abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:49:01 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_36319170
Goedemorgen? Wie heeft hier wel eens "last" van? Zijn het bepaalde dingen die je persee anders moet doen? Ik kreeg er vroeger veel mee te maken, de laatste tijd voel ik ze ook weer aanwezig.

Wat is precies het verschil tussen de twee..? Er zijn drie opties die je hebt.. volgens de website http://www.mental-health-(...)rticle.php?artID=154:

-je mee laten voeren met de flashbacks
-de flashback controleren
-uit de flashback vluchten

Ik vind dit erg interessant en zou graag willen weten wat het verschil is tussen de twee. Is het hetzelfde..?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_36320595
Is het niet zo dat je bij een flashback met zekerheid eerder in de betreffende situatie bent geweest en bij een déjà vu denk je (en weet je het vaak niet zeker) dat je het eerder gezien/ gehoord/ gevoelt/ etc. hebt.

Bij een déjà vu heb ik meestal het gevoel dat ik het ooit ergens eerder ben tegengekomen maar zelfs na lang denken kan ik het me niet meer herinneren. Ik twijfel er zelfs aan of het wel echt gebeurt. Bij een flashback weet ik zeker dat het ooit eens eerder is gebeurd. Meestal kan ik me het precieze moment nog herinneren.

Op deze manier differentieer ik de twee termen.

[ Bericht 53% gewijzigd door ImmovableMind op 24-03-2006 10:28:24 ]
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:51:11 #3
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_36323350
Interessant topic.

Ik heb meestal alleen weleens een deja-vu, soms heb ik dat vaker dan andere keren, meestal duurt dat gevoel ongeveer 10sec ofzo en dan ben ik het ineens kwijt? Terwijl ik op dat moment bijna zeker weet dat ik het eerder heb meegemaakt.

Soms denk ik weleens gek genoeg dat als je dood gaat je precies weer geboren wordt in je oude leven en gewoon opnieuw begint, vandaar de deja-vu's, dus alsof de "tape" van je leven wordt teruggespoeld en je weer opnieuw je leven meemaakt als je dood bent gegaan.
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
pi_36325614
flashbacks...
Die heb ik met perioden veel gehad.
Ik koos (en zal kiezen) voor optie 1
je mee laten voeren met de flashbacks

Soms is het niet altijd makkelijk de confrontatie aan te gaan en of de gevoelens te herbeleven, maar ik ben voor confrontaties.
Kijken naar jezelf, kijken naar gevoelens.... het lost meer op dan dat de confrontatie niet aangaan vermijdt.
Je wordt er sterker door, je leert omgaan met bepaalde zaken, je kan er nuttige dingen uit leren...

Het enige nadeel is dat ik tijdens zo'n flashback echt nagenoeg níets bewust meekrijg van het hier en nu.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:38:52 #5
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_36332682
dito

had er een paar wilde het met zekerheid weten... tja wat je vraagt zal je krijgen

ik zou zeggen preja-vu's ..
ale je deja-vu's zegt gaan mensen altijd proberen je om te praten dat het iets is wat lijkt op iets wat je ooit eens heb meegemaakt

maar dat vind ik iets anders dan een situatie herleven , inclusief gedachten geuren enz , het exacte zelfde dingetje .. maar dan ook met dingen waar je zeker van weet dat ze nog nooit eerder voorgekomen zijn

trouwens irri als je in de prejavu denkt .. he een deja vu .. en dan later in de deja vu dus ook denkt .. he een deja vu ...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_36414272
Ik heb ze voorral op school. Dan staat de leraar(es) wat uit te leggen, en opeens krijg ik het gevoel dat ik het dat al eens hebt gezien. Komt precies overeen met het artikel van wikipedia.nl.

Flashbacks heb ik nog niet gehad. Of mischien wel. Hoe moet ik het me voorstellen?
Ich bin der Führer.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:47:39 #7
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_36425376
Heb regelmatig last van deja vu's, echt heel bizar is dat. Ik laat het me altijd maar overkomen en probeer me te herinneren waar ik het moment / de plaats eerder heb gezien.
Flashbacks heb ik niet vaak moet ik zeggen.

Had in het weekend nog een Dejavu. Mijn vriendin stond bij me onder de douche en op een gegeven moment keek ik naar haar, en die situatie. EXACT die situatie had ik een paar dagen ervoor gedroomd (nee geen natte droom ) Ik stond echt wooow wat gebeurt hier. Dat heb ik altijd, ik schrik er altijd van maar het is wel erg interessant vind ik
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!fotograaf dinsdag 28 maart 2006 @ 22:21:09 #8
18921 freud
Who's John Galt?
pi_36448262
Ik heb ze ook wel regelmatig. Ik denk dat het een kleine short circuit is in je hersenen, waardoor je externe stimuli verwerkt worden, met een trigger in het 'geheugen' deel. Hierdoor ervaar je iets wat je nu ervaart, als een ervaring uit het verleden doordat je hersengedeelte van herinneringen ook actief is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_36452771
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:38 schreef coz het volgende:

trouwens irri als je in de prejavu denkt .. he een deja vu .. en dan later in de deja vu dus ook denkt .. he een deja vu ...
Dat heb ik dus weleens, dat ik in de dejavue denk "He, dit heb ik al eerder gedeja-vued" Tot 5 keer zelfs een keer en de vijfde keer heb ik het een andere wending gegeven nadien dan. In de deja-vue zelf kan je niet zo bijster veel. Ik bedoel meer de keuzes die ik daarna maakte waren anders, het leken wel waarschuwingen die deja-vues. Alsof ik voor mezelf een andere keuze of richting moest kiezen

Nah ja, het is wel heel vreemd en onwerkelijk als ik ze heb in ieder geval, net alsof je een fractie van een seconde achter de feiten aanhobbelt.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:42:12 #10
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_36469826
mijn raarste dejavu was eens een dejavu waarin ik in de prejavu al dacht "he een dejavu" en toen tegen iemand zei dat ik een dejavu had ..

ook is het lastig om te bepalen hoe lang je prejavu geduurd heeft .. heb eens op een dag ongeveer 20 dejavus gehad .. en begon daarna te twijfelen of het niet een hele lange prejavu is geweesd ...

bizar onderwerp altijd , valt me reuze mee dat er nog geen grapjas is geweesd met de opmerking
"he dit topic heb ik al eerder gezien" ..
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')