abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 februari 2010 @ 09:51:47 #51
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77760040
fototje van gisteravond:

Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 februari 2010 @ 22:47:15 #52
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78002791
pi_78268426

Was het leuk trouwens? Ik ben niet meer geweest.
pi_78268627
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:47 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 februari 2010 @ 21:14:00 #55
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78320087
nog wat meer pics en een verslagje vind je hier:
http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=491
pi_78413258
quote:
Het vele toeren en de (te?) professionele attitude van de band hebben er voor gezorgd dat Lacuna Coil anno 2010 wel heel zakelijk overkomt.
Eigenlijk is dit een stiekem verpakt compliment. Veel bands hebben er maar moeite mee, professioneel over te komen.
quote:
Eén van de hoogtepunten vindt plaats als de mannelijke bandleden het podium hebben verlaten en Scabbia, die zich speciaal voor dit nummer heeft omgekleed, zich waagt aan de ballad Wide Awake en dit met verve doet.
Dat vond ik de vorige keer ook genieten.
pi_101962992
Bibelot, november.
Wij hebben onze kaarten. En een goede reden om een keer naar Dordrecht te reizen.

Dit blijft een coole foto.
pi_102857730
Aangezien ik het leuk vind om tegen mezelf te praten..... :P

Dit is de nieuwe single:

Ik vind hem minder dan de nieuwere Within Temptation- en Evanescence singletjes. Die toch allemaal wel ongeveer in hetzelfde hokje passen.

Dark Adrenaline track listing:
1. Trip The Darkness
2. Against You
3. Kill the Light
4. Give Me Something More
5. Upsidedown
6. End of Time
7. I Don't Believe in Tomorrow
8. Intoxicated
9. The Army Inside
10. Losing My Religion
11. Fire
12. My Spirit
pi_104999956
Het concert was weer (4e keer Lacuna Coil voor ons) tof. Ik heb de band ook bijna constant zien glimlachen, dus volgens mij vonden zij het ook wel prima.

De setlist was nog net niet een greatest hits-setlist.

Ik vind Kill the light trouwens veel leuker dan Trip the darkness, hoewel ik aan die laatste ook al tijdens het concert begon te wennen.
Filmpje van ander concert, want bij die van Biebelot springen er steeds mensen voor:

Biebelot is een leuk zaaltje trouwens. De straat waar hij in staat is ook grappig. Allemaal van die scheve huisjes. :)

Van het voorprogramma Straight Line Stitch vond ik vooral die rechter gozer een lekker ding. :P Verder goede muziek als wekker. ;)
pi_106946406
en wat vinden we van Dark Adrenaline?
pi_106947072
Het is een verschrikkelijk slecht, saai, eentonig, inspiratieloos album. :{

Alsof ze elk nummer, werkelijk zonder uitzondering, een overdosis aan radio-vriendelijke pop-refreinen hebben gegeven om die vervolgens ook nog eens te verkrachten met Andreas rauwe stem die daar totaal niet geschikt voor is. Hij hoort back-up te zijn voor Cristina. Nu is het eerder andersom en dat werkt niet. De opbouw van de nummers is slaapverwekkend en nergens gebeurt er ook maar iets interessants.

Het is een sfeerloos pop-rock album geworden vermomd als "heavy" met wat cliché gitaarriffjes. Er is niets mis met goede aanstekelijke muziek, maar Lacuna Coil kan dit niet. Wat ze proberen werkt niet. Ze hebben hun unieke geluid opgegeven om een dertien-in-een-dozijn album te maken.

Ik had gehoopt dat Shallow Life een eenmalige misser zou zijn, maar Dark Adrenaline dendert hier vrolijk op door. Wat is er met ze gebeurd? Wat een teleurstelling...

* zet In a Reverie op en wordt herinnerd aan hoe schitterend deze band wel kan zijn ;(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2012 @ 13:24:42 #62
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_106947245
Ik draai em nu al een tijdje, en ik moet toch zeggen dat deze me toch een stuk beter bevalt dan Shallow Life. De eerste keer vond ik hem ook teveel doorgaan op de vorige plaat, maar nu vind ik hem toch best goed..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2012 @ 13:26:52 #63
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_106947316
En nee, Andreas hoort geen backup te zijn voor Cristina, het is een samenspel.
pi_106947549
Oké, samenspel misschien. Met Cristina in de hoofdrol. Maar nu lijkt Andrea de leiding te hebben genomen en dat is een heel slechte ontwikkeling als je het mij vraagt. Er staan ook best wat aardige zangmelodieën op het nieuwe album maar dan komt die mannenstem het verpesten. Door het hele album heen had ik het idee dat Cristina bepaalde delen veel beter had kunnen zingen.
pi_106966377
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:24 schreef Tokus het volgende:
Ik draai em nu al een tijdje, en ik moet toch zeggen dat deze me toch een stuk beter bevalt dan Shallow Life. De eerste keer vond ik hem ook teveel doorgaan op de vorige plaat, maar nu vind ik hem toch best goed..
Het is echt een verademing t.o.v. Shallow Life. Ik vind dit juist weer een stapje de goeie richting op. Het is lang niet meer zo "poppy" als Shallow Life en er zit ook veel meer afwisseling in dan bij Shallow Life.

My Spirit vind ik echt een lekker nummer.

Verder wel met Tokus eens dat het een samenspel is en niemand de back-up hoort te zijn. Persoonlijk vind ik de verdeling prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')