Nationalisme is niet altijd slecht, en zo ook in dit geval. De opppositie wil van Wit-Rusland een echt onafhankelijk land met eigen cultuur ipv dat ze zich klakkeloos bij Rusland aansluiten. Dat de oppositie communisten zijn klopt gewoon niet, veel meer dan nog Lukashenko, en kun je ook niet aantonen. En tja, half-corrupt, van die kale knakkert kan ik het me nog wel een beetje voorstellen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:28 schreef el_hombre het volgende:
En nog iets, de oppositie bestaat in dit geval uit nationalisten, communisten en half-corrupte zakenmannen. Ik weet niet of we die zo graag aan de macht zien.
Dit is het enigste juiste argument.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nationalisme is niet altijd slecht, en zo ook in dit geval. De opppositie wil van Wit-Rusland een echt onafhankelijk land met eigen cultuur ipv dat ze zich klakkeloos bij Rusland aansluiten. Dat de oppositie communisten zijn klopt gewoon niet, veel meer dan nog Lukashenko, en kun je ook niet aantonen. En tja, half-corrupt, van die kale knakkert kan ik het me nog wel een beetje voorstellen.
Maar het is wel zo dat de president popi is bij het volk, dus why bother?
Irritant slechte vergelijking. Sadam was populair bij een klein bevolkingsgroepje die de macht in handen had. Als er vrije verkiezingen waren, had Saddam maar een kleine minderheid gehaald. Lukashenko heeft, volgende de OSCE, relatief eerlijk de verkiezingen gewonnen (dwz geen massale telfraude, geen Noord-Koreaanse praktijken), en een meerderheid van de mensen vinden dat ze het goed hebben onder Lukashenko. Ze hoeven geen zwaai naar het westen, want wie dat wel willen is voorlopig een minderheid die weliswaar groeit, maar nog geen kritieke massa heeft.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:49 schreef Kjew het volgende:
Nee he... wat een kul! Saddam was ook popi bij zn volk (op de tv-camera dan) als ie ergens in zn land op bezoek ging.
Hier val je door de mand. De Belarussische cultuur HEEFT voor het grootste gedeelte de Russische cultuur. Die twee zijn zo verwant als twee handen op een buik. De taal is hetzelfde, de gewoontes zijn hetzelfde, de keuken is vrijwel hetzelfdequote:De opppositie wil van Wit-Rusland een echt onafhankelijk land met eigen cultuur ipv dat ze zich klakkeloos bij Rusland aansluiten.
Dat staat hier toch wel anders, maar ja als je alles met NoordKorea gaat vergelijken, dan ken ik er nog wel een paar....quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lukashenko heeft, volgende de OSCE, relatief eerlijk de verkiezingen gewonnen (dwz geen massale telfraude, geen Noord-Koreaanse praktijken),
Het lijkt wel een wedstijd zo met 'door de mand vallen'. Kennelijk is het de bedoeling om te laten zien dat je er vooral veel van af weet....quote:Hier val je door de mand. De Belarussische cultuur HEEFT voor het grootste gedeelte de Russische cultuur. Die twee zijn zo verwant als twee handen op een buik. De taal is hetzelfde, de gewoontes zijn hetzelfde, de keuken is vrijwel hetzelfde .... het is eeuwenlang onderdeel geweest van Rusland of van het Pools-Litouwse rijk.
Nogmaals, geen massale telfraude, en geen Noord-Koreaanse praktijken. Veel propaganda voor Lukashenko en geen airtime voor de oppositie. Maar zoals de OSCE in de samenvatting die jij aanhaalt en in meerdere interviews ook toegeeft: Lukashenko heeft gewoon zo'n overweldigende meerderheid en achterban dat hij zonder "vote-rigging" ook wel gewonnen zou hebben.quote:Dat staat hier toch wel anders, maar ja als je alles met NoordKorea gaat vergelijken, dan ken ik er nog wel een paar....
http://www.osce.org/odihr-elections/item_1_18438.html
Het is de bedoeling geen onzin te verkondigen op dit forum wanneer je in discussie gaat met iemand. Aan drogredenen heeft niemand iets. Als je niemand persoonlijk goed kent in Wit-Rusland, noch de cultuur en dagelijks leven hebt geproeft, dan wordt het scorebord-journalistiek, om maar even een term uit het voetbal te gebruiken. Dat kan, maar weet het dan ook gefundeerd te brengen.quote:Het lijkt wel een wedstijd zo met 'door de mand vallen'. Kennelijk is het de bedoeling om te laten zien dat je er vooral veel van af weet....
Je zei:quote:Daarnaast is deze reactie ook een beetje triest omdat ik niet praat over een eigen cultuur voor Wit-Rusland, maar ik heb het over wat de oppositie wil.
Lekker uitgedrukt dan. Eeuwenoude gedeelde cultuur in de kliko gooien en een PR bedrijfje inhuren om maar een "nieuwe cultuur" te verzinnen?quote:De opppositie wil van Wit-Rusland een echt onafhankelijk land met eigen cultuur ipv dat ze zich klakkeloos bij Rusland aansluiten.
Een vooroordeel ontstaat voordat je de meningen en argumenten van de ander gehoord hebt, maar ik geloof dat je me aardig hebt voorzien. Bovendien lees ik de kranten hier en kijk ik het journaal. Dus hoe ik aan een vooroordeel 'van het Westen' zou komen is me een raadsel.quote:En zo valt er nog veel meer over te zeggen, maar volgens mij heb je al een aardig vooroordeel over hoe het (arrogante) Westen denkt....
Je denkt toch niet werkelijk dat ik DAT groepje bedoelde he...quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Irritant slechte vergelijking. Sadam was populair bij een klein bevolkingsgroepje die de macht in handen had.-knip-
Niks, ik vind het gewoon een redelijk interesant onderwerp, en mensen blijven reageren op mijn posts.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:33 schreef Stereotomy het volgende:
Mag ik vragen, el_hombre, wat voor banden/interesses je hebt in Belarus of het Oostblok in het algemeen?
Dat is op zich al interessant he...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Niks, ik vind het gewoon een redelijk interesant onderwerp, en mensen blijven reageren op mijn posts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |