quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:32 schreef Eilanden het volgende:
De aanklager heeft het inderdaad druk na dit weekend. De namen hierboven kloppen wat mij betreft en tijdens Excelsior - Roda JC schijnt Cissé ook nog een kopstoot gegeven te hebben.
Kopstoot? Laat me niet lachen! Het is inderdaad wat MaxPower zei.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:34 schreef MaxPower het volgende:
Die kopstoot stelde niks voor. Hele matige Zidane imitatie.
Zowel Excelsior alsook Bandjar en Roda JC distancieren zich van het artikel in het AD. Verder geven zowel Excelsior alsook Roda JC aan dat er niks aan de hand was.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:23 schreef methodmich het volgende:
Sigourney Bandjar noemde Cissé in het AD anders een "hele rare jongen". Eerst wilde hij hem neerslaan en toen dus dat kopstootje. Doe maar 3 duels weg, is een recidivist.
Ik denk dat van Dijk nu aan de aanklager ontsnaptquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:19 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
en van Dijk die balletjes aan het kneden was.
Corrupte zooi is het daar!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:53 schreef clauwheee het volgende:
Hooijdonk niksHoe duidelijk wil je hem hebben
Hahahah voor dat aaitje met zijn voorhoofdquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:48 schreef DarkShine het volgende:
Cissé krijgt een voorstel van 4 duels waarvan 1 voorwaardelijk en van Hooydonk word wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken?!
KNVB MAFFIA!
Ja...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hahahah voor dat aaitje met zijn voorhoofd
Vond het eerste bewijs van Cissé al niet genoeg...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:23 schreef BoNi het volgende:
Welk tweede bewijs werd voor de overtredigingen van Hadouir en Cissé aangeleverd dan?
Wat een debiele procedure is dit.....
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Vond het eerste bewijs van Cissé al niet genoeg...
Maar Roda speelt in die 3 wedstrijden onvoorwaardelijk tegen Ajax en AZ, verklaart het alweer...
Maak je niet druk, Cisse had toch niet gescoordquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Vond het eerste bewijs van Cissé al niet genoeg...
Maar Roda speelt in die 3 wedstrijden onvoorwaardelijk tegen Ajax en AZ, verklaart het alweer...
Dat is een ander verhaal, maar heeft de laatste paar keer wel de hele verdediging van Ajax dolgedraaid!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:28 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Maak je niet druk, Cisse had toch niet gescoord![]()
Had je vorige week Namen & Rugnummers nog gezien ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:52 schreef Eilanden het volgende:
Dat Hadouir trouwens vervolgd wordt, vind ik niet meer dan terecht
Bij N&R zeiden ze trouwens ook dat het leek alsof Rose express richting Pieters getrapt hadquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Had je vorige week Namen & Rugnummers nog gezien ?
Toen zag je van Egmond op nog geen 5 meter van Somers en Hadouir lopen, en er nog naar kijkend ook, en toch ''had ie het niet gezien''.
4 wedstrijden is terecht.
Wordt niet verder onderzocht, maar meer mensen hadden hun twijfels hierbijquote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:32 schreef BobbyHill het volgende:
Die trap van Rose lijkt me een nader onderzoekje wel waard.
was dat voor die actie? dan heeft hij mazzelquote:Op zondag 17 september 2006 16:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij heeft al geel gekregen toch?
Zeker onderzoek-waardig!quote:Op zondag 17 september 2006 14:10 schreef borisz het volgende:
klaas jan de volgende voor een onderzoek?
Voor een andere overtreding.quote:Op zondag 17 september 2006 16:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij heeft al geel gekregen toch?
alleen liet talpa de overtreding van huntelaar waar hij rood voor moest krijgen netjes uit de samenvattingquote:
quote:KNVB-onderzoek naar elleboogstoot Heubach
25/10/2006 12:27
Jeroen Heubach moet vrezen voor een schorsing, nu de KNVB-aanklager een onderzoek is begonnen naar de vermeende elleboogstoot van de verdediger van FC Twente.
Heubach gebruikte zaterdag tegen Excelsior in een persoonlijk duel met Andwelé Slory zijn elleboog. De verdediger van FC Twente was zich van geen kwaad bewust, getuige zijn reactie op de verontwaardiging van het 'slachtoffer'.
De aanklager van KNVB gaat echter onderzoeken of er toch aanleiding is voor een strafzaak tegen Heubach. Vóór 30 oktober wil hij alle verklaringen binnen hebben om een oordeel te kunnen vormen.
misschien horen we er nog wat vanquote:De openbaar aanklager betaald voetbal heeft aangegeven de tv-beelden van het opstootje tijdens NAC-Utrecht nog eens aandachtig te gaan bestuderen. Er waren rake klappen te constateren. De KNVB laat begin volgende week weten of schorsingen volgen.
Het doorlopen van Mike Zonneveld op Utrecht-goalie Michel Vorm was de aanleiding tot het incident. Utrechters gingen verhaal halen waarna het helemaal uit de hand liep. Overigens werden alleen Mike Zonneveld en Ricky Kruys bestraft. Allebei kregen ze een gele kaart.
bron voetbalprimeur
quote:Onderzoek aanklager naar tackle Buijs
28/10/2006 15:02
Danny Buijs kan mogelijk een schorsing tegemoet zien. De aanklager van de KNVB heeft een onderzoek ingesteld naar een overtreding van de 24-jarige middenvelder van Feyenoord tegen FC Twente.
Buijs zette vlak voor het einde van het door Feyenoord met 2-1 gewonnen duel een flinke tackle in op Niels Wellenberg. De spelers van Twente reageerden woedend, maar scheidsrechter Dick Jol had niets gezien en liet de actie van Buijs onbestraft.
Het enige gevolg van het opstootje dat volgde, was een gele kaart voor Twente-verdediger Ramon Zomer. Hij deelde een duw uit aan Buijs en dat was Jol niet ontgaan.
KNKBquote:Op woensdag 1 november 2006 10:33 schreef borisz het volgende:
Danny Buys wordt niet verder vervolgd
Wat een mietje.quote:Buijs vraagt Lazovic om hulp
Door Jeroen (JJdJ1984) op zaterdag 11 november 2006 09:10
Bron: Telesport
Feyenoord-middenvelder Danny Buijs heeft om een schorsing te voorkomen, de hulp ingeroepen van Danko Lazovic. De speler van de Rotterdammers zou in de wedstrijd tegen Vitesse een slaande beweging naar Lazovic hebben gemaakt.
De aanklager van de KNVB startte op basis van de tv-beelden een vooronderzoek. Dat was voor Buijs reden om de oud-Feyenoorder via een telefoontje en een sms-je te benaderen en hem te vragen een ontlastende verklaring af te leggen. Of Lazovic daarop is ingegaan, is niet bekend.
quote:Dé vraag van Zeist: Wie liegt?
Door PAUL VAN DEN BOSCH
ZEIST - De aanklager betaald voetbal, mr. A. Nieuwenhuizen, heeft gisteravond voor de tuchtcommissie van de KNVB een onvoorwaardelijke schorsing van drie wedstrijden geëist tegen Wesley Sneijder. Een dag eerder legde de Ajacied het schikkingsvoorstel van twee duels onvoorwaardelijk en één voorwaardelijk naast zich neer.
Tegen trainer Henk ten Cate handhaafde de aanklager gisteren wel de eis van het schikkingsvoorstel: vijfhonderd euro boete en één duel voorwaardelijke schorsing.
Nieuwenhuizen week af van het principe dat de eis hoger uitvalt dan de schikking, omdat Ten Cate zich met de term ‘moraalridder’ niet beledigend had uitgelaten. Maar volgens de aanklager heeft Ten Cate het belang van het voetbal wel geschaad.
De tuchtcommissie maakt zijn vonnis vanochtend bekend. Ajax kan in beroep gaan tegen een straf, maar die vervolgsessie heeft volgens de KNVB niet meer vóór komend weekeinde plaats. Indien hij in beroep gaat, kan Sneijder komende zondag niet meespelen tegen Willem II.
Zoals verwacht ontspon zich in Zeist een intensieve welles-nietes-discussie tussen Sneijder/Ten Cate en scheidsrechter Ruud Bossen.
Sneijder zei voor de tuchtcommissie dat hij zich achteraf schaamt voor de term ‘witte tyfuslijder’. ,,Na de wedstrijd zei ik van niet, maar dat was nog in de emotie van die rode kaart.’’ De middenvelder van Ajax herhaalde dat hij met die kreet de hoogblonde Spartaan Jeffrey Vlug had bedoeld. Deze had een overtreding op hem gemaakt, maar juist Sneijder kreeg geel omdat hij tekeer ging tegen Vlug. ,,Ik zei daarna tegen de scheidsrechter dat hij niet mij een gele kaart moest geven, maar hém. Toen heb ik ‘witte tyfuslijder’ gezegd,’’ aldus de Ajacied.
Scheidsrechter Bossen weet echter zeker dat Sneijder hem beledigde met ‘blinde tyfushond’. ,,Hij stond op anderhalve meter van mij en keek mij aan. Ik weet zeker dat hij mij beledigde. Hij zei blinde en geen witte. Dit had ik nog nooit meegemaakt van een speler. Ik werd ook echt boos.’’
Sneijder: ,,In de hectiek van de wedstrijd kan de scheidsrechter iets verkeerd verstaan. Nogmaals, ik zei witte en geen blinde.’’ Getuige Urbi Emanuelson ondersteunde het verhaal van Sneijder. Maar hij weet zeker ‘tyfushond’ gehoord te hebben. Sneijder spreekt in zijn verklaring steeds over ‘tyfuslijder’. De aanklager: ,,Niet echt consistent.’’
Bossen stuurde trainer Ten Cate in de rust naar de tribune. Maar in de tuchtzaak kreeg de arbiter een probleem. Vierde official Reinold Wiedemeijer getuigde dat hij geen onfatsoenlijk gedrag van Ten Cate had waargenomen. In de eerste helft ontstond langs de zijlijn één discussie tussen hem en de trainer. Die ging over de geluidsinstallatie, die plots werd aangezet om beledigende spreekkoren van de Ajax-aanhang te overstemmen.
Volgens Bossen zou Wiedemeijer hem in de rust hebben gezegd dat hij ‘Ten Cate terecht had weggestuurd’. Maar de vierde official, door Ajax opgeroepen als getuige, bevestigde dat niet. De verklaring van Wiedemeijer was ontlastend voor Ten Cate en pijnlijk voor Bossen.
De 44-jarige Haarlemmer zei na de wedstrijd dat hij Ten Cate had weggestuurd, omdat deze hem herhaaldelijk voor ‘moraalridder’ had uitgemaakt. ,,Eén of twee keer vind ik niet erg,’’ aldus Bossen voor de camera van de regionale zender AT5. ,,Maar niet vijf of zes.’’ Op de beelden van het incident, die in Zeist werden vertoond, was echter te zien dat Bossen de trainer al bij het eerste gebruik van ‘moraalridder’ wegzond. Ten Cate lachte minzaam.
Toch ontstond in deze tuchtzaak nog één humoristische discussie. Toen Ajax-advocaat mr. I. Trijbits via een omweg wilde nagaan of Bossen in zijn dagelijkse werk ook zo nauwgezet was als in zijn rol als scheidsrechter, begon hij met: ,,Wat is uw beroep?’’ Bossen: ,,Ik ben directeur van een glaszettersbedrijf.’’ Ten Cate: ,,Nou, mijn glazen mag je voortaan zetten, hoor.’’ Aanklager Nieuwenhuizen: ,,Deze discussie krijgt nu een wel erg hoog Perry Mason-gehalte.’’
Het was een schaars moment waarop Bossen én Ten Cate broederlijk naast elkaar lachten.
Wat heeft/krijgt die?quote:Op maandag 27 november 2006 17:00 schreef borisz het volgende:
Perez hangt dus
quote:Twee duels voor Sneijder
Wesley Sneijder moet twee wedstrijden van Ajax toekijken. De middenvelder van de Amsterdamse club is woensdagochtend door de tuchtcommissie van de KNVB geschorst voor drie duels, waarvan één voorwaardelijk. De eis van de aanklager was dinsdagavond drie wedstrijden onvoorwaardelijk.
Sneijder was in eerste instantie niet akkoord gegaan met een schikkingsvoorstel van drie duels, waarvan een voorwaardelijk. Hij krijgt de straf wegens zijn opmerking 'tyfushond' aan het adres van scheidsrechter Ruud Bossen in het verloren duel tegen Sparta.
Bossen toonde hem zondag de rode kaart. Sneijder mist nu de thuisduels tegen Willem II en AZ.
quote:Ajax-trainer Ten Cate vrijgesproken
De tuchtcommissie van de KNVB heeft Ajax-trainer Henk ten Cate geen straf opgelegd naar aanleiding van zijn commentaar op de leiding zondag in het competitieduel tegen Sparta.
Scheidsrechter Ruud Bossen stuurde hem daarvoor naar de tribune.
Ten Cate noemde Bossen een aantal malen een moraalridder. De tuchtcommissie oordeelde woensdag dat het herhaaldelijk maken van aanmerkingen op de leiding onvoldoende is gebleken. De eis tegen Ten Cate was een boete van 500 euro en een voorwaardelijke schorsing van één wedstrijd. Bossen verklaarde dinsdag op de zitting dat het wegzenden van Ten Cate het gevolg was van een optelsom van gedragingen van de trainer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |