quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:02 schreef SeLang het volgende:
Een collega in Singapore wilde een paar geile plaatjes rondmailen naar collegas lokaal. Nu is dat sowieso al fout, maar hij typte een van de namen fout in en toen kwam het per ongeluk bij een onbekende dame op een afdeling in de USA terecht. Die diende meteen een klacht in wegens 'sexual harassment' --> op staande voet ontslagen
Een andere collega (ook in Singapore) kreeg een nieuwe (Thaise) vriendin met twijfelachtige achtergrond.
Toen hij een keer op zakenreis was bleek toen hij terugkwam dat zijn vriendin een aantal andere dames had uitgenodigd in zijn huis.
De authoriteiten kregen daar lucht en gooiden hem het land uit wegens het faciliteren van prostitutie ('pooier')(dat is daar tegen de wet)
Naja, wat overdreven...ik werk met alleen mannen, en krijg dus elke dag wel weer een bepaalde opmerking, aanraking of dubieuze plaatjes in mijn mailbox.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:02 schreef SeLang het volgende:
Een collega in Singapore wilde een paar geile plaatjes rondmailen naar collegas lokaal. Nu is dat sowieso al fout, maar hij typte een van de namen fout in en toen kwam het per ongeluk bij een onbekende dame op een afdeling in de USA terecht. Die diende meteen een klacht in wegens 'sexual harassment' --> op staande voet ontslagen
Ik vind het ook overdreven om daarvoor iemand te ontslaan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:27 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Naja, wat overdreven...ik werk met alleen mannen, en krijg dus elke dag wel weer een bepaalde opmerking, aanraking of dubieuze plaatjes in mijn mailbox.
Laatst had ik waakdienst, word ik om 4 AM thuis gebeld en vroeg mijn collega: 'wat heb je aan?'
Sjonge, dat moet toch gewoon kunnen. Als ik voor elk incident klachten zou indienen zou ik in mijn eentje overblijven op een afdeling waar zo'n 25 man werken.
Oh ja, zo'n klasgenoot had ik ook. Foldertjes lopen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Tijdens mijn kranteloopperiode .. elke ochtend de telegraaf, was er een collega die elke keer legio klachten. Hij deed er geen reet aan.. wat bleek, die kerel nam de kranten gewoon mee naar huis om ze even later te verkopen of uit te delen op school![]()
hahahaquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n klasgenoot had ik ook. Foldertjes lopen.
-Week één. Alles gelopen, best saai. Geld.
-Week twee. Helft gelopen, te saai. Rest in een sloot gedumpt. Geld.
-Week drie. Rechtstreeks naar de sloot. Geld.
-Week vier. Ontslag.
lol zoooooo herkenbaarquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n klasgenoot had ik ook. Foldertjes lopen.
-Week één. Alles gelopen, best saai. Geld.
-Week twee. Helft gelopen, te saai. Rest in een sloot gedumpt. Geld.
-Week drie. Rechtstreeks naar de sloot. Geld.
-Week vier. Ontslag.
Nou lekker zeg....quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een vrouwlijke collega vertelde bij de koffie dat ze zwanger was. De baas zei letterlijk dat hij "'geen drachtige zeugen kan gebruiken" , de volgende dag werd ze ontslagen.
En met welke argumentatie zou ze ontslagen zijn dan? Zo zwak sta je echt niet als werknemer.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een vrouwlijke collega vertelde bij de koffie dat ze zwanger was. De baas zei letterlijk dat hij "'geen drachtige zeugen kan gebruiken" , de volgende dag werd ze ontslagen.
de baas redeneerde dat ze door zwanger te worden zich opzettelijk ongeschikt had gemaakt voor werk als ze zou moeten gaan bevallen. En zwangerschapsverlof deed hij niet aan en dat zou dan dus automatisch ongeoorloofd afwezig zijn betekenen volgens de baas. Maargoed, het scheelde dat ze zelf toch al weg wou omdat zij en die baas toch al liet goed door 1 deur konden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:53 schreef MichielPH het volgende:
[..]
En met welke argumentatie zou ze ontslagen zijn dan? Zo zwak sta je echt niet als werknemer.
Maar het was tegen Feyenoord!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 03:27 schreef PLAE@ het volgende:
Als het voor twente was geef ik d'r gelijk![]()
over fout personeelsbeleid gesproken, kunt toch niet iemand verplichten om te werken als je het een dag vantevoren zegt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 03:19 schreef kastanova het volgende:
1,5 jaar werken in een kroeg totdat ik op een vrije dag voetbalkaartjes had geregeld.
De avond ervoor nog gewoon aan het werk, kwam de bazin bij me dat ik de volgende dag ook moest werken aangezien een collega niet kon.
Dus ik het verhaal van de voetbalkaartjes uitleggen en dat ik dus echt niet kon, maar ze gaf aan dat het geen vraag was, maar verplicht.
Aangezien de kosten van de kaartjes gelijk waren aan het loon wat ik zou verdienen, gaf ik dus aan dat het okay was míts zij me dubbel uit zou betalen.
Was ze niet van plan en ik kon kiezen; of gewoon komen werken, of naar de wedstrijd toegaan en ontslagen worden.
5 minuten later zat ik aan de andere kant van de bar bier te bestellen, raar wijf.
Er stond hierboven ook al iemand uit de horeca die doodleuk te horen kreeg "je licht brandt dus je bent thuis dús moet je komen werken"quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:39 schreef Blik het volgende:
[..]
over fout personeelsbeleid gesproken, kunt toch niet iemand verplichten om te werken als je het een dag vantevoren zegt.
Voor dat baantje 10 andere baantjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |