ah...je bent echt een tijdje niet geweestquote:
Dat wist ikquote:
mag dit even in Jip en Janneke taal?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef RonaldV het volgende:
Naar aanleiding van Belgen willen meer meisjes in korte rokjes en [Feedback] better suggestions? tell US
Wat vinden jullie van de regel dat Fok! elke binnen het Fok!-domein geplaatste foto naar eigen inzicht binnen het Fok!-domein mag herplaatsen? Kan dat copyright technisch wel, trouwens?
Volgens mij kan dat wel. mits copyright vermeld wordt ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef RonaldV het volgende:
Naar aanleiding van Belgen willen meer meisjes in korte rokjes en [Feedback] better suggestions? tell US
Wat vinden jullie van de regel dat Fok! elke binnen het Fok!-domein geplaatste foto naar eigen inzicht binnen het Fok!-domein mag herplaatsen? Kan dat copyright technisch wel, trouwens?
Dat juist weer niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef prupke het volgende:
je bedoeld dat als er een fot geplaatst word in us dat die gekopieerd mag worden naar onzin? zonder toesteming van de poster?
Dat wat al 7 jaar duizend keer per dag gebeurt, jaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef prupke het volgende:
je bedoeld dat als er een fot geplaatst word in us dat die gekopieerd mag worden naar onzin? zonder toesteming van de poster?
basically yesquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef prupke het volgende:
Niet netjes en niet handig. De manier het posten van foto's te ontmoedigen imhoquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef RonaldV het volgende:
Wat vinden jullie van de regel dat Fok! elke binnen het Fok!-domein geplaatste foto naar eigen inzicht binnen het Fok!-domein mag herplaatsen?
Volgens mij niet. De wet gaat boven iedere onderlinge afspraak die twee rechtspersonen maken (zoals een gebruikersovereenkomst), dus als een afspraak strijdig is met een wet, kun je je er niet succesvol op beroepen in geval van conflict. Maar ik zeg erbijdat ik geen jurist ben.quote:Kan dat copyright technisch wel, trouwens?
in dit geval een zelfportretquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Niet netjes en niet handig. De manier het posten van foto's te ontmoedigen imho
[..]
Volgens mij niet. De wet gaat boven iedere onderlinge afspraak die twee rechtspersonen maken (zoals een gebruikersovereenkomst), dus als een afspraak strijdig is met een wet, kun je je er niet succesvol op beroepen in geval van conflict. Maar ik zeg erbijdat ik geen jurist ben.
Om die reden zijn er ook al aardig wat bans gevallen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:20 schreef Re het volgende:
ik geloog dat de regel in US S&G (en andere topics ook is dat alleen user zelf plaatje mag plaatsen, of dat na plaatsen een vrijbrief is om het over de rest van fok te verspreiden is een tweede
wist ik, maar met 'rechtspersonen' bedoelde ik Fok en Snopprinses. De laatste heeft bij het registreren beloofd dat ze zich aan de faq houdt, in de faq staat dat Fok dit mag. Maar die faq gaat niet boven de wet, ook niet als Snopprinses met Fok overeengekomen is om zich aan de faq te houden.quote:
hypocrisie ten top natuurlijk. Ik link zo vaak vanuit GC naar een plaatje wat ik op de FP (bijvoorbeeld) heb zien langskomen. Dat mag niet begrijp ik?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:20 schreef Re het volgende:
ik geloof dat de regel in US S&G (en andere topics ook is dat alleen user zelf plaatje mag plaatsen, of dat na plaatsen een vrijbrief is om het over de rest van fok te verspreiden is een tweede
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
ik weet niet zeker wat de policy is met betrekking tot posts etc, denk dat het weinig uit moet maken via welk domein een plaatje gepost is anders zou bijvoorbeeld straks met opzetten van de fok upload het ineens wel mogen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Om die reden zijn er ook al aardig wat bans gevallen.
Plaatjes die een gebruiker plaatst mogen door andere gebruikers niet ergens anders gelinkt worden.
Dat is namelijk verboden volgens de Fok! policy.
Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
ook iets wat ik 100 keer op een dag doequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
ahhquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
wist ik, maar met 'rechtspersonen' bedoelde ik Fok en Snopprinses. De laatste heeft bij het registreren beloofd dat ze zich aan de faq houdt, in de faq staat dat Fok dit mag. Maar die faq gaat niet boven de wet, ook niet als Snopprinses met Fok overeengekomen is om zich aan de faq te houden.
Dat bedoel ik.
Ja, dat zie je verkeerd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook iets wat ik 100 keer op een dag doe
Kijk als je copyright gaat lopen assumen is het een ander verhaal natuurlijk, maar plaatjes die op een openbaar toegankelijke server staan zijn toch openbaar toegankelijk? Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt ook plaatjes linken vanaf een gesloten server. Maar dat ziet niemand.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
ook iets wat ik 100 keer op een dag doe
Kijk als je copyright gaat lopen assumen is het een ander verhaal natuurlijk, maar plaatjes die op een openbaar toegankelijke server staan zijn toch openbaar toegankelijk? Of zie ik dat verkeerd?
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ja, dat zie je verkeerd.Ook bij openbaar toegankelijke foto's ligt het copyright altijd bij de fotograaf.
Waar staat dat ze geen toestemming gevraagd hebben dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Mauro het volgende:
[..]
Je kunt ook plaatjes linken vanaf een gesloten server. Maar dat ziet niemand.
Mij lijkt dat ze op de FP een grote fout hebben begaan.
Zonder eerst ff toestemming te vragen aan snopprinses gewoon die foto plaatsen op de FP.
Eigenlijk wel ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?
Formeel wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |