Ah, de Enforcement Droid 209. Gaaf dingetje.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:54 schreef PsyCha het volgende:
Lijkt wel die van Robocop!
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ah, de Enforcement Droid 209. Gaaf dingetje.
[afbeelding]
Alleen jammer wanneer dat ding van de trap af dondert en ligt te krijsen als een speenvarkenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ah, de Enforcement Droid 209. Gaaf dingetje.
[afbeelding]
MechWarrior4quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:32 schreef BaggerUser het volgende:
ik vraag me eigenlijk af je ziet altijd van deze voertuigen in futuristische films e.d. maar hoever is bijvoorbeeld amerika al met het ontwikkelen van zo'n machine ?
[afbeelding]
if zal dit er gewoon nooit komen omdat het stiekem helemaal niet praktisch is ?
Dat compenseert hij met het uitermate coole 'You have 10 seconds to comply'quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:10 schreef TheMaestro het volgende:
[..]
Alleen jammer wanneer dat ding van de trap af dondert en ligt te krijsen als een speenvarken![]()
Dat is toch van RoboCop?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat compenseert hij met het uitermate coole 'You have 10 seconds to comply'
Die gebruiken ze al in Afghanistan. Erg effectief.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:50 schreef jaguar het volgende:
het liefst willen ze gewoon een piepklein vliegend robotje die kleine zeer sterke ladingen c4 dropt.
Ja drones bestaan al een hele tijd, maar daar gaat dit topic dus ook niet over.quote:Op donderdag 23 maart 2006 07:06 schreef BaajGuardian het volgende:
zijn er al mee bezig geweest, bijv hier wat info over de control system tech
http://citeseer.ist.psu.edu/szabo90control.html
hier
http://www.roboticstrends.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=34
en natuurlijk de UAVs
http://www.livingroom.org.au/uavblog/
MechWarrior4 is beter dan....quote:
En ze hebben toch ook al onbemande spionage vliegtuigen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 06:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Die gebruiken ze al in Afghanistan. Erg effectief.
aan een imageshack kikker?quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:58 schreef Gi1337 het volgende:
Doet mij denken aan Metal Gear!
[afbeelding]
Bewapende zelfsquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En ze hebben toch ook al onbemande spionage vliegtuigen?
Metal gear rex, en rayquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:58 schreef Gi1337 het volgende:
Doet mij denken aan Metal Gear!
[afbeelding]
Precies, ik denk eerder dat we dus zoiets zullen krijgen:quote:Op zondag 26 maart 2006 05:39 schreef Antagonist het volgende:
Lopende robots zijn niet praktisch.
Het is relatief makkelijk om een robot op poten omver te werpen, de betreffende robot moet dan een mechanisme hebben om zichzelf weer rechtop te krijgen, en dat kost gewicht dat voor wapens en munitie gebruikt zou kunnen worden.
Ik denk dat de eerstvolgende generatie UGV (Unmanned Ground Vehicles) voornamelijk op rupsbanden zullen bewegen. Het heeft nog geen voordeel om op een andere manier voor te bewegen.
Terminatorquote:Op maandag 27 maart 2006 14:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Precies, ik denk eerder dat we dus zoiets zullen krijgen:
[afbeelding]
Klopt, maar wel het meest realistische voor de rest. Een twee- of vier-benige robot heeft geen enkele meerwaarde terwijl rubsbanden voor praktisch elk terrein zijn. Plus dat het een techniek is die nu al toepasbaar is.quote:
Dat is dus niet waar. De reden waarom er onderzoek gedaan wordt naar lopende machines is omdat een succesvolle op praktisch elk terein 'uit de voeten' kan. Rupsbanden hebben daarentegen een relatief vlak en open terrein nodigquote:Op maandag 27 maart 2006 15:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Klopt, maar wel het meest realistische voor de rest. Een twee- of vier-benige robot heeft geen enkele meerwaarde terwijl rubsbanden voor praktisch elk terrein zijn. Plus dat het een techniek is die nu al toepasbaar is.
Maak de robots radio-controlled et voila.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |