abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 02:20:05 #1
121324 OnnoM
The Thruth are YOUR fingers
pi_36286856
Iedereen beschikt vast over een bizarre theorie die je vast nog nooit heb meegedeeld, of hebt durven meedelen.
Bij deze daag ik jullie uit om de andere lezers en bezoekers te pakken met jouw verhaal.
Maar het hoeft niet percee een theorie te zijn, het mogen ook gedachtes zijn.

Wat ik zelf heel bizar vind is het feit dat je leeft.
Denk er maar eens non stop over na..
je hebt een bewustzijn in het lichaam waar je zit. Waarom heb je dit bewustzijn, hoe is dit bewustzijn ontstaan, is een bewustzijn geen vorm van totale machteloosheid, waarom heb je bijvoorbeeld geen meerdere lichamen waarover je controle hebt, misschien ben je wel morgen iemand anders?

Het is gewoon zo onverklaarbaar dat je kan waarnemen, .... .. ....

Hier moet je niet lang over nadenken, dit is best eng.

of...

Het zou wel een verdomd vreselijke nachtmerrie zijn als op een gegeven moment niemand meer op de aardbodem zal lopen, behalve jij!
Of.. iedere bewoner van de wereld gaat zich tegen jou keren.
Anders gezegd, iedereen (behalve jij) laat zijn ware ik zien door zich voor te doen wie ze eigenlijk wel zijn, en kom je tot de conclusie dat je hele leven een grote test is, een grote mislukking.

Of... wat dacht je van.. het feit.. dat als je geboren bent, je eigenlijk geen bewustzijn hebt.. want.. als je nog een embryo bent, dan denk ik dat je ook al een soort van bewustzijn/gevoel hebt... en als je gevoel hebt, dan heb je bewustzijn toch? en als je gevoel hebt dan heb je een geest, maar dan wel een heel slecht onwikkelde geest.
Probeer maar eens in te denken hoe het is als je net geboren wordt, of voor dat je bent geboren.. is dat niet eenzelfde denkwijze als wanneer je bent overleden? Helemaal niks meer?
Maar ja, als er niks meer is, dan heb je ook niks te vrezen en te missen! Toch?

of

Kijk eens in de spiegel, en kijk naar je eigen gezicht..

je gezicht.. of anders gezegd.. je hersenen zijn de bron van jouw werkelijkheid.

of deze dan:

Ruimte in het heelal is kleurloos, je ziet zwart maar is het wel zwart....?
wat houdt eigenlijk die zwarte kleur in? waarom is het niet wit? zwart is de "kleur" van het oneindige!
als er iets is dan weerkaatst het zonlicht of dergelijk ander licht op het voorwerp waardoor je kan zien (kleuren (neem de aarde)), maar de zonlicht kan ook schijnen door/in/over de ruimte, en laat geen kleuren na, geen weerkaatsing.. dan maar zwart?

Maar nog even terug naar de ruimte van het heelal..
wijs eens met je vinger in de ruimte/lucht, en kijk eens voor de grap naar dat stukje van de ruimte dat ja aanwijst.
Je hebt de mazzel dat het bestaat uit allerlei stoffen als zuurstof stikstof Argon Koolstofdioxide Neon,Helium, Methaan, Krypton, Distikstofoxide, Xenon, en waterstof, maar ja, dat moet je verder wegdenken.. het feit is dat je een gedeelte van het heelal aanwijst....
als de aarde niet op de plek zou zijn van het punt dat je net had aangewezen, dan was het vast een zwarte ruimte in het heelal..
Jij hebt de mazzel dat je het kan zien vanwege de lamp of zon, maar als het nacht is en je ziet geen steek voor ogen, dan kan jij al indenken hoe het is als er geen zicht is.

Ik heb gesproken
pi_36286918
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 02:20 schreef OnnoM het volgende:
Wat ik zelf heel bizar vind is het feit dat je leeft.
Denk er maar eens non stop over na..
je hebt een bewustzijn in het lichaam waar je zit. Waarom heb je dit bewustzijn, hoe is dit bewustzijn ontstaan, is een bewustzijn geen vorm van totale machteloosheid, waarom heb je bijvoorbeeld geen meerdere lichamen waarover je controle hebt, misschien ben je wel morgen iemand anders?
Precies! Dit vraag ik me dus ook al lang af, hoe kan dat in hemelsnaam? En als het zomaar is ontstaan, dan kan het over x jaar weer gebeuren, dan is er dus zoiets als reincarnatie!!

Het is raar, zeker!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_36287032
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 03:22 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

waarom niet
Ik denk dat dat niet mogelijk is doordat;
-Op dit moment veel natuur plaats heeft moeten maken voor steden, wegen, etc. Bouwen gaat ten koste van de natuur. Daarmee sterven niet alleen een hoop planten, maar worden ook dieren verjaagd waarop gejaagd zou kunnen worden. Voedsel is dus weg. Om aan voedsel te komen is transport nodig en met transport is energie/stroom gebonden. We zouden terugvallen op scheepvaart en paard en wagen. Een grote groep mensen zoals de hele wereldbevolking kan niet snel genoeg gevoed worden op deze manier. Enkele duizenden jaren geleden leefde men tussen dieren en planten, voedsel en transport was minder vaak nodig omdat er een kleinere bevolking was en ging over kleinere afstanden.
-Onze samenleving is ingericht op elektriciteit. Dat betekent dat de overlevingsproducten die we hebben zijn vervaardigd met stroom en dus een groot deel van onze reserves zonder stroom niet kunnen worden aangevuld. Neem bijvoorbeeld medicatie, zonder elektriciteit is het niet mogelijk degelijk onderzoek te doen. Microscopen en laboratoria zuigen stroom. Nu zul je zeggen; vroeger was er ook geen stroom, big deal. Maar juist door onze hedendaagse gemakken en vooral hygiëne is ons immuunsysteem dusdanig aangepast dat het neit bestand is tegen grote infecties en men er sneller onder zal lijden dan enkele duizenden jaren geleden.
-Zonder energie zouden de mensen panikeren, omdat ze het niet gewend zijn. De paniek zou dusdanig toeslaan dat het levens gaat beinvloeden en dat er ongelukken gaan gebeuren. Niet alleen doordat mensen gewoontedieren zijn, maar ook door het feit dat materialisme een grote rol speelt. Geen stroom, geen luxe. Geen luxe, paniek.
-etc.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_36303795
En we proberen het opnieuw.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:16:04 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_36324025
Ok, hier een theorie die in mijn hoofd opkwam toen ik het nieuws las van de partij
voor de allochtonen...

De Theorie:

SP, en GroenLinks, maar vooral PvdA zijn zeer succesvol geweest in de lokale
verkiezingen...

Als reden wordt hiervoor onder andere genoemd dat er zoveel allochtonen op
hebben gestemd...

De zittende partijen hebben zoveel verliezen geleden dat ze bang zijn om in de landelijke
verkiezingen ook zoveel te verliezen...

Oplossing: Creeer een nieuwe partij die niet interessant is voor de autochtone bevolking,
maar wel de allochtone stemmers weghaalt bij de linkse partijen...

Doek die partij na de verkiezingen weer op, of doop het om, en doek het daarna op vanwege
interne problemen of te weinig stemmen... Kost bijna niets en is in mijn ogen erg effectief...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')