abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:25:43 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36268306
quote:
107 Teletekst wo 22 mrt
Allochtone partij PAN gepresenteerd

` In Den Haag heeft de Partij voor
Allochtone Nederlanders (PAN) bij haar
presentatie aangekondigd volgend jaar
deel te nemen aan de Kamerverkiezingen.
De nieuwe politieke partij streeft naar
een betere multiculturele samenleving.

De PAN wil schooluniformen,dienstplicht
voor jongeren en inburgeringscurssussen
voor zowel allochtone als autochtone
Nederlanders.De laatsten moeten leren
over de multiculturele samenleving,
vindt de allochtone partij.

De nieuwe politieke partij hoopt dat de
cultuur in 15 jaar zo verandert,dat de
PAN dan een partij is geworden voor
alle Nederlanders.
cursussen voor autocht. nl-ers? dus wij moeten ons aan hun aanpassen???
Nee dank je.

Verder prima initatief dit. Ik hoop dat middels dit soort initiatieven de autochtone NLers zo'n afkeer van de MCS gaan krijgen dat ogg de kruik barst.

De MCS: ik heb er nooit om gevraagd en ben er helemaal niet gelukkig mee. alleen maar ellende (behalve kebab zaken).

[ Bericht 3% gewijzigd door McCarthy op 22-03-2006 16:40:54 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:28:05 #2
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36268379
schooluniformen
dienstplicht
inburgering voor autotochtonen

laten we hopen dat deze grapjokers niet te veel stemmen krijgen
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36268380
Dat van die schooluniformen vind ik niet eens zo'n gek idee
pi_36268478
Niet toelaten in de kamer. Je denkt toch zeker niet dat ik ga inburgeren om meer te weten te komen over die multicultie zooi.
pi_36268650
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:28 schreef Chewie het volgende:
Dat van die schooluniformen vind ik niet eens zo'n gek idee
Dat is inderdaad het minst slechtste idee van die drie...
De allerslechtste is toch wel het uitburgeren voor autochtonen.. Kom op, zij willen hier komen wonen, pas je dan ook maar aan.

Ik vind het sowieso raar, een partij voor een bepaalde groep..
Net als partij voor de dieren of partij voor de ouderen... Onzin!
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_36268711
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:25 schreef McCarthy het volgende:

[..]
De MCS: ik heb er nooit om gevraagd en ben er helemaal niet gelukkig mee. alleen maar ellende (behalve kebab zaken).
Je bent er in geboren... je hebt geen keuze zelfs .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36268720
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:35 schreef Market_Garden het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het minst slechtste idee van die drie...
De allerslechtste is toch wel het uitburgeren voor autochtonen.. Kom op, zij willen hier komen wonen, pas je dan ook maar aan.

Euh...Is niet elke partij opgericht om een bepaalde groep van de maatschappij te vertegenwordigen?
C(hritelijk)Da, PvDA(rbeiders), etc?
ijs_beer fan!
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:38:02 #8
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36268733
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:35 schreef Market_Garden het volgende:

[..]

je mist hun lange termijn visie
over 15 jaar zijn we allemaal "Nederlander" en is het dus een partij van iedereen.

Het multiculturele ideaal is alleen nou eenmaal niet mijn ideaal. De tijden dat dat werd gezien als racisme zijn godzijdank voorbij, ook op FOK
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:39:34 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36268778
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:37 schreef NanKing het volgende:

[..]

Euh...Is niet elke partij opgericht om een bepaalde groep van de maatschappij te vertegenwordigen?
VVD niet
pi_36268783
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:37 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dan is de VVD dus de partij voor iedereen
pi_36268795
Ik dacht dat je afkomst een bijzaak moest zijn, je moet op de argumenten van een partij kiezen.

Verder vind ik deze standpunten niet erg interessant het lijkt me beter ons bezig te houden met belangrijkere problemen.

(en wat mij betreft, schooluniform? )
pi_36268802
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:39 schreef McCarthy het volgende:

[..]

VVD niet
In Theorie niet idd.
ijs_beer fan!
pi_36268853
OPROTTEN MET DIE ONZIN
pi_36268883
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan is de VVD dus de partij voor iedereen
Nou de VVD is echt een middenklasse partij. Zo richten bijna alle partijen zich wel op vrij specifieke doelgroep.
pi_36268886
Een allochtonenpartij is natuurlijk een fantastisch initiatief, maar dan moet je niet met zulke debiele en wereldvreemde standpunten aankomen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:46:24 #16
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_36269003
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou de VVD is echt een middenklasse partij. Zo richten bijna alle partijen zich wel op vrij specifieke doelgroep.
+ rijken
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_36269019
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je zag toch wel waar ik op reageerde? Als ik de uitleg van Nanking volg is de Volkspartij VD dus de enige partij voor iedereen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:47:03 #18
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36269026
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:42 schreef Croupouque het volgende:
Een allochtonenpartij is natuurlijk een fantastisch initiatief, maar dan moet je niet met zulke debiele en wereldvreemde standpunten aankomen.
Misschien is bijv een schooluniform niet zo wereldvreemd voor allochtonen.
Er zijn heel veel landen in de werled waar een schooluniform gedragen wordt
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_36269076
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je zag toch wel waar ik op reageerde? Als ik de uitleg van Nanking volg is de Volkspartij VD dus de enige partij voor iedereen.
Zoals ik zei, in theorie wel in de praktijk is wat anders. Ik reageerde alleen maar even op iemand die het onzin vindt om een partij op te richten voor een specefieke doelgroep.
En dan is nog de VVD niet voor iedereen, want je hebt natuurlijk ook mensen die niet in vrijheid en democratie geloven .
ijs_beer fan!
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:49:31 #20
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_36269107
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:42 schreef Croupouque het volgende:
Het is geen fantastisch idee. Tenzij je op nog meer polarisatie in de samenleving en fragmentatie van de samenleving zit te wachten. Dit is net zo triest als een vrouwen-(vul hier nog maar een demografische groep) partij.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_36269130
Ter aanvulling, uitgebreider bericht van nu.nl
quote:
Allochtone partij PAN presenteert zich

DEN HAAG - Nederland moet zich verder ontwikkelen als een multiculturele samenleving. Verschillen tussen autochtonen en allochtonen moeten getoond worden en de verschillende bevolkingsgroepen dienen meer van elkaar te leren. Met die boodschap wil de Partij voor allochtone Nederlanders (PAN) volgend jaar meedoen aan de parlementsverkiezingen. De partij presenteerde zich woensdag in Den Haag.

De PAN wil geen 'allochtonenpartij' zijn. Wel wil ze dat allochtonen met trots hun waarden en kwaliteiten uitdragen en dat de autochtone bevolking hiervan wil leren. "Wij willen een land waar we het beste van elkaar ineenvoegen", zei een van de oprichters, managementtrainer Hans Hoogerdijk, woensdag.

Volgens de PAN vestigt Nederland er nu te veel aandacht op dat nieuwkomers zich moeten aanpassen en hun waarden moeten loslaten. "Terwijl allochtonen met hun dubbele culturele achtergrond en hun specifieke kwaliteiten door opvoeding en ervaring juist iets toevoegen", zei Hoogerdijk.

Twintig zetels
Samen met enkele allochtone collega-trainers en zelfstandige ondernemers vormt Hoogerdijk de PAN-leiding. De partij hoopt in 2007 twintig zetels in de Tweede Kamer te halen. Een lijsttrekker is er nog niet. "Die staat de komende maanden vanzelf uit ons midden op." Er is contact met een nog geheim gehouden bekende allochtone politicus.

In het verkiezingsprogramma van PAN staan voorstellen die het huidige integratiebeleid overhoop zouden gooien. Zo wil de PAN via trainingen van autochtonen nieuwkomers laten integreren en niet langer via inburgeringscursussen.

Hoofddoek
Ook zou er een ministerie voor culturele ontwikkeling moeten komen, moet het schooluniform terugkeren ("geeft een wijgevoel"), moet een hoofddoek overal kunnen, moeten bedrijven verplicht allochtone sollicitanten uitnodigen en is een generaal pardon noodzakelijk voor asielzoekers die meer dan vijf jaar in Nederland zijn. Ook zou Turkije volgens de PAN zo snel mogelijk lid moeten worden van de Europese Unie.

De PAN wil verder het contact herstellen met geradicaliseerde moslimjongeren en hen uit hun isolement halen. De partij heeft overigens de intentie om haar naam binnen een paar jaar te veranderen in de Partij voor alle Nederlanders.
Mijn grote goedheid... Er moet geestelijk toch wel een flink steekje bij je los zitten, wil je anno 2006 op zo'n partij stemmen, laat staan als autochtone Nederlander zelfs meewerken aan de oprichting ervan. En als zo'n partij dan nog een aantal realistische programmapunten had, zoals terugdringing van discriminatie van allochtonen, dan had ik het nog enigszins kunnen volgen....

Maar nee, deze partij wil kinderen weer in een schooluniform steken Vijftig jaar terug in de tijd. Verbijsterend gewoon, zeker wanneer je eerst stelt dat verschillen juist moeten worden getoond. Nee, met schooluniformen bereid je kinderen goed voer op een toekomst in een maatschappij waarin mensen juist verschillend zijn.

En dan vervolgens ook nog stellen dat allochtonen 'iets toevoegen' door opvoeding en ervaring. Dezelfde 'opvoeding' die ervoor zorgt dat grote steden in Nederland door jeugdbendes worden geteisterd zeker? De PAN stelt zelfs letterlijk dat er te veel aandacht is voor het feit dat nieuwkomers zich aan onze normen en waarden aanpassen. Nee, in plaats daarvan moeten we aan hen een voorbeeld nemen. Wat moet ik me daar bij indenken? Dat Nederlandse Christenen hun kinderen weer gaan verbieden om met een katholiek te trouwen, zoals 50 jaar geleden? Dat we eerwraak gewoon gaan vinden?

En ja, geradicaliseerde moslims als Mohammed B zaten volledig in een isolement. Vandaar ook dat hij als jeugdwerker in een wijkcentrum werkte. Radicaliserende moslims KIEZEN zelf voor radicalisering. Laten we liever de bronnen daarvan (haatzaaiende lectuur en internetsites) aanpakken in plaats van de geradicaliseerde moslims als een soort zielige kluizenaars af te schilderen.

En dan willen ze uiteindelijk ook nog de partij van alle Nederlanders worden Hoe denken ze dat te bereiken? Eerst opkomen voor de belangen van slechts een deel van de bevolking en dan kennelijk Nederland zodanig inrichten dat ons gedachtegoed door 'allochtone' normen en waarden wordt gedomineerd.

Als ik dit zo lees, begin ik de angst van Geert Wilders met de minuut beter te begrijpen.
pi_36269218
Schooluniformen
Dienstplicht, waarvoor? Om me af te laten schieten in een oorlog die niet van mij is?
Inburgeringscursus voor autochtonen
quote:
in·bur·ge·ren (onov.ww.)
1 wennen in een nieuwe woonplaats
NIEUWE woonplaats

Zulke slechte ideen hoor ik niet vaak
pi_36269271
Trouwens, een dienstplicht als in verplicht bejaarden wassen, daar ga ik ook niet aan beginnen
pi_36269308
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:48 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zoals ik zei, in theorie wel in de praktijk is wat anders. Ik reageerde alleen maar even op iemand die het onzin vindt om een partij op te richten voor een specefieke doelgroep.
En dan is nog de VVD niet voor iedereen, want je hebt natuurlijk ook mensen die niet in vrijheid en democratie geloven .
Ik begreep je wel maar ik vond jouw uitleg wel grappig vandaar
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:57:03 #25
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36269401
Laat zemeteen fuseren met de PvdD; met Wilders hebben we al ééndimensionale partijen genoeg.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36269443
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:53 schreef Repeat het volgende:
Trouwens, een dienstplicht als in verplicht bejaarden wassen, daar ga ik ook niet aan beginnen
Och denk niet dat dat slecht zou zijn...
pi_36269572
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Och denk niet dat dat slecht zou zijn...
meld je aan als vrijwilliger zou ik zeggen
pi_36269622
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

meld je aan als vrijwilliger zou ik zeggen
Een algehele sociale dienstplicht zou ik steunen inderdaad . Maar ik doe m'n portie vrijwilligerswerk al hoor .
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:04:21 #29
144250 doesss
Show me the money
pi_36269679
Hypothetisch!

Alle allochtonen stemmen op deze partij.
De partij haalt 20 zetels.
Deze partij wordt coalitiepartner in een nieuw kabinet.
Deze partij levert 3 ministers, te weten binnenlandse zaken,
financien en defensie.

Wat brengt de toekomst ons dan?
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:04:27 #30
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36269682
jezus, duke is in das house
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:05:31 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_36269725
PAN !

Een allochtonen partij die zich noemt naar de Latijnse naam voor Chimpanzees! Dat verzin je niet !

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:07:03 #32
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36269766
Opzich een goede ontwikkeling, maar die schooluniformen en die dienstplicht zijn uit den boze.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_36269775
'Allochtonenpartij geen allochtonenpartij'

Dan vraag ik met toch af of een andere naam niet verstandiger was geweest
pi_36269823
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:04 schreef doesss het volgende:
Hypothetisch!

financien en defensie.

HEL EN VERDOEMENIS! HOOFDDOEKJES VERPLICHT VOOR ALLE VROUWEN ÉN MANNEN! EEN RECESSIE! JODENVERVOLGING! RAKETAANVALLEN OP ISRAËL!

Wat denk je zelf?
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:09:44 #35
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_36269842
mjwa, wij zeggen allemaal wel: aanpassen, maar ik heb het idee dat er velen hier zijn die dat aanpassan niet bepaald behartigen: allochtonen krijgen bijna geen kans meer om zich aan te passen of zicht e bewijzen omdat het hele etiket allochtoon al op hun voorhoofd getattoeerd staat... maar dat terzijde.

de punten in de OP zijn een beetje naief gedacht en eigenlijk vrij weinig gericht op samensmellting en ondelringe respect, juist omdat het van 1 hoek komt. net zoiets als geert wilders, die alleen vanuit zichzelf kijkt..
put
your
clothes
on!
pi_36269996
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:09 schreef Jerruh het volgende:
mjwa, wij zeggen allemaal wel: aanpassen, maar ik heb het idee dat er velen hier zijn die dat aanpassan niet bepaald behartigen: allochtonen krijgen bijna geen kans meer om zich aan te passen of zicht e bewijzen omdat het hele etiket allochtoon al op hun voorhoofd getattoeerd staat... maar dat terzijde.

de punten in de OP zijn een beetje naief gedacht en eigenlijk vrij weinig gericht op samensmellting en ondelringe respect, juist omdat het van 1 hoek komt. net zoiets als geert wilders, die alleen vanuit zichzelf kijkt..
Bullshit. Grote, enorme leugens. Een gedeelte van mijn familie is "allochtoon" en hebben geen enkele, geen enkele!!! moeite zeer goed betaalde banen te krijgen.

Echt, hou op met die smerige leugens.
pi_36270021
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:14 schreef oheng het volgende:

[..]

Bullshit. Grote, enorme leugens. Een gedeelte van mijn familie is "allochtoon" en hebben geen enkele, geen enkele!!! moeite zeer goed betaalde banen te krijgen.

Welke afkomst?
ijs_beer fan!
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:15:26 #38
144250 doesss
Show me the money
pi_36270022
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:09 schreef Jerruh het volgende:

Welcome to Hotel California, you can check out anytime you like but you can never leave!

Gaat over drugsssss!!!
Life is just a ride!
pi_36270036
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:28 schreef Mobster273 het volgende:
schooluniformen
dienstplicht
inburgering voor autotochtonen

laten we hopen dat deze grapjokers niet te veel stemmen krijgen
Waarom lach je bij inburgering voor autochtonen?
Heb jij nooit de uitkomsten gezien bij die inburgeringstesten?
Volgens mij heb ik er geen één gezien boven de 6!!
pi_36270058
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:04 schreef doesss het volgende:
Hypothetisch!

financien en defensie.

Het idee van een sociale dienstplicht wordt ook nog wel door een aantal andere partijen serieus genomen in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_36270069
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:04 schreef McCarthy het volgende:
jezus, duke is in das house
Ja met Jezus voel ik me wel aangesproken.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:19:40 #42
144250 doesss
Show me the money
pi_36270142
quote:

[..]

Tell it like it is.

In mijn kennissenkring zitten ook zat allochtonen met zeer goede (en goed betaalde) banen.
Misschien heeft het ook iets met attitude te maken.
Life is just a ride!
pi_36270155
Aan de reacties gezien in dit topic zijn er anders genoeg autochtonen die wel eens een cursusje integratie kunnen gebruiken.
pi_36270185
Waarom noemen we sociale dienstplicht niet gewoon wat het is? dwangarbeid
pi_36270210
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:19 schreef doesss het volgende:

[..]

Tell it like it is.

In mijn kennissenkring zitten ook zat allochtonen met zeer goede (en goed betaalde) banen.
Misschien heeft het ook iets met attitude te maken.
En dan als de allochtonen banen gaan zoeken is het weer zo van..Ze pikken onze banen in1!1!!!1
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:23:23 #46
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36270236
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Nee het afschaffen van het minimumloon en het opheffen van sociale stelsel is dwangarbeid, sociale dienstplicht is educatie en opvoeding.
pi_36270262
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zo zou je de leerplicht ook kunnen noemen natuurlijk.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:24:18 #48
144250 doesss
Show me the money
pi_36270265
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:23 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Nee het afschaffen van het minimumloon en het opheffen van sociale stelsel is dwangarbeid, sociale dienstplicht is educatie en opvoeding.
Hihihi
Life is just a ride!
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:28:05 #49
144250 doesss
Show me the money
pi_36270390
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:22 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

En dan als de allochtonen banen gaan zoeken is het weer zo van..Ze pikken onze banen in1!1!!!1
Salonsocialisme!

Je gaat er vanuit dat de allochtonen (veralgemenisering) allemaal werkloos zijn.
Life is just a ride!
pi_36270424
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:24 schreef Monolith het volgende:
Klopt.
pi_36270429
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja meneer heeft een beetje moeite met alle plichten .
pi_36270448
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:23 schreef Invictus_ het volgende:
Ja en recht is krom en de maan is van kaas.
pi_36270466
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:28 schreef doesss het volgende:

[..]

Salonsocialisme!

Je gaat er vanuit dat de allochtonen (veralgemenisering) allemaal werkloos zijn.
Veel allochtonen wel...Maar als de allochtonen banen krijgen gaan die autochtonen gelijk janken
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:33:02 #54
144250 doesss
Show me the money
pi_36270529
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:30 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Veel allochtonen wel...Maar als de allochtonen banen krijgen gaan die autochtonen gelijk janken
die autochtonen (veralgemenisering)
Life is just a ride!
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:33:49 #55
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36270558
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ja en recht is krom en de maan is van kaas.
Bron?
pi_36270829
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja meneer heeft een beetje moeite met alle plichten .
Een sociale dienstplicht hoeft van mij ook niet zo nodig, maar 'plicht' impliceert dwang, dus het leek me nogal een nutteloze toevoeging.
pi_36270980
Ze hebben natuurlijk het recht om zich in te schrijven maar de politiek lijkt steeds vaker een karikatuur te worden met dit soort partijen.

Ik denk dat ze zichzelf ruimschoots overschatten met 20 zetels in de Kamer. De ideeën zijn natuurlijk leuk en aardig voor in het buurthuis maar dat hoort niet echt thuis in de Kamer.

Misschien toch maar het censuskiesrecht herinvoeren .
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:51:16 #58
144250 doesss
Show me the money
pi_36271062
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:48 schreef MrX1982 het volgende:
Ze hebben natuurlijk het recht om zich in te schrijven maar de politiek lijkt steeds vaker een karikatuur te worden met dit soort partijen.

Ik denk dat ze zichzelf ruimschoots overschatten met 20 zetels in de Kamer. De ideeën zijn natuurlijk leuk en aardig voor in het buurthuis maar dat hoort niet echt thuis in de Kamer.

Misschien toch maar het censuskiesrecht herinvoeren .
Wie betaalt, bepaalt.
Life is just a ride!
pi_36271286
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:51 schreef doesss het volgende:
Wie betaalt, bepaalt.
Dat is nu natuurlijk min of meer ook het geval zij het verkapt.
pi_36271431
Wat ik niet begrijp is dat er nog steeds mensen zo tegen de multiculturele samenleving zijn, alsof dat iets is wat nog terug te draaien is. Ik bedoel, het concept "je hebt een land en er woont dat volk" is toch inmiddels wel een beetje achterhaald geworden?

Iedereen kan nou eenmaal reizen tegenwoordig en dankzij de grote verschillen tussen arm en rijk in de wereld zijn deze migrantenstromen op gang gekomen... maar een oplossing voor dát probleem, daar hoor ik nooit iemand over (is niet de enige reden uiteraard, voordat iedereen daar over valt).

Verder vind ik de standpunten van deze partij opzich een goed streven, maar of ze veel zetels gaan halen betwijfel ik...
pi_36271528
Nou, prima zaak. Het zat er aan te komen en moest nu maar eens gebeuren.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_36271574
Van mij mag die partij gewoon meedoen, geen probleem mee. We leven toch in een democratie?

Maar ik verwacht dat ze weinig stemmen zullen krijgen
pi_36271629
Ik zou daar dus echt nooit op stemmen als ik allochtoon was...
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:09:24 #64
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_36271653
quote:

[..]

smerige leugen? ik heb het niet over werk of wat dan ook, kijk eens fatsoenlijk over straat en hier in het topic of op de FP: genoeg mensen die om aanpassing schreeuwen maar mensen niet de kans geven om te laten zie wie ze zijn. en ja ik ben autochtoon, maar zie het zat hier in de buurt gebeuren.

met je stomme leugens en gescheld, sodemieter toch op.
put
your
clothes
on!
pi_36271741
Ik vind het gedwongen opleggen van het multiculturalisme zoals deze partij wil al eigenlijk een teken dat het multiculturalisme heeft gefaald.

Als je mensen dwingt bereik je meestal het tegenovergestelde.

Ik vraag me af of het uberhaupt kan slagen omdat het mi onmogelijk is dat culturen samen op gelijke voet kunnen bestaan. Vergelijk het met een bedrijf daar is ook niet iedereen directeur maar heb je een hierarchie.
pi_36271844
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:12 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me af of het uberhaupt kan slagen omdat het mi onmogelijk is dat culturen samen op gelijke voet kunnen bestaan.
Zoals ik in mijn eerdere post zei: we zullen wel moeten. Of denk je dat we nog terug kunnen naar het blanke Nederland van net na de oorlog?
quote:
Vergelijk het met een bedrijf daar is ook niet iedereen directeur maar heb je een hierarchie.
Slechte vergelijking
pi_36271856
Allemachtig............... geef eens een teiltje...................
pi_36271976
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:15 schreef Frank-NL het volgende:
Zoals ik in mijn eerdere post zei: we zullen wel moeten. Of denk je dat we nog terug kunnen naar het blanke Nederland van net na de oorlog?
We zullen wel moeten. Dat klinkt behoorlijk defaitistisch. Je hebt de hoop al opgeven?
Het gaat niet zo zeer om het blanke Nederland van net na de oorlog. Het gaat er meer om dat je mensen niet kunt dwingen tot iets.

Als ik jou ga dwingen dat je elke dag spinazie moet eten vind je het na verloop van tijd dan lekker of heb je dan hetzelfde als in je post. Ik eet het omdat het moet.
pi_36272168
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

We zullen wel moeten. Dat klinkt behoorlijk defaitistisch. Je hebt de hoop al opgeven?
Het gaat niet zo zeer om het blanke Nederland van net na de oorlog. Het gaat er meer om dat je mensen niet kunt dwingen tot iets.
Hoop waarop? Voor mij is het gewoon simpel: er wonen hier veel mensen met veel verschillende culturen en die zullen allemaal aan elkaar moeten wennen. Cultuur is niet iets dat vaststaat en uiteindelijk zullen al die verschillende culturen min of meer gaan samensmelten. Dat gebeurt nu al.
quote:
Als ik jou ga dwingen dat je elke dag spinazie moet eten vind je het na verloop van tijd dan lekker of heb je dan hetzelfde als in je post. Ik eet het omdat het moet.
Je houdt echt van slechte vergelijkingen
pi_36272225
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:26 schreef Frank-NL het volgende:
Hoop waarop? Voor mij is het gewoon simpel: er wonen hier veel mensen met veel verschillende culturen en die zullen allemaal aan elkaar moeten wennen. Cultuur is niet iets dat vaststaat en uiteindelijk zullen al die verschillende culturen min of meer gaan samensmelten. Dat gebeurt nu al.
Min of meer samensmelten door te dwingen zoals deze partij wil?
quote:
Je houdt echt van slechte vergelijkingen
Kom met een betere vergelijking .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')