Heb vooral ontslag ervaring in de uitzendsfeer en gelukig heb ik mijn leven gebeterd
= baantje inpakwerk bij een bollenboer via ASA studentenuitzendbureau
Het was nog niet zo erg om 's ochtend zwijgend en katerig in de bus te hangen op weg naar het werk. OP het werk tussen de kinderarbeidende tienjarigen en een vijftal uitzendstudenten viel mij wel op dat het erg rustig was. Na een paar uurtjes staan aan een inpaktafel werd ik wakker en dacht dat het tijd was mij eens voor te stellen aan mijn medeslaven. Helaas, bollenbullenbak brult:"koppen dicht en werken". Na een verder uurtje werd ik echt wakker en kwam er achter dat ik al 4 uur staande werk doe zonder pauze. Even melden dat het pauzetijd is stelt bolenbullebak:"je hebt hier geen pauze en je werkt de hele dag staand"
Sorry maar tussen de kindslaven a 1 gulden de hele dag zwijgend staan ging mij te ver. Dus er wat van gezegd kon ik vertrekken. Mijn vier collega's bleken met het zelfde gevoel te zitten en tegen een uurtje of 1 haden we allen dezelfde bus naar huis. Lekker bieren. Belt de ASA dame waarom we zijn weggelopen bij haar klant:"jullie zijn al de zoveelste die weglopen, wat is er met jullie arbeidsethos, je moet terug, ik heb niemand anders....." De klant van een uitzenbureau heeft tenslote altijd gelijk
![]()
= Het bereiden van vliegtuigmaaltijden
Leuk en lekker werk met een hogst informele alles moet kunnen mentaliteit. Zolang het eten maar schoon wordt opgeleverd. Dus met witte Jassen, hoofddoekjes en handschoentjes gezellig kaasplankjes maken, broodjes smeren en fruitsalades maken.
Tot je opeens een natte klets in je nek voelt. Een perzik. Wraak...
Een perzikgevecht van een minuut of tien later waren we met 12 man op staande voet buiten de deur gezet. Terecht. Ik had mezelf ook ontslagen. Nochtans kijk ik met veel genot terug op het beeld van een uiteenspattende perzik op zware siroop in het gezicht van de afdelingsmanager. Priceless.
= Het bezorgen van brood en banket
Hier kan ik kort over zijn. Welke malloot neemt iemand die drie dagen zijn rijbewijs heeft aan om slagroomtaarten in een Fiat Ducato bus naar zijn filialen te bezorgen.
12 geplette slagroomtaarten (bochtje te snel, stapel omgevallen), een gedeukte bumper achter (100 jarige eikenboom over het hoofd gezien) en het zoenen van de dochter van de eigenaar verder stond ik weer buiten. Van de verdiende 150 gulden heb ik een horloge gekocht waar ik jaren met veel plezier van genoten heb.