abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36317095
Ik ben op diti moment aan het experimenteren met midi, maar de geluidskaart (built-in) valt me zwaar tegen qua geluid als ik het vergelijk met de apparatuur dat zit aangesloten.
Hoe kan ik dit verbeteren? Zijn er speciale (geluids)kaarten met extra midi-mogelijkheden, zoals het aanpassen van de wavetable, en de configuratie van kanalen?
Ik heb me al een beetje ingelezen (google), maar het is niet zo populair, vandaar de vraag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 01:27:31 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_36317130
Wat is je doel? Wil je zelf muziek maken of wil je bestaande midifiles afspelen met betere geluidskwaliteit?
pi_36317131
-edit-
Flikker op.

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 24-03-2006 13:16:33 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36317253
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:27 schreef Tijn het volgende:
Wat is je doel? Wil je zelf muziek maken of wil je bestaande midifiles afspelen met betere geluidskwaliteit?
Het gaat om zelf muziek te maken, en dit op te slaan, zodat het als een veredelde monitor en sampler ingezet kan worden.

We (ik begon m'n verhaal met 'ik' maar aangezien ik de nerd van het zooitje ben...) willen een aantal apparaten koppelen naar een computer met midi-mogelijkheden. Het gaat om een elektrisch drumstel, een elektrische piano (beide van Yamaha) en een Casio keyboard.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:38:39 #5
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_36319051
Je hebt dure midi kaarten die alles kunnen wat je kan bedenken en meer. Er zijn ook speciale synthesizer programma's die softwarematig de MIDI signalen in geluid omzetten. Deze zijn meestal van betere kwaliteit. Sommige(alle?) van die werken niet op realtime. Dus eerst je midi opnemen en daarna de muziek "genereren".

Veel verstand heb ik er niet van. Ooit meegewerkt aan een hardware MIDI Synthesizer ontwerpen. Maar ik ben niet thuis in de huidige MIDI markt.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:55:17 #6
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36323456
midi niet populair? Midi is hartstikke populair. elke sequencer gebruikt het in principe

wat voor kaart heb je nu?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:56:49 #7
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36323504
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het gaat om zelf muziek te maken, en dit op te slaan, zodat het als een veredelde monitor en sampler ingezet kan worden.

We (ik begon m'n verhaal met 'ik' maar aangezien ik de nerd van het zooitje ben...) willen een aantal apparaten koppelen naar een computer met midi-mogelijkheden. Het gaat om een elektrisch drumstel, een elektrische piano (beide van Yamaha) en een Casio keyboard.
maar wat heeft die geliudskaart van je er dan mee te maken ?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36329222
De meeste geluidskaarten hebben maar een brakke midi patch standaard ja, ook de wavetable versies. Als jullie het een beetje semi-serieus willen aanpakken zou ik je aanraden eens naar software van Propellerheads te kijken. Realtime, geschikt om je eigen samples in te hangen, 100% midi te sturen en zelfs door een leek als ik goed op te pikken.
pi_36329593
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:27 schreef zhe-devilll het volgende:
-edit-
Flikker op.
pardon? wat een taalgebruik voor een mod!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')