een sample gebruikt die ook in de opening credits zitten van de hitserie "Buffy, The Vampire Slayer".
en wel op 2:24
Is dit de meest recente "officiële" lijst?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:51 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
..hele lijst met data...
Bewondering? Opening tune van "Buffy, the Vampire Slayer"quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:26 schreef Netflier het volgende:
[..]
Misschien was het wel haar idee om verspreid over het hele album Confessions On The Dancefloor fragmenten te gebruiken van muziek van andere artiesten/componisten. Niet omdat ze te weinig inspiratie had, maar misschien omdat ze al meermalen is beschuldigd van plagiaat en doet ze het nu express om bij wijze van haar middelvinger op te steken. Zo van "jullie kunnen me toch niets maken". Of misschien wil ze laten merken dat haar inspiratie gebaseerd is op de muziek van anderen die ze in haar hele leven heeft gehoord. (Dat doet elke componist trouwens. Eigen muziek schrijven komt voort uit alle muziek die je in je leven gehoord hebt. Maar omdat dat zoveel is kan je van hele kleine stukjes weer iets geheel nieuws maken.)
Of het is een soort eerbetoon. Ook al wordt Madonna gezien als de grootste popartiest, ze laat duidelijk merken dat zij ook bewondering heeft voor andere artiesten.
Hm nou... don't hold your breath, zullen we maar zeggen...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:49 schreef calvobbes het volgende:
heeft iemand een idee of de concert DVD van de Reinvention tour nog uitkomt?
Of zal die DVD gaan dienen als opwarmertje voor de volgende tour?
bij de RIT varieerde het van 60 tot 90 euro geloof ikquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:55 schreef PowerPoes het volgende:
Hoeveel zal zo'n madonna kaartje gaan kosten? Wordt me eerste Madonna concert![]()
ze kunnen haar wel wat maken! in belgië mag 'frozen' niet meer verkocht worden. dat heeft een rechter daar beslistquote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:26 schreef Netflier het volgende:
[..]
Niet omdat ze te weinig inspiratie had, maar misschien omdat ze al meermalen is beschuldigd van plagiaat en doet ze het nu express om bij wijze van haar middelvinger op te steken. Zo van "jullie kunnen me toch niets maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |