abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36321665
Ik heb geen hekel aan 2 baans rotondes vind ze over het algemaal handiger en beter voor de doorstroming dan stoplichten. Alleen irriteer ik me mateloos aan het feit dat een heleboel weggebruikers niet weten hoe ze een 2 baans rotonde moeten nemen om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de 2 banen.

Heel vaak zie ik mensen die de rotonde 3/4 nemen rechts rijden en de rotonde in de hele rechter baan nemen. Het effect van de linkerbaan wordt dan dus helemaal teniet gedaan. Omdat het geen uitzondering is dat een auto die de rotonde 3/4 neemt dit rechts doet zie je dat alle auto's in de rechterbaan gaan voor een rotonde. Want mocht je rechtdoorgaan en er zit zo'n gast rechts die lekker 3/4 neemt dan krijg je problemen. Dus dat kun je gewoon niet gokken.

Dus nu nog één keer hoe je een 2 baans rotonde neemt:

Neem je deze 3/4 ga je naar de linkerbaan neem je de rotonde links en ga je naar de rechterbaan wanneer de afslag voor "rechtdoor" is geweest. Uiteraard met alle goede knipperlichtacties.

Ga je rechtdoor kan je hem zowel in de rechter als in de linkerbaan nemen.

Ga je rechts dan neem je hem uiteraard in de rechterbaan.

Tot zover mijn irritatie over de 2 baans rotonde.
pi_36321819
Volgens mij nemen die mensen de rotonde over de rechterbaan om een reden waardoor de meeste auto-ongelukken ontstaan: ANGST. Angst om straks 'vast' te lopen op de linkerrijbaan omdat er op de rechterrijbaan nog verkeer rijdt dat rechtdoor wil, terwijl zij af moeten slaan.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_36321874
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:01 schreef thefunny het volgende:
Volgens mij nemen die mensen de rotonde over de rechterbaan om een reden waardoor de meeste auto-ongelukken ontstaan: ANGST. Angst om straks 'vast' te lopen op de linkerrijbaan omdat er op de rechterrijbaan nog verkeer rijdt dat rechtdoor wil, terwijl zij af moeten slaan.

Denk ik ook ja, maar aan de andere kant, dan doe je toch gewoon nog een rondje?
pi_36322111
Iedere debiel heeft toch met rijles (of minimaal met zijn/haar theorie) hoe een tweebaansrotonde genomen moet worden?
pi_36322133
Moet je eens in Roosendaal rijden. Daar heb je één zebrapad en een paar gewone rotondes. Mijn eerste tweebaansrotonde reed ik pas toen ik mn rijbewijs had....
I had a signature once. It was awful.
pi_36322143
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:10 schreef -Marc- het volgende:
Iedere debiel heeft toch met rijles (of minimaal met zijn/haar theorie) hoe een tweebaansrotonde genomen moet worden?
Zelfs een heel verkeersplein met 4 banen!
Maar dat neemt niet weg dat het in je eentje enger is dan met een man/vrouw naast je en een extra set pedalen!
pi_36322205
quote:
Daar zou je wel vanuit moeten gaan ja. Alleen bestaan die dingen nog niet zo heel lang dus er is ook een hele grote groep die geen idee heeft en maar wat aankloot zoals ik dagelijks merk als ik 4 passeer als ik naar mijn vriendin rij.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:14:13 #8
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36322233
ik erger me sowieso kapot aan die dingen, maar kan je je ook voorstellen wat een puinzooi dit ding moet geven:

met al die mensen op de weg die hun rijbewijs bij een waterijsje cadeau kregen, wordt dit natuurlijk een ramp, al heb ik er nog gen rare dingen over gehoord
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36322250
quote:
Dat klopt. Het probleem is echter dat veel mensen inderdaad debiel zijn en dus alle regels die ze geleerd hebben aan hun laars lappen. Omdat ze denken dat ze het wel beter weten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36322367
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:14 schreef Mobster273 het volgende:
ik erger me sowieso kapot aan die dingen, maar kan je je ook voorstellen wat een puinzooi dit ding moet geven:

[afbeelding]

met al die mensen op de weg die hun rijbewijs bij een waterijsje cadeau kregen, wordt dit natuurlijk een ramp, al heb ik er nog gen rare dingen over gehoord
De Magic Roundabout van Swindon

http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36322378
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:18 schreef Lucille het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die heb ik wel is gezien ja!
Dan moet ik toch ook wel een keer slikken hoor
pi_36322393

Dat je op die rontonde de weg een beetje kwijt kan raken dat begrijp ik nog wel.
pi_36322396
Die hebben we in nederland niet, toch?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:20:21 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36322410
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:14 schreef Mobster273 het volgende:

[afbeelding]

Mijn pa heeft een toepasselijk antwoord op Als je er 's nachts rijdt, kijken of er geen andere verkeersdeelnemers zijn en gewoon recht oversteken

En voor de mensen die het niet weten, op een 2baansrotonde mag je in NL wel rechts inhalen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_36322444
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb geen hekel aan 2 baans rotondes vind ze over het algemaal handiger en beter voor de doorstroming dan stoplichten. Alleen irriteer ik me mateloos aan het feit dat een heleboel weggebruikers niet weten hoe ze een 2 baans rotonde moeten nemen om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de 2 banen.

Heel vaak zie ik mensen die de rotonde 3/4 nemen rechts rijden en de rotonde in de hele rechter baan nemen. Het effect van de linkerbaan wordt dan dus helemaal teniet gedaan. Omdat het geen uitzondering is dat een auto die de rotonde 3/4 neemt dit rechts doet zie je dat alle auto's in de rechterbaan gaan voor een rotonde. Want mocht je rechtdoorgaan en er zit zo'n gast rechts die lekker 3/4 neemt dan krijg je problemen. Dus dat kun je gewoon niet gokken.

Neem je deze 3/4 ga je naar de linkerbaan neem je de rotonde links en ga je naar de rechterbaan wanneer de afslag voor "rechtdoor" is geweest. Uiteraard met alle goede knipperlichtacties.

Ga je rechts dan neem je hem uiteraard in de rechterbaan.

Tot zover mijn irritatie over de 2 baans rotonde.
Ik geef je gelijk die dingen zijn klote, die gast die het ontworpen heeft die mag van mij ook wel eens een paar keer de rotonde links-om nemen.
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:21:48 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_36322447
Waar ik me aan irriteer is dat ze zulke rotondes ook neerpleuren op plaatsen waar het niet nodig is of onnodig. Of dat ze hem veel te klein maken, op een kleine rotonde heeft zoiets gewoon geen nut
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:22:19 #17
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36322457
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:20 schreef 14.gif het volgende:
Die hebben we in nederland niet, toch?
nee, klopt

maar het blijft een mooi ding
alleen de eerste keer moet wel kut zijn, als je ff niet doorhebt dat de binnenste omgekeerd draait
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:23:14 #18
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36322481
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Moet je eens in Roosendaal rijden. Daar heb je één zebrapad en een paar gewone rotondes. Mijn eerste tweebaansrotonde reed ik pas toen ik mn rijbewijs had....
Idem hier. Zelfde plaats ook nog trouwens
pi_36322499
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:22 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

nee, klopt

maar het blijft een mooi ding
alleen de eerste keer moet wel kut zijn, als je ff niet doorhebt dat de binnenste omgekeerd draait
Sowieso is het natuurlijk een idiote verkeerssituatie
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:24:36 #20
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_36322515
rotondes
ze moeten midden in de rotonde een racketwerper plaatsen en die iedereen aan gort schiet die geen knipperlichten aan doen of als ze verkeerd rijden
pi_36322583
Moet je eens in Nijmegen komen en richting het keizerkarel plein gaan...daar maak je wat mee...

En zoals Bert Visscher ooit in de schouwburg zei: Kamikaze Plein,.....je komt erop maar je komt er niet meer af....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36323296
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Moet je eens in Nijmegen komen en richting het keizerkarel plein gaan...daar maak je wat mee...

En zoals Bert Visscher ooit in de schouwburg zei: Kamikaze Plein,.....je komt erop maar je komt er niet meer af....

Vooral omdat er ook geen markering oid is aangebracht raken mensen helemaal in de stress en dan vergeten ze vaak ook nog verkeer van rechts voorrang te geven en voor rood te stoppen
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_36323357
In nijmegen ben ik nog nooit geweest maar in Amersfoort is het ook erg als je de A1 afkomt en dan richting amersfoort gaat kom je er 4 achter elkaar tegen.
pi_36323410
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Vooral omdat er ook geen markering oid is aangebracht raken mensen helemaal in de stress en dan vergeten ze vaak ook nog verkeer van rechts voorrang te geven en voor rood te stoppen
Echt, ik vind het heerlijk om erop te rijden.

Lekker toeteren naar duitsers die het niet snappen. Mensen die ineens naar links gaan of juist op het laatste moment naar rechts....

Mooi punt in Nijmegen
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_36325437
Heerlijk om op die dingen te rijden... altijd linkerbaan lekker laat remmen, 3-4 auto's voorbij schieten, rotonde lekker door rijden in z'n 2... 2/4e rond, kijken - uitvoegen @ 3/4e rotonde af... winst 5-7 auto's.

Alleen voor zulke acties zouden ze al meer van die dingen moeten maken!
CAL DotA EU Invite here we come! HidW.
pi_36325616
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Myst.nl het volgende:
Heerlijk om op die dingen te rijden... altijd linkerbaan lekker laat remmen, 3-4 auto's voorbij schieten, rotonde lekker door rijden in z'n 2... 2/4e rond, kijken - uitvoegen @ 3/4e rotonde af... winst 5-7 auto's.

Wanner je 3/4 gaat heb ik dat ook altijd ja alleen moet je bij het uitvoegen naar de rechterbaan wanneer je dus 2/4 voorbij bent wel altijd uitkijken dat er niet zo'n idioot lekker rustig 3/4 rechts doet.

Maar wanneer je dus 2/4 moet dan schiet het niet op. Dat is ook mijn groote klacht.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:26:29 #27
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_36326285
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:24:38 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_36327033
Schijtrotondes zijn het
Laatst nog bijna mn auto in elkaar gereden daar....
Ik kom aanrijden, dr rijdt een vent op de binnenste baan zonder richting aan te geven oid, dus ik denk ik kan mooi de buitenste baan oprijden. Niet dus, op het moment dat ik de rotonde op wil rijden komt ie zo naar rechts gevlogen
Vol in de remmen, was er 1 cm vanaf ofzo. Retard
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:18:05 #29
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_36331984
De oplossing: Turborotondes.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_36332336
2 baans rotondes zijn geweldig, vaak de enige kans om sloom verkeer in te halen als het druk is, flink op het gas als het voorsoorteren 2 baans word. dan een hoop mensen er uit remmen. met piepende banden over de rotonde over het meest rustige gedeelte links rechts maakt niet uit. en plank gas er af
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:33:46 #31
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36332524
Goede uitvinding, die tweebaans rotonde.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:39:43 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36332706
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:55 schreef Stansfield het volgende:

bijna, dat is namelijk wel afhankelijk van de toegangs en afvoerswegen.

Als die wegen 2x1 zijn dan moet je voor rechtdoor alleen de linkerbaan nemen. Anders kan de situatie ontstaan dat twee auto's tegelijk van de rotonde afwillen terwijl er maar 1 baan is.
So we just called him Fred
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:48:22 #33
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36332957
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Myst.nl het volgende:

quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:28 schreef Inorbit het volgende:
2 baans rotondes zijn geweldig, vaak de enige kans om sloom verkeer in te halen als het druk is, flink op het gas als het voorsoorteren 2 baans word. dan een hoop mensen er uit remmen. met piepende banden over de rotonde over het meest rustige gedeelte links rechts maakt niet uit. en plank gas er af
Dit soort automobilisten...

5-7 auto's winst Get a life
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_36333203
en dan heb je nog vrachtwagens die zo gaan rijden dat ze op allebei de weghelften rijden.
pi_36335148
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

bijna, dat is namelijk wel afhankelijk van de toegangs en afvoerswegen.

Als die wegen 2x1 zijn dan moet je voor rechtdoor alleen de linkerbaan nemen. Anders kan de situatie ontstaan dat twee auto's tegelijk van de rotonde afwillen terwijl er maar 1 baan is.
Bestaan die ook? 2 baans rotonde met 1 baans afrit?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:15:42 #36
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_36335224
Rotondes gewoon overheen knallen gek :/ zo gaar als je opeens aan iedereen voorgang moet geven
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_36335602
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:15 schreef Maikuuul het volgende:
Rotondes gewoon overheen knallen gek :/ zo gaar als je opeens aan iedereen voorgang moet geven
Maar dan wel vol gas ofnie?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:31:36 #38
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_36335669
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:28 schreef Pietklaaso het volgende:

[..]

Maar dan wel vol gas ofnie?
Wtf denk jij ? ik kom gewoon volle gas op die rotonde af, kijk een beetje rond.

En floeps toen was ik erover
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_36338535
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:13 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Bestaan die ook? 2 baans rotonde met 1 baans afrit?
de meeste volgens mij
pi_36345650
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:18 schreef Repeat het volgende:

[..]

de meeste volgens mij
Ik ken ze niet eigenlijk.
pi_36346407
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 00:52 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik ken ze niet eigenlijk.
Waar ik woon is er iig een, 3 van de 4 banen zijn 1-baansafrit. De 4e baan wordt geloof ik ook 1-baans.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:03:04 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36361024
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:

In Tilburg heb je ook zo'n leuke rotonde (Hasselt rotonde) en daar werken soms in de spits de verkeerslichten niet van. Dan is het echt een rampzalig geval
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:05:30 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_36361069
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

In Tilburg heb je ook zo'n leuke rotonde (Hasselt rotonde) en daar werken soms in de spits de verkeerslichten niet van. Dan is het echt een rampzalig geval
Ach kom nou mietje, die rotonde werkt prima

Kwestie van de lijntjes goed volgen en de voorrangsregels in acht houden... En dat doet natuurlijk iedereen netjes
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:10:05 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36361180
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:05 schreef flugeltje het volgende:
Kwestie van de lijntjes goed volgen en de voorrangsregels in acht houden... En dat doet natuurlijk iedereen netjes
De eerste Tilburger die zich netjes aan de verkeersregels houdt moet ik nog tegen komen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:13:40 #45
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_36361300
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De eerste Tilburger die zich netjes aan de verkeersregels houdt moet ik nog tegen komen
Die heb je al lang ontmoet

Overigens heb ik ook een hekel aan die tweebaans rotondes. Die in Tilburg valt nog mee omdat de banen vrij duidelijk aangegeven zijn en je automatisch van de rotonde afrijd als je je baantje maar volgt. Soms kom je echter van die klotedingen tegen waar niemand eigenlijk van weet welke kant ie opmoet. Of leuker nog, zónder lijnen. Dan is het echt een crime om daar op en ook weer áf te komen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 26 maart 2006 @ 01:20:28 #46
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36369923
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:13 schreef flugeltje het volgende:
Die heb je al lang ontmoet
O, niet dat ik weet
quote:
Overigens heb ik ook een hekel aan die tweebaans rotondes. Die in Tilburg valt nog mee omdat de banen vrij duidelijk aangegeven zijn en je automatisch van de rotonde afrijd als je je baantje maar volgt.
Ik heb daar toch al wat gevaarlijke capriolen gezien
quote:
Soms kom je echter van die klotedingen tegen waar niemand eigenlijk van weet welke kant ie opmoet. Of leuker nog, zónder lijnen. Dan is het echt een crime om daar op en ook weer áf te komen...
Ja of net als je bij Utrecht hebt snelweg afritten die op een rotande uitkomen enzo
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 26 maart 2006 @ 10:07:39 #47
46960 StefanP
polemicist
pi_36372275
Rotondes zijn sowieso omdat mensen luie teringhonden zijn die geen richting aan willen geven, ze een fortuin kosten en die linkse kutpolitici en ambtenaartjes ze OVERAL neerleggen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36372428
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:18 schreef Lucille het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dus dan rij je in Engeland, links, wat al kut is.. en dan kom je ook nog zo'n ding tegen
Wat een ontmoedigingsbeleid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')