nog wat gedaan dan ofzo?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:48 schreef Sylvana het volgende:
Ik zat van de week in de bus en toen stopte mijn bus bij een halte en aan de overkant van de straat stopte een andere bus bij een halte en toen keek ik naar die andee bus en toen keek ik recht in de ogen van een jongen die ik al 5/6 jaar via internet ken, maar nog nooit irl had gezien. Echt fucking toevallig
nee, bus reed gelijk weer weg en we hadden allebei al plannen, maar dus wel effe gebeld met elkaar dat het toch wel erg toevallig wasquote:
geen toeval.. aangezien dat niet bestaat... get a roomquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, bus reed gelijk weer weg en we hadden allebei al plannen, maar dus wel effe gebeld met elkaar dat het toch wel erg toevallig was
Bij mij ook!!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:10 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ja wat ik vaak heb, dat ik een 'nieuw' (engels) woordje hoor op TV ofzo, waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord heb, en dat ik dat dan in de dagen erna kei vaak hoor. Misschien dat het me van tevoren nooit opviel, maar het is wel toevallig..
Dat was een test... nu zal je niet naar de hemel mogenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:36 schreef Intxaurraga het volgende:
Een paar jaar geleden moesten ik en mijn zusje bij een supermarkt een een stapel papieren kopieren, bij een supermarkt, maar we kwamen een paar gulden tekort. Een man achter ons schoot ons te hulp. Aardig, dank u wel.
Een paar uur later stond diezelfde man volstrekt toevalligerwijs voor onze deur. Of ik een bloemetje wilde kopen voor het goede doel. En dat heb ik toen geweigerd. Soms voel ik me ik best een lul
.
Dat heeft Hij er wel heel dik boven op gelegd inderdaad...quote:Op zondag 26 maart 2006 00:37 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Dat was een test... nu zal je niet naar de hemel mogen
Dat is toevallig! Herman Finkers ook niet!quote:Op zondag 26 maart 2006 12:15 schreef JohnLennon het volgende:
wanneer een patient elke dag om 12 uur een toeval krijgt, noem ik dat geen toeval meer
Finkersquote:Op zondag 26 maart 2006 17:45 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Dat is toevallig! Herman Finkers ook niet!
Waarschijnlijk was je er juist wél onbewust mee bezig.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:44 schreef haarb0l het volgende:
Vanmorgen droomde ik dat ik mijn mobiel ergens op een boot had laten liggen...
bellen mijn ouders vanochtend op dat ik 'm bij hen had laten liggen - terwijl ik daar geen idee van had, dus was er ook niet onbewust mee bezig... :-S
Dromen ZIJN je onderbewust zijn grapjasquote:Op zondag 26 maart 2006 11:44 schreef haarb0l het volgende:
Vanmorgen droomde ik dat ik mijn mobiel ergens op een boot had laten liggen...
bellen mijn ouders vanochtend op dat ik 'm bij hen had laten liggen - terwijl ik daar geen idee van had, dus was er ook niet onbewust mee bezig... :-S
Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Zag een aantal jaar geleden dat Aerosmith in Nederland kwam. Een gozer die ik al ja-ren uit het oog verloren was en ik hadden ooit eens gezegd: als die nog eens komen, gaan we samen! Ik denk net na over hoe ik aan zijn telefoonnummer kan komen (via via via vrienden e.d.)...belt hij net.
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:39 schreef Jazzkip het volgende:
Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...
Op m'n ipod heb ik nog wat rommel staan die ik eigenlijk nooit draai voor het geval dat ik uitgeluisterd raak op de huidige nummers. Ik heb er dus ook een poosje terug Aqua op gedonderd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:43 schreef Aventura het volgende:
Vandaag liep ik door de supermarkt, toen ik een klein Marokkaans jochie 'i'm a Barbie Girl' van Aqua hoorde zingen. Ik dacht nog, vaag...Hoe kan dat knulletje zo'n oud nummer kennen?
Nu net zit ik even rond te bladeren op www.YouTube.com te kijken...zie ik bij de meest recent bekeken filmpjes de clip 'Barbie Girl' staan. Heb die nu aanstaan...Zoiets is toch best heel erg toevallig?
Maken jullie ook weleens zoiets mee?
Fijn dat je het topique ff doorgebladerd hebt trouwens, echt top!quote:Op maandag 27 maart 2006 17:57 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Soms is het zo dat je een nieuw woord hoort, en dat dan de volgende dag drie keer tegenkomt...
Om bashen te voorkomen, onder "nieuwe woorden" versta ik dingen als chiasme oid.
Een stijlfiguurquote:Op maandag 27 maart 2006 18:38 schreef 14.gif het volgende:
Wat is chiasme
Met dank aan Wikipedia.quote:Een chiasme of kruisstelling is een repetitio met omkering. Bij deze stijlfiguur worden de overeenkomstige termen van twee formuleringen in omgekeerde volgorde geplaatst. Het wordt gebruikt om afwisseling te krijgen.Zijn vrouw was hem vergeten en hij zijn kinderen. (Bordewijk) Want niet in het snijden der padie is de vreugde: de vreugde is in het snijden der padie die men geplant heeft. (Multatuli) Dames en heren, jongens en meisjes
De naam chiasme is afkomstig van de Griekse hoofdletter chi: Χ. Deze letter beeldt het kruis uit dat de verwisseling tussen de eerste helft en de tweede helft van de formulering voorstelt:
dames en heren
Χ
jongens en meisjes
Hier verbindt de letter Χ de heren met de jongens, en de dames met de meisjes.
Gast, jij moet minder smoken, het tast je denkvermogen aan.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles in mijn leven is toevallig
Maar ook alles zit in elkaar op een bepaalde manier dat het puur toeval is
Toevallig en logisch ook. Het zit ook logisch in elkaar. Of toeval en logica te combineren zijn? Volgens mij kun je van toeval logica maken.
Ik probeer dat tijdens roulette spelen vaker. Bij gokken kun je daar veel geld mee verdienenOf geluk hebben ook. Maar inschatten wat gaat vallen bij roulette is een kunst an sich.
Maar goed, het is allemaal een groot toeval. Het leven is ook toevallig ontstaan. En het barst van de toevalligheden ook.
Maar ook heeft het allemaal een reden.
Just my opinion.
Heeft toeval een reden? Toeval heeft een karakter. En als iets een karakter heeft, dan heeft het vanzelf een reden, nee, als iets een karakter heeft, dan zit er een achterliggende gedachte achter. Dan moet je dus net de aard van het karakter weten van het toeval. Oftewel. Het toevalskarakter
Het toevalskarakter valt niet te beinvloeden zeggen ze bij gokken altijd, maar je kunt wel leren inschatten hoe het toevalskarakter in elkaar zitEn kun je dat, dan zit je gebakken en hoef je nooit meer te werken
![]()
Kwestie van goed uit je doppen kijken![]()
Tis een groot leuk spel. Liever gezegd het is een leuke puzzel. En het is gewoon zo dat alles en dan ook alles in elkaar zit als een puzzel. Ik zeg dat zo vaak. Als je je ogen en verstand gebruikt, dan zie je de meest logische verbanden. Maar je moet ze net zien. En dan moet je gewoon nogmaals kijken.
Ook hoe tijd in elkaar zit en nog meer. Dat je mensen tegenkomt op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats. Dat je mensen tegen het lijf loopt. Heeft allemaal een of andere reden. Maar goed. Ook waar je geboren bent speelt mee en nog meer.
En nu stop ik dus.
Voordat ik alles door elkaar ga gooien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |