quote:
Okay. Mijn buurman is een smack-ass whiskey zuipende homofiele Israelische kunstenaar en tevens grootgebruiker van Nederwiet van wie ik alleen hoop dat hij zo nu en dan de badkamer die ik met hem deel schoonmaakt (ik doe het nooit) en het internet betaalt en me voor de rest met rust laat. Het enige dat hij doet, is die badkamer schoonmaken. Mij met rust laten en het internet betalen (ik tapte van hem af), daar slaagde hij niet in. Ik ga nu even niet verder in op dat mij met rust laten.
Maar ja, hij had het internet niet betaald dus toen werd hij -en daarom ook ik- afgesloten.
Ik op zoek naar een nieuwe provider, want ik dacht dat als ik op die teringjood moet wachten dat ik dan met de dag des oordeels nog achterstallige emailtjes zou hebben.
Dus toen heb ik kabelinternet genomen van Casema, via het TV-signaal.
Nu is de eigenaar van het pand waar ik woon een gore uitzuiger. Dat wist ik al, getuige de verhouding woonoppervlakte en -kwaliteit tegen de huurprijs maar ik werd onlangs dus nog met een leuke verassing geconfronteerd.
15 euro van mijn totale huur per maand is voor een aansluiting voor radio en televisie, u kent het wel, het befaamde witte boxje aan de muur. Dus ik had keurig mijn nieuwe TV-signaal modem aangesloten maar ik kreeg een veel te zwak signaal om het voor internet te gebruiken.
Wat blijkt nu: in het hele pand is maar een aansluiting en die wordt gewoon vijf keer gesplitst. Dus niemand, behalve een van de onderburen die direct op de hoofdaansluiting zit, kan kabelinternet nemen.
Wat rest mij nog te doen:
1. Een brief naar Casema schrijven (de kabelmaatschappij) om ze te smeken mijn jaarabonnement te annuleren omdat ik er toch geen gebruik van kan maken.
2. Een brief naar de eigenaar van het pand om ten eerste mij met terugwerkende kracht al die vijftien euro's per maand terug te betalen en alsnog als de sodemieter mij van een fatsoenlijke aansluiting te voorzien.
3. Een telefoonabonnement aanschaffen.
4. Een internetabonnement aanschaffen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."