Met een goed verstekbak en zaag is het zeker te doen. Let er wel op dat de bak in goede staat is en dat je een scherpe kapzaag gebruikt. Als je een luxe verstekbak hebt, kun je je werkstukje ook nog vastklemmen zodat de boel niet gaat schuiven tijdens het zagen. ik denk dat je dan een nauwkeuriger resultaat krijgt dan met een goedkope electrische afkortzaag.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:39 schreef sten het volgende:
Ik heb zelf zo'n verstekzaag (alles in een), maar dat werkt niet echt. De plinten moet ik goed en stevig vast kunnen zetten en bovendien is de zaag van die verstekbak te dik en te grof.
Als ik met een goede verstekbak hetzelfde resultaat krijg dan wil ik dat best overwegen, maar die heb ik nog niet gezien.
Waarom werkt dat niet dan??quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:41 schreef sten het volgende:
Onderstaande verstekzaag heb ik geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter:
[afbeelding]
Zo'n zaag is ideaal manquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:41 schreef sten het volgende:
[afbeelding]
Het zaagblad wat ik op mijn verstekzaag heb zitten is te grof en te oud. Nieuwe zaagbladen (met fijne vertanding) heb ik nog nergens kunnen vinden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Waarom werkt dat niet dan??
Gewoon met lijmtangen met doek ertussen vast zetten, en zagen maar. Zou toch moeten werken lijkt me..
Noout problemen mee. Ding op de grond, lang voorwerp er in, paar blokjes rest hout om de uiteinden te ondersteunen, snelspan klem er op om het op zijn plek te houden. en zagen maar.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:47 schreef sten het volgende:
Het zaagblad wat ik op mijn verstekzaag heb zitten is te grof en te oud. Nieuwe zaagbladen (met fijne vertanding) heb ik nog nergens kunnen vinden.
Daarnaast is het vrij lastig om de relatief lange plinten goed vast te zetten. Met behulp van extra steunlatjes en lijmtangen zal het misschien wel gaan.
Zaagt niet haaks, zaagblad trekt zijwaarde tijdens zagen, slechte aanloop, te weinig vermogen, slechte beschermkap die niet goed open / dicht gaat waneer dit moet, overmaat aan splinters voor de vertanding, loopt snel warm, zaagsnede verbrand snel enz..quote:Voor zo'n 50 euro koop je tegenwoordig ook een afkortzaag. Nu weet ik niet wat voor kwaliteit dat is.
uit de hand in verstek zagen zal geen mooi resultaat geven denk ik.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:00 schreef sten het volgende:
Ik ga het proberen uit de hand te zagen met een goede handzaag.
Overigens, onderstaande plinten heb ik laten maken, zoals je ziet bemoeilijkt dit het aftekeken en meten:
[afbeelding]
hiermee zou ik het doen, met een goed zaagblad en met geduld zagenquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:41 schreef sten het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |