abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36291104
Hey, zijn er hier meer mensen die dit spel spelen? Ongelooflijk dat hier nog geen topic over is.

Voor de mensen die het niet kennen:

Popomundo is een gratis realtime role-playing-game (een klein beetje als
Hattrick) met al 20.000 spelers over de hele wereld. Zeker het spel met
de meeste potentie wat er op het ogenblik op internet te vinden is.

In Popomundo ben je een karakter en je kan vanaf het begin geheel je
eigen weg kiezen. Het main-doel is je muziekcarriere, ga je voor een
bepaald instrument of benut je je capaciteiten en word je songwriter,
maar je kunt ook allerlei andere kanten op. Je kan paparazzi-fotograaf
worden, de politiek in gaan of met je eigen bedrijf jam-places of clubs
oprichten waar bands kunnen oefenen en spelen. Diefstal en romantiek,
superster of bekend in lokaal circuit, reis je met de tourbus of per
vliegtuig, allemaal keuzes die je kan maken in het spel.

Juist de veelzijdigdheid maakt het spel leuk, en het wordt met een
razend tempo uitgebreid. In het spel zitten steden van over de hele
wereld, van Amsterdam tot Nahsville en van Melbourne tot Moskou en Sao
Paulo. Het spel is zo ongelooflijk breed dat er voor iedereen wel iets
tussen zit.

Je vindt het spel op www.popomundo.com
Spread your love like a fever!
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:21:11 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36291404
hmm het ziet er wel teletubbie uit, maar k kan t wel eens proberen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:42:55 #3
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36291995
Ik zal eens kijken klinkt leuk!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_36304099
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:42 schreef SupaMario het volgende:
Ik zal eens kijken klinkt leuk!
Children of the night. What music they make.
pi_36309586
Als we nou een pop/rockgroep maken, die noemen we Fok! (Fantastische Olijke Kerels ) en dan wordt 1 fokker de manager van die groep, en de rest bandlid *O

Als dat kan tenminste
pi_36309831
quote:
IMPORTANT: You are only allowed to register to the game ONCE. If you register more than one time you run the risk of being banned from the game. In other words: when you have begun playing the game you are NOT allowed to start over by simply registering another account.
pi_36310347
das logisch toch? dat is bij elk spel, meerdere accounts is cheaten...

maar natuurlijk kun je met een aantal man een band beginnen, dat is de essentie van het spel... Ik ben ook ooit begonnen in een band met allemaal nieuwelingen. Iedereen concentreert zich op zijn eigen instrument of songwriting en zo groei je langzaam...
pi_36310460
En als je rijk en beroemd ben in het spel, wat dan
pi_36314728
er zijn zoveel kanten, je kan je eigen bedrijf runnen, fotograaf worden, een record company beginnen... je kunt nooit de beste zijn in alles tegelijk...

overigens is het een lange weg om de beste band te worden... een nummer-1 hit scoren is al een grote uitdaging
pi_36330062
Hoever ben jij al in het spel?

Best wel uitgebreid dit.
pi_36330130
Ah, tof. Eens even kijken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36330156
Doe mij dan toch maar Runescape.(com).
Ja lekker!
pi_36330209
Speel ik ook. Maar RS ga ik pas in de grote vakantie weer spelen.
pi_36330212
ik zit op dit moment met mijn band, Rebel Justice, een beetje rond de 40e plek van alle modern rock bands... we hebben al eens hoger gestaan, we hebben een tijdje aan skills gewerkt waardoor we een beetje gezakt zijn...
Mijn naam is dus Stephen Leece... als je vragen hebt of je wil een goed betaalde baan moet je dus maar even Stephen Leece een berichtje sturen

Runescape vond ik ook een tijdje leuk, het verschil is echter dat Runescape na een tijdje mateloos gaat vervelen omdat je constant de zelfde handelingen aan het doen bent... Popomundo wordt juist veel leuker naarmate je het langer speelt...
pi_36330248
Ik ben beveiliger voor 900 euro per week.Je krijgt toch elke vrijdag uitbetaald? Ik heet Robbie Romijn, die naam bekt lekker vind ik

Ben trouwens Klassiek artiest

edit
Klopt helemaal, in RS doe je eindeloos dezelfde handelingen achter elkaar. Maar dan moet je ff varieren, en ff een questje ertussendoor bijvoorbeeld.
pi_36330514
quote:
Robbie Romijn Online
Robbie is a 19 year old guy who is a member of Niek Nikkes. Robbie works as a Security Guard when not pursuing a career as a popstar. Robbie is currently hanging out in Countryside in Amsterdam.
Niek Nikkes is dan een bandnaam? Of een artiest? Dan speel je dus met 2 personen????
pi_36330939
Kan je meerdere artiesten hebben?
pi_36331052
wat zij 'artist' noemen is gewoon je band, Niek Nikkes is dus nu je bandnaam. Voorlopig kan je maar in een band tegelijk zitten, maar ik geloof dat ze dat wel gaan veranderen ooit...
900 euro is voorlopig volgens mij het hoogste dat je kan verdienen... zodra je mediocre charm hebt kun je sales person worden en verdien je 1050. Je krijgt je salaris op vrijdag ja...
pi_36331176
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:49 schreef BlackRebel het volgende:
wat zij 'artist' noemen is gewoon je band, Niek Nikkes is dus nu je bandnaam.
Kut

En ik wil geen Klassek artiest meer zijn
pi_36331214
je kunt nu gewoon je band verlaten.... je hebt toch nog geen fame opgebouwd.... je kan ook bij een andere band gaan die al even bestaat en die al wat geld verdient hebben, dan kan je eerder een boek kopen en je skills studeren....
pi_36331403
FF uitzoeken hoe ik die band kan verlaten. Kan je ook van muziekkeuze veranderen?
pi_36331603
ja...
je band verlaat je door naar je bandpagina te gaan> members and songs > manage members
en daar kan je kiezen voor leave band... Dan ben je ook weer band- en genre-loos...
Overigens zul je ooit toch de skills moeten leren voor een bepaald genre, dan zit je wel min of meer aan dat genre vast, aangezien je daarvoor gestudeerd hebt.
pi_36331689
Ja dat weet ik, daarom is het goed om zo vroeg mogelijk nog van gedachten te veranderen.
Thanks!

Ik ga denk ik voor Modern Rock of gewoon Rock.
pi_36332051
quote:
Recent Interactions
Laura Braakman
Jordi Moreno
Emilia Bakker
Wat is dit?
pi_36332551
dat zijn mensen die met jou ge-interact hebben.... Als je op dezelfde locatie als zij bent kun je ook met hen interacten... Relaties zijn belangrijk, die zou je nog wel eens nodig kunnen hebben...
pi_36332599
quote:
I created a new Artist named Steel Gauntlet.

Waarvoor zou je die mensen nog nodig kunnen hebben dan?
pi_36332665
relaties zijn goed voor je mood, anders voel je je lonely en depressed....
pi_36333186
Ah, op die manier.

Ik heb altijd m'n moeder nog

Net begonnen met het composen van 'Raw Ebony', eerst maar de Melody regelen.
Moet dat groene balkje trouwens helemaal vol zijn? Ik denk dat dat wel het beste is iig.
pi_36337677
quote:
Johnny Signorini V.I.P.
Entered Popomundo 2004-11-27 and died 2006-03-04.
He became 26 years old. Johnny has been put to rest at NYC Resting Grounds.

M'n werkgever is dood :S

En als je Interact doet met iemand, kan je eers Greeten, daarna nog wat doen, daarna een drankje kopen voor hem/haar en dan krijg je zo'n lovebalkje te zien. Daarna kan je beledigen, slaan, vechten en dan de relatie verbreken
Hoe kan je zorgen dat dat lovebalkje vol komt?

En is je vrouw irl je vriendin ofzo BlackRebel?
pi_36342296
In wat kan je het beste je punten investeren?
pi_36349909
Is het niet mogelijk om je password van je account te veranderen?
pi_36350585
Jawel. Ga rechts naar 'User information', en dan zie je 'edit info' en 'edit text' in hetzelfde kadertje waar je gegevens staan, klik op 'edit info' en dan kan je je paswoord veranderen.

Heb nou Below average musical talents!
pi_36350848
Oke bedankt.
pi_36350894
Hoe heet jij ingame?
pi_36351453
Paul Jaarsveld
pi_36352500
Heb het balkje van 'melody' vol!
Nu bezig met lyrics schrijven, en dan jammen!
pi_36357880
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:26 schreef DeHovenier het volgende:
Heb het balkje van 'melody' vol!
Nu bezig met lyrics schrijven, en dan jammen!
Dat balkje is geel, maar de kleur hoort toch groen te zijn?

Ik ga m'n punten btw verdelen in 'musical talents' en 'lloks' of 'charm'.
  zondag 26 maart 2006 @ 00:02:17 #38
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_36368387
vaag, het schijnt dat ik gisteren geld heb verdient, maar ik heb geen idee waar dat geld nu naartoe is :/
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
pi_36374595
Ik weet het ook niet, heb geen geld ontvangen nog.
quote:
Robbie Romijn is a friendly person with terrible charm and terrible looks. Robbie's brain department is of terrible IQ. Robbie can deliver some terrible vocals and show off some mediocre musical talents.
pi_36375721
Mijn eeste song is af!
quote:
Raw Ebony

Fame:
Popularity:

Raw Ebony is a Modern Rock Crowdpleaser. The tempo is Andante. Written by Robbie Romijn and dated to 2006-03-26. The melody is terrible and the lyrics are terrible.

Dominant Instruments:
1 Electric Guitar
2 Lead Vocals
3 Drums
pi_36379201
Heb net ontdekt waar je kan zien hoeveel geld ik heb verdiend tot nu toe. Ik kan nu nog weinig doen, heb 1 song af en ben bezig met m'n 2e. Als ik geld heb ga ik lekker jammen, daarna m'n single opnemen en kijken of het verkoopt. Als ik veel songs heb kan ik shows gaan doen. Mss doe ik er wat gecoverde numers bij, maar dan moeten m'n skills wel omhoog. Dus boeken kopen, oa Basic Guitar en nog wat

Dit ben ik:
quote:
History
His father died when he was very young. Robbie went to public school and received really poor grades. He is somewhat obsessed with the opposite sex. He dislikes stale air and staying indoors. Robbie had a crush on his gym teacher in elementary school.

Robbie appeared in the Popomundo universe 2006-03-23.
Robbie is a permanent resident of Amsterdam.

Employment
Robbie works as a Security Guard at the Security firm Guardians of Amsterdam in Amsterdam. Robbie currently makes 900 ¤ a week doing this. Guardians of Amsterdam is owned and operated by Heaven. Hired 2 days ago by Ricky Ardill Quit this job

So far this week, you have earned this:
257 ¤ (Guardians of Amsterdam)
Salaries are paid Fridays.

Housing Contracts:
Room upstairs at mom's place , Amsterdam - Weekly cost: 0 ¤
pi_36379378
Ik zit nu een beetje rond te klikken. Knap overkill in wat je kan doen. Mis een beetje een duidelijk begin. Moet er maar eens een andere keer er goed voor gaan zitten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36379423
Ja, veel info ineens.

Lees anders dit eens door:
http://www.popomundo.com/common/index.html

edit
direct linken werkt niet. Dan bovenin 'help' aanklikken en lekker lezen Rechts zijn de hoofdstukken die je kan kiezen.
  zondag 26 maart 2006 @ 21:20:29 #44
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_36388342
Hallo hier is Dana Truman uit Toronto, ik speel dit spel al meer dan een jaar.
De carriere wil nog niet echt vlotten, maar verders vermaak ik me prima, beetje daten, beetje werken in de soundstudio, af en toe een dag naar de Countryside, wat wil je nog, nee ik vermaak me prima.
quote:
History
Her parents are happily married. Dana never went to school but received daily teachings by her mother. She is an avid movie goer. She hates insects. Dana had a crush on her gym teacher in elementary school.

Dana appeared in the Popomundo universe 03.02.2005.

Dana is a permanent resident of Toronto.

Employment
Dana works as a Sales person at the Record Studio Achtung! Records CN in Toronto. Dana currently makes 1050 US$ a week doing this. Achtung! Records CN is owned and operated by Achtung!. Hired 284 days ago by Leif Ohlland Quit this job

So far this week, you have earned this:
300 US$ (Achtung! Records CN)
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_36388623
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:20 schreef Curiosity het volgende:
Dana never went to school but received daily teachings by her mother.

Dana had a crush on her gym teacher in elementary school.
pi_36398326
zo, ben in het weekend niet echt online geweest, ik zal dus effe wat duidelijkheid scheppen...

@Hovenier: Als je het beste resultaat wil moet het balkje inderdaad helemaal vol zijn. Als het 100% is wordt het geel. Dat is bij elk balkje in het spel zo.
Je kan je punten in vanalles investeren, het ligt er maar net aan welke kant je op wil. Als je bijvoorbeeld mediocre charm hebt kun je een baan krijgen als sales person voor 1050 per week (neem in dat geval maar even contact met me op)
Het IQ is belangrijk voor als je CEO wilt worden (alleen voor VIPS) en de looks zijn belangrijk voor een bartender.
Maar misschien is het nog het slimste om je punten in musical talents te stoppen, want dan ga je dus betere nummers schrijven.

De meid waar ik in het spel mee samen ben ken ik niet Via het spel leren kennen en tja, dingen lopen zoals ze gaan, ik ben al het hele spel met haar samen haha.

Het geld krijg je op vrijdag in je beurs (dus kontant). Je kunt dus geld kontant hebben en geld op de bank zetten, maar je regelt al je financien altijd kontant.
Het spel breidt nog enorm uit, dus er komen alleen maar opties bij. Als beginneling is het het beste om wat geld te verdienen een boek te kopen en te gaan studeren, want zonder skills zul je niet veel bereiken.
Er is inderdaad nog niet echt een goede newbie-guide, maar daar word geloof ik aan gewerkt... Maar de help-sectie en het newbieforum moeten op alle vragen toch wel antwoord kunnen geven... Daar staan in de sticky in ieder geval een aantal belangrijke zaken genoemd.
pi_36407537
Heb mijn 6 punten besteed aan mijn muzikale talenten, dus ik heb nu Above Average musical talents. En een halfvol groen balkje bij mijn nieuwste song!

Als ik geld heb ga ik boeken kopen. Maar dat duurt nog wel ff.
pi_36410420
Is het slim om alle liedjes in de top 20 kwa fame the coveren?
pi_36417838
quote:
Robbie Romijn is a flirty person with terrible charm and terrible looks. Robbie's brain department is of terrible IQ. Robbie can deliver some terrible vocals and show off some decent musical talents.
En dan heb ik deze foto erbij staan:

Klopt wel aardig toch
pi_36427958
kzag die foto ja, is wel effe schrikken.... er is net een corrupte leider vermoord tijdens een revolutie (Melvin)...

ja, het is slim om wat nummers te coveren, het beste kun je kijken in de critic's choice, daar zijn de beste nummers van het moment, ze zijn echter niet allemaal al uit op single ofzo... Als je effe wacht staat mijn nieuwe single daar ook tussen (hopenlijk wel vrij hoog) die mag je ook coveren...
pi_36430936
Hoezo schrok je van de foto? Wat heeft Balkenende met die corrupte leider te maken?

Ik kan dan wel nummers gaan coveren, maar ik kan nog geen instrument bespelen en ook nog niet zingen. Dus dat schiet dan toch niet op?
pi_36431650
hehehe, wie schrikt er niet van een foto van balkenende... er zijn op dit moment verkiezingen in popomundo...
je kunt altijd nummers spelen en optreden etc... ook als je geen instrumenten hebt enzo... het wordt alleen beter als je ze wel hebt... met de skills net zo
pi_36436796
Ok. Dan ga ik maar op zoek naar liedjes om te coveren
Verdien ik tenminste een beetje geld.

Net weer 3 xp punten geinvesteerd in mijn muzikale talenten, zit onderhand tegen Pleasant aan. Ook net mijn 2e liedje afgemaakt, lyrics en melody zijn allebei poor. Schiet nog niet op dus.

Als ik geld heb boeken kopen en gitaar kopen. En vooral: jammen!
Om zonder jammen een concert te geven met gecoverde liedjes die je niet eens kent.....dt schiet niet op zeker
pi_36437071
Ah...dit spel...naam kwam me al bekend voor. Had geen zin meer om te spelen:
quote:
So, Lisa Ford has passed away and is buried in the good soil of Popomundo? Don't worry. If your karma is good enough you can be reincarnated as a new character. Just follow the same procedure as you did when you first started playing Popomundo and create a new character in the right menu.

The memory of Lisa Ford will remain though and you will still be able to choose that character when logging in. If you choose not to create a new character now you can do this next time you are logging in.

Continue playing with Lisa Ford.
Als ik was doorgespeeld was ik nu vet goed geweest
pi_36437270
Begin opnieuw dan!

Hoe ga je dood in het spel?
pi_36437752
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef DeHovenier het volgende:
Begin opnieuw dan!

Hoe ga je dood in het spel?
Weet ik niet, heb het spel al een paar maanden niet meer gespeeld...Weet nog wel dat ik ziek werd van telkens die contacten te onderhouden, dat je met iedereen moest gaan praten enzo..

Zal eens kijken of ik t weer kan oppakken met een andere account...
pi_36437936
Contacten onderhouden vind ik juist leuk

Hoelan heb je het spel gespeeld> Ik ben nu 5 dagen bezig.
pi_36438560
Is het goed om pas te gaan jammen als de kwaliteit van een song hoger is dan 'nice' ofzo?
pi_36439560
Neuh..jammen kan altijd. En hoogstens 1x p/w concert geven, dan komen er meer mensen
Ik gaf eerst elke dag een concert, kreeg ik van de eigenaar van zo'n club te horen dat t beter was als je 1x per week kwam...

Ik heb een maand (of 2) gespeeld..Ben begin 2005 begonnen kan ik nog zien, maar niet wanneer ik ben gestopt
pi_36439932
Jammen kost geld, en dat heb ik nu nog niet. Pas vrijdag krijg ik ong. 900 euro.
pi_36440069
Je kan ook geld via optredens verkrijgen, en meestal is er ook ergens een gratis jamplek...Zit meestal wel volgeboekt, maar je kan iig wel jammen...
pi_36440380
Ik heb er nog geen gevonden helaasch
pi_36456144
Pleasant musical talents!

Heb van een ander forum gehoord dat er geen gratis jamplace in amsterdam zit. Da maar wachten op m'n geld

Ik denk erover om de komende week al mn xp punten te besteden aan m'n IQ. Als ik daarna elke zondag alleen xp punten krijg ipv elke dag nu vanwege de newbieperiode, danm heb ik iig pleasant IQ en pleasant musical talents.

Goed plan?
pi_36460895
je kunt ze in het begin het beste een beetje verdelen ja, maar op zich maakt het nog niet zo super veel uit...

ik zou er ook wat in charm stoppen, dan kun je als sales person aan de slag, dan verdien je iets meer...
pi_36461431
En dan kan ik bij jou komen werken

En m'n derde song duurt het veel langer om de melody te composen....zeker omdat m'n skill hoger is geworden?
pi_36464416
ja, hoe beter je erin wordt hoe langzamer dat het gaat, bij mij duurt het anderhalve week tot twee weken om een nummer te schrijven...

mijn single is vandaag uit.... dus als je zin hebt om nog een leuk nummertje te coveren
pi_36464594
Anderhale week tot 2 weken voor 1 nummer

Ik ga je single wel coveren...dat helpt toch mee in de fame?
pi_36466121
ja, het is lang geleden dat ik mijn vorige single uitbracht... in de tussentijd is onze zangeres overleden (ze was inactief geworden) en nu heb ik dit nummer aan haar opgedragen, ik hoop stiekem op weer eens een klein hitje... Dus hoe meer mensen het nu coveren des te beter....
pi_36466472
Maar dan is het toch haar eigen schuld dat ze dood gaat....wou ze stoppen?
pi_36468483
ja, ze had er geen tijd meer voor.... maarja, het blijft een rollenspel he
pi_36468639
Idd.

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe bandnaam.......weet jij iets
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:25:20 #72
139677 Curiosity
pi_36471036
Hierbij even een stukje uit mijn dagboek, je ziet ik heb het er maar druk mee.

Recent Excerpts from Diary

Kennedy Bridge asked me out on a romantic date at ®David's Restaurant [TOR] on 30.03.2006 20:00.
Worked and saved some money
Had a good night partying. Spent 158 US$.

Had a good night partying. Spent 157 US$.
Jonathan Neal-Sturgess and I snuck away for a five minute decent quickie.
Jonathan Neal-Sturgess and I had a nice time snuggling.

My health is really good. Resting now only makes me lazy and unfit.

En dan ook nog een kleine ook.

Billy Truman Online
Billy is a 2 year old boy who is the son of Dana Truman and Dirk Wilson. Billy is currently hanging out in Countryside in Toronto.

pi_36472699
Waag me er maar eens aan...
quote:
Elsbeth Boom Online
Elsbeth is a 18 year old girl who is not with an artist for the time being. Elsbeth is currently hanging out in her room upstairs at mom's place in Amsterdam.
edit: Wow, er zijn wel veel keuzes bijgekomen zeg..Probeer een nummer te composeren, kan je uit allemaal dingen kiezen
pi_36473356
Ik snap er werklijk niks van....wie helpt mij. Ik speel 30 minuten. Heb 1 song af die afschuwelijk is en ben met de 2e bezig....moet ik daar ook tekst bij verzinnen?

Oja dit ben ik:

Nathan Smolenaars Online
Nathan is a 20 year old guy who is a member of DJ Michello. Nathan works as a Bartender when not pursuing a career as a popstar. Nathan is currently hanging out in No Yak No Cry Records in Amsterdam.
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:45:59 #75
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36473555
ik vind het een beetje irritant dat je niet gelijk geld hebt.. Ik ben nu een paar dagen bezig, heb al een baan, maar ik krijg vrijdag pas betaald. Nu kan ik dus nog helemaal niet skills upgraden of wat dan ook.. Of is er wel een manier om snel aan geld te komen?
pi_36473804
Concerten geven..Tis niet veel, maar dan heb je wel wat...

Nog animo om een fokband op te richten, anders zoek ik er zelf een
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:57:40 #77
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36473977
kan je dan ook een concert geven als je nog niet eens genoeg bandleden, liedjes en instrumenten hebt ?
pi_36474110
Ik speel net 6 dagen, dus ben ook een newbie

Om te beginnen moet je de help en het forum lezen. Als je liedjes wilt maken moet je je Priority op 'Compose music' hebben staan. 2x per dag krijg je experiencepunten, die kan je besteden om je eigenschappen van je mannetje te verbeteren.

Ik heb bv dit na 6 dagen:
quote:
Robbie Romijn is a promiscuous person with terrible charm and terrible looks. Robbie's brain department is of terrible IQ. Robbie can deliver some terrible vocals and show off some good musical talents.
Ik heb al mijn xp punten genvesteerd in mijn muzikale talenten. Hoe hoger die talenten, hoe beter je songs worden.

IQ heb je nodig om dingen goed te kunnen leren. Je kan skills leren bv Basic Guitar Playing) door een boek te kopen in de winkel van je stad. Daar krijg je dan sterren voor, het maximale is 5. Maar daar ben ik zelf nog niet.

Je bent als bartender aan het werk, hoeveel verdien je er? Veel bedrijven bieden het maximale salaris aan, ik werk nu als Securityguard voor $900 per week. Je krijgt je geld elke vrijdag gestort, en bij "Miscellaneous Info" (linkje rechts) kan je zien hoeveel je al hebt verdiend.

Je kan ook geld verdienen door nummers te schrijven en die te verkopen. Maar dan moet je eerst een goed nummer hebben, daarna gaan oefenen (jammen), dan dat nummer gaan opnemen in de studio en dan bepaalt de studio wanneer dat nummer uitgebracht wordt. Je kan singels verkopen en albums.

Je kan ook geld verdienen door concerten te geven. Daarvoor moet je wel eerst 10 tot 15 nummers hebben, en dan concerten gaan regelen. Dit is makkelijk te doen door naar het It's Pop magazine te gaan en dan op Classifieds te klikken.
Als je niet wilt wachten op zoveel nummers, kan je ook goede nummers coveren. Hier heb ik geen ervaring mee, heb nog geen concert gedaan.

Interactie met andere spelers is ook belangrijk, want hierdoor ga je je goed voelen. je begint met Friendship en dat kan overgaan in Romance. Je kan met elkaar knuffelen, neuken, kindjes krijgen, uit eten, bloemetjes geven, kussen enz.

Elke dag krijg je 6 xppunten, totdat de newbieperiode afgelopen is. Dat duurt ong. 2 weken dacht ik. Daarna krijg je maar 1 tot 3 punten elke zondag, afhankelijk hoe actief je in die week bent geweest.

Voor de rest moet je maar het spel ontdekken enzo
pi_36474117
Ja, gewoon een concert plannen (een week van tevoren) en dan gewoon je liedjes spelen. Ik weet niet hoe je liedjes moet coveren, maar je moet ongeveer 10 liedjes spelen voor een goed concert
En daar zul je wel ongeveer $1000 voor verdienen
pi_36474216
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:57 schreef Frankeinstein het volgende:
kan je dan ook een concert geven als je nog niet eens genoeg bandleden, liedjes en instrumenten hebt ?
Dat kan, maar de kwaliteit ervan zal uiteraard uiterst slecht staan
Het beste is om instrumenten te leren spelen via boeken, een instrument te hebben en online te zijn tijdens het concert. Je kan ook liedjes coveren.

Kijk bv in de chartlist naar de goede bands, kijk dan in hun repetoire, klik op een liedje en dan zie je staan: " Add song to your artist's repertoire.". Klik erop en dan kan je dat liedje spelen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:06:08 #81
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36474273
hoe speel je die liedjes dan eigenlijk? Moet je gewoon wat klikken of moet je ook nog echt wat doen?
pi_36474314
Een concert regelen bij een club, en dan kan je vanzelf regelen hoe en wat je optreden in elkaar zit
En het is net zoals bij hattrick (oid): De liedjes worden vanzelf gespeeld, je moet alleen maar een line-up maken
pi_36474388
Hier heb ik geen ervaring mee (nog ), maar als je een concert hebt geboekt moet je ook bij je repetoire de liedjes aanvinken die je wilt spelen. Volgens mij.

Je kan ook kiezen wat voor events er zullen gebeuren tijdens je optreden, die beinvloedt het concert ook wel. Bv. praten met het publiek, je uitkleden, stagediven enz.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:14:13 #84
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36474540
Ik heb toen ik begon gelijk een baan genomen, maar dat was eigenlijk wel een domme keuze. Ik ben nu cleaner met 400 euro per week.. Maar je moet minstens een weer werken voordat je je baan op kunt zeggen
pi_36474545
Hehehe ik heb morgen om 12:00 een concert met 3 gejatte nummers en 1 zelf gemaakt waardeloos nummer.... tussendoor doe ik een breakdance en op het laatst een moonwalk.

Ik heb geeeen idee wat ik verdien eigenlijk. Mijn punten staan nog op 0 en mijn geld is ook gewoon nog 0.
pi_36474701
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef Heiputtertje het volgende:
Hehehe ik heb morgen om 12:00 een concert met 3 gejatte nummers en 1 zelf gemaakt waardeloos nummer.... tussendoor doe ik een breakdance en op het laatst een moonwalk.

Ik heb geeeen idee wat ik verdien eigenlijk. Mijn punten staan nog op 0 en mijn geld is ook gewoon nog 0.
Zou ff wat meer nummers nemen, wordt t een beter concert

@Frankenstein, heb ik ook gedaan, alleen de best mogelijk betalende baan..$900
pi_36474878
Ahhhh ik heb geluk, ik verdien ook 900 eur
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:25:22 #88
139677 Curiosity
pi_36474947
Dana works as a Sales person at the Record Studio Achtung! Records CN in Toronto. Dana currently makes 1050 US$ a week doing this. Achtung! Records CN is owned and operated by Achtung!. Hired 287 days ago by Leif Ohlland Quit this job
pi_36475057
Je kan als salesmanager werken, dat is 1050$ per week....maar daar heb je wel mediocre charm voor nodig, en als bartender moet je mediocre looks voor hebben dacht ik. En dat kan je dus verbeteren door die xppunten die je 2x per dag krijgt (totaal 6 per dag in de newbieperiode, 5 punten stijg je 1 level).
pi_36475152
Hoe kan ik die baan dan al hebben met deze stats?

Nathan Smolenaars is a flirty person with terrible charm and terrible looks. Nathan's brain department is of terrible IQ. Nathan can deliver some terrible vocals and show off some terrible musical talents.
pi_36475192
Je kan zoals ik Security guard worden, heb je niks voor nodig en is 900$/week. Cleaner idem, maar dat is 300$/week.
pi_36475290
Of Clerk voor $900 p/w
pi_36475401
Ik dacht dat die mensen goedkoper waren. Heb je voor Clerk iets nodig?
pi_36485039
Nee, had meteen die baan, terwijl ik 10 minuten speelde ofzo...
pi_36485423
@Hovenier jij hebt je huiswerk goed gedaan zeg goed bezig hehe

ik zou gewoon concerten spelen, wat maakt het uit als ze ruk zijn, je verdient er iets mee, en als nieuweling is het vrij lastig om aan geld te komen, maar geloof me, er komt een dag dan bulk je in het geld
pi_36486657
quote:
I feel sad about not having a place to stay in this city. The street life is wearing me down.

Jacky the dog (cocker spaniel) sniffed at me.

Ik heb geen hond, waar komt die vandaan? En ik zat bij moeders thuis, hoe kan ik me dan alleen voelen en op straat leven?
pi_36486769
Welke liedjes kun je het beste coveren? Degene die veel Fame en Popularity hebben?
pi_36486776
die hond is van iemand anders, meestal heeft er iemand met je ge-interact en die laat dan zijn hond effe aan je sniffen

ehm, over streetlife, je moet eens kijken bij de instellingen van je band... meestal moet je daar aangeven dat je het liefste thuis slaapt, of in een hotel etc etc.... in een hotel slapen is beter voor je fame, maar ja, dat heeft in jouw geval weinig nog weinig nut denk ik
pi_36486819
Ah, ik heb gister namelijk ingesteld dat ik voortaan in het goedkoopste hotel slaap (voor de fame). Maar ik heb nog geen geld, dus dat is de oorzaak.
pi_36486859
dat denk ik ja...
pi_36488728
ze hebben zojuist 'busking' geintroduceerd, dat zou het voor beginnelingen makkelijker moeten maken
pi_36491184
Busking?
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:06 schreef DeHovenier het volgende:
Welke liedjes kun je het beste coveren? Degene die veel Fame en Popularity hebben?
pi_36493473
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:54 schreef DeHovenier het volgende:
Busking?
[..]
Op straat liedjes spelen Moest t zelf ook ff opzoeken
andere vraag weet ik niet, weet niet eens hoe je moet coveren...
pi_36494763
Coveren doe je door naar de pagina van een band te gaan (charts -> artist -> artist rankings) en dan op 'repetoire' te klikken. Klik dan op een title van een song en dan zie je staan ' Add song to your artist's repertoire.'. Klik daarop en dan kan je dat liedje spelen.

Morgen is m'n eerste show, 2 eigen songs en 12 covers
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:49:08 #105
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36502003
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:06 schreef Sautor het volgende:

[..]

Op straat liedjes spelen Moest t zelf ook ff opzoeken
andere vraag weet ik niet, weet niet eens hoe je moet coveren...
dat zag ik net ook ja .. Ben jij trouwens Elsbeth Boom? Daar praat ik nu mee
pi_36502251
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:49 schreef Frankeinstein het volgende:

[..]

dat zag ik net ook ja .. Ben jij trouwens Elsbeth Boom? Daar praat ik nu mee
Jup, dat ben ik
Wie ben jij dan?
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:01:02 #107
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36502381
Anton Aarnoudse
Hoe kun je eigenlijk verder wat doen dan talk tell joke enzo? Als die weg zijn komen er alleen maar mogelijkheden te staan die mij niet echt bevordelijk voor de relatie lijken
pi_36504685
Nee klopt, maar hoe verder je friendship vordert, des te meer kan je doen. Later kun je ook een romance met elkaar beginnen

Ik ben trouwens Robbie Romijn.
pi_36505566
Klopt, en altijd als ik tell joke doet is dat ook nog niet echt bevordelijk...
pi_36505622
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:26 schreef Sautor het volgende:
Klopt, en altijd als ik tell joke doet is dat ook nog niet echt bevordelijk...
Ik heb je uit eten gevraagd
pi_36505666
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:28 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik heb je uit eten gevraagd
Ik ga t nog druk krijgen..
pi_36506054
Ben je zo gewild dan?

edit
Kom anders bij mijn band en besteed je xppunten aan je vocalen, dan kun je bij mij als Leadsinger aan de slag! Song composing heb ik toch al hoog staan en ga ik verder verbteren.
pi_36506685
Dit is een gast die bandlogo's enzo kan maken
pi_36506904
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:39 schreef DeHovenier het volgende:
Ben je zo gewild dan?

edit
Kom anders bij mijn band en besteed je xppunten aan je vocalen, dan kun je bij mij als Leadsinger aan de slag! Song composing heb ik toch al hoog staan en ga ik verder verbteren.
Een dag spelen en al 2 dates

Zal ff denken of ik bij je band kom, vind mijn bandnaam mooier
pi_36507064
Die naam kan je veranderen, zo ook de muziekgenre van je band.
pi_36508326
Dutch Sea Power vind ik dan weer geen leuke bandnaam
pi_36516906
haha, dat komt van British Sea Power neem ik aan? Ik zag laatst het nieuwe bandje van de zanger daarvan, The Brakes.

Overigens ben ik op zoek naar nieuwe bartenders voor mijn club in Helsinki... Voor 900 euro per week.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:00:00 #118
139677 Curiosity
pi_36517778
Als je gaat jammen dan moet je eerst de nummers aanklikken die je wilt oefenen, in je lijst waar alle nummers staan, je moet vaak jammen om goed te kunnen spelen on stage.

Het beste is om zoveel mogelijk nummers zelf te componeren omdat je daar meer succes mee krijgt, anders wordt je een coverband.
Een beetje met de media praten is ook atijd handig, voor je bekendheid. Vergeet ook niet je show te stylen.
pi_36518828
Kun je ook van stad naar stad gaan?
Zit nu @ amsterdam, maar weet niet of goeie keus was..
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:44:29 #120
139677 Curiosity
pi_36518988
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kun je ook van stad naar stad gaan?
Zit nu @ amsterdam, maar weet niet of goeie keus was..
Als je daar een optreden kan regelen is altijd goed, kun je internationaal bekend worden.
Kost wel veel aan vliegtickets en hotels, als je nu een vriend kan regelen waar je kan slapen.
pi_36519029
je kunt liften met een tourbus van een andere band.... dan moet je op een bepaalde travelroute gaan staan en wordt je hopenlijk snel opgepikt, zo'n rit duurt alleen vrij lang...

je kunt ook vliegen, maarja, das prijzig
pi_36519340
Mja merk het,
schiphol is trouwens slecht, mja Finished assignments: 2/24
al 2 dus, mja werk heb ik al, alleen geen punten om te verdelen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_36520291
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:20 schreef BlackRebel het volgende:
haha, dat komt van British Sea Power neem ik aan? Ik zag laatst het nieuwe bandje van de zanger daarvan, The Brakes.

Overigens ben ik op zoek naar nieuwe bartenders voor mijn club in Helsinki... Voor 900 euro per week.
Van BSP ja, kon geen inspiratie vinden
pi_36521867
quote:
The Cowards at Beach Zone

Artist: The Cowards
Place: Beach Zone
Time: 2006-03-31 12:00
Audience: 26 people
Earnings: Paid within 24 hours.
Ticket Price: 3.5 ¤
Band Members: R. Romijn

Ambition: Normal

26 people came to Beach Zone to see The Cowards.
11 songs were played during the show.

The audience at Beach Zone went wild when The Cowards praised the crowd for their enthusiasm. Regrettably things took a turn for the worse when someone yelled that their 'mom could have put on a better show'.

In general The Cowards was truly abysmal on stage and showed us great spirits during the show.
The Cowards had problems bringing the right instruments with them on stage.

The worst song was Voice of the West.
All in all this show by The Cowards was abysmal!
Heuj
Heb in totaal 96 dollar verdiend
pi_36522548
quote:
Elsbeth Boom was accepted as a new band member
pi_36523090
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:47 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Het duurde ff maar dan heb je ook wat
pi_36523110
ik moet je toch even teleurstellen, je inkomsten waren maar 45 dollar... De club krijgt namelijk de helft van de inkomsten.
pi_36523715
Daar heb je gelijk in ja....maar dat is logisch voor een eerste concert, dat het zo weinig opbrengt. Als mijn song af is ga ik 'History of Modern Rock' kopen, dan heb ik het geld ervoor. Zo'n ding kost toch 2100 dollar!
pi_36546642
Great musical talents!!
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:16:59 #130
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36547159
Lijkt me vet spel.. net ingeschreven.. ff kijken of je ook metal kan maken

Vraag numero 1: Ik heb een character gekozen, maar kan ik er ook zelf 1tje maken?

[ Bericht 25% gewijzigd door maniack28 op 01-04-2006 12:22:25 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_36548387
Joralf!

Nee, je kan alleen iemand kiezen uit die lijst die je krijgt, je kan geen naam zelf verzinnen.
  zaterdag 1 april 2006 @ 13:09:07 #132
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36548461
Ow ok.... dan maar eens kijken wat ik nu moet doen...

Dit ben ik
quote:
Maximiliaan Zaunbrecher

History
His parents got divorced at an early age. Maximiliaan decided to go for a career in modeling instead of going to school. He likes to kick back and enjoy the company of close friends. He can't stand horror movies. Maximiliaan is trying to give up smoking.
Vette naam

Maaruh... wat is dan create an artist? Misschien kan je me beter ff op msn toevoegen ofzo : weather_maniac apenstaartje hotmail puntje com
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_36548570
Dat betekent dat je een bandje kan oprichten. Je kan ook andere bandjes joinen, maar dat mag je zelf weten.
  zaterdag 1 april 2006 @ 13:20:02 #134
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36548774
Duss.....
quote:
The MotherFok!kers is a hard working Punk Rock act that has been in pursuit of stardom since 2006-04-01.

The MotherFok!kers is a solo act by Maximiliaan Zaunbrecher.
Als er nog Fok!kers interesse hebben We spelen punkrock
pi_36548949
Mooie naam
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:10:27 #136
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36549981
Mn band is alweer verleden tijd Ik zit bij DeHovenier en Sautor
pi_36550099

Terecht
pi_36550791
Jeuh..de drummer is ook binnen
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:49:20 #139
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36550889
Jeuuuuuuuuuuh!!! En nu gaan we rocken!
pi_36551023
We geven 1 concert in amsterdam per week...dat is nl een goed gemiddelde.

Als ik 2 goede songs heb gemaakt kunnen we die uitbrengen op single, moeten we wel eerst een contract met een platenmaatachappij aflsuiten.
pi_36551348
Heb ook een liedje af...Maar wat een flutnummer is dat zeg...
En die opdrachten die je voor je ma moet doen slaan ook nergens op...
pi_36552014
Die opdrachten helpen je om het spel een beetje te kennen. Het is een soort newbieguide.
  zaterdag 1 april 2006 @ 15:44:04 #143
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36552122
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:54 schreef DeHovenier het volgende:
We geven 1 concert in amsterdam per week...dat is nl een goed gemiddelde.

Als ik 2 goede songs heb gemaakt kunnen we die uitbrengen op single, moeten we wel eerst een contract met een platenmaatachappij aflsuiten.
oefen ik in de tussentijd op mn drumstel
pi_36552216
Daarvoor zal je boeken moet kopen. De meeste zijn meer dan $1000 per stuk
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:12:13 #145
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36552818
Ow maaruh.. als we gaan spelen, waar speel ik dan op ik heb geen drumstel

Zal ik gewoon alvast 10.000 lenen tis toch maar 5% rente... das niks
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:16:33 #146
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36552940
In order to take any loan, you must have been in Popomundo for at least 30 days.
pi_36553198
Had ik ook al geprobeerd ja
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:26:51 #148
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36553287
Beetje jammer dat ik nog tot vrijdag moet wachten voor ik uberhaupt iets kan doen ... heb nl geen geld
pi_36553408
Neuj, je kan gewoon drummen zonder drumstel in een concert, hoe gek dat ook klinkt
Allen wordt daardoor de uitslag van het concert wel beinvloed.

Een electrische gitaar kost 750, en ik heb 730$
Ik kom er net achter dat ik 2 date's heb tegelijkertijd in hetzelfde restaurant om dezelfde tijd. Heb dus mijn date met Sautor ff gecancelled
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:39:39 #150
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36553743
Nou.. als Sautor mij dan ff uitnodigd voor een date
pi_36553855
Heb alweer nieuwe tijd afgesproken met Sautor.

en m'n liedje is af!
quote:
Nigel's Nightmare is a Modern Rock Anthem. The tempo is Andante. Written by Robbie Romijn and dated to 2006-04-01. The melody is below average and the lyrics are mediocre.

Dominant Instruments:
1 Electric Guitar
2 Drums
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:47:42 #152
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36553961
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:43 schreef DeHovenier het volgende:
Heb alweer nieuwe tijd afgesproken met Sautor.

en m'n liedje is af!
[..]

Mijn liedje nog lang niet Volgens mij duurt het nog wel even, heb het balkje nog niet groener zien worden
pi_36554072
Ik wil weten wanneer de newbieperiode is afgelopen. ff zoeken.
pi_36554181
quote:
I would love to have a baby, anyone want to help me breed lol (so nicely put hehe)
Anyone in Melbourne, or going to Melbourne?

^_^
pi_36554799
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:51 schreef DeHovenier het volgende:
Ik wil weten wanneer de newbieperiode is afgelopen. ff zoeken.
15/16 dagen hoor ik
pi_36556442
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:39 schreef maniack28 het volgende:
Nou.. als Sautor mij dan ff uitnodigd voor een date
Kan nog niet..dat menuutje verschijnt nog niet
pi_36556496
Dan moet je wat meer interacten. Komt morgen wel dan.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:23:29 #158
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36556586
Yeah ... kan je maar zoveel per dag aan vriendschap upgraden ofzo?
pi_36556726
Upgraden is het niet echt....je kan maar een paar keer per dag met dezelfde persoon interacten.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:33:35 #160
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36556892
ja dat bedoel ik ik heb mn eerste attribute points en heb 18 euro verdiend met spelen in het vondelpark Woei wat goed
pi_36556945
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:20 schreef DeHovenier het volgende:
Dan moet je wat meer interacten. Komt morgen wel dan.
Daarom zei ik ook nog niet
En mijn vocalen zitten al in het blauwe gedeelte
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:37:15 #162
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36557004
Maar ok .. ik ga dus sparen voor een mooi drumstel = 1000 euro Dat gaat al helpen bij ons optreden. Verder zal ik in het algemeen mn skills wat omhoog werken en wat vriendschappen beginnen

BTw... bij de second hand shop hadden ze 6 condooms te koop Die waren dus al gebruikt

En we moeten voor een auto sparen
Your band must have a vehicle in order to buy any of this equipment.
pi_36557097
Of een tourbus. En die is duur
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:43:22 #164
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36557178
Zullen we jammen in de Culture Jam:
quote:
Culture Jam: Only $35 to jam here!!!
Dat zit nog precies in onze pot.. kunnen we mooi wat liedjes oefenen
pi_36557266
quote:
For example: A really good guitarist with five stars in Basic String Instruments and two stars in Playing the Guitar has a total of seven stars as a guitar player. If this guitarist also has eight stars in the genre skill "Classical Music" he would be able to make use of all his seven guitar stars when putting on a Classical Music concert. If on the other hand he only had three stars in the Heavy Metal Genre he would limit his guitar potential to three stars. In other words: your Genre Skills set the limit to how much of your instrument skills are worth.
Betekent dat ik drie boeken moet kopen voor ik aardig basgitaar kan spelen
Maarja, eerst maar zo'n ding zelf kopen, en de tweedehandsshops in de gaten houden. Liggen soms wel leuke dingen tussen
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:47:23 #166
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36557288
Ik ga de rest van de nacht maar in het Vondelpark spelen Krijg ik tenminste nog een beetje geld
pi_36558132
quote:
For example: A really good guitarist with five stars in Basic String Instruments and two stars in Playing the Guitar has a total of seven stars as a guitar player. If this guitarist also has eight stars in the genre skill "Classical Music" he would be able to make use of all his seven guitar stars when putting on a Classical Music concert. If on the other hand he only had three stars in the Heavy Metal Genre he would limit his guitar potential to three stars. In other words: your Genre Skills set the limit to how much of your instrument skills are worth.
Ik vind dit een beetje vaag

edit
ik snap hem al

moet je btw een gitaar zelf meenemen naar een concert, of moet dat via een auto/tourbus?
pi_36558302
BTW als we ons geld nou in de pot van de band doen en dan daaruit instrumenten en boeken kopen? Is dat niet handig?
pi_36558657
Mijn basgitaar koop ik aanstaande vrijdag wel van mijn loon.
Denk dat we beter kunnen sparen voor een tourbus ofzo, als we in het buitenland gaan optreden
pi_36561071
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:33 schreef maniack28 het volgende:
ja dat bedoel ik ik heb mn eerste attribute points en heb 18 euro verdiend met spelen in het vondelpark Woei wat goed
N.a.v. dit topic ben ik vandaag ook begonnen
Maar hoe kan je spelen in het vondelpark?
pi_36561801
Busking selecteren bij priorities & skills (volgens mij)

En heb ff een show geboekt. Volgende week zondag, 22.00 uur.
Dan moeten we wat nummers afhebben, instrumenten hebben, dus dat gaat wel goed
pi_36561917
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:49 schreef Sautor het volgende:
Busking selecteren bij priorities & skills (volgens mij)

En heb ff een show geboekt. Volgende week zondag, 22.00 uur.
Dan moeten we wat nummers afhebben, instrumenten hebben, dus dat gaat wel goed
Dat heb ik gedaan, maar er gaan zeker een aantal uur overheen voor je geld verdient?
pi_36562875
Ja, dat zal bij de volgende update gebeuren...
Net zoals bij liedjes componeren, gaat ook niet de hele dag door
pi_36563091
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:35 schreef Sautor het volgende:
Ja, dat zal bij de volgende update gebeuren...
Net zoals bij liedjes componeren, gaat ook niet de hele dag door
Ah, oké...dank je wel
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:48:07 #175
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36563232
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:30 schreef DeHovenier het volgende:
BTW als we ons geld nou in de pot van de band doen en dan daaruit instrumenten en boeken kopen? Is dat niet handig?
Ja prima, ik focus voorlopig op het verdienen van geld met busking en zorgen dat ik muziek kan maken. Het liedjes schrijven laat ik aan jou over, dat scheelt mij weer tijd. Ik hoop komend weekend 1000 euro te hebben voor een drumstel... maar of dat gaat lukken weet ik niet, sowiezo 900 euro salaris, maar ik heb 2 dates en pas 18 euro

Hoe kunnen we geld aan de band geven en gebruiken?
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:01:10 #176
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36563551
En misschien dat we nog een 4e bandlid kunnen gebruiken Ik bedoel.. bassist/drummer/gitarist is zo saai... 2e gitarist erbij ofzo... of een toetsenist Dan kan Zowy ook bij ons (als ze dat wil) en hebben we toch een soort van Fok!band
pi_36566756
We kunnen best uitbreiden ja. Maar ik weet niet hoe het zal gaan in de toekomst. Dan wordt het nl wat gecompliceerder.
  zondag 2 april 2006 @ 11:53:08 #178
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36572283
Ik heb weer wat geld verdiend.. een nummer geschreven en ik heb nu poor musical talents

Heb het nummer toegevoegd aan onze repetoire
pi_36572466
quote:
Arrangements for performance

Date: 2006-04-09 22:00 (7 days left)
Venue: The Red Light Møøse in Amsterdam
Venue type: Club

Tickets sold: 9
Ticket price: 9 ¤
Ticket limit: 2000
Booked since: 2006-04-01
Al 9 kaartjes verkocht voor een concert over een week

Je mag wel songs schrijven, maar je kan niet op tegen mijn terrific Musical Talents
pi_36572514
Die kaartjes zijn wel duur trouwens

En ik krijg ineens 8 xppoints ipv 6??
  zondag 2 april 2006 @ 12:04:02 #181
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36572562
Netjes... maar songs schrijven heeft toch ook voordelen? Daar wordt je toch ook beter van? Want ik kan nog geen skills leren dat heeft geen zin dus.. en die andere opties is alleen focus on work interessant..

Begun working on my new song Diary Dope.

edit - doe maar geen five minute quickie of tell joke want dat is alleen maar slecht voor je relaties..
pi_36572601
Ik denk erover om mijn volgende song Balkenende Blues te noemen

Nog een ideetje voor de lyrics?

edit
hoezo is dat slecht?
  zondag 2 april 2006 @ 12:07:07 #183
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36572615
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:06 schreef DeHovenier het volgende:
Ik denk erover om mijn volgende song Balkenende Blues te noemen

Nog een ideetje voor de lyrics?
Doe dan Bakellende blues maar ik zou er geen lyrics bij maken.. straks krijg je een ban

En het is slecht, omdat mijn relatie met jou veel slechter is dan die ik met andere mensen heb waarbij ik geen joke en 5 minute quickie heb gedaan
pi_36572675
Het lijkt alsof er net een update heeft plaasgevonden.....5 minuten geleden stond dit er nog niet:
quote:
Spent some time working on my music.
I took my music to the streets and made 14 ¤.
I received 3 experience points.
Hmpf! Emilia Bakker cancelled our date!
Jippie! Emilia Bakker agreed to go on a date with me. But what am I going to wear?!?
Kijk naar 'Blijf beter dood part 2' van The Bruinsma Brothers.....daar hebben ze ook geen ban voor gekregen
  zondag 2 april 2006 @ 12:10:12 #185
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36572691
Ja, er was net een update
  zondag 2 april 2006 @ 12:13:38 #186
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36572787
Hoe komt jouw moodbalkje zo vol? Omdat je thuis hebt geslapen ofzo
pi_36573036
Die met die smiley is de mood, en die met het hartje is je gezondheid ofzo?

Heb dit bericht gekregen ook:
quote:
From: Y. Farr
To: R. Romijn
Date: 2006-04-02
Time: 00:00
Fok
Ben jij RR die ook op Fok zit?
FJe kan het beste gewoon bij je moeder slapen ja.
  zondag 2 april 2006 @ 15:17:49 #188
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_36578717
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:01 schreef maniack28 het volgende:
En misschien dat we nog een 4e bandlid kunnen gebruiken Ik bedoel.. bassist/drummer/gitarist is zo saai... 2e gitarist erbij ofzo... of een toetsenist Dan kan Zowy ook bij ons (als ze dat wil) en hebben we toch een soort van Fok!band
misschien is het ook leuk om wat vreemde instrumenten erbij te doen zoals bagpipes of Lute ofzo. Is misschien wel grappig
Kan ik trouwens ook in jullie band komen dan?
Ik ben trouwens Anton Aarnoudse
pi_36579977
vet heey, dat jullie allemaal bij elkaar in de band zitten.... dat gaat namelijk een stuk sneller dan als je solo bent... zoals veel newbies...
jullie kunnen het beste de taken in de band verdelen zodat een of twee personen de nummers schrijven en een iemand record production studeert. Dat komt van pas zodra je nummers gaat recorden. de bandleider moet zoveel mogelijk met de pers praten (talk to media) daarvan gaat je fame in de stad waar je het doet snel omhoog.
overigens lenen is altijd een slecht idee. Je moet het namelijk terugbetalen met rente dus uiteindelijk kost het geld. Je kunt beter aanvaarden dat je in het begin wat moeizamer op gang komt, de inkomsten komen vanzelf wel.

nog heel belangrijk in een band is de onderlinge relatie. Interact zoveel mogelijk met elkaar, dat komt de performance on stage ten goede. het is een makkelijke manier om de kwaliteit van je shows in het begin omhoog te krijgen. Dates afzeggen zou ik dus nooit met je eigen bandgenoten doen, want dat is slecht voor de relatie.

@maniack, als je een liedje schrijft moet je wel aangeven of je melody of lyrics schrijft, je zei ergens dat het schrijven bij jou niet echt vorderde... misschien ben je vergeten op een van de twee balkjes te klikken.

met een tourbus en stage equipment zou ik effe wachten als ik jullie was... Eerst moeten jullie een fatsoenlijk reperoire en een goede show neer kunnen zetten. En zolang jullie alleen in Amsterdam spelen heeft een tourbus dus ook weinig zin. besteed eerst het geld aan boeken en de benodigde instumenten.
Je kunt overigens geen geld naar je band toe sluizen alleen van de band naar je karakter. Koop ook alleen de instrumenten die je gebruikt, andere instrumenten heb je ook andere skills voor nodig.
pi_36581183
De ervaringsdeskundige spreekt

Dus ik moet zoveel mogelijk met de pers praten? Hoe doe je dat? Of kan dat alleen als je die skill hebt geleerd?
pi_36581960
nee dat kun je altijd, het is een careermission, zoals composing en studying skills...
pi_36582176
Oja, ik zie het.

Hoe gaat het met jouw band?
pi_36582402
mwa, mijn single valt een beetje tegen, normaal staat een nieuw nummer van mij redelijk hoog in de critic's choice, nu niet...
het nummer is wel goed, maar wordt geen hit vrees ik...
ach verder bungelen we een beetje onder ons niveau, ik heb een hele tijd aan mijn skills gewerkt, waardoor we geen (of te weinig) nieuwe nummers hebben, dat begint nu een beetje op te breken. Maar na deze tour nemen we een kleine rustpauze in Londen en gaan we vanaf daar met een andere band samentouren...
pi_36582447
Rustpauze? Bedoel je dat je geen nummers schrijft ofzo?
pi_36582535
Zijn er nog bands die mensen zoeken ?
pi_36582722
we stoppen heel even met touren... om wat vaste relaties op te bouwen en wat bands te porren die mee willen touren.... als je constant aan het touren bent kom je daar niet echt aan toe...
pi_36582910
Ok.

En er zijn zat bands die mensen zoeken, moet je naar It's Pop Magazine gaan, daar op 'classifieds' klikken en dan 'Artists Looking for New Members'.
pi_36586941
Dus wie schrijven de liedjes?
pi_36600596
he, als er nog iemand hier aan het lezen is en zich gaat aanmelden bij Popomundo.... voordat je een baantje neemt, neem even contact op met Stephen Leece....

ik heb echt bartenders nodig, 900 euro per week... Iedereen is welkom.
pi_36601007
Hm waarom heb ik een baantje als clerk aangenomen voor 300 per week...
Nu zit ik er een week aan vast.. sigh
pi_36601096
een clerk kan ook 900 per week verdienen, vraag dus aan je baas of die het salaris wil verhogen.... je kan natuurlijk altijd na een week opzeggen en bij mij komen
  maandag 3 april 2006 @ 12:34:38 #202
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36604216
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:05 schreef Sautor het volgende:
Dus wie schrijven de liedjes?
Njah... als Rebel zegt dat we het beste met 2 liedjes kunnen schrijven en 1tje het producen kan doen, lijkt het me slim dat een van ons het laatste gaat doen. Jij mag kiezen wat mij betreft
pi_36604336
Ik schrijf alle liedjes wel. Zit nu tegen Incredible Musical talents aan, nog 1 puntje. Dan ga ik de rest van mn punten die ik komede tijd krijg investeren in de IQ.
  maandag 3 april 2006 @ 12:42:13 #204
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36604395
Ok... dan moet ik even bedenken waar ik mn punten het beste in kan stoppen naast musical talents... Jij hebt het overigens wel het zwaarst, omdat je ook charm moet hebben om te praten tegen de media (bandleider heeft het grootste effect daarbij).

Ik denk dat ik mn charm, iq en looks omhoog gooi, naast mn muzikale talenten natuurlijk
pi_36604577
Idd, dan zou het handiger zijn om iemand anders bandleader te maken, want dan kan ik me gewoon bezighouden met het Composen van liedjes.
  maandag 3 april 2006 @ 12:52:45 #206
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36604728
Dat zeg ik Kan dat? Maak je mij maar bandleider.. de drummer zet immers het belangrijkste aspect van muziek neer.. namelijk het rimte

Ik moet wel even precies uitzoeken wat dan belangrijk is voor de media (iq, looks of charm) en dan ga ik daar mn puntjes in stoppen en lekker met die vervelende ventjes praten
  maandag 3 april 2006 @ 12:53:41 #207
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36604759
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:17 schreef Frankeinstein het volgende:

[..]

misschien is het ook leuk om wat vreemde instrumenten erbij te doen zoals bagpipes of Lute ofzo. Is misschien wel grappig
Kan ik trouwens ook in jullie band komen dan?
Ik ben trouwens Anton Aarnoudse
Je staat al in mn lijst Ik zal ff overleggen met de rest he.. lijkt me wel vet.. gewoon een heel koor maken Een band met 10 instrumenten enzo
pi_36604815
Wordt wel moeilijk met touren later, iedereen moet dan een aparte ticket kopen voor het vliegtuig enzo...en het wordt dat moeilijk met regelen denk ik.
  maandag 3 april 2006 @ 12:57:00 #209
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36604853
Das waar

Ach we zien wel... 1tje kan er toch nog wel bij
pi_36604916
Maximaal 5 denk ik. Wie wil dan bandleader zijn? Sautor heeft al ervaring enz.
  maandag 3 april 2006 @ 12:59:43 #211
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36604952
Heeft Sautor al eerder gespeeld? als hij wil maken we hem toch bandleider... en anders biedt ik me wel aan
pi_36605008
Hij was gestopt...

anyway we zien wel, ik heb nu scheikunde
pi_36611453
Kom net van scheikunde vandaan

Heb al enige ervaring ja, heb een jaar geleden ongeveer gespeeld en t een maand of 4 uitgehouden. Dus ik wil me wel opofferen voor bandleader
  maandag 3 april 2006 @ 16:44:11 #214
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36611939
hehe... nou DeHovenier, aan jou de taak Sautor bandleader te maken.. Moet je wel aan je charm skills enzo gaan werken Sautor
pi_36612138
Ok, is goed.
  maandag 3 april 2006 @ 17:02:30 #216
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36612604
Alleen de vraag is dan weer of het slim is dat Sautor ook zanger is.. immers moet hij dan ook punten in meerdere skills stoppen... kunnen we dan niet beter van beroep wisselen -> hij drummer, ik zanger/vocalist ?

Maar goed.. ik zie het wel.. eerst ff Chinezen nu
pi_36612785
Normaal is de zanger toch ook het gezicht van de groep? Heb mijn vocals al op decent zitten, en daarna zal ik alles aan charm (/IQ) gaan besteden..
pi_36613085
Het maakt mij niet uit

We kunnen beter nu beslissen dan wanneer de boeken al gekocht zijn.
  Moderator / Redactie FP maandag 3 april 2006 @ 17:30:45 #219
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_36613382
Ik ben ook maar es begonnen Magnus Skogblad in Stockholm, heb net een Heavy Metal bandje opgericht, genaamd The Krovikan Horror
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP maandag 3 april 2006 @ 17:31:46 #220
Rawr
pi_36613409
Ey Hovenier
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_36614546
We komen elkaar ook altijd tegen
Het is voorbestemd

heb je dit spel al eerder gespeeld?
  Moderator / Redactie FP maandag 3 april 2006 @ 18:29:02 #222
Rawr
pi_36615122
Nee, dit is mn eerste keer
pi_36616606
Wat doe je in Stockholm
pi_36616902
quote:
Arrangements for performance

Date: 2006-04-09 22:00 (6 days left)
Venue: The Red Light Møøse in Amsterdam
Venue type: Club

Tickets sold: 39
Ticket price: 9 ¤
Ticket limit: 2000
Booked since: 2006-04-01
Al 39 kaartjes verkocht, een record!
pi_36618853
Hoi, ik heb een vraagje. Als je bvb bij priorities en skills compose music doet, dan begint mijn karakter dus te schrijven aan mijn lyrics of mijn melodie van het liedje. Mijn vraag is of dat karakter dan ook nog gaat werken als het een job heeft? Of moet je daarvoor focus on work selecteren? (Mss gaat hij nog wel werken maar als focus on work niet opstaat dat er vanalles fout loopt ofzo, geen idee...)

groeten
pi_36619283
Nee, niet focus on work doen. Het is belangrijker om eigen liedjes te schrijven voor je band.
Je gaat automatisch naar je werk, mits je in dezelfde stad bent als je werk. Elke vrijdag krijg je uitbetaald.

Update is net geweets, heb nu incredible Muscial talents, dus ik ga nu wat punten gooien bij m'n iq
pi_36619322
Ja, je karakter werkt altijd. Focus on work betekent het concentreren op je werk als artiest zijnde, daarnaast over je nog je baan uit. Dus je hoeft niets te selecteren wil je werken

edit: dehovenier was net iets eerder
edit2: ik heb niets van een update gezien?
pi_36619635
ok, ben nu charming wat aan het opvijselen want heb ergens gelezen dat met mediocre charm je salesman kon worden en dat dat beter verdient dan cleaner. Klopt dat? en waarom iq opvijzelen? is dat ook belangrijk mbt je musical skills?
pi_36619985
Als Salesman verdien je 1050/week, als cleaner meestal $300/week, en als Security Guard, Bartender en Clerk $900/week. Voor bartender heb je mediocre Looks nodig en voor salesman idd mediocre Charm.

IQ is belangrijk voor het sneller leren van dingen, en het leren uit boeken moet je regelen via Priorities $ Skills. Dan moet je wel eerst boeken kopen, en de meeste zijn meer dan $1000.

Ik zie in m'n diary dat ik gister 11 xp points heb gehad
pi_36620278
Ik heb er ook 10 gehad, maar volgens mij heb ik ze niet alle 10 gebruikt..
Maarja, heb mijn 2e nummer af, en zal eens wat met de media gaan praten, als bandleader
pi_36620345
Hoe was je 2e nummer?

Als je nog xp punten over hebt kan je dat zien in je Character sheet
pi_36620908
Terrible...

En dat van die charcter sheet dat weet ik, alleen daar staat niets. Maar volgens mij had ik geen 10 punten uitgegeven, alhoewel toen ik vanmiddag weer inlogde ik er 6 had..Kan wel eens kloppen
  Moderator / Redactie FP maandag 3 april 2006 @ 21:41:14 #233
Rawr
pi_36622527
Ik krijg geen xp
pi_36622609
Komt bij de volgende update pas weer...
pi_36622936
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:42 schreef DeHovenier het volgende:
Als Salesman verdien je 1050/week, als cleaner meestal $300/week, en als Security Guard, Bartender en Clerk $900/week. Voor bartender heb je mediocre Looks nodig en voor salesman idd mediocre Charm.

IQ is belangrijk voor het sneller leren van dingen, en het leren uit boeken moet je regelen via Priorities $ Skills. Dan moet je wel eerst boeken kopen, en de meeste zijn meer dan $1000.

Ik zie in m'n diary dat ik gister 11 xp points heb gehad
Hoi, ik denk dat die prijzen niet vastliggen hoor. Bij mij staat er nu als cleaner 600 per week. groeten
pi_36623292
Dat klopt. het zijn geen vaste prijzen. Maar cleaner voor 300/week moet je niet doen, dat is veel te weinig.
pi_36624015
idd, ga salesman worden maar uhm, kan ik nog iets beters worden dan salesman als ik geen betalend lid ben bij popomundo?
pi_36624470
Weet ik niet

Vast wel
pi_36628368
die lonen worden bepaald door de CEO. Elke job heeft een maximum en een minimum (vooralsnog, want dat kan na de verkiezingen wel eens anders zijn)
als je dus 300 ofzo verdiend moet je effe een berichtje naar de CEO sturen. Je hebt dan een baantje ingepikt van een Doe. Doe's werken wel voor zo weinig loon namelijk. De CEO kan het makkelijk veranderen.

Overigens Focus on work heeft niets met je artiest te maken maar met je werk. Alleen heb je er zelf niets aan, maar het bedrijf waar je voor werkt wel, maar er is dus geen mens die dit doet.

enne, die updates zijn ook niet voor ieder karakter op hetzelfde moment

en op zondag krijg je extra XP's. Als beginneling krijg je er gedurende twee weken elke dag, daarna alleen nog op zondag. Vandaar dat jullie gisteren meer XP's hadden dan normaal.
pi_36628746
Het Lovebalkje van een bepaald vrouwmensch is bijna vol, het het Romancebalkje is vol voor driekwart. Alleen jammer dat ze opeens een chaste persoon is geworden

Normaal kreeg ik elke dag 6 xppunten, en gister opeens bijna het dubbele. Dat vind ik wel raar, maargoed, zo erg is het niet

En ik zie net dat The Cowards (wij ) opeens uitnodigingen krijgen om in Helsinki te spelen
quote:
The Cowards has been invited to play at: Discard ALL
Helsinki Make it in Helsinki (HIG)
2006-04-11 20:00 Accept - Decline
2006-04-29 18:00 Accept - Decline
2006-05-12 18:00 Accept - Decline
2006-06-03 14:00 Accept - Decline
quote:
Make it in Helsinki (HIG)
Type: Club
City: Helsinki
Quality: incredible
Power Capacity: 93120W
Genre: Modern Rock (Weak)
Service cost: 4 ¤
Concert tickets:6 ¤
Law & Order:perfec

Make it in Helsinki (HIG): We're open for bookings, and we always keep a close eye on your ticket pre-sales. If you have special requirements, please contact our local owner.

When you are invited, and you don't like the date, please refuse the offer and contact us for a suitable date or time.

Don't forget to visit our food & beverage department with the delicious and mood boosting goodies at competitive prices.
Wel een goede club, maar hoe moeten wij in Helsinki geraken
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 april 2006 @ 02:41:14 #241
Rawr
pi_36630484
Ik ben nu al verslaafd aan Popomundo
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:05:24 #242
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36631247
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:21 schreef DeHovenier het volgende:
Het Lovebalkje van een bepaald vrouwmensch is bijna vol, het het Romancebalkje is vol voor driekwart. Alleen jammer dat ze opeens een chaste persoon is geworden

Normaal kreeg ik elke dag 6 xppunten, en gister opeens bijna het dubbele. Dat vind ik wel raar, maargoed, zo erg is het niet

En ik zie net dat The Cowards (wij ) opeens uitnodigingen krijgen om in Helsinki te spelen
[..]

[..]

Wel een goede club, maar hoe moeten wij in Helsinki geraken
Ik zag het We geraken daar nooit, stuur maar een berichtje ofzo dat we later wel komen touren

Ennuh... als Sautor de vocals + bandleader doet.. kunnen we beter iemand anders bassist maken? Dan zijn we met 4 man en dan kan Sautor zich concentreren op Charm en Vocals, jij op Music (songwriten) en ik en die evt. ander op van alles en nog wat

edit - ik kan natuurlijk wel het beste de production doen

[ Bericht 6% gewijzigd door maniack28 op 04-04-2006 08:21:24 ]
pi_36631430
We hebben iig 1 iemand nodig die goed is in Record Studio
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:44:04 #244
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36631588
Uhu Maar dat kost wel geld en daar kan je geen attribute points voor gebruiken Alleen maar zorgen voor een hoog iq = snel leren. Laat ik dat dan maar doen

Drumstel is trouwens weer duurder 2 dagen terug voor 1000 euro, nu 1050

Basic Record Production 1650 ¤
Play the Drums 1000 ¤
Drums 1050 ¤

Over 4 weekjes heb ik dit allemaal wel

[ Bericht 20% gewijzigd door maniack28 op 04-04-2006 08:55:20 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:01:12 #245
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36631806
quote:
Upcoming Dates
Krisje van Scherpenzeel on 2006-04-06 18:00 at The Greasy Spoon AM. Cancel
Bianca Schillemans on 2006-04-05 18:00 at Don's Pizza's. Cancel
Marleen Coenen on 2006-04-04 20:00 at The Greasy Spoon AM. Cancel
Ik ben echt een player

Wanneer zorgen jullie nu eens dat onze relatie goed is Kunnen we ook daten
pi_36631952
Je kan het beste bij Lusifiskhaus eten, die hebben het beste kwaliteit.
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:18:57 #247
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36632087
Wat doe je, vertel nou geen joke als je geen charm hebt Nu is onze relatie nog verder de vernieling in
pi_36632487
Ow

Dan kan ik alleen maar 'greet' doen
pi_36632513
Je kan naar Helsinki door te liften, moet je alleen op tijd doen, want je weet nooit wanneer je opgepikt wordt.
Liften doe je door op een bepaalde travelroute te gaan staan...

Overigens kijk uit dat de ticketprijs van de concerten die jullie doen ongeveer 5 of 6 euro moet zijn, niet meer, want dan maak je minder winst...

nog een tip voor als jullie gaan jammen: als je meer nummers tegelijk jamt verdeel je de vooruitgang over meerdere nummers... Het beste is dus om 4 of 5 nummers ofzo te jammen voor een optimaal resultaat (schijnt)
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:46:20 #250
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36632579
Dank voor het advies
pi_36632637
Hoevaak moet je jammen? Elke dag zo mogelijk?
pi_36632672
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:42 schreef BlackRebel het volgende:
Je kan naar Helsinki door te liften, moet je alleen op tijd doen, want je weet nooit wanneer je opgepikt wordt.
Liften doe je door op een bepaalde travelroute te gaan staan...
We kunnen ook pas in juni dat concert houden daar...het zijn verschillende data die hij ons heeft gegeven...anders pm'en we hem en spreken we een andere data af zogauw we in Helsinki zijn.
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:51:29 #253
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36632692
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:49 schreef DeHovenier het volgende:
Hoevaak moet je jammen? Elke dag zo mogelijk?
Jammen kost geld Onze band heeft geen geld

edit - heb er een voor 10 euro, die beter in kwaliteit is.. zal ik ff boeken voor donderdagmiddag? Moet je wel zorgen dat je character daar is morgen

edit- geboekt:

2006-04-06 14:00 Neve Int. Jam A'dam
Jam Session 4 hours
pi_36632720
En als je geld heb, wat dan
pi_36633185
jammen tot je je nummers maximaal geoefend hebt... en daarna hoef je dat niveau alleen maar bij te houden. Die balkjes lopen heel langzaam weer leeg dan. Dat zie je vanzelf wel
pi_36634233
Ik vind dat we moeten wachten met naar helsinki gaan. Eerst concentreren op zo goed mogelijk spelen (instrumenten + boeken) en later in het spel, wanneer we ook geld hebben voor tickets kunnen we naar Helsinki gaan om te spelen.
Die uitnodiging voor 3-6 kunnen we wel aannemen, aangezien dat wat later is.

Wat betreft mij bandleader / zanger(es). Bassist mag iemand anders ook doen, maar omdat jullie al drummer / gitaarspeler zijn, moet er ook iemand bassist zijn. (Of we laten t weg kan ook...)

En van t jammen, zal er zijn

[ Bericht 47% gewijzigd door Sautor op 04-04-2006 11:14:00 ]
pi_36640075
Het maakt bij het jammen niet uit waar je bent, als je maar in dezelfde stad aanwezig bent als waar je gaat jammen.
pi_36640360
tijdens het jammen moet je wel in de jamplace zijn, je wordt er wel automatisch naar toe gestuurd, maar als je wegloopt voor het eind heb je de kans dat je sessie naar de kl*te is
pi_36640503
Ja, dat gebeurt ook als je midden in een jamsessie met allerlei mensen gaat interachten.
pi_36642623
ik ben van plan om blues songwriter te worden, is er nog iemand geinteresseerd om in mijn band te komen? of kan ik nog bij iemand in de band? Ik ben Mikey Pearce in new york, message me maar ofzo...

groeten
pi_36643154
of als er iemand vriendje wilt worden ofzo, want ik heb nog altijd geen idee, hoe je vrienden kunt worden. Daarvoor moet je alletwee online zijn denk ik e voor te interacten? en verder heb ik na de goede dingen te proberen alleen nog maar insult etc staan, dus dat snap ik ook niet echt...
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 april 2006 @ 16:07:33 #262
Rawr
pi_36643373
De ander moet er ook wat voor doen
pi_36643478
FF een vraag he...Zie namelijk dat mijn health en happines omlaag gaan. Moet je om je health bij te houden ook eten enzo, of gaat dat vanzelf?
Of laat ik het zo vragen; hoe hou je die dingen op peil
(heb hier altijd al problemen mee gehad...)
pi_36644232
Volgens mij moet je eten ja. Dat eten kan je volgens mij gewoon kopen in de winkel.

@defensecrasher: als je bands zoekt om bij te joinen, moet je naar het It's Pop Magazine gaan, daar bovenin op 'classifieds' klikken en dan 'Bands searching for members (ofzo) klikken. Dan zie je een ljst van bands die nog members zoeken.

Sautor, Maniack en ik hebben samen al een band, je kan ons joinen als je wil, maar we zijn wel Modern Rock.

Het hangt af van de relatie die je hebt met die persoon wat voor dingen je kan doen met elkaar. Gewoon veel interacten met hem/haar, en hij/zij moet dan ook teruginteracten. Hoe vaker hoe beter. Dan kan je ook een romance beginnen met hem/haar, mee wippen, kindje krijgen, uit eten nemen enz. Dus gewoon vaak interacten met elkaar.
pi_36644495
mood en health zijn te beinvloeden door een aantal dingen dingen....

ik heb dit even uit het forum geplukt:

Mood and Health are important on almost everythig you do in this game. They influence the result of songwriting, shows, recordings, jams and even snuggling. Be sure to take very good care of it. If you neglect them you can be hospialised and you will miss all the fun, because you cannot escape from hospital and your bandmates will not like that all, you may even be fired from your band !

So read this carefully, I will only tell you once:

Mood = Increased by :

-Selecting the priority 'Go Shopping' this works only if you have cash on you. Shopping without cash decreases mood. Money is withdrawn automatically from your cash.
-Setting priority to 'Party All Night' this can be done even without money, but it could decrease your health
-Setting priority to 'Compose Music'
-Have good relationships (interact and 'Fraternize' a lot !)
-Certain foods and beverages like chocolate, whipped cream and fancy meals. These can decrease your health and you may need more to gain effect when you use them often. -Alcohol boosts mood but effects both mood and health badly afterwards.
-Special events like wearing a monstermask on Halloween and setting off fireworks on New Years Eve

Decreased by :

- Fatique from gigging too much
- Jail
- Long Distance travelling (2nd class normal speed is very bad, flying 1st class and supersonic is worth the extra cash !)
- Shopping without money
- Hangovers
- Fighting
- not enough friendship/love
- Being unemployed/homeless
- Improving Skill
- Talk to Media too long
- Having a pet die
- Having relations die so try to encourage your relations to take better care of themselves DON'T INTERACT WITH CLONES (clones can be recognised by a few clues, a clever person should be able to at least figure out some of them. I won't explain them here because knowing the loopholes in detection could help cloners to improve on their cheatingskills)

Health = Increased by :

-Setting priority to rest (get the best result by moving your character home)
-Eating certain foods. These are very individual so experiment, I personally have no idea which but salads, steaks and mineralwater never harmed anyone in this game.
-Exercise at the Gym, (make sure you have cash, money is withdrawn from your cash automatically)

Flying 1st class and supersonic is highly reccommended to avoid the effects of long distance travelling.
Get appartments in cities you visit often to have a proper resting place.

Decreased by :

-as said : Long Distance Travelling,
-overexcessive touring in general (playing too many gigs wears you out)
-Exercizing while your health is really bad,
-Drinking alcohol
-Partying
-Certain foods like chocolates, oysters, greasy lunches.
-Being unemployed and homeless
-Being eaten by alligators
-Taking drugs (there are some in the game, but they are very rare and using them can even get you arrested)
-smoking
-getting shot (like drugs there are guns in the game, but again they are very rare, if you come across them please report it to the sherriffs or Don Broos. Possessing and using firearms can get you arrested as well))

If you keep all of this in mind you'll usually be fine ...

HOWEVER KEEP IN MIND THAT SOME CHARACTERS ARE MORE FRAGILE THAN OTHERS !!!

Just like RL some people are weaker, or more easyly depressed. You just gotta live with that. Remember there is no such thing as a badly designed character.
pi_36644512
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:32 schreef DeHovenier het volgende:
Het hangt af van de relatie die je hebt met die persoon wat voor dingen je kan doen met elkaar. Gewoon veel interacten met hem/haar, en hij/zij moet dan ook teruginteracten. Hoe vaker hoe beter. Dan kan je ook een romance beginnen met hem/haar, mee wippen, kindje krijgen, uit eten nemen enz. Dus gewoon vaak interacten met elkaar.
En goed ook, want ik heb bij jou een leeg moodbalkje.
Dus dingen die geel staan omkaders, tell a joke bijvoorbeell, niet doen

edit: Health decreases by:
En dankje voor de info
pi_36644571
voor tell joke en sing to heb je skills nodig, dat betekent de gele omkadering...
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:53:24 #268
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36646898
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:40 schreef Sautor het volgende:

[..]

En goed ook, want ik heb bij jou een leeg moodbalkje.
Dus dingen die geel staan omkaders, tell a joke bijvoorbeell, niet doen

edit: Health decreases by:
En dankje voor de info
De Hovenier snapt het nog niet helemaal

vanavond ben ik uitrusten en heb net pizza gegeten en mineraalwater gedronken, maar het heeft niet geholpen
pi_36647917
Wat snap ik niet dan?
quote:
Job
i would like to offer you a position at a store that i just opened up here in Amsterdam. The pay is $1050 + you can get items at cost price and thats usually %50 off compared to any other shops in popo, just msg me what item and we'll work it out. think it over and let me know how you feel. If you do decide then all you have to do is quit your current job and head on down to SnowBurnt Cafe - AMD #2 and accept one of the open sales person applications under locale employment.

really hope to hear from you soon.

Cheers
Derick Taylor
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:51:09 #270
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36648520
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:32 schreef DeHovenier het volgende:
Wat snap ik niet dan?
[..]

dat je geen tell joke of quickie moet doen als ze geel zijn

leuke baan, heb je de skills er al voor?
pi_36648678
een quickie kan altijd wel natuurlijk dat hangt ook af van de relatie die je hebt met die persoon....

zulke banen kan ik ook offeren hoor.... alleen dat met die kostprijs is bullshit... de meeste winkels verkopen hun spullen vlak boven kostprijs, want de concurrentie is moordend...

en je moet er dus ook niet intrappen omdat je pas sales person kunt worden als je mediocre charm hebt... straks ga je weg bij je huidige baan en kom je erachter dat het aanbod van die Taylor bullshit was...
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:58:00 #272
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36648754
Is kartelvorming toegestaan... gnagnagna...

dan word ik ook gewoon VIP en ga ik zorgen dat iedereen alle prijzen van de muziekinstrumenten verdubbeld
pi_36649123
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:32 schreef DeHovenier het volgende:
Wat snap ik niet dan?
[..]

Heb ik ook gekregen
Leek me alleen aantrekkelijk voor de 50% korting, voor die 150$ p/w kan ie de pot op
pi_36649300
tja, kartelvorming heb ik ook wel eens stiekem over nagedacht, maar er zijn veel te veel locales en er zal altijd iemand zijn die zich er niet aan houdt, dan schiet je er natuurlijk niets mee op

@Sautor: het is dus geen korting, want in feit kan niemand onder de inkoopprijs kopen. Hij beweert alleen dat de meeste locales 50% winstmarge hebben. Geloof mij dat is niet waar...Als VIP heb je een buying assistant. Je kan dan alle prijzen van een bepaald product van alle aanbieders vergelijken. Er zijn altijd bedrijven die spullen vlak boven inkoopprijs verkopen. Je bent dus gek als je 50% boven de inkoopprijs verkoopt, want dan raak je nooit iets kwijt. Ik zou hem niet geloven, en al zeker omdat ie wel een aanbieding doet waar jullie zonder mediocre charm niets aan hebben...
pi_36649347
Zei ik hem dus ook
pi_36649880
En alle banen bij hem zijn al bezet
pi_36651464
ik vind het maar een smerige en onpersoonlijke manier om mensen te trekken, neemt niet weg dat ik ook nog steeds mensen zoek, vooral bartenders
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 april 2006 @ 21:04:35 #278
Rawr
pi_36653412
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:14 schreef BlackRebel het volgende:
ik vind het maar een smerige en onpersoonlijke manier om mensen te trekken, neemt niet weg dat ik ook nog steeds mensen zoek, vooral bartenders
waar zit je en hoeveel betaal je?
pi_36653772
ik zit in helsinki en moskou, maar dat maakt niet uit.... ik neem je ook aan als je in stockholm of amsterdam zit

ik betaal het maximaal mogelijke, dus sales person 1050 (>mediocre charm) en bartender 900 (voor iedereen)
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 april 2006 @ 23:22:51 #280
Rawr
pi_36658870
heb je dan een tent in stockholm?
pi_36659227
nee, maar je kan in moskou werken terwijl je in stockholm bent... bartender op afstand het is beter dat je op de locatie bent, maar het hoeft niet, ik verlang dat ook niet van mijn werknemers
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 april 2006 @ 23:55:33 #282
Rawr
pi_36659963
dat is vaag hoe kan ik nu werken als ik niet in je tent ben
pi_36660785
Dat kan gewoon
En nou niet zeuren

Overigens Mr. Leece, ik wil best bij je komen werken als bartender, als je daar niks voor nodig hebt.....ik dacht dat je mediocre looks nodig had voor bartender
pi_36664113
nee dat hoeft niet, ik heb bartenders met terrible looks... de charm komt wel van pas bij het bartenderen, maar is niet noodzakelijk...
pi_36678209
Ok, dan kan ik wel van baas wisselen als je dat wil.

Heb een song afgemaakt, turned out nice Gelijk die song toegevoegd aan het repetoire en in de lijst gezet van liedjes die worden gespeeld in de aankomende concerten.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:27:09 #286
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36678415
En nu aan onze relatie werken: geen joke's en geen quickies aub
pi_36678436
Ja baas
pi_36678650
Zullen we deze doen?
quote:
2006-06-03 14:00
pi_36678679
Als we geld hebben...:)
Tegen die tijd wel...heb deze twee daarom ook nog niet afgewezen, die twee van april al wel..
  woensdag 5 april 2006 @ 16:33:05 #290
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36678687
Ikkuh vind het prima, binnen 2 maanden moeten we toch wel geld hebben voor een bus

Vehicle: Second hand Mini Van
Capacity:
Cost: 7200 €

En sautor.. kom eens uit je huisje.. ik doe iedere dag gewoon 1x al mn relaties en dan moet het gewoon snel vol zijn.. heb namelijk al 4 vrienden
pi_36678931
Ik ben uit mijn huisje...dacht wacht ff op de update...
  woensdag 5 april 2006 @ 16:40:59 #292
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36679043
Ah ik zie het

Trouwens ik zie nu ook waarom mn mood omlaag gaat, heb teveel vrienden waarvan er een aantal in het buitenland zitten en die relatie bloed dood... ik zorg gewoon voor 6 mensen om me heen en dan ist genoeg
  woensdag 5 april 2006 @ 16:54:15 #293
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36679603
Sautor... kom nog eens ff terug, want we hebben nu de optie om compliment te doen jullie zitten veels te veel in je huisje
pi_36679693
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:40 schreef maniack28 het volgende:
Ah ik zie het

Trouwens ik zie nu ook waarom mn mood omlaag gaat, heb teveel vrienden waarvan er een aantal in het buitenland zitten en die relatie bloed dood... ik zorg gewoon voor 6 mensen om me heen en dan ist genoeg
Ik beeindig ook veel relaties meteen weer. Anders hebk zo'n hele waslijst staan, waar de helft nooit iets mee doet

En ik zit ff in mijn huisje om te rusten. Straks komt als t goed is de update weer, en dan zit ik liever thuis waar mijn health goed omhoog gaat

Bij jouw overzicht:
I hate it when the hamster sniffed at me.
(i hate it when is de naam)
  woensdag 5 april 2006 @ 17:12:38 #295
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36680318
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:56 schreef Sautor het volgende:

[..]

Ik beeindig ook veel relaties meteen weer. Anders hebk zo'n hele waslijst staan, waar de helft nooit iets mee doet

En ik zit ff in mijn huisje om te rusten. Straks komt als t goed is de update weer, en dan zit ik liever thuis waar mijn health goed omhoog gaat

Bij jouw overzicht:
I hate it when the hamster sniffed at me.
(i hate it when is de naam)

Wanneer is de update? Zijn dat vaste tijden?
pi_36680972
Weet ik zelf ook niet, meestal is er 's ochtends een, en meestal rond deze tijd dacht ik...
pi_36681329
Wat een vet spelletje is dit zeg! zit t dankzij dit topic nu ook een beetje te spelen. Gister een band gejoined maar ze zijn helaas niet zo actief.
Like bringing a knife to a gunfight.
pi_36681535
Nee, er zijn geen vaste tijden van wanneer die updates plaatsvinden.

Wat is je naam SensesFail?
pi_36681561
Dennis Prevoo, ik zit in het bandje Rockerdam en zwerf een beetje door Amsterdam op t moment
Like bringing a knife to a gunfight.
pi_36681885
Met Pleasant Musical Talents kan je beter Compose Music doen dan Focus on Work!
pi_36681995
die updates zit elke keer 10 tot 14 uur tussen... dat kan dus verschillen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')