quote:
Op dinsdag 04 december 2001 22:36 schreef Herald het volgende:[..]
pfff pfff die gast heeft zojuist wel je familie vermoordt en verkracht jah! En niet vanwege zijn mening maar vanwege zijn liefde voor zijn vaderland. Want die tegenstander van jou is wel een enthousiaste soldaat die jou op 53 manieren kan doden met een gitaarsnaar!
quote:duh je bent een deserteur
Op dinsdag 04 december 2001 22:37 schreef Tijn het volgende:![]()
![]()
Quit it Herald, you're killing me
![]()
![]()
quote:Uhuh, gelukkig maar, liever dat dan een soldaat
Op dinsdag 04 december 2001 22:39 schreef Herald het volgende:[..]
duh je bent een deserteur
quote:Maar het ging toch ook om het Nederlandse leger?
Op dinsdag 04 december 2001 22:43 schreef gelly het volgende:
Hou onzin in onzin aub.....
en jij noemt jezelf "topic verprutser"
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 04-12-2001 22:47]
quote:juist. bij deze is dit topic ter ziele.
Op dinsdag 04 december 2001 22:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Maar het ging toch ook om het Nederlandse leger?
quote:Dat zeg ik, topic verprutser
Op dinsdag 04 december 2001 22:47 schreef gelly het volgende:[..]
juist. bij deze is dit topic ter ziele.
quote:I wanted to see exotic Vietnam, the jewel of South East Asia. I wanted to meet interesting and stimulating people of an ancient culture and ... kill them."
Op dinsdag 04 december 2001 22:47 schreef Herald het volgende:
he will teach you some discipline~
Het Nederlandse leger bestaat echt niet uit watjes en al helemaal niet omdat die Fransozen dat vinden! Dat t in Schrebrenica mis ging is heel erg maar komt mede doordat een of andere Franse commandant geen toestemming gaf voor luchtsteun. Ik neem aan dat Bossie het hier vandaan heeft dat Fransen ons leger uit watjes vind bestaan ofzo?
Het Nederlandse leger is heel belangrijk ook nu er geen oorlog in deze regio is, als er namelijk ooit een land ons de oorlog verklaart en we hebben geen leger wat dan
Ook de inzet voor vredesmissie's van de VN zijn heel belangrijk als Nederland daar gewoon niet aan mee zou doen hoe kan je dan verwachten dat de VN Nederland gaat verdedigen? Kortom ik ben blij dat er toch een hoop mensen t op kunnen brengen om in t leger te gaan! ![]()
Vind overigens wel dat iedereen opzich zelf moet weten wat ie van t leger vind en of ie erbij wil in deze tijd van vrede in onze regio, en dat degenen die erin zitten zich niet superieur moeten gaan voelen over degenen die dat niet willen want dat is hun goed recht. Niet dat t een heel klein beetje naïf is om te zeggen dat als t oorlog is emmigreer ik wel ff want de kans is groot dat je dan t land helemaal niet uitkomt en dan heb je ooknog een familie die je vast niet graag achter je laat. Maargoed moch er ooit weer direkte oorlogsdreiging tegen Nederland komt zal de dienstplicht gellukig binnen de kortst mogelijke tijd weer ingevoert zijn trust me ![]()
Ohja zou zelf als ik geen handicap had gehad in dienst gegaan zijn mede doordat m'n vader beroepsmilitair is maarja dat ging dus niet ze wilden me nog keuren maar dat was wat onzinnig
quote:Ja... zoals we weten is het Nederlandse leger erg goed in het voorkomen van etnische zuiveringen en massaslachtingen...
Dus als er 5 miljoen mensen worden gedeporteerd maar jij je dingetje kan blijven doen vind je het wel best
En dan heb ik het nog niet eens over de prostitie handeltjes die ze daar hadden lopen met (minderjarige-)meisjes... stelletje laffe profiteurs en schijterige uitzuigers, daar bestaat ons leger uit, van top tot teen.
Waar ze wel goed in zijn is foto's kwijtraken...
quote:Hee dappere dodo, wil je deze mening wel eens zien uiten tegen wat jongens die in srebrenica zaten of misschien tegen wat mariniers. Laffe slappe zak.
Op woensdag 05 december 2001 08:51 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Ja... zoals we weten is het Nederlandse leger erg goed in het voorkomen van etnische zuiveringen en massaslachtingen...
En dan heb ik het nog niet eens over de prostitie handeltjes die ze daar hadden lopen met (minderjarige-)meisjes... stelletje laffe profiteurs en schijterige uitzuigers, daar bestaat ons leger uit, van top tot teen.
Waar ze wel goed in zijn is foto's kwijtraken...
quote:Als je vriendin/moeder/vriend/zus op straat aangevallen wordt ren je ook snel weg zeker?
Op dinsdag 04 december 2001 22:01 schreef Tijn het volgende:[..]
Dan maar egoïstisch, ik zie mezelf echt niet in het verzet zitten hoor. Respect als je dat wel doet, maar daar ben ik gewoon veelste schijterig voor. Zoals ik al zei, ik zou emigeren en daar gewoon verder leven.
Lafbek
Als iedereen dat zou doen tijdens probleemtijden zouden we er allemaal aan gaan en stonden de concentratiekampen er nog.
quote:en we zijn door de Amerikanen en Canadezen bevrijd omdat alle Nederlanders zo goed tegen de Duitsers vochten.
Op woensdag 05 december 2001 12:50 schreef Natte_Kip het volgende:
Als iedereen dat zou doen tijdens probleemtijden zouden we er allemaal aan gaan en stonden de concentratiekampen er nog.
Heel fijn en aardig dat hier patriotten zitten maar denken jullie nou echt dat zodra er hier oorlog uitbreekt we ineens 16 miljoen soldaten rijker zijn?
quote:
Op woensdag 05 december 2001 12:55 schreef Herald het volgende:[..]
en we zijn door de Amerikanen en Canadezen bevrijd omdat alle Nederlanders zo goed tegen de Duitsers vochten.
quote:Dat heeft niks met patriotisme te maken. Trouwens, het Nederlandse leger bestond ten tijde van de Duitse aanval uit ruim 300.000 man op een bevolking van 8.800.000
Heel fijn en aardig dat hier patriotten zitten maar denken jullie nou echt dat zodra er hier oorlog uitbreekt we ineens 16 miljoen soldaten rijker zijn?
Niks 16.000.000 soldaten dus. Het gaat erom dat als iedereen een lafbek is, je nergens komt. En ik vind de instelling van deze jongeman 'laat iedereen maar stikken, anderen mogen voor mij vechten en ik smeer em wel' erg walgelijk.
quote:Een komisch talent!!!
Op woensdag 05 december 2001 14:01 schreef Zanderrr het volgende:
Wie wil er immers niet strijdend ten onder gaan voor het Vaderland!
quote:zanderrr, herald
Op woensdag 05 december 2001 14:01 schreef Zanderrr het volgende:
Precies, wijlen mijn opa zou zich omdraaien in zijn graf bij zoveel lafbekkerij van een of andere linkse pacifistische stink-hippie. Wie wil er immers niet strijdend ten onder gaan voor het Vaderland!
respecteer eens een normale post door gewoon te reageren ipv met je zwakke sarcastische en cynische opmerkingen. Dat trucje hebben we gister al kunnen zien.
quote:Mee eens! Punt aus!!
Op woensdag 05 december 2001 14:42 schreef Herald het volgende:
omdat jullie niet willen inzien dat Tijn geen soldaat is, jullie willen niet snappen dat Zanderrr geen vechtersbaas is. Als Tijnen en Zanderrrs ons landje zouden moeten verdedigen werden we binnen no-time veroverd. Dan is het natuurlijk wel lief van ze dat ze het hebben geprobeerd, maar een oorlog speel je niet voor de eer.
Ikzelf heb nooit in een leger gediend, maar dat komt omdat ze me niet wilden hebben (belachelijk voorkomen in Nederland, te oud in Israel). Zoals ik in mijn keuringsgesprek heb gezegd: ik ga niet van ganser harte zo'n uniform aantrekken, but a man's got to do what a man's got to do.
Het is een burgerplicht om je land te verdedigen als dat in gevaar is. Als je laf weggaat zodra gevaar dreigt, ben je een eenvoudige parasiet die alleen maar de lusten en niet de lasten wilt dragen.
Over vervangende dienstplicht wil ik het volgende zeggen: hier in Israel kunnen meisjes vrijstelling krijgen van dienst en kunnen dan voor een of twee jaar vervangende dienstplicht (nationale dienstverlening heet dat hier) vervullen. Wat deze meisjes vaak doen is ongelooflijk: ze werken meestal in kinderopvangcentra, zowel dagcentra als wooneenheden. Wat ze doen is tijd en aandacht schenken aan deze kinderen die uit gebroken gezinnen komen of enkel- of meervoudig gehandicapt zijn. Of ze werken in andere instituten waar mensen om een gesprek of aandacht verlegen zitten. Ikzelf heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan in een instelling voor kinderen met zowel een visuele als geestelijke handicap. In het begin erg moeilijk, maar binnen de kortste keren zag je al voldoening van je tijdsinverstering en dat gaf meer dan genoeg energie om meer te doen. Zowel daar als op andere plaatsen heb ik die nationale dienstverleningsmeisjes aan het werk gezien: chapeau (petje af dus).
Het zou in Nederland een van de struikelpunten in de gezondheidszorg kunnen verminderen: het gevoel dat de patienten te weinig aandacht krijgen. En om aandacht aan andere mensen te geven heb je geen opleiding nodig, alleen een gezonde dosis menselijkheid.
quote:* applaus *
Op woensdag 05 december 2001 15:04 schreef SilkTie het volgende:..
Goed stuk tekst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |