Daar zit inderdaad wat in idd je speelt het hele jaar voor een plaats en op het einde kan dat allemaal voor nix zijn geweestquote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:35 schreef FrankyMcG het volgende:
Meest belachelijke idee ooit, je staat na 34 wedstrijden op de positie die je verdient hebt gedurende het seizoen punt!
Maar het zijn toch ook de clubs die er mee ingestemd hebben.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:35 schreef FrankyMcG het volgende:
Diegene die de play offs bedacht heeft moet wel erg bezopen zijn geweest....
Meest belachelijke idee ooit, je staat na 34 wedstrijden op de positie die je verdient hebt gedurende het seizoen punt!
17 van de 18 jaquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:03 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Maar het zijn toch ook de clubs die er mee ingestemd hebben.
ja, vooralsnog mogen jullie ook nog gaan betalen voor je kaartje voor de paly offs. lekker voor de fansquote:Op zondag 26 maart 2006 03:59 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ja, op PSV na. Feyenoord dus wel en van de laatste zitten hier fans te klagen.
De play-offs hebben niets met de competitie te maken, maar zijn een gedrocht dat is voortgekomen uit de wil om nog meer inkomsten te genereren. Als de clubs met kaartjes gaan strooien, dan kunnen ze de play-offs net zo goed laten zitten.quote:Op zondag 26 maart 2006 04:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja, vooralsnog mogen jullie ook nog gaan betalen voor je kaartje voor de paly offs. lekker voor de fans
Er is aan de fans niets gevraagd vantevoren. Ik als Ajacied vindt deze opzet ook een gedrocht, ook al zou het dit jaar zo uit kunnen pakken dat Ajax met een 5e plek nog CL kan afdwingen.quote:Op zondag 26 maart 2006 03:59 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ja, op PSV na. Feyenoord dus wel en van de laatste zitten hier fans te klagen.
Ja, wellicht heiligt het doel alle middelen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:22 schreef Suijk het volgende:
[..]
Er is aan de fans niets gevraagd vantevoren. Ik als Ajacied vindt deze opzet ook een gedrocht, ook al zou het dit jaar zo uit kunnen pakken dat Ajax met een 5e plek nog CL kan afdwingen.
Dan spelen ze playoffs tegen de nummer 9, en daarna tegen de winnaar van 7 en 8 om een UEFA Cup plekje.quote:Op maandag 3 april 2006 16:38 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe zit dat nou als ajax 6e wordt
Dan is Ajax klaar, en schuift het allemaal een plekje op. De nummer 10 doet dan mee.quote:Op maandag 3 april 2006 16:38 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe zit dat nou als ajax 6e wordt
Daarom doen de play-offs in het geval van een zesde plaats er niet meer toe voor Ajax en hoeven ze niet meer mee te doen. Dat zou voor de nummer 9 ook een voordeel zijn, omdat ze dan tegenover een minder gemotiveerde ploeg staan.quote:Op maandag 3 april 2006 16:50 schreef Heero87 het volgende:
Ajax is volgens mi door de bekerfinalej toch officieel zeker van minstens Uefa-bekervoetbal, niet?
Ja omdat ze tegen de kampioen spelen.quote:Op maandag 3 april 2006 16:50 schreef Heero87 het volgende:
Ajax is volgens mi door de bekerfinalej toch officieel zeker van minstens Uefa-bekervoetbal, niet?
wat dacht je ervan wat het Rotterdam allemaal kan gaan kosten, het kan zomaar gebeuren dat ze Utrecht en Ajax tegenkomen........ risico dueletjes.... en dan 7 mei de bekerfinale wat ook wel een risicoduel zal zijnquote:Op maandag 3 april 2006 16:56 schreef Dos37 het volgende:
Als het zo zou bljven zou Twente tegen Heracles spelen. Dat kost weer een paar belastingcenten
Hmm Ik hoor iedereen klagen over de play-offs, en dat het oneerlijk is dat bijvoorbeeld AZ of Feyenoord na 32 wedstrijden netjes 2e staan maar dan toch Champions-leage mislopen.quote:'Competitievervalsing door play-offs'
Voor de KNVB kan de wedstrijd tussen FC Twente en FC Groningen in de laatste speelronde wel eens heel pijnlijk worden. Er bestaat namelijk de mogelijkheid dat FC Twente moet verliezen om toch de play-offs te halen.
FC Twente staat momenteel op de tiende plaats, een plaats die normaal gesproken geen recht geeft op de play-offs waarmee nog Europees voetbal gehaald kan worden. Als bekerfinalist Ajax echter niet bij de beste vijf eindigt, dan mag de nummer tien alsnog deelnemen aan die play-offs.
Om ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld FC Groningen boven Ajax eindigt, waardoor de Amsterdammers zesde of zevende worden, zou de wedstrijd in de laatste speelronde wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Dit zou er tevens voor zorgen dat Ajax niet meer om de voorronde van de Champions League kan spelen.
ten eerste is dat een sportcultureel verschil daarbij komt dat de KNVB dan volledige play offs zou moeten invoeren ipv van dit halfbakken gedrocht. Een ander verschil is ook dat er bij de NBA alleen het kampioenschap op het spel staat hier worden er nog vele Europese tickets verdeeld.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:18 schreef Gi1337 het volgende:
[..]
Hmm Ik hoor iedereen klagen over de play-offs, en dat het oneerlijk is dat bijvoorbeeld AZ of Feyenoord na 32 wedstrijden netjes 2e staan maar dan toch Champions-leage mislopen.
Wat ik alleen niet snap dat dit juist cool is. Neem bijvoorbeeld de NBA (basketball):
Daar spelen alle teams ruim 80(!) wedstrijden in een seizoen. En dan beginnen ook nog eens de play-offs. Degene die 10e is heeft gewoon kans om kampioen te worden! Dit is toch juist een spectakel. Als je het hele seizoen goed speelt en wedstrijden wint. Kom je in de play-offs tegen de zwakkere teams. De play-offs zijn elk jaar het hoogtepunt van het seizoen.![]()
Waarom zou dit met voetbal niet kunnen?? Iedereen loopt de play-offs af te bokken. Ik vind het juist Cool.
Komt dit omdat ik niet voor een topclub ben maar voor een ploeg uit de middenmoot (NEC)
Dat systeem is ook helemaal anders dan speel je tegen clubs in je regio.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:18 schreef Gi1337 het volgende:
[..]
Hmm Ik hoor iedereen klagen over de play-offs, en dat het oneerlijk is dat bijvoorbeeld AZ of Feyenoord na 32 wedstrijden netjes 2e staan maar dan toch Champions-leage mislopen.
Wat ik alleen niet snap dat dit juist cool is. Neem bijvoorbeeld de NBA (basketball):
Daar spelen alle teams ruim 80(!) wedstrijden in een seizoen. En dan beginnen ook nog eens de play-offs. Degene die 10e is heeft gewoon kans om kampioen te worden! Dit is toch juist een spectakel. Als je het hele seizoen goed speelt en wedstrijden wint. Kom je in de play-offs tegen de zwakkere teams. De play-offs zijn elk jaar het hoogtepunt van het seizoen.![]()
Waarom zou dit met voetbal niet kunnen?? Iedereen loopt de play-offs af te bokken. Ik vind het juist Cool.
Komt dit omdat ik niet voor een topclub ben maar voor een ploeg uit de middenmoot (NEC)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |