abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 11:26:16 #301
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36667383
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:14 schreef One_of_the_few het volgende:
Als je het zo stelt is er misschien een mogelijkheid. Maar zelfs al zou het net zo effect kunnen veroorzaken als de zon. Dan is er nog helemaal niks bewezen dat ze ook het weer kunnen beinvloeden. Ze doen wat en er zal misschien ooit iets gebeuren. Maar ze kunnen het weer nu al nauwelijks voorspellen, laat staan dan.
En de suggestie is toch in de OP dat de VS het weer over gaat nemen met alle gevolgen van dien. Niet echt de technische aspecten ervan. Of je noemt het filosofie..
Aan die kant heb je ook gelijk. Juist vanwege de chaostheorie is het vrijwel onmogelijk om het weer waar ook ter wereld juist te voorspellen bij een scoop van 7-14 dagen (<< 5-10 %). Je zou er hoogstens een tendens mee af kunnen geven.
Ik zie het eerder als een systeem voor de derde wereld om lokaal droge woestijnen weer landvruchtbaar te maken. Maar dat het systeem overal ter wereld het weer zou kunnen beinvloeden is imo quatsch. We hebben al het Chineese 'vlinder effect'. Daar heb je al die dure technologie niet voor nodig .
Zou je ze in een ring-opstelling plaatsen (= onafh van de windrichting). En je zou daarmee lokaal = binnen die ring het weer kunnen veranderen binnen een scoop van 1-3 dagen dan zie ik er nog wel wat brood in.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:34:56 #302
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36667607
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik dacht dat er al een topic over liep. Of is de laatste dicht? in ieder geval heb ik de indruk dat in WFL of POl/NWS peakoil niet mer zo spannend is.
Het is de olie die nog economisch goed rendabel is en makkelijk te vinden is. Daarna werd dacht ik de energiepbrengst lager dan de energiekosten of iets dergelijks.
Als je de olieprijzen afzet tegen het inflatiecijfer, dan valt alles nog wel mee. Hoewel er ineens een behoorlijke piek was tijdens GO-1. En dat is achteraf een geo-politieke-trend die blijvend is gebleven.
Blijft een spel tussen vraag en aanbod.. Zolang het aanbod er is, zal het allemaal niet zo'n vaart lopen. Het wordt een heel ander hoofdstuk als de vraag het aanbod vele malen gaat overstijgen. (economie China ?!). Want dan komen we in een opbod spiraal terecht, en die zal iedereen in zijn portomonee gaan voelen. En reken maar dat hij dan in [NWS] staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 05-04-2006 13:38:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')