Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Zag een aantal jaar geleden dat Aerosmith in Nederland kwam. Een gozer die ik al ja-ren uit het oog verloren was en ik hadden ooit eens gezegd: als die nog eens komen, gaan we samen! Ik denk net na over hoe ik aan zijn telefoonnummer kan komen (via via via vrienden e.d.)...belt hij net.
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:39 schreef Jazzkip het volgende:
Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...
Op m'n ipod heb ik nog wat rommel staan die ik eigenlijk nooit draai voor het geval dat ik uitgeluisterd raak op de huidige nummers. Ik heb er dus ook een poosje terug Aqua op gedonderd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:43 schreef Aventura het volgende:
Vandaag liep ik door de supermarkt, toen ik een klein Marokkaans jochie 'i'm a Barbie Girl' van Aqua hoorde zingen. Ik dacht nog, vaag...Hoe kan dat knulletje zo'n oud nummer kennen?
Nu net zit ik even rond te bladeren op www.YouTube.com te kijken...zie ik bij de meest recent bekeken filmpjes de clip 'Barbie Girl' staan. Heb die nu aanstaan...Zoiets is toch best heel erg toevallig?
Maken jullie ook weleens zoiets mee?
Fijn dat je het topique ff doorgebladerd hebt trouwens, echt top!quote:Op maandag 27 maart 2006 17:57 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Soms is het zo dat je een nieuw woord hoort, en dat dan de volgende dag drie keer tegenkomt...
Om bashen te voorkomen, onder "nieuwe woorden" versta ik dingen als chiasme oid.
Een stijlfiguurquote:Op maandag 27 maart 2006 18:38 schreef 14.gif het volgende:
Wat is chiasme
Met dank aan Wikipedia.quote:Een chiasme of kruisstelling is een repetitio met omkering. Bij deze stijlfiguur worden de overeenkomstige termen van twee formuleringen in omgekeerde volgorde geplaatst. Het wordt gebruikt om afwisseling te krijgen.Zijn vrouw was hem vergeten en hij zijn kinderen. (Bordewijk) Want niet in het snijden der padie is de vreugde: de vreugde is in het snijden der padie die men geplant heeft. (Multatuli) Dames en heren, jongens en meisjes
De naam chiasme is afkomstig van de Griekse hoofdletter chi: Χ. Deze letter beeldt het kruis uit dat de verwisseling tussen de eerste helft en de tweede helft van de formulering voorstelt:
dames en heren
Χ
jongens en meisjes
Hier verbindt de letter Χ de heren met de jongens, en de dames met de meisjes.
Gast, jij moet minder smoken, het tast je denkvermogen aan.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles in mijn leven is toevallig
Maar ook alles zit in elkaar op een bepaalde manier dat het puur toeval is
Toevallig en logisch ook. Het zit ook logisch in elkaar. Of toeval en logica te combineren zijn? Volgens mij kun je van toeval logica maken.
Ik probeer dat tijdens roulette spelen vaker. Bij gokken kun je daar veel geld mee verdienenOf geluk hebben ook. Maar inschatten wat gaat vallen bij roulette is een kunst an sich.
Maar goed, het is allemaal een groot toeval. Het leven is ook toevallig ontstaan. En het barst van de toevalligheden ook.
Maar ook heeft het allemaal een reden.
Just my opinion.
Heeft toeval een reden? Toeval heeft een karakter. En als iets een karakter heeft, dan heeft het vanzelf een reden, nee, als iets een karakter heeft, dan zit er een achterliggende gedachte achter. Dan moet je dus net de aard van het karakter weten van het toeval. Oftewel. Het toevalskarakter
Het toevalskarakter valt niet te beinvloeden zeggen ze bij gokken altijd, maar je kunt wel leren inschatten hoe het toevalskarakter in elkaar zitEn kun je dat, dan zit je gebakken en hoef je nooit meer te werken
![]()
Kwestie van goed uit je doppen kijken![]()
Tis een groot leuk spel. Liever gezegd het is een leuke puzzel. En het is gewoon zo dat alles en dan ook alles in elkaar zit als een puzzel. Ik zeg dat zo vaak. Als je je ogen en verstand gebruikt, dan zie je de meest logische verbanden. Maar je moet ze net zien. En dan moet je gewoon nogmaals kijken.
Ook hoe tijd in elkaar zit en nog meer. Dat je mensen tegenkomt op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats. Dat je mensen tegen het lijf loopt. Heeft allemaal een of andere reden. Maar goed. Ook waar je geboren bent speelt mee en nog meer.
En nu stop ik dus.
Voordat ik alles door elkaar ga gooien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |