quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:06 schreef zoalshetis het volgende:
een bekende van mij speelt vaak gitaar voor de albert heijn. hij klopt wel eens aan en komt dan wat mee eten. hij heeft het niet breed en woont in een daklozen opvanghuis. zijn leven is, net zoals dat bij iedereen kan over komen, een munt die naar de verkeerde kant is gevallen.
toch is het een man met een hart van goud.
ik kwam hem gister toevallig op straat tegen. ik herkende hem niet want hij was geschoren, hij sprak mij aan. ik was blij hem weer te zien, maar hij klonk minder blij. ik vroeg wat er loos was.
het bleek dat iemand zijn gitaar gestolen had toen hij twee bekende kinderen uit die buurt tegenkwam en even met ze dolde. hij had zijn gitaar tegen de muur gezet en tijdens de ontmoeting heeft iemand hem gestolen.
omdat de gitaar zijn leven en brood is vond ik dat zo zielig dat ik meteen zei dat ie mee moest komen naar mijn huis omdat ik nog een gitaar heb. hij geloofde zijn oren niet.
nu loopt ie rond met de gitaar van mijn moeder, die ik gebeld heb en het volledig met me eens is. ik hoop dat ie nog lang er van kan genieten.
Mensen zouden kunnen gaan beginnen met het kopen van daklozekrantjes. Maar waar gaat dit topic nou over, zou jij ook iets dierbaars weggeven.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:10 schreef ruftie78 het volgende:
waren er maar meer "zoalshetis" mensen op deze aarde.
als zij een zwerver is die geld verdient met een ipod. dan wel en anders nietquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:14 schreef -Marc- het volgende:
Ik heb mijn iPod aan mijn vriendin gegeven... Telt dat ook?
Het begint bij jezelfquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:10 schreef ruftie78 het volgende:
waren er maar meer "zoalshetis" mensen op deze aarde.
ja dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:14 schreef -Marc- het volgende:
Held. Nee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:14 schreef -Marc- het volgende:
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:20 schreef zoalshetis het volgende:
voor de mensen die het willen. je kan hem een centje geven en aanspreken voor de achterkant van de ah op de stadhouderskade. uitgang albert cuyp.
Waarom zou je aan een vriendin niet iets dierbaars kunnen geven, misschien is het wel een iPod, gekregen op je 18e verjaardag van je inmiddels overleden opa ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:21 schreef buzzer het volgende:
TS :
en -Marc- : opzouten met je gebagger
De zwerver toch niet hoop ik?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:28 schreef Omkron het volgende:
Die gast van TS klink verdacht veel als bert.. loopt hier ook door de stad heen.. mede-zwervers jatten dan zijn gitaar en verkopen hem door om bier te halen. En bijna iedere maand koopt hij dan weer een nieuwe gitaar.
Triest eigenlijk.. maar ook best grappig.
ken je hem? hij is best een gezicht namelijk.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:28 schreef Omkron het volgende:
Die gast van TS klink verdacht veel als bert.. loopt hier ook door de stad heen.. mede-zwervers jatten dan zijn gitaar en verkopen hem door om bier te halen. En bijna iedere maand koopt hij dan weer een nieuwe gitaar.
Triest eigenlijk.. maar ook best grappig.
omdat hij hem zo mooi vond?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:03 schreef martinlutherking het volgende:
Ik heb laatst een zeefdruk met een redelijke waarde aan een vriend van me gegeven.
Nee. Omdat het een cadeautje voor zijn verjaardag was. Die zeefdruk heb ik ooit van mijn vader gekregen.quote:
Lief van jouquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:06 schreef zoalshetis het volgende:
een bekende van mij speelt vaak gitaar voor de albert heijn. hij klopt wel eens aan en komt dan wat mee eten. hij heeft het niet breed en woont in een daklozen opvanghuis. zijn leven is, net zoals dat bij iedereen kan over komen, een munt die naar de verkeerde kant is gevallen.
toch is het een man met een hart van goud.
ik kwam hem gister toevallig op straat tegen. ik herkende hem niet want hij was geschoren, hij sprak mij aan. ik was blij hem weer te zien, maar hij klonk minder blij. ik vroeg wat er loos was.
het bleek dat iemand zijn gitaar gestolen had toen hij twee bekende kinderen uit die buurt tegenkwam en even met ze dolde. hij had zijn gitaar tegen de muur gezet en tijdens de ontmoeting heeft iemand hem gestolen.
omdat de gitaar zijn leven en brood is vond ik dat zo zielig dat ik meteen zei dat ie mee moest komen naar mijn huis omdat ik nog een gitaar heb. hij geloofde zijn oren niet.
nu loopt ie rond met de gitaar van mijn moeder, die ik gebeld heb en het volledig met me eens is. ik hoop dat ie nog lang er van kan genieten.
mooi.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:05 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Nee. Omdat het een cadeautje voor zijn verjaardag was. Die zeefdruk heb ik ooit van mijn vader gekregen.
ik geloof niet dat het verbod op dakloosheid echt bijdraagt in dit topic. ik vind je minder humane instelling best triest.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:25 schreef Huizilopochtli het volgende:
No way...
meldt je bij het CWI, doe een reintegratiecursus, zorg voor je eigen levensonderhoud zonder op de zak van andere mensen te teren... Want wie betaalt deze opvanghuizen? Wie wordt er ongewild "muzikaal" lastig gevallen door dergelijk gespuis? Wie betaalt de uitkering die hij al dan niet ontvangt? Wie betaalt de ziektekosten en ziekenhuisopnames?
Ja, wij dus...
Dakloosheid moet verboden worden...
....Juist...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:25 schreef Huizilopochtli het volgende:
Mijn kameraad is een debiel!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:34 schreef TC03 het volgende:
Ik heb vandaag een heel mooi Adidas vest van iemand gehad!
Och, als je nagaat dat je jaarlijks meer kwijt bent aan materiele schade (diefstal, vernieling, etc) dan dat je voor elke dakloze een 2 kamer appartement zou kopen, wordt het al een stuk minder suf..quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:33 schreef LostFormat het volgende:
[..]
....Juist...
Das toch wel een van de sufste opmerkingen die ik in tijden heb gelezen.
laatst op het station vroeg een zwerver me 2 euro voor een kop koffie toen ik bij de kiosk stond. Toen heb ik idd zelf koffie voor hem gekocht, en een broodje hamquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:07 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik vind het altijd leuk om wat te eten voor ze te halen, of ze mee te nemen naar een coffeeshop
Je kan er altijd een leuk praatje mee maken, en je kan ze altijd al blij maken als je ze een kopje koffie met wat te eten geeft
Ik geef alleen nooit geld aan zwervers, omdat ik niet weet wat ze ermee gaan doen. Wel ben ik 1x meegelopen met een zwerver naar een opvangtehuis? en daar 5euro betaald aan die mensen zodat hij daar kon overnachten etc!
En aan hoeveel regels en voorwaarden moeten al die mensen voldoen, om geholpen te worden....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:40 schreef Huizilopochtli het volgende:
[..]
Och, als je nagaat dat je jaarlijks meer kwijt bent aan materiele schade (diefstal, vernieling, etc) dan dat je voor elke dakloze een 2 kamer appartement zou kopen, wordt het al een stuk minder suf..
Dakloosheid is een keuze, geen noodzaak...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
En aan hoeveel regels en voorwaarden moeten al die mensen voldoen, om geholpen te worden....
hier ga je eigenlijk al de mist in in dit topic.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:19 schreef Huizilopochtli het volgende:
[..]
Dakloosheid is een keuze, geen noodzaak...
Want?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hier ga je eigenlijk al de mist in in dit topic.
zie: "zijn leven is, net zoals dat bij iedereen kan overkomen, een munt die naar de verkeerde kant is gevallen".quote:
geholpen met een onderdak voor de nacht idd. en geholpen met wat voedsel. maar niet lekker op de bank zitten met mensen die normaal zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:36 schreef Huizilopochtli het volgende:
Zie: "Deze problematiek is van de baan, zodat een ieder die welwillend is ten opzichte van hulpverlening ook daadwerkelijk geholpen kan worden.."
Ow, je kunt dus daadwerkelijk alleen "suf" typen, en zodra iemand met argumenten komt, snel oproepen ontopic te gaan...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:38 schreef LostFormat het volgende:
Dit was een potentieel puik topic. Kan het weer ontopic?
hij heeft wel gelijk. Die Mening van jou slaat nergens op en daar ging het topic ook niet over.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:53 schreef Huizilopochtli het volgende:
[..]
Ow, je kunt dus daadwerkelijk alleen "suf" typen, en zodra iemand met argumenten komt, snel oproepen ontopic te gaan...
Zeg mooischrijvende eikelbijter, aan heel je poststijl zie ik al dat het voor mij geen enkele zin heeft om met je in discussie te gaan. Als jij zo graag zwartwit wil blijven denken, dan doe je dat toch gewoon?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:53 schreef Huizilopochtli het volgende:
[..]
Ow, je kunt dus daadwerkelijk alleen "suf" typen, en zodra iemand met argumenten komt, snel oproepen ontopic te gaan...
Ik geef louter een objectieve beschrijving van ons huidige stelsel, en dat wordt door iemand wiens nickname al het nodige doet vermoeden, afgedaan als "slaat nergens op"... Ging het topic niet over een verhaal van een zwerver, waar ik terdege op reageerde?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:56 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk. Die Mening van jou slaat nergens op en daar ging het topic ook niet over.
Eikelbijter?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:57 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Zeg mooischrijvende eikelbijter, aan heel je poststijl zie ik al dat het voor mij geen enkele zin heeft om met je in discussie te gaan. Als jij zo graag zwartwit wil blijven denken, dan doe je dat toch gewoon?
Haha, hier moest ik ook al aan denkenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:50 schreef JeOma het volgende:
"Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet"...
(oftewel...)
Heb jij als 'wel gelukt persoon' wel eens met het CWI te maken gehad? Volgens mij ren je als zwerver, gelijk weer de straat op.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:51 schreef Huizilopochtli het volgende:
Nee, geenszins hetgeen je afschildert...
Mensen die daadwerkelijk welwillend zijn kunnen door middel van een reintegratieproces via het CWI terugkeren op de arbeidsmarkt, en zodoende zichzelf bekostigen... Indien er alvorens dit proces te starten, psychische danwel drugsmatige problemen aan de orde zijn, dan zijn er tal van overheidswege handelende klinieken..
aan de ts goed gedaan jongquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:25 schreef Huizilopochtli het volgende:
No way...
meldt je bij het CWI, doe een reintegratiecursus, zorg voor je eigen levensonderhoud zonder op de zak van andere mensen te teren... Want wie betaalt deze opvanghuizen? Wie wordt er ongewild "muzikaal" lastig gevallen door dergelijk gespuis? Wie betaalt de uitkering die hij al dan niet ontvangt? Wie betaalt de ziektekosten en ziekenhuisopnames?
Ja, wij dus...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |