abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36279448
Lang verhaal kort;

Ik ben al jaren ziekenfondsverzekerd bij CZ. Met de komst van het nieuwe zorgstelsel heb ik 1) mijn aanvullende pakket aan laten passen (want goedkoper) en ben ik overgestapt 2) naar de collectieve verzekering van het bedrijf waar ik werk, want dat is nóg goedkoper en loopt ook via CZ.

Eind januari heb ik telefonisch deze wijzigingen doorgegeven, en het zou allemaal zsm geregeld worden. Eind februari heb ik nog niks gehoord en is er al twee keer 100,05 van mijn rekening afgeschreven. Dus ik CZ gebeld, de mutatie stond nog in de wachtrij, want ze hadden het te druk met de opzeggingen. De onterecht afgeschreven termijnen zouden teruggeboekt worden en alles zou goedkomen. .

Een week later krijg ik inderdaad bericht dat mijn verzekeringsovereenkomst is beëindigd en dat ik voor 1 april de termijnen januari en februari teruggestort krijg. Helaas melden ze niks over mijn collectieve verzekering dus ik bel ze voor de derde keer op.

Ja, verzekering was beëindigd, maar in het systeem stond heel duidelijk dat ik collectief had aangevraagd, maar omdat de opzeggingen voorrang hadden duurde de verwerking wat langer.

Paar dagen later word ik ziek en moet ik naar de huisarts en het ziekenhuis. Voor de zekerheid heb ik eerst CZ gebeld, met de vraag of ik nu überhaupt wel verzekerd was en of ik mn verzekeringspasje wel kon gebruiken. Ook al was mn verzekering beëindigd en het collectief nog niet verwerkt, ik was gewoon nog verzekerd en die mutatie zou zsm verwerkt worden.

Nu zijn we weer een kleine twee weken verder en krijg ik een acceptgiro van CZ. Of ik de termijn van maart voor mijn BEEINDIGDE VERZEKERING wil overmaken. .

Ik zal ze morgen maar wéér bellen, leuk zeg, dat nieuwe zorgstelsel. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Insomaniac op 22-03-2006 22:17:37 ]
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:58:32 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_36279508
Heb je wel die 100 gratis condooms gehad van CZ?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_36279547
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:58 schreef Adelante het volgende:
Heb je wel die 100 gratis condooms gehad van CZ?
Nee, want m'n pakket is nog niet gewijzigd.
Echte liefde!
pi_36280881
ja dat collectief gebeuren werkt allemaal niet zo soepel, ik ben wel geswitched van pakket maar wel bij CZ gebleven, is allemaal goed verlopen en heb me eerste 50 rubbers binnen
-
pi_36280931
Ik zit ook bij een Colectieve CZ verzekering (ook aangepast ) blij dat ik dat gezeik nooit gehad heb zeg.
Sterkte dit soort instanties zullen nooit toegeven dat ze fout zaten .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36280942
oooh, ik bleef zitten waar ik zat. En daar ben ik best tevreden mee . Je kon vantevoren aanvoelen dat hordes menskes wouden switchen, en menig pauper verzekerings bedrijf wist je gewoon van dat het totaal in de hete soep zou lopen. Je kon gewoon aan voelen dat je hard in de batse zou worden genaaid als je zou switchen. Niet gedaan dus . al is het wel fokking duur.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_36281110
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:31 schreef Firefly18 het volgende:
ja dat collectief gebeuren werkt allemaal niet zo soepel, ik ben wel geswitched van pakket maar wel bij CZ gebleven, is allemaal goed verlopen en heb me eerste 50 rubbers binnen
Dus jouw mutatie is wél gewoon verwerkt?! Hoelang heb je daarop moeten wachten? Ik ben dan niet alleen van pakket geswitched, maar ook overgestapt naar collectief, maar toch..
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:32 schreef Steve-O het volgende:
Ik zit ook bij een Colectieve CZ verzekering (ook aangepast ) blij dat ik dat gezeik nooit gehad heb zeg.
Sterkte dit soort instanties zullen nooit toegeven dat ze fout zaten .
Wanneer ben je geswitched naar collectief dan?

Mijn probleem is ook dat ik keurig netjes blijf aan de telefoon. Heb er begrip voor dat alle beëindigingen voorrang hebben ivm overstappen blablabla. Maar morgen móet ik me gewoon even flink kwaad maken, misschien gebeurt er dan wél eindelijk iets.
Echte liefde!
pi_36281155
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:32 schreef sitting_elfling het volgende:
oooh, ik bleef zitten waar ik zat. En daar ben ik best tevreden mee . Je kon vantevoren aanvoelen dat hordes menskes wouden switchen, en menig pauper verzekerings bedrijf wist je gewoon van dat het totaal in de hete soep zou lopen. Je kon gewoon aan voelen dat je hard in de batse zou worden genaaid als je zou switchen. Niet gedaan dus . al is het wel fokking duur.
Ik ben ook niet geswitched, ben braaf bij CZ gebleven. Alleen wilde ik m'n pakket wijzigen en overstappen naar de collectieve verzekering.
Naief als ik ben had ik niet verwacht dat dat veel problemen zou opleveren. .
Echte liefde!
pi_36281207
ja geswitched en afgelopen maand 2 keer bedrag van me oude pakket betaalt volgende afschrijving word er verrekend wat ik te veel heb betaald heb ik 2 weken geleden bericht van gehad
-
pi_36281474
Haha ik probeer ook al sinds december van mijn verzekering van Agis af te komen. Ook al 10 keer gebeld en elke keer beloven ze dat het goed komt...
Gelukkig kunnen ze niet automatisch afschrijven, alleen de aanmaningen die ik van ze krijg voor niet betaalde rekeningen van na december beginnen wel vervelend te worden.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_36281504
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:39 schreef Firefly18 het volgende:
ja geswitched en afgelopen maand 2 keer bedrag van me oude pakket betaalt volgende afschrijving word er verrekend wat ik te veel heb betaald heb ik 2 weken geleden bericht van gehad
Dus die hufteren verwerken mutaties wél gewoon!
Maar fijn voor je dat het bij jou wél goed is gegaan.
Echte liefde!
pi_36281567
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:37 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Dus jouw mutatie is wél gewoon verwerkt?! Hoelang heb je daarop moeten wachten? Ik ben dan niet alleen van pakket geswitched, maar ook overgestapt naar collectief, maar toch..
[..]

Wanneer ben je geswitched naar collectief dan?

Mijn probleem is ook dat ik keurig netjes blijf aan de telefoon. Heb er begrip voor dat alle beëindigingen voorrang hebben ivm overstappen blablabla. Maar morgen móet ik me gewoon even flink kwaad maken, misschien gebeurt er dan wél eindelijk iets.
Begin dit jaar volgens mij .
Kwaad maken gaat of een succes worden of het word een drama
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36281647
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:47 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Dus die hufteren verwerken mutaties wél gewoon!
Maar fijn voor je dat het bij jou wél goed is gegaan.
Maar bij collega's die wel collectief zijn gegaan zitten met ongeveer hetzelfde probleem als wat je beschrijft wat dus niet ok is
-
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:53:51 #14
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36281766
Ik ben van UNIVE naar Zilveren kruis Achmea gegaan omdat dat een collectieve verzekering was.
Vandaag is er voor het eerst in 3 maanden het juiste bedrag afgeschreven.
Dat werd wel tijd ook na 4 polissen, 2 boze brieven, 3 acceptgiro's en 4 x bellen.
Nou ben ik tot nu toe nog nooit ziek geweest dus behalve het geld had ik geen zorgen maar een puinhoop is het wel.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:55:33 #15
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_36281863
Hai Insomaniac,
Tja echt vervelend voor je. Maar met jou nog voor heel Nederland...ik (moeder van Eix) werk nl bij CZ! Ik kan je vertellen dat ik al DERTIEN weken aan het overwerken ben om heel Nederland verzekerd te krijgen. Zelfs tot 's avonds 21.00 uur. Ik wil je wel vertellen wat onze verzekerden allemaal doorgeven: eerst individueel dan collectief, dan sturen ze via Internet (geweldig trouwens internet en émail!!, gaat erg rap...) weer een nieuw aanmeldingsformulier op met een andere aanvullende verzekering. Weer individueel?? Oeps foutje, wilde alleen de aanvullende verzekering wijzigen....Maar ik kan jou wel één troost geven... als je alles hebt doorgegeven aan CZ zoals je zelf zegt, dan ben en blijf je verzekerd onder hetzelfde relatienummer. In ons systeem staat jouw aanvraag om verwerkt te worden en je wordt weer verzekerd. Bovendien betaal je nu niet op 2 plaatsen premie, wat die mensen die nog uitgeschreven moeten worden wel betalen, hou er wel rekening mee dat je met terugwerkende kracht vanaf 01.01.06 moet gaan nabetalen. Ik hoop echt dat alles heel vlug voor je geregeld is, trouwens voor iedereen die bij CZ verzekerd is/wordt. En sorry...ik geef wel toe dat we fouten maken vind je het gek op zoooooveeel mutaties? Tip: als je de condooms wil moet je dit wel erbij vermelden....
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_36282049
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:55 schreef Eix het volgende:
Hai Insomaniac,
Tja echt vervelend voor je. Maar met jou nog voor heel Nederland...ik (moeder van Eix) werk nl bij CZ! Ik kan je vertellen dat ik al DERTIEN weken aan het overwerken ben om heel Nederland verzekerd te krijgen. Zelfs tot 's avonds 21.00 uur. Ik wil je wel vertellen wat onze verzekerden allemaal doorgeven: eerst individueel dan collectief, dan sturen ze via Internet (geweldig trouwens internet en émail!!, gaat erg rap...) weer een nieuw aanmeldingsformulier op met een andere aanvullende verzekering. Weer individueel?? Oeps foutje, wilde alleen de aanvullende verzekering wijzigen....Maar ik kan jou wel één troost geven... als je alles hebt doorgegeven aan CZ zoals je zelf zegt, dan ben en blijf je verzekerd onder hetzelfde relatienummer. In ons systeem staat jouw aanvraag om verwerkt te worden en je wordt weer verzekerd. Bovendien betaal je nu niet op 2 plaatsen premie, wat die mensen die nog uitgeschreven moeten worden wel betalen, hou er wel rekening mee dat je met terugwerkende kracht vanaf 01.01.06 moet gaan nabetalen. Ik hoop echt dat alles heel vlug voor je geregeld is, trouwens voor iedereen die bij CZ verzekerd is/wordt. En sorry...ik geef wel toe dat we fouten maken vind je het gek op zoooooveeel mutaties? Tip: als je de condooms wil moet je dit wel erbij vermelden....
Typisch hoor, de schuld maar weer bij de klant leggen. Als bedrijf moet je hiermee om kunnen gaan en anders gewoon toegeven dat je de verwerking gewoon niet aan kan..
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
pi_36282125
quote:
Hai Insomaniac,
Hallo Eix z'n moeder,
dat is dus ook mijn probleem, ik begrijp jullie zo goed, dus vind het moeilijk om me kwaad te maken. . Ik heb zelf in het CCC van Nuon gewerkt, dus ik weet wat het is om 100 mensen in de wacht te hebben die allemaal -terecht- klagen.

Maar volgens mij ga ik niet vanaf 01.01.2006 nabetalen, maar vanaf 1 april, omdat dan pas het collectief geincasseerd wordt.
Maar moet ik nu wel of niet mn acceptgiro gaan betalen voor mn beëindigde verzekering waarvan ik het geld krijg teruggestort? .

Oh en sterkte, dat kan je wel gebruiken in deze periode. .
Echte liefde!
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:01:37 #18
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36282201
tja, verzekeringsmaatschappijen... tuig van de richel is het
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36282227
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:59 schreef crackhead het volgende:

[..]

Typisch hoor, de schuld maar weer bij de klant leggen. Als bedrijf moet je hiermee om kunnen gaan en anders gewoon toegeven dat je de verwerking gewoon niet aan kan..
Neuh, ze legt de schuld niet bij de klant, ze geeft alleen aan dat de werkdruk nog hoger wordt door klanten die alles 6x onjuist doorgeven. Ik werk nu zelf bij een verzekeraar en er zijn mensen die eerst een incomplete aanvraag faxen, die moet uitgezocht worden, ondertussen sturen ze de volledige aanvraag toe met meteen een mutatie er achteraan terwijl er nog geen polisnummer bekend is. .
Echte liefde!
pi_36282390
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:01 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Neuh, ze legt de schuld niet bij de klant, ze geeft alleen aan dat de werkdruk nog hoger wordt door klanten die alles 6x onjuist doorgeven. Ik werk nu zelf bij een verzekeraar en er zijn mensen die eerst een incomplete aanvraag faxen, die moet uitgezocht worden, ondertussen sturen ze de volledige aanvraag toe met meteen een mutatie er achteraan terwijl er nog geen polisnummer bekend is. .
Dat snap ik best. Maar ze zegt toch dat het zo druk is omdat klanten het dubbel of verkeerd doorgeven? Dat is toch wel iets waar het bedrijf naar mijn mening rekening met had moeten houden...
Maar goed, ik heb ook wel medelijden met die mensen van de helpdesk die de hele dag chagrijnige mensen te woord moeten staan, kan op die mensen ook nooit echt boos worden.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:06:04 #21
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36282442
quote:
Hai Insomaniac,
Leuk dat je dat ff uit wilt leggen mama Eix.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het de medewerkers van de verzekeraars kwalijk nemen maar wel de minister (die ja) en de verzekeraars.
Die figuren zijn degenen die dit allemaal in werking hebben gezet en die figuren hadden beter een jaar kunnen wachten zoals de huisartsen al hadden aangegeven.
Maar je weet dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dan is de overheid bang voor elke mogelijke fout. In ieder geval wens ik jou veel werkplezier toe want dat zul je nodig hebben.
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:07:04 #22
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36282495
Ik ben gewoon gebleven waar ik zat, dat is toch maar ¤3 per maand duurder in vergelijking met de collectieve verzekering die ik kan afsluiten en zo heb ik gelukkig geen gezeik
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_36282689
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:37 schreef Insomaniac het volgende:
Maar morgen móet ik me gewoon even flink kwaad maken, misschien gebeurt er dan wél eindelijk iets.
Werkt niet helaas.

Verzekeraars snappen het echt niet (en dan niet alleen CZ). Meestal regelen ze het wel, duurt alleen maanden
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:14:38 #24
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_36282813
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:00 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Hallo Eix z'n moeder,
dat is dus ook mijn probleem, ik begrijp jullie zo goed, dus vind het moeilijk om me kwaad te maken. . Ik heb zelf in het CCC van Nuon gewerkt, dus ik weet wat het is om 100 mensen in de wacht te hebben die allemaal -terecht- klagen.

Maar volgens mij ga ik niet vanaf 01.01.2006 nabetalen, maar vanaf 1 april, omdat dan pas het collectief geincasseerd wordt.
Maar moet ik nu wel of niet mn acceptgiro gaan betalen voor mn beëindigde verzekering waarvan ik het geld krijg teruggestort? .

Oh en sterkte, dat kan je wel gebruiken in deze periode. .
Dankjewel voor je begrip. Het is ook echt niet te beschrijven. Om kort te gaan: ik ga ervan uit dat je al voor 01.01.06 bij je huidige werkgever werkt. Dan gaat je collectieve verzekering ook in (en krijg je dus de korting) vanaf 01.01.06 Dus...van je individuele verzekering krijg je het geld terug vanaf 01.01 en van je collectieve verzekering (zodra ie verwerkt is) ga je betalen vanaf 0101! Ben je later dan 01.01. gaan werken bij je huidige baas, stel 15.02.06, dan blijf je eerst individueel verzekerd en vanaf 15.02 collectief (maar hier ga ik nu even niet van uit) Dus CZ schrijft met terugwerkende kracht uit (je krijgt geld terug), maar schrijft je ook op de collectiviteit met terugwerkende kracht in en dus moet je nabetalen vanaf 01.01. Ik vind het wel heel gek dat je al uitgeschreven bent en niet meteen collectief verzekerd bent. (dit is namelijk de werkwijze als de aanvraag binnen is). Weet je zeker dat die aanvraag bij CZ binnen is of gaat de aanvraag via je werk? Je zou mij wel mogen bellen, maar dan heb ik straks half FOK op mijn dak. Als je verzekering inderdaad beëindigd is hoef je natuurlijk die accept niet meer te betalen.....trouwens na vrijdag komen weer de nieuwe acceptgiro's
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:15:38 #25
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36282888
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:01 schreef Insomaniac het volgende:

Ik had bij Ziveren kruis Achmea netjes de internetaanvraag ingevuld maar ik moest voor de aanvullende tandartsverzekering een aanvraagformulier downloaden en ondertekend opsturen.
Gelijk gedaan en twee weken later kreeg ik een brief waarin gevraagd werd waarom ik wel had aangegeven dat ik een aanvullende verzekering wilde en het niet had ingevuld op de site.
Ik bellen en de dame wist niet beter dan dat het via internet ingevuld kon worden, afdelingschef (of zoiets) erbij en die wist ook niet beter.
Ik nog maar een keer zo'n formulier gedownload en opgestuurd, en twee weken later kreeg ik een brief met......een formulier om aan te geven welke aanvullende verzekering ik wilde want dat kon alleen als het persoonlijk ondertekend was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')