abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36403829
Ik ben wel eens familie in het buitenland tegen het lijf gelopen zonder dat we van elkaar wisten dat we daar op vakantie zouden gaan. Dat voelt wel heel raar hoor.

En mijn ouders hebben elkaar gewoon 2x op verschillende campings in Nederland ontmoet tijdens vakantie. De tweede keer kregen ze een relatie Blijkbaar hadden ze hun lotsbestemming de eerste keer niet goed begrepen en moest het toeval ze een handje helpen door ze voor de tweede keer op hetzelfde moment naar een zelfde camping te sturen (eerste keer camping in Limburg, tweede keer een jaar later op een camping op de Veluwe)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 maart 2006 @ 14:17:32 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36403982
In de herfstvakantie naar Parijs gaan en in de tuinen van het Louvre een hoek omslaan en daar een klasgenoot tegenkomen van wie je niet wist dat ie ook naar Parijs ging

Straatlantaarns die altijd uitgaan als ik langsrijd. Of juist weer aan als ik ernaar kijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 27 maart 2006 @ 14:23:54 #78
58826 Goddesz
De maan, zo mysterieus...
pi_36404169
Ik denk altijd: Alles gebeurt met een bepaalde reden.

Maargoed, buiten dat.

Zat een keer in de trein van Amsterdam naar Amersfoort. Er zit een meisje tegenover me met een zebra-printjas... Nog nooit gezien.

Ik ga 's avonds schaatsen in Utrecht, en daar staat zij ook ineens... Kreeg spontaan de slappe lach Heel apart
pi_36404219
Ik zat bij een paar weken geleden langlaufen te kijken (verveelde me) en dr gingen 3 vrouwen als groepje op de finish af, een recht stuk. Ze waren redelijk dichtbij elkaar, maar ver genoeg uit elkaar om elkaar niet aan te raken. Ik dacht toen: "Die vrouw die nu 3de ligt kan alleen nog 2de worden als die vrouw die nu 2de ligt, valt." En precies op dat moment valt die vrouw die 2de lag en word die vrouw die 3de lag 2de.
pi_36406578
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Zag een aantal jaar geleden dat Aerosmith in Nederland kwam. Een gozer die ik al ja-ren uit het oog verloren was en ik hadden ooit eens gezegd: als die nog eens komen, gaan we samen! Ik denk net na over hoe ik aan zijn telefoonnummer kan komen (via via via vrienden e.d.)...belt hij net .
Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...
Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg
pi_36406669
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:39 schreef Jazzkip het volgende:

Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 maart 2006 @ 17:46:14 #82
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36410302
heb het vaak dat ik een liedje aant neurien/fluiten ben als ik ergens binnekom en dat dan net dat nummer opstaat op de radio
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 27 maart 2006 @ 17:57:54 #83
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_36410624
Soms is het zo dat je een nieuw woord hoort, en dat dan de volgende dag drie keer tegenkomt...

Om bashen te voorkomen, onder "nieuwe woorden" versta ik dingen als chiasme oid.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_36410919
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:43 schreef Aventura het volgende:
Vandaag liep ik door de supermarkt, toen ik een klein Marokkaans jochie 'i'm a Barbie Girl' van Aqua hoorde zingen. Ik dacht nog, vaag...Hoe kan dat knulletje zo'n oud nummer kennen?
Nu net zit ik even rond te bladeren op www.YouTube.com te kijken...zie ik bij de meest recent bekeken filmpjes de clip 'Barbie Girl' staan. Heb die nu aanstaan...Zoiets is toch best heel erg toevallig?
Maken jullie ook weleens zoiets mee?
Op m'n ipod heb ik nog wat rommel staan die ik eigenlijk nooit draai voor het geval dat ik uitgeluisterd raak op de huidige nummers. Ik heb er dus ook een poosje terug Aqua op gedonderd.

Nooit op de ipod naar die nummers geluisterd, tot vandaag... en laat ik nou uitgerekend net dit topic zien !
Don't hurry, be crappy!
pi_36411393
Nog een: een paar vrienden en ik zaten een keer in het klaslokaal een liedje te zingen, getiteld "Kill Miss America". Op dat moment komt een andere klasgenote het lokaal binnen met een truitje aan waar "Miss America" opstond.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:32:23 #86
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36411662
Toen ik nog Hokkiede met een Stokkie had ik eens een speciaal soort zwart tape nodig om m'n grip af te binden. Ik wist niet hoe het heette, helemaal niks. Komt m'n vader diezelfde dag thuis van de stad. Ik zeg ff dat ik dat een bepaald soort zwart tape nodig had, haalt hij uit z'n tasje precies het zwarte tape dat ik nodig had, hij had dat diezelfde dag gekocht voor een heel ander doeleinde, en normaal hebben we dat tape nooit in huis ofzo.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  maandag 27 maart 2006 @ 18:34:01 #87
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36411718
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:57 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Soms is het zo dat je een nieuw woord hoort, en dat dan de volgende dag drie keer tegenkomt...

Om bashen te voorkomen, onder "nieuwe woorden" versta ik dingen als chiasme oid.
Fijn dat je het topique ff doorgebladerd hebt trouwens, echt top!

maar idd, chiasme leerde ik met latijn, en nu zie ik ineens OVERAL chiasme staan, op tv radio! MAN!
dat was allebei sarcastisch
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36411873
Wat is chiasme
pi_36412036
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:38 schreef 14.gif het volgende:
Wat is chiasme
goeie vraag
hi
  maandag 27 maart 2006 @ 19:01:13 #90
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36412569
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:38 schreef 14.gif het volgende:
Wat is chiasme
Een stijlfiguur
of een nieuw door keyleweg-ethicus geleerd woordje waar hij nu mee patst
- You can say that again
pi_36413386
's Ochtends kocht ik een tijdschrift. Die dag zag ik op een T-shirt van iemand een merk-naam waar ik nooit van had gehoord. Terug naar huis stond er in dat tijdschrift een pagina grote reclame voor dat merk.

Op een dag denk je opeens aan een figuur wat je op de basisschool kende en al jaren niet hebt gezien. Een half uur later kom je die gast tegen!

Zoooo vreemd....
  maandag 27 maart 2006 @ 19:44:54 #92
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36413902
Ik keek op een avond naar Hans van Liberg ofzo, en hij speelde de Bolero van Ravel. Ik als muziek-n00b kende dat niet, nooit van gehoord. Die avond, direct daarna eigenlijk, ging ik verder in het boek hersenschimmen (daar was ik in bezig), en direct 1 pagina nadat ik was begonnen met lezen dacht de hoofdpersoon aan de Bolero van Ravel.
- You can say that again
  maandag 27 maart 2006 @ 20:10:25 #93
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_36414711
quote:
Een chiasme of kruisstelling is een repetitio met omkering. Bij deze stijlfiguur worden de overeenkomstige termen van twee formuleringen in omgekeerde volgorde geplaatst. Het wordt gebruikt om afwisseling te krijgen.

• Zijn vrouw was hem vergeten en hij zijn kinderen. (Bordewijk)
  • Want niet in het snijden der padie is de vreugde: de vreugde is in het snijden der padie die men geplant heeft. (Multatuli)
  • Dames en heren, jongens en meisjes

De naam chiasme is afkomstig van de Griekse hoofdletter chi: Χ. Deze letter beeldt het kruis uit dat de verwisseling tussen de eerste helft en de tweede helft van de formulering voorstelt:

dames en heren

Χ

jongens en meisjes

Hier verbindt de letter Χ de heren met de jongens, en de dames met de meisjes.
  • Met dank aan Wikipedia.
    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
      maandag 27 maart 2006 @ 20:17:29 #94
    107105 JosvG
    Wederom nieuw icoon!
    pi_36414974
    Ik heb regelmatig van dit soort dingen. Dan heb ik iets in mijn hoofd, en denk ik hee dat heb ik lang niet gehoord/gezien. Vervolgens een dag ofwat later hoor/zie ik datzelfde ineens. Dit gebeurd me regelmatig, een verklaring heb ik niet echt.
    With only two tools, you can fix everything:
    WD40: If something doesn't move and it should.
    Ducttape: If something moves and it shouldn't.
      maandag 27 maart 2006 @ 21:54:25 #95
    8875 Mdk
    Smart-ass
    pi_36418283
    Wel eens meegemaakt dat ik en een vriendin precies tegelijk naar elkaar belden.
    Ik toets haar nummer in, hoor hem niet eens overgaan, maar hoor gelijk aan de andere kant ook een nummer ingetoetst worden. Bleek het net die vriendin te zijn.
    Ze had dus opgenomen zonder het belsignaal gehoord te hebben, toen ik net belde, over goeie timing gesproken
    Latest releases: http://www.dekooker.nl
      maandag 27 maart 2006 @ 22:38:07 #96
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_36419827
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 18:33 schreef Dromenvanger het volgende:
    Alles in mijn leven is toevallig

Maar ook alles zit in elkaar op een bepaalde manier dat het puur toeval is

Toevallig en logisch ook. Het zit ook logisch in elkaar. Of toeval en logica te combineren zijn? Volgens mij kun je van toeval logica maken.

Ik probeer dat tijdens roulette spelen vaker. Bij gokken kun je daar veel geld mee verdienen Of geluk hebben ook. Maar inschatten wat gaat vallen bij roulette is een kunst an sich.

Maar goed, het is allemaal een groot toeval. Het leven is ook toevallig ontstaan. En het barst van de toevalligheden ook.

Maar ook heeft het allemaal een reden.

Just my opinion.

Heeft toeval een reden? Toeval heeft een karakter. En als iets een karakter heeft, dan heeft het vanzelf een reden, nee, als iets een karakter heeft, dan zit er een achterliggende gedachte achter . Dan moet je dus net de aard van het karakter weten van het toeval. Oftewel. Het toevalskarakter

Het toevalskarakter valt niet te beinvloeden zeggen ze bij gokken altijd, maar je kunt wel leren inschatten hoe het toevalskarakter in elkaar zit En kun je dat, dan zit je gebakken en hoef je nooit meer te werken

Kwestie van goed uit je doppen kijken

Tis een groot leuk spel. Liever gezegd het is een leuke puzzel. En het is gewoon zo dat alles en dan ook alles in elkaar zit als een puzzel. Ik zeg dat zo vaak. Als je je ogen en verstand gebruikt, dan zie je de meest logische verbanden. Maar je moet ze net zien. En dan moet je gewoon nogmaals kijken.

Ook hoe tijd in elkaar zit en nog meer. Dat je mensen tegenkomt op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats. Dat je mensen tegen het lijf loopt. Heeft allemaal een of andere reden. Maar goed. Ook waar je geboren bent speelt mee en nog meer.

En nu stop ik dus.

Voordat ik alles door elkaar ga gooien
    Gast, jij moet minder smoken, het tast je denkvermogen aan.

voorzover dat aanwezig was
    daarna schilderde ik mijn schaduw
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
    pi_36420364
    Telefoon pakken, in de 30 sec. voordat hij overgaat (erg vaak). In de trein (Waar ik smsberichten ed. niet door heb) kijken of ik een sms heb, welke ik op dat moment ontvang, etc...

Denken aan een bepaald nummer, TV op MTV/TMF/BOX zetten, en dat nummer horen + clip zien.. (maar nu zijn er geen leuke nummers meer op die zender om dat te proberen )
    pi_36423393
    Of toevallig net een liedje spelen op je gitaar maar dan net dat ene akkoordje niet weten. Zet de radio aan en verrek!
    Don't shoot me, i'm just the guitar player
    HOME
    OTOO
    pi_36423501
    Vandaag was het wel apart. Erg toevallig allemaal...
    Hoorde vandaag meermalen op diverse plaatsen een nummertje, wat voor mij heel speciaal is (tussen mij en goed evriend die er helaas niet meer is). Op de sterfdag van die persoon.

Voor vandaag had ik het al een tijdje niet meer gehoord.
    Waarom moet je altijd volgens het boekje leven om te worden geaccepteerd? Fuck It!
      dinsdag 28 maart 2006 @ 16:21:05 #100
    16063 MonoSynth
    I doubt, therefore I might be
    pi_36437356
    Haha. Net Hamachi (vpn p2p progsel) ontdekt, zit ik ff wat rond te snuffelen in de shares van iemand anders en het één en ander te kopiëren, noem ik tijdens een chat met diegene in google talk de namen van de liedjes die ik op het moment aan het kopiëren ben op, krijg ik als reactie: "Huh, kun je nu zien wat ik draai??"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')