abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:05:11 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36288230
quote:
Negerzoen wordt afgeschaft

Uitgegeven: 23 maart 2006 07:19
Laatst gewijzigd: 23 maart 2006 08:41

TILBURG - De Tilburgse koekfabrikant Van der Breggen verandert de naam van de door de onderneming gemaakte negerzoenen in 'Buys Zoenen'. Het bedrijf geeft daarmee gehoor aan de kritiek dat de naam van de lekkernij racistisch zou zijn.

"Buys Zoenen zijn de opvolgers van onze alom bekende negerzoenen, die al 86 jaar populair zijn bij jong en oud", stelt het bakkersbedrijf op zijn website. "Na zorgvuldig markt-, merk-, en consumentenonderzoek vonden we het tijd de productnaam te moderniseren. Sommige mensen vinden het jammer dat de naam negerzoenen verdwijnt, omdat ze die al zo lang kennen. Er zijn echter ook mensen die minder enthousiast zijn over de benaming. Daar hebben we alle begrip voor. Buys Zoenen moeten zijn voor iedereen."

Slavernij

Het bedrijf doelt onder meer op de Stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers van Slavernij in Suriname die Van der Breggen had verzocht de naam te wijzigen omdat het een belediging zou zijn voor alle zwarte mensen.

De nieuwe zoenen liggen vanaf half april in de winkel. De naam Buys verwijst naar de producent van de ronde schuimbollen met koek en chocola die eind jaren negentig door Van der Breggen werd overgenomen.
Bron: nu.nl

omfg... omfg... dit is echt zo ontzettend ****** triest Gaan ze een onderdeel van onze cultuur afschaffen omdat mensen het racistisch vinden... en we doen het verdomme nog ook Wat is dit voor onzin? Echt niet te geloven gewoon.... ze vragen er nu zelf om, want wie valt er nou over het woord negerzoen... ze laten zich gewoon discrimineren door een negerzoen Wat zijn die mensen triest zeg....

Ik stel voor dat we blanke vla en witte chocolade ook afschaffen, want ik voel me gediscrimineerd...

Ik vind het echt erg dat we onze oren steeds meer laten hangen naar dit soort dingen.. pas dat monument in A'dam dat moet wijken voor een moskee en nu dit... mensen, dit is nog altijd Nederland hoor!!! Volgens mij krijgen mensen van allachtone mensen tegenwoordig alles voor elkaar omdat iedereen bang is voor ze Wat vinden jullie hier nou van?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_36288264
Gelukkig passen wij ons steeds meer aan
Een mooie stap weer richting de multi-culturele utopie.
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
pi_36288279
Ik vint het een goeie zaak van de produsent. Het moet maar is afgelopen zein met die diskriminasie.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:07:59 #4
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36288281
blijf het gewoon Negerzoen noemen
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:08:31 #5
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36288290
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:07 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Gelukkig passen wij ons steeds meer aan
Een mooie stap weer richting de multi-culturele utopie.
Noem je dit een stapm naar multi-culturele utopie? We doen juist het tegenovergestelde... multi-cultureel betekend dat alle culturen gerespecteerd worden en een negerzoen is onderdeel van onze cultuur, dus waarom moeten we die dan afschaffen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_36288305
Oh oké, tijd om te emigreren dus. Nederland wordt zo langzamerhand compleet overgenomen door etnische niet-Nederlanders met dit soort gevolgen van dien.

Ik vind het een zeer verontrustende zaak. Weer een stukje historie verdwenen.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:10:14 #7
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36288316
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:09 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Oh oké, tijd om te emigreren dus. Nederland wordt zo langzamerhand compleet overgenomen door etnische niet-Nederlanders met dit soort gevolgen van dien.

Ik vind het een zeer verontrustende zaak. Weer een stukje historie verdwenen.
We gaan naar Australie.
pi_36288320
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:08 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Noem je dit een stapm naar multi-culturele utopie? We doen juist het tegenovergestelde... multi-cultureel betekend dat alle culturen gerespecteerd worden en een negerzoen is onderdeel van onze cultuur, dus waarom moeten we die dan afschaffen?
Ja dag. NLers zijn gewoon razistisch. We kunnen veel beter alle origineel NLe/razistische dingen uitbannen en de multi-culti omarmen
pi_36288344
What's next?
Zwarte Piet verbieden?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_36288352
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:11 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
What's next?
Zwarte Piet verbieden?
Daar wordt gelukkig al jaren hard aan gewerkt.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:12:19 #11
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36288362
quote:
What's next?
Zwarte Piet verbieden?
Jodekoeken, Blanke Vla, Zaanse Kermis.
pi_36288368
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:10 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Ja dag. NLers zijn gewoon razistisch. We kunnen veel beter alle origineel NLe/razistische dingen uitbannen en de multi-culti omarmen
En jij kunt beter boompjes gaan omarmen
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:16:23 #13
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36288438
quote:
What's next?
Zwarte Piet verbieden?
Ik denk het ook ja.. ze voelen zich vast gediscrimineerd Rot dan lekker op naar het buitenland als je het er niet mee eens bent Ze zijn vrij om te gaan wanneer ze willen. Als je hierover gaat vallen dan heb ik idd liever dat ze oprotten...

Zo, dat is eruit en nu een nieuwe dag beginnen en gezellig met de trein naar de uni, hiep hoi
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:17:16 #14
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36288452
Btw... mijn moeder had het over een lopende zaak oid tegen Bavaria in het kader van discriminatie, iemand die daar meer over weet? Het zou toch potverdorie schandalig zijn als Bavaria ook zn naam gaat veranderen
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:17:26 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36288457
Whehe.
pi_36288514
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:17 schreef maniack28 het volgende:
Btw... mijn moeder had het over een lopende zaak oid tegen Bavaria in het kader van discriminatie, iemand die daar meer over weet? Het zou toch potverdorie schandalig zijn als Bavaria ook zn naam gaat veranderen
Dat heeft niets met discriminatie te maken maar met de benaming naar een landsstreek, dat is bij de wet verboden.
pi_36288523
Ach gossie. Xenofoben zijn het niet eens met de beslissing van een fabrikant van gebakjes. Wat nu? Emigreren lijkt de enige oplossing. Geef je daarmee je land niet juist weg aan diegenen die je zo veracht?
pi_36288524
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:17 schreef maniack28 het volgende:
info
pi_36288549
Alleen de verpakking zal veranderen, volgens mij zal vrijwel iedereen negerzoen blijven zeggen in plaats van buyszoen
"An integrated cup of coffee isn't sufficient pay for four hundred years of slave labor."
pi_36288575
Ik vind het woord "allochtoon" zwaar beladen. Allochtonen weg is het probleem er ook niet meer. En wat te denken van het woord "Islam"?. Als je die noemt in kritische zin buitelt men al over je heen met woorden als racist, nazi e.d. Dus, islamieten weg, probleem ook opgelost.
pi_36288629
Blanke Vla, wel potverdorie! Ik ga meteen e-mailen en dit melden bij het Meldpunt voor Discriminatie.

Dit kan echt niet zo langer!

Overigens vind ik dat kaas ook veranderd moet worden, want ik word altijd uitgescholden voor kaaskop!
Ik post om het posten.
pi_36288658
Dit is zo belachelijk dat het haast wel een publiciteitsstunt moét zijn. Zit de verkoop van negerzoenen soms in een dip?
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_36288671
Islamieten mag niet meer. Het is nu Islastoeremensen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:29:45 #24
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36288715
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:27 schreef Solopeople het volgende:
Dit is zo belachelijk dat het haast wel een publiciteitsstunt moét zijn. Zit de verkoop van negerzoenen soms in een dip?
niet bij mij in de winkel iig
pi_36288767
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:27 schreef Solopeople het volgende:
Pardon? Gaan we discrimineren ofzo?
Ik post om het posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')