quote:
Meer rokjes op school
Vandaag Dag van de rok in Bretoense scholen
Meisjes dragen te weinig rokjes op school. Dat vindt Thomas Guiheneuc van de vereniging Liberté Couleur. ,,Ze durven geen rok aantrekken uit angst voor commentaar'', aldus de rokjesliefhebber. Met de Dag van de rok wil de vereniging daar nu iets aan doen. Bretoense scholen doen al volop mee. Nu de Belgische nog...
Te koud voor een rokje? Geen excuus voor de twee juffen uit het college Onze Lieve-Vrouw-ten-Doorn in Eeklo. Zij geven aan hun leerlingen het goeie voorbeeld en zijn zwierig gerokt. Maar worden de leerlingen daar niet door afgeleid?
Renate van Rie (35), juf Frans lacht: ,,Als ik soms in het licht sta en mijn rokje wat doorzichtig wordt, zie ik de leerlingen wel kijken. Ik ga dan snel in het donker staan." Katleen Lybaert (39), juf Wetenschappen, voegt er nog aan toe dat het rokje van de juf ook niet te kort mag zijn: ,,Die hou je best voor thuis."
Minirokje meten
,,Als een mooie juf een rokje aanheeft, gluur ik wel eens," lacht Benjamin Braet (16) ,,En bij meisjes zeker", voegt zijn vriend Toon Bogaert (17) eraan toe. Ze vinden dan ook dat de Dag van de rok zo snel mogelijk in België moet worden ingevoerd. Benjamin: ,,Veel meisjes zijn bang om hun benen te laten zien. Ze vinden hun benen te wit of er staat een blauwe plek op. Maar rokjes zijn gewoon mooi, als het maar niet te kort en sletterig wordt."
Dat is het hem net. Veel meisjes durven volgens de Dag van de rok -organisatie geen rok dragen uit angst voor het commentaar van de mede-leerlingen. Maar Ester Vanhaute (16) trekt er zich niks van aan en huppelt vrolijk in minirokje rond. ,,Een lerares heeft me ooit naar voren geroepen om mijn rok te meten. Hij mocht 20 cm boven de knie hangen en het was 30 cm. Ik vond dat nogal dwaas. De reactie van de directrice was leuker: zij zei dat mijn rokje wel mooi was, maar iets te kort."
Opwaaiend rokje
,,Moest mijn lief een minirokje aanhebben, dan zou ik wel jaloers zijn", zegt Jordy Haverbeke (17). In zijn klas zitten twee meisjes met een rokje aan. Een langer wel te verstaan. ,,Met deze rok kan ik lekker zwieren", grijnst Hanne Delafaille. Haar fleurige oranje rok reikt tot aan de knie. Klasgenote Charlotte Haenebalcke (18) draagt een lange, zwarte rok. ,,Ik voel me er vrij en luchtig in, maar als het waait, dan floept hij wel eens omhoog." Jordy heeft daar helemaal geen problemen mee:,,Als ik dan in de buurt ben, is dat niet erg."
Conclusie: lang leve de Dag van de rok .
Bron: Nieuwsblad.beGroot gelijk, je ziet veel te weinig rokken en rokjes, niet alleen op school maar ook op straat en op het werk, vrouwen dragen veel te veel broeken tegenwoordig terwijl ze in een rok er vaak opeens een stuk leuker uitzien. Het geeft ook meteen een veel zomerser gevoel, vrolijker.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.