Ach nog steeds is mijn mp3spelert kleiner mooier en goedkoperquote:
Radio Yeah!quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:18 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Ach nog steeds is mijn mp3spelert kleiner mooier en goedkoper
(en heeft een radio!)
moet je eens naar radio 1 luisterenquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:19 schreef tonks het volgende:
[..]
Radio Yeah!
JUIZZZE FM *reclame* welkom bij juizeeee fm *reclame* liedje *reclame*
Tis alleen die geforceerde iTunes die de braakneigingen bij me oproepen, en de hoge prijs per MB, ook bij grotere capaciteiten...quote:
Ik ben anders dik tevreden met mijn Appelquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:07 schreef Wimo. het volgende:
Ik moet toch ff klagen ... al jaren roep ik het hardste dat apple alleen meuk maakt![]()
Tot voorkort had ik natuurlijk groot gelijk .. de computers zijn niks waard ...
Het is iPod. is dat zo moeilijk?quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:24 schreef The_Terminator het volgende:
Zie ook niet in waarom die I-Pod's zo populiar zijn. Vaak genoeg negatief nieuws over die dingen gelezen op Tweakers. Bijv. accu's die niet goed werken, of koptelefoon aansluitingen die niet goed contact maken.
Tevens vind ik ze veel te duur. Heb zelf een Creative Zen 20GB van 2 jaar oud, ding doet het nog steeds perfect, en was lang niet zo duur als een I-Pod.
Die klachten die ik beschreef vielen juist net buiten de garantie, dat is even balenquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:26 schreef NiteSpeed het volgende:
Geloof mij nou dat als jouw iPod niet goed werkt dat je binnen een paar dagen een nieuwe hebt via de post.
Hoer van het consumeren, hoer van het funshoppen, hoer van de marketing, hoer van de corporate crooksquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:24 schreef tonks het volgende:
Apple heeft wel al mijn geld opgegeten.
Vorig jaar: iPod mini, IPod 20gb, Mac mini, Mighty mouse
Dit jaar: iPod nano, iMac intel
verkapte pimp
Nah, programma's zoals Anapod Explorer, iPod access maken dat weer minder erg..quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tis alleen die geforceerde iTunes die de braakneigingen bij me oproepen, en de hoge prijs per MB, ook bij grotere capaciteiten...
Tis nog steeds softwarequote:Op woensdag 22 maart 2006 00:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nah, programma's zoals Anapod Explorer, iPod access maken dat weer minder erg..
Gewoon per artiest per album, nergens last van...quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:39 schreef NiteSpeed het volgende:
Een goed georganiseerde muzieklibrary is veel werk in het begin, en als je een KaZaA pauper bent is het inderdaad onbegonnen werk. Als je eenmaal serieus je library goed op orde hebt gemaakt werkt het echt superlekker.
Dat bedoel ik. Alles netjes onder elkaar.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gewoon per artiest per album, nergens last van...
Goedkoper dan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:11 schreef nietzman het volgende:
Hoeveel mp3spelers met 4GB aan flashgeheugen zijn goedkoper als de 4GB nano?
Lieve schat, mijn M3 eens testen? Pluggen en hij werkt hoor...quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:42 schreef Zpottr het volgende:
[..]
The 90's called... they want their bullshit buzzwords back.
Ik ben een kazaagebruiker en dat is programma werkt nog uitstekend voor ouwe obscure muziek. Het is inderdaad wel kut om van kazaa alles naar iTunes te zetten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:39 schreef NiteSpeed het volgende:
Een goed georganiseerde muzieklibrary is veel werk in het begin, en als je een KaZaA pauper bent is het inderdaad onbegonnen werk. Als je eenmaal serieus je library goed op orde hebt gemaakt werkt het echt superlekker.
Ehh? En dus?quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Lieve schat, mijn M3 eens testen? Pluggen en hij werkt hoor...
Das geloof ik gewoon de definitie van plug&play...quote:
wat moet je met radio als je 4gb aan muziek kan mee nemen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:18 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Ach nog steeds is mijn mp3spelert kleiner mooier en goedkoper
(en heeft een radio!)
En als je nou ook gewoon geen internet had genomen...quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:25 schreef buzzer het volgende:
ik koop uit principe geen dingen die gehypt worden. Een iPod komt er bji dus ook niet in. En itunes, ach......
Zelfs de wereldwinkel maakt reclame tegenwoordig...quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:25 schreef buzzer het volgende:
ik koop uit principe geen dingen die gehypt worden. Een iPod komt er bji dus ook niet in. En itunes, ach......
Winamp heeft nu ook al iPod functionaliteit standaard erin dus in principe is iTunes niet meer standaardquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tis alleen die geforceerde iTunes die de braakneigingen bij me oproepen, en de hoge prijs per MB, ook bij grotere capaciteiten...
Weet je wat het is met Apple's, als je de specs bekijkt is het niets bijzonders, als je de prijs bekijkt is het eigenlijk te duur, er zijn zat alternatieven die goedkoper zijn EN meer features hebben, maar toch ga je uiteindelijk voor de Apple.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:07 schreef Wimo. het volgende:
Ik moet toch ff klagen ... al jaren roep ik het hardste dat apple alleen meuk maakt![]()
Tot voorkort had ik natuurlijk groot gelijk .. de computers zijn niks waard en de ipod was way overhyped .. maar vandaag heb ik een nano gekocht voor mn broertjes verjaardag en ik vind het gewoon een mooi dingSterker nog, ik wil er zelf ook 1
![]()
Draai hier al een tijdje alleen maar Foobar eigenlijk :|quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:24 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Winamp heeft nu ook al iPod functionaliteit standaard erin dus in principe is iTunes niet meer standaard
amenquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:30 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Weet je wat het is met Apple's, als je de specs bekijkt is het niets bijzonders, als je de prijs bekijkt is het eigenlijk te duur, er zijn zat alternatieven die goedkoper zijn EN meer features hebben, maar toch ga je uiteindelijk voor de Apple.
Waarom ? Omdat het Apple product gewoon 'klopt', het is af, het werkt lekker, de 'gebruikerservaring' (om maar ff een buzzword te gebruiken) is gewoon fantastisch. Het zijn gewoon de kleine dingetjes die 't 'm doen.
Goede reden om over te stappen dusquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Draai hier al een tijdje alleen maar Foobar eigenlijk
En ik vind weer mede door iTunes m'n iPod zo geweldigquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:48 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik vind apple pc?s vooral echt 10x niks. Ik ben zelf ook een trotse bezitter van een ipod. Over de ipod zelf ben zeer te spreken, vooral dat touchpad is erg gaaf en handig, maar dat itunes moet echt een enge ziekte krijgen. Wat een klote achterlijke programma.
ik kan er gewoon echt niet aan wennen. Ik vind het gewoon geen fijn programma om mee te werken. Dat is ook iets wat mij stoort dat je perse dat moet gebruiken wil je muziek op je ipod hebben. Mensen maar moeilijk over dat windows media player op windowsquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:58 schreef Hugster het volgende:
[..]
En ik vind weer mede door iTunes m'n iPod zo geweldig
Wat een verschillen
Als je éénmaal een lekkere georganiseerde muzieklibrary heb is het werkelijk een feest om mee te werken. En met het juiste gebruik van playlists krijg je ook nog eens een erg prettig menu in je iPod.
Das is dan neem ik aan vooral als je van een aantal verschillende computers muziek op je iPod wil hebben?quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:21 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ik kan er gewoon echt niet aan wennen. Ik vind het gewoon geen fijn programma om mee te werken. Dat is ook iets wat mij stoort dat je perse dat moet gebruiken wil je muziek op je ipod hebben. Mensen maar moeilijk over dat windows media player op windows![]()
o.a. ja. Je moet overal itunes installeren wil je er muziek op hebben.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:31 schreef Hugster het volgende:
[..]
Das is dan neem ik aan vooral als je van een aantal verschillende computers muziek op je iPod wil hebben?
Want ik heb op m'n powerbookje gewoon m'n hele collectie staan, en als ik wat download of bij vrienden vandaan haal met m'n externe hdd dan gooi ik dat in itunes, ik sync m'n iPod en een aantal minuten later zit ik er in de trein naar te luisteren
Niets vervelends aan.
Dat is toch standaard geinstalleerd ?quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:34 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
o.a. ja. Je moet overal itunes installeren wil je er muziek op hebben.
ik heb windows en alle pc waar ik ook maar achter zit ookquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:36 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat is toch standaard geinstalleerd ?
of heb je soms een PééCéé met windows ?
iTunes voor Windows vind ik ook geen fijn progje, iTunes op de Mac is
Maar volgens jouw redenering zou jij nu ook stom zijn. Omdat Apple/Mac helemaal niet alleen geschikt is voor grafisch werk of voor mensen die bovengemiddeld met computers om kunnen gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:44 schreef ErwinEHVNL het volgende:
apple/mac is voor mensen die snappen hoe ze er mee om moeten gaan... en voor grafisch werk... als je er nix van wil weten moet je het niet kopen, maar zeggen dat het meuk is omdat je het niet kent is gewoon stom...
helemaal niet geschikt voor grafisch werkquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:47 schreef Hugster het volgende:
[..]
Maar volgens jouw redenering zou jij nu ook stom zijn. Omdat Apple/Mac helemaal niet alleen geschikt is voor grafisch werk of voor mensen die bovengemiddeld met computers om kunnen gaan.
Ik heb zomaar het idee dat je over het woordje alleen in mijn post heen gelezen hebtquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:50 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
helemaal niet geschikt voor grafisch werk...
90% van de grafische wereld maakt gebruik van een mac omdat het systeem vanuit vectoren werkt....
dus lees eerst wat na over mac/apple voor dat je iets zegt of hou gewoon je mond![]()
Alsof een OpenGL-desktop ook maar iets aan funtionaliteit bijdraagtquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:50 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
helemaal niet geschikt voor grafisch werk...
90% van de grafische wereld maakt gebruik van een mac omdat het systeem vanuit vectoren werkt....
dus lees eerst wat na over mac/apple voor dat je iets zegt of hou gewoon je mond![]()
lijkt me stug sinds apple is overgestapt op intelquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:57 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Alsof een OpenGL-desktop ook maar iets aan funtionaliteit bijdraagt.
De reden dat vele mensen in de grafische sector nog aan de mac zitten is gewenning. In de tijd dat Adobe en Quark hun mac versies een stuk eerder voor het Apple- dan het pc-platform uitbrachten was het logisch om voor een mac te kiezen.
Tegenwoordig is de (professionele) functionele meerwaarde van een Apple 0, nix.
Ik denk dat voornamelijk gezien het kostenplaatje (renderkracht per euro) de grafische sector langzaam naar custom-pc's over gaat stappen.
Apple gaat meer en meer de kant op van de hippe, leuke electronica voor de normale gebruiker.
Prima.
Moet jij eens kijken wat je bespaart op een renderfarm van 20+ bakken die je met niet-apple hardware samenstelt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:58 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
lijkt me stug sinds apple is overgestapt op intel
is doodquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:57 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Alsof een OpenGL-desktop ook maar iets aan funtionaliteit bijdraagt.
De reden dat vele mensen in de grafische sector nog aan de mac zitten is gewenning. In de tijd dat Adobe en Quark hun mac versies een stuk eerder voor het Apple- dan het pc-platform uitbrachten was het logisch om voor een mac te kiezen.
Tegenwoordig is de (professionele) functionele meerwaarde van een Apple 0, nix.
Ik denk dat voornamelijk gezien het kostenplaatje (renderkracht per euro) de grafische sector langzaam naar custom-pc's over gaat stappen.
Apple gaat meer en meer de kant op van de hippe, leuke electronica voor de normale gebruiker.
Prima.
Een beetje bedrijf heeft afdoende technici in huis om 'het draaiende te houden' van de boel geen enkel punt te laten zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:00 schreef Hugster het volgende:
Met Apple haal je als pro toch echt wel meer rendement uit je uren. Je kan lullen wat je wil maar je bent toch echt minder tijd kwijt aan het draaiende houden van je systeem. De aanschafprijs is daarentegen wel weer ietsje hoger.
hebben we het over vroeger dan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:02 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
So? het was vroeger toch een argument om voor de mac te kiezen?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik zie eigenlijk alleen maar mensen die popi-jopi denken te zijn met een apple. maar daarin tegen kijk ik ook teveel amerikaanse films
Geef eens 1 voordeel dat in een beetje normale onderneming speelt?quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:04 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
hebben we het over vroeger dan?
[b]het enige wat ik je duidelijk wil maken is dat als je Grafisch werkt op 2D, dat je dan beter voor een mac kan gaan dan voor een (custom) PC...[/]
3d ligt wat anders omdat discreet nog niet klaar is voor de mac...
*gerucht is dat ze er wel mee bezig zijn*
SNELHEID!quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:07 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Geef eens 1 voordeel dat in een beetje normale onderneming speelt?
-De software versies voor de pc zijn identiek
-Pc's zijn goedkoper
-Downtime is geen issue, genoeg technici
Enkel voor de freelancer die op z'n eentje opereert en niet al te veel verstand heeft van de techniek heeft een mac een meerwaarde.
Hoezo?quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Nano's krassen erg snel. ..
klets niet.quote:
aangezien nog 90% van de grafische bedrijven gebruikt maakt van een Mac... en de uitwisseling van bestanden tussen mac en PC nog niet optimaal is zal ook nog iedereen blijven werken op een Mac.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:11 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
klets niet.
Snelheid is altijd gerelateerd aan de kosten.
En kostentechnisch zijn mac's gewoon niet zo goed als pc's.
Met het uitwisselingsverhaal heb je een punt.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:14 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
aangezien nog 90% van de grafische bedrijven gebruikt maakt van een Mac... en de uitwisseling van bestanden tussen mac en PC nog niet optimaal is zal ook nog iedereen blijven werken op een Mac.
en snelheid is echt wel belangrijk.... de snelheid van een mac maakt uiteindelijk de extra kosten wel goed. aangezien een designer ook niet het goedkoopste personeel is.
deze discussie met jou heeft geen zin, maar geloof mij de nieuwste G5 is beter dan een prijsvergelijkbare PC die je ervan kunt kopen, MITS je grafisch werk doetquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:18 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Met het uitwisselingsverhaal heb je een punt.
Maar gelukkig hebben alle grote paketten daar tegenwoordig geen moeite meer mee.
De nieuwe dualcore-intel bakken van apple zijn gelijkwaardig aan dual-core ( intel / amd ) pc's.
Sneller zijn ze iig niet.
discussieren heeft sowieso geen zin als de meningen lijnrecht tegenover elkaar staanquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:21 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
deze discussie met jou heeft geen zin, maar geloof mij de nieuwste G5 is beter dan een prijsvergelijkbare PC die je ervan kunt kopen, MITS je grafisch werk doet
Dat ding was compleet afgebeuld, en toch speelde 'ie nog rustig door.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:12 schreef tonks het volgende:
Die is in de lucht gegooit, met een auto overheen gereden enz enz
Verloren productiviteit ?quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:07 schreef InsertCredit het volgende:
je vergeet dat een Mac een langere levensduur heeft.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:07 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Geef eens 1 voordeel dat in een beetje normale onderneming speelt?
-De software versies voor de pc zijn identiek
-Pc's zijn goedkoper
Enkel voor de freelancer die op z'n eentje opereert en niet al te veel verstand heeft van de techniek heeft een mac een meerwaarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |