En wat als ik met 80 tegen een tegenligger rij?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:25 schreef Zyggie het volgende:
Waar houdt het op? Bij 150 tegen een tegenligger?
Ik heb zo'n pleurishekel aan stakkertjes die de wet zo matig overtreden. Schijtluisquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef JanJanJan het volgende:
Godver, ben ik weer keihard genaaid door zo'n luie werkschuwe tyfus BOA. Ga werk zoeken ofzo
Ik reed 88 en ik mocht volgens de letter van de wet 80.
BAH.
![]()
O, en ik zit niet te wachten op reacties als: "huilie"; ""; of "eigen schuld". Die kennen we inmiddels wel.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb zo'n pleurishekel aan de stakkers die de wet zo matig overtreden. Schijtluis![]()
Ja dan is je auto kaduuk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:26 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
En wat als ik met 80 tegen een tegenligger rij?
Min of meer. In ieder geval zijn de kijkers van Actienieuws van SBS minder geschokt. Daarbij kan je makkelijker remmen en beter controle houden met 80 ipv 150.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:29 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
En stap ik levend uit en bij 150 ben ik dood ofzo???![]()
Ja uhu!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Min of meer. In ieder geval zijn de kijkers van Actienieuws van SBS minder geschokt. Daarbij kan je makkelijker remmen en beter controle houden met 80 ipv 150.
Ja, mooi man. Mensen in de weg rijden is zo cool. Niet aan de kant gaan, maar gewoon effe lekker sarren. Heerlijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:33 schreef FallenAngel666 het volgende:
Gewoon consequent 10 km/u onder de snelheidslimiet rijden en met en beetje geluk zit er dan zo'n gefrustreerd mannetje achter je die gaat bumperkleven en daar een fikse boete voor krijgt!
Wehehe...
quote:
Jij bent er één he!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja, mooi man. Mensen in de weg rijden is zo cool. Niet aan de kant gaan, maar gewoon effe lekker sarren. Heerlijk.
![]()
![]()
Flikker toch op man.
Wat voor een reacties verwacht je dan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef JanJanJan het volgende:
Godver, ben ik weer keihard genaaid door zo'n luie werkschuwe tyfus BOA. Ga werk zoeken ofzo
Ik reed 88 en ik mocht volgens de letter van de wet 80.
BAH.
![]()
O, en ik zit niet te wachten op reacties als: "huilie"; ""; of "eigen schuld". Die kennen we inmiddels wel.
Inderdaad! Acht kilometer te hard! ACHT, zeg ik je! Ze zouden TS moeten opknopen aan de hoogste boom! Tuig!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef tonks het volgende:
Houd je gewoon aan de wet en anders ga je maar ergens anders wonen stuk tuig.
Probeer je een hype te creeren?quote:
Dan moet je als nog betalenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:37 schreef WebForce het volgende:
[..]
Wat voor een reacties verwacht je dan?
'Ah, ja echt klote dat je te hard reed terwijl je het zelf wist! Ik hoop dat ze op de factuur een fout hebben gemaakt zodat het ongeldig is...'![]()
![]()
Uit nieuwsgierigheid: In wat voor een auto rijdt je?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja, mooi man. Mensen in de weg rijden is zo cool. Niet aan de kant gaan, maar gewoon effe lekker sarren. Heerlijk.
![]()
![]()
Flikker toch op man.
Te hard is te hard of je nou 200km te hard rijd of 8.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
Inderdaad! Acht kilometer te hard! ACHT, zeg ik je! Ze zouden TS moeten opknopen aan de hoogste boom! Tuig!
Oftewel, het schijnt voor sommige mensen heel moeilijk te zijn om niet zo zwart wit te denken. Ik vind het werkelijk waar achterlijk dat je mensen gaat bekeuren die een paar kilometer te hard rijden. Concentreer je dan op die mensen die echt levensgevaarlijk rijden, 50km/h te hard enzo, en vertienvoudig de boetes daarop.
Waar leg je de grens dan? Bij 49 km/u?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
Inderdaad! Acht kilometer te hard! ACHT, zeg ik je! Ze zouden TS moeten opknopen aan de hoogste boom! Tuig!
Oftewel, het schijnt voor sommige mensen heel moeilijk te zijn om niet zo zwart wit te denken. Ik vind het werkelijk waar achterlijk dat je mensen gaat bekeuren die een paar kilometer te hard rijden. Concentreer je dan op die mensen die echt levensgevaarlijk rijden, 50km/h te hard enzo, en vertienvoudig de boetes daarop.
Ik ben het met janjanjan eens. En ik rij een Nissan Sunny 1.6i SGX uit 1989.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef WebForce het volgende:
[knip]
Uit nieuwsgierigheid: In wat voor een auto rijdt je?
Tonks snapt het niet helemaal... beetje een moraalridder....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef tonks het volgende:
[..]
Te hard is te hard of je nou 200km te hard rijd of 8.
Da's dom, maar een ongeluk. Doe je het met een hogere snelheid dan toegestaan, dan mogen ze daar wat mij betreft per direct misdaad van maken... je kent de regels, soms zijn regels er om gebroken te worden, maar dan moet je niet zeiken als dat gevolgen heeft...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:26 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
En wat als ik met 80 tegen een tegenligger rij?
Dat is wel een beetje star gedacht he vriend. En gaat natuurlijk volledig voorbij aan de hele reden dat die snelheidslimiet bestaat? Vertel me, wat is het verschil of je nu 200km/h of 201km/h rijdt? Is die ene kilometer nu echt significant gevaarlijker? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef tonks het volgende:
[..]
Te hard is te hard of je nou 200km te hard rijd of 8.
Je zult maar heel even je aandacht niet bij je snelheidsmeter hebben en 85km/h gaan. Dan ben je gelijk een misdadiger.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:51 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Da's dom, maar een ongeluk. Doe je het met een hogere snelheid dan toegestaan, dan mogen ze daar wat mij betreft per direct misdaad van maken... je kent de regels, soms zijn regels er om gebroken te worden, maar dan moet je niet zeiken als dat gevolgen heeft...
Of niet capabel om auto te rijdenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:55 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je zult maar heel even je aandacht niet bij je snelheidsmeter hebben en 85km/h gaan. Dan ben je gelijk een misdadiger.
Goeie zaak!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:57 schreef SocialDisorder het volgende:
het nieuwe boetestelsel is helemaal de bom trouwens. Er wordt niet alleen gekeken naar hoe hard er gereden is, maar ook de situatie waarin er te hard gereden is. Dus 's nachts met 200 km/u cruisen als je alleen op de snelweg bent wordt minder zwaar beboet dan met 200 km/u over diezelfde snelweg als het druk is
nee, je bent in overtreding, dat maakt je nog geen misdadiger. En je moet altijd je snelheidsmeter in de gaten houden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:55 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je zult maar heel even je aandacht niet bij je snelheidsmeter hebben en 85km/h gaan. Dan ben je gelijk een misdadiger.
Als het aan AlphaOmega ligt dus straks niet meerquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
nee, je bent in overtreding, dat maakt je nog geen misdadiger. En je moet altijd je snelheidsmeter in de gaten houden.
He!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:52 schreef Seneca het volgende:
Het gaat het me er ook niet zo zeer om of het fout is. Je moet immers ergens een grens stellen, nietwaar? Ik vind het echter wel belachelijk dat men systematisch die mensen probeert de pakken die net over de grens gaan. Dat schiet imho volledig voorbij aan het doel van een maximumsnelheid.
Tenzij je motorisch gestoord bent gaat je voet toch niet automatisch naar benden als je je ogen van de snelheidsmeter afhaalt?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als het aan AlphaOmega ligt dus straks niet meerEn je kunt niet altijd je snelheidsmeter in de gaten houden, want je moet ook op de weg letten.
Het is ook geen misdaad, het is een overtreding. Maar iedereen maakt wel eens een fout van een paar km/h te hard. Is het nu echt zo moeilijk voor de politie om het de eerste twee keer bij een waarschuwing te laten, en daarna pas boetes te gaan uitdelen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
He!
If you can't do the time, don't do the crime.![]()
Bij mij in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:01 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Tenzij je motorisch gestoord bent gaat je voet toch niet automatisch naar benden als je je ogen van de snelheidsmeter afhaalt?
Nee, maar als je al 80km/h te hard rijdt, is het helemaal niet zo moeilijk om even naar de weg te kijken, en onbewust net iets harder op je pedaal te drukken dan je eerst deed. Dan kun je wel zeggen van ga dan 75km/h of zo rijden, maar dan gaan je medeweggebruikers weer zeiken dat je te traag rijdt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:01 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Tenzij je motorisch gestoord bent gaat je voet toch niet automatisch naar benden als je je ogen van de snelheidsmeter afhaalt?
Ik heb liever medeweggebruikers die zeiken, waar ik overigens weinig van hoor bij 75 km/uur en raam dichtquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:04 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nee, maar als je al 80km/h te hard rijdt, is het helemaal niet zo moeilijk om even naar de weg te kijken, en onbewust net iets harder op je pedaal te drukken dan je eerst deed. Dan kun je wel zeggen van ga dan 75km/h of zo rijden, maar dan gaan je medeweggebruikers weer zeiken dat je te traag rijdt.
Wel eens van bumperklevers gehoord die je gaan zitten opjagen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb liever medeweggebruikers die zeiken, waar ik overigens weinig van hoor bij 75 km/uur en raam dichtdan een boete
HAP HAP!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:02 schreef Seneca het volgende:
Het is ook geen misdaad, het is een overtreding.
Ja en? Als je daar uberhaupt op reageert, ben je echt verkeerd bezig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wel eens van bumperklevers gehoord die je gaan zitten opjagen?
sowieso is een woonwijk natuurlijk iets heel anders. Daar staan ze alleen nooitquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Maar als een persoon 8 km/h te hard door je eigen woonwijk scheurt, dan mogen ze natuurlijk wel bekeuren.
quote:
Hier wel hoorquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
sowieso is een woonwijk natuurlijk iets heel anders. Daar staan ze alleen nooit![]()
Precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:02 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het is ook geen misdaad, het is een overtreding. Maar iedereen maakt wel eens een fout van een paar km/h te hard. Is het nu echt zo moeilijk voor de politie om het de eerste twee keer bij een waarschuwing te laten, en daarna pas boetes te gaan uitdelen?
Ik zie de meerwaarde daar niet van in, om gelijk bij een paar km/h te hard te gaan cashen. Er gaat geen afschrikwekkende waarde vanuit, omdat het meestal toch onbewust wordt gedaan. Dat is heel anders wanneer je 50km/h te hard gaat.
ik kan toch prima de weg in de gaten houden en tegelijk m'n snelheid redelijk in de buurtvan het maximum houden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als het aan AlphaOmega ligt dus straks niet meerEn je kunt niet altijd je snelheidsmeter in de gaten houden, want je moet ook op de weg letten.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:15 schreef RedFever007 het volgende:
Eensch met TS, vieze vuile tyfes honden dat zijn het![]()
![]()
![]()
Laat ze maar boeven gaan vangen of kinderverkrachters
Of houdt je gewoon aan de snelheid!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:15 schreef RedFever007 het volgende:
Eensch met TS, vieze vuile tyfes honden dat zijn het![]()
![]()
![]()
Laat ze maar boeven gaan vangen of kinderverkrachters
doe ff normaal idioot.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Haha die trieste lijers hier met hun "moet je maar niet te hard rijden" en zelf mogen ze nog niet eens een scooter kopen van mamma of zijn ze te beroerd om ervoor te werken. Jullie zijn later zelf hopelijk de eerste die keihard de vangrail in geragged worden stelletje randdebielen.
quote:Ik bepaal zelf wel hoe hard ik rij en daarmee rijd ik veiliger dan het opaatje wat met 80 ingevoegd komt op de snelweg of de mongoloide fokker die de hele tijd op z'n teller zit te kijken of ie zich wel aan de wet houdt, sneue kneuzen
volgens mij zat je laatst achter mij......vlak voor je in de berm stond naast een innige omhelsing van je auto en de vangrails..........quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Haha die trieste lijers hier met hun "moet je maar niet te hard rijden" en zelf mogen ze nog niet eens een scooter kopen van mamma of zijn ze te beroerd om ervoor te werken. Jullie zijn later zelf hopelijk de eerste die keihard de vangrail in geragged worden stelletje randdebielen.
Ik bepaal zelf wel hoe hard ik rij en daarmee rijd ik veiliger dan het opaatje wat met 80 ingevoegd komt op de snelweg of de mongoloide fokker die de hele tijd op z'n teller zit te kijken of ie zich wel aan de wet houdt, sneue kneuzen
Gefrustreerde IT-managers in magere leasebakken vormen de leukste categorie webmisbruikers, waar je met 10 km/u onder de snelheidslimiet voor kan blijven hangen. M'n meeting wat doe jequote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik bepaal zelf wel hoe hard ik rij en daarmee rijd ik veiliger dan het opaatje wat met 80 ingevoegd komt op de snelweg of de mongoloide fokker die de hele tijd op z'n teller zit te kijken of ie zich wel aan de wet houdt, sneue kneuzen
Moet je maar niet te hard rijden he.....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef American_Nightmare het volgende:
rag·gen (onov.ww.)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:53 schreef SocialDisorder het volgende:
wat gebeurt er overigens als je "geragged" wordt?
.....en dat starre denken is helaas nodig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje star gedacht he vriend. En gaat natuurlijk volledig voorbij aan de hele reden dat die snelheidslimiet bestaat? Vertel me, wat is het verschil of je nu 200km/h of 201km/h rijdt? Is die ene kilometer nu echt significant gevaarlijker? Ik dacht het niet.
Het gaat het me er ook niet zo zeer om of het fout is. Je moet immers ergens een grens stellen, nietwaar? Ik vind het echter wel belachelijk dat men systematisch die mensen probeert de pakken die net over de grens gaan. Dat schiet imho volledig voorbij aan het doel van een maximumsnelheid.
Ja leuk andere weggebruikers pesten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:44 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Gefrustreerde IT-managers in magere leasebakken vormen de leukste categorie webmisbruikers, waar je met 10 km/u onder de snelheidslimiet voor kan blijven hangen. M'n meeting wat doe je
Dus als we 200 mochten in de bebouwde kom, dan deed iedereen dat?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef BrickTop het volgende:
[..]
.....en dat starre denken is helaas nodig.
Als er pas vanaf 85 km geflitst gaat worden dan gaat men 93 rijden... enz. enz.
Maar goed, tegenwoordig is het mode om jezelf boven de wet te stellen.
volgens mij is de voltooid verleden tijd van raggen nog steeds geragd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
rag·gen (onov.ww.)
1 wild heen en weer bewegen => stoeien
Dat lijkt me sterk want ik heb op wat lichte blikschade na (niet mijn schuld) nooit schade gereden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens mij zat je laatst achter mij......vlak voor je in de berm stond naast een innige omhelsing van je auto en de vangrails..........
als ik in de rij sta wel ja. optiefen. in de supermarkt zelf gelden overigens geen snelheidlimieten volgens mij....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:58 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja leuk andere weggebruikers pesten.
Vertel eens, ben je ook zo stoer als er iemand wil passeren in de supermarkt? Blijf je dan ook in de weg staan?![]()
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:59 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dus als we 200 mochten in de bebouwde kom, dan deed iedereen dat?
Bullshit
dan was het een andere geestelijk gehandicapte.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:01 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk want ik heb op wat lichte blikschade na (niet mijn schuld) nooit schade gereden.
Ik bedoel met woonwijk iets anders dan bebouwde kom. Ze staan hier ook wel eens in een 50 zone, maar die is dan weer zo ingericht dat je zonder enig gevaar 70 kan rijden.quote:
nee dan reden figuren als jij 208.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:59 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dus als we 200 mochten in de bebouwde kom, dan deed iedereen dat?
Bullshit
En dat spreek ik ook niet tegen!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens mij is de voltooid verleden tijd van raggen nog steeds geragd.
Dat is toch een vergelijk van een pond worst man..... 200 in de bebouwde kom of flitsen bij 85 ipv 80 en dat iedereen dan 93 gaat rijden.quote:
Lul toch op man.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
nee dan reden figuren als jij 208.
Wat ik alleen maar wil zeggen is dat het dus niet zo is dat iedereen altijd harder zal willen dan dat er mag.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is toch een vergelijk van een pond worst man..... 200 in de bebouwde kom of flitsen bij 85 ipv 80 en dat iedereen dan 93 gaat rijden.
te hard is te hard, de eerste kilometers te hard worden al niet geteld (of zegt compensatie je niets), dus zeikerds als jij moeten gewoon snufferd toe en betalen. Heeft niets met moraalriddergedrag te maken. Ik ga ook met 130-140 over de A4 rond middernacht (geen flitsersquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:05 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Lul toch op man.
Ietsje te hard is wat anders dan asociaal rijgedrag. Dat schijnen de meeste moraalridders hier echter niet te snappen.
Je is anders, maar net als asociaal rijgedrag is het ook strafbaar!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:05 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Lul toch op man.
Ietsje te hard is wat anders dan asociaal rijgedrag. Dat schijnen de meeste moraalridders hier echter niet te snappen.
Maar het klopt wel wat die zegt!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:03 schreef Rekkie het volgende:
Dat is toch een vergelijk van een pond worst man..... 200 in de bebouwde kom of flitsen bij 85 ipv 80 en dat iedereen dan 93 gaat rijden.
de eerste km worden inderdaad niet meegeteld. tot 3 te hard mag.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
te hard is te hard, de eerste kilometers te hard worden al niet geteld (of zegt compensatie je niets), dus zeikerds als jij moeten gewoon snufferd toe en betalen. Heeft niets met moraalriddergedrag te maken. Ik ga ook met 130-140 over de A4 rond middernacht (geen flitsers) maar als ik gepakt wordt, ga ik niet lopen miepen als jij.
En wat maakt het uit wat ik op me teller heb staan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:13 schreef Leandra het volgende:
Ach.. die 8 km te hard is waarschijnlijk al een correctie, en ervanuitgaand dat de meeste snelheidsmeters afwijken zal hij op de teller toch zeker 95 gereden hebben.
Geeft niet, doe ik ook regelmatig op 80 km wegen, maar ga dan niet zitten jammeren als je wel een keer een bekeuring krijgt.
Ik pest niemand, ik rij gewoon relaxed met een muziekje en gematigde snelheid.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:58 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja leuk andere weggebruikers pesten.
Vertel eens, ben je ook zo stoer als er iemand wil passeren in de supermarkt? Blijf je dan ook in de weg staan?![]()
Nee, maar wat let je om even aan de kant te gaan. Wat heb je te verliezen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:15 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Ik pest niemand, ik rij gewoon relaxed met een muziekje en gematigde snelheid.
Dat andere mensen persé moeten jakkeren om 5 minuten eerder op kantoor te zijn en vervolgens toch 20 minuten bij de koffie automaat hun tijd staan te verlullen is niet mijn probleem!![]()
Beetje verspilde energie vind je ook niet!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:13 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
de eerste km worden inderdaad niet meegeteld. tot 3 te hard mag.
Dan is er nog compensatie ja, maar zo te zien zegt jou dat niks. Uit jouw post blijkt dat je denkt dat het is om je te matsen, maar het is omdat de meetapparatuur af mag wijken.
Stoer dat je niet gaat lopen miepen. Ik vind dit beleid werkelijk om te kosten, dus ik zeik wel. En de ambtenaren die dit werk doen, die vervloek ik ook. Ik heb er echt geen goed woord voor over. Zo'n flitser zal je vader zijn
![]()
Mijn rijbaan...... N wegen bestaan niet uit meerdere rijstrokenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee, maar wat let je om even aan de kant te gaan. Wat heb je te verliezen?![]()
Dat wel ja.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Beetje verspilde energie vind je ook niet!
Nee, dan kan het niet. Maar dan ga je dus lekker 70 rijden terwijl je 80 mag? Met een hele rij auto's achter je. Wat heb je te verliezen om gewoon 80 te rijden?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mijn rijbaan...... N wegen bestaan niet uit meerdere rijstroken
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:19 schreef SocialDisorder het volgende:
alleen mietjes zeiken over een terechte boete.
Ik rij netjes 80...... maar dat is menig automobilist nog te hard.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:20 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee, dan kan het niet. Maar dan ga je dus lekker 70 rijden terwijl je 80 mag? Met een hele rij auto's achter je. Wat heb je te verliezen om gewoon 80 te rijden?
Wat is je punt nou?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:
Echt, alle kansloze rukkers die zeggen dat ze zelf goed kunnen rijden, en dat ze veilig kunnen rijden met 140/150 en weet ik wat voor meer, en die paupers die roepen dat de politie boeven moeten gaan vangen, zijn echt de meest trieste personen die in Nederland rond lopen en verdienen een nekschot om ze uit hun zielige, trieste en zeer oppervlakkig leventje te verlossen.
Wat een idioten, sinds wanneer is een ander iemand verantwoordelijk voor JOUW weggedrag, zout toch op tuig van de richel, jullie verdienen niet meer dan die vette dikke boetes, en tis jammer dat ik jullie kop niet zie zodra er weer eens 1 op de deurmat ligt! Dat zal je leren met die zelfvoldane t*ringgrijns @ 140 langs te rijden in je pauperwagen met je zonnebrilletje op![]()
Al die figuren die lopen te zeiken dat ze maar 8 km te hard rijden moeten gewoon hun kop houden en de boete accepteren als een vent ipv de huilie uit te hangen en af te geven op de wet, en vooral niet komen met die k*tsmoes over "ja maar tis maar 8 km", want zo lusten we er nog een paar.
En nu optjeften tuig, ik ben jullie spuugzat. En ja ik rij ook standaard te hard en ja heb ook boetes gehad en ja ik betaal ze ook gewoon en nee ik ga niet lopen zeiken zoals jullie, dus bekken dicht houden huilies!
Ja dat begrijp ik er ook uit ja. Met zijn teringgrijns en zijn zonnebrilletjequote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:23 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat hij tuig van de richel is want hij rijdt ook standaard te hard.
Was het maar waar! Mijn punt is dat je niet moet zeiken als je de boete binnenkrijgt, stelletje huilies en schijnheilige personenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:24 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik er ook uit ja. Met zijn teringgrijns en zijn zonnebrilletje![]()
Ik streef altijd naar de maximumsnelheid, maar zit er meestal net iets onder.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:20 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee, dan kan het niet. Maar dan ga je dus lekker 70 rijden terwijl je 80 mag? Met een hele rij auto's achter je. Wat heb je te verliezen om gewoon 80 te rijden?
Ga toch gewoon opzij man, jij geen last meer van hem, hij geen last meer van jou. Opgelost toch?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:26 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Ik streef altijd naar de maximumsnelheid, maar zit er meestal net iets onder.
Behalve als de bestuurder achter mij gaat zitten pushen. Dan ga ik wat ruimer onder de maximumsnelheid zitten.
Gaat een beetje moeilijk hé, met 1 rijbaan!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:28 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ga toch gewoon opzij man, jij geen last meer van hem, hij geen last meer van jou. Opgelost toch?![]()
Waar slaat dit dan op?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Was het maar waar! Mijn punt is dat je niet moet zeiken als je de boete binnenkrijgt, stelletje huilies en schijnheilige personen![]()
quote:Echt, alle kansloze rukkers die zeggen dat ze zelf goed kunnen rijden, en dat ze veilig kunnen rijden met 140/150 en weet ik wat voor meer, en die paupers die roepen dat de politie boeven moeten gaan vangen, zijn echt de meest trieste personen die in Nederland rond lopen en verdienen een nekschot om ze uit hun zielige, trieste en zeer oppervlakkig leventje te verlossen.
Wat een idioten, sinds wanneer is een ander iemand verantwoordelijk voor JOUW weggedrag, zout toch op tuig van de richel, jullie verdienen niet meer dan die vette dikke boetes, en tis jammer dat ik jullie kop niet zie zodra er weer eens 1 op de deurmat ligt! Dat zal je leren met die zelfvoldane t*ringgrijns @ 140 langs te rijden in je pauperwagen met je zonnebrilletje op![]()
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:29 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Gaat een beetje moeilijk hé, met 1 rijbaan!
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:20 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Schijnheilig? wie?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Was het maar waar! Mijn punt is dat je niet moet zeiken als je de boete binnenkrijgt, stelletje huilies en schijnheilige personen![]()
Op idioten die pas vanaf 50km/u te hard rijden willen gaan bestraffen:quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
quote:
Beetje een vicieuze cirkel zo héquote:Ik streef altijd naar de maximumsnelheid, maar zit er meestal net iets onder.
Behalve als de bestuurder achter mij gaat zitten pushen. Dan ga ik wat ruimer onder de maximumsnelheid zitten.
Degene die te hard rijden en dan gaan huilen als ze de boete binnenkrijgenquote:
Ja vind ik ookquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Degene die te hard rijden en dan gaan huilen als ze de boete binnenkrijgen
"Ja maar het was maar 8/10/12/14/16/18/20 (vul zelf in) km te hard! Niet eerlijk! Boehoe! Waarom gaan ze geen echte boeven vangen!"
Feit blijft dat ze zelf ook de wet overtreden, en dat is schijnheilig, vindt je niet?
Ow, zo schrijf je het anders niet op.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op idioten die pas vanaf 50km/u te hard rijden willen gaan bestraffen:
[..]
Dat je het nodig vindt deze details te verschaffen zegt al genoegquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben het met janjanjan eens. En ik rij een Nissan Sunny 1.6i SGX uit 1989.
[..]
Ik vind het gewoon heerlijk als ik hardrijders geflitst zie wordenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ow, zo schrijf je het anders niet op.![]()
Het is alleen jammer dat er al 3 fietsen van mij gejat zijn ( en van mijn vrouw 4), en dat daar geen prioriteit ligt. Ik word bijna dagelijks op mijn snelheid gecontroleerd, maar ze hebben nog nooit een fiets van me teruggevonden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Degene die te hard rijden en dan gaan huilen als ze de boete binnenkrijgen
"Ja maar het was maar 8/10/12/14/16/18/20 (vul zelf in) km te hard! Niet eerlijk! Boehoe! Waarom gaan ze geen echte boeven vangen!"
Feit blijft dat ze zelf ook de wet overtreden, en dat is schijnheilig, vindt je niet?
Kijk, en dat bedoel ik dus, lekker op je eigen persoontje trekken en vooral niet verder kijken dan je eigen persoonlijke situatie.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:36 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat er al 3 fietsen van mij gejat zijn ( en van mijn vrouw 4), en dat daar geen prioriteit ligt. Ik word bijna dagelijks op mijn snelheid gecontroleerd, maar ze hebben nog nooit een fiets van me teruggevonden.
Om maar een voorbeeld te noemen![]()
en als er niet zoveel mensen te hard zouden rijden, zou de politie meer mankracht en tijd vrij hebben om fietsendieven op te sporenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:36 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat er al 3 fietsen van mij gejat zijn ( en van mijn vrouw 4), en dat daar geen prioriteit ligt. Ik word bijna dagelijks op mijn snelheid gecontroleerd, maar ze hebben nog nooit een fiets van me teruggevonden.
Andere afdeling, andere prioriteiten, appels en perenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:36 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee, verder worden bijna alle fietsen teruggevonden, alleen de mijne nietquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, en dat bedoel ik dus, lekker op je eigen persoontje trekken en vooral niet verder kijken dan je eigen persoonlijke situatie.![]()
Nou waar leg jij je prioriteit...mensen die te hard rijden in het verkeer en daardoor doden veroorzaken of je fiets die teruggevonden word in verweggistanquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:40 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee, verder worden bijna alle fietsen teruggevonden, alleen de mijne niet![]()
Waarom worden er dan prestatiecontracten afgesloten met de politie in het algemeen en niet met alleen de flitsafdeling??? Nou?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Andere afdeling, andere prioriteiten, appels en peren
Omdat de politie meer meetbare dingen doet dan alleen flitsen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:41 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Waarom worden er dan prestatiecontracten afgesloten met de politie in het algemeen en niet met alleen de flitsafdeling??? Nou?
gelul dus. Totale prioriteitsstelling is verkeerd
Functiescheiding enzoquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:41 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Waarom worden er dan prestatiecontracten afgesloten met de politie in het algemeen en niet met alleen de flitsafdeling??? Nou?
gelul dus. Totale prioriteitsstelling is verkeerd
Hoe minder doden, hoe beter, uiteraard.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou waar leg jij je prioriteit...mensen die te hard rijden in het verkeer en daardoor doden veroorzaken of je fiets die teruggevonden word in verweggistan
Persoonlijke situatie enzo.....snap je hem nu wel?
Voor jouw informatie: Boetes dmv flitsen vallen niet onder die prestatiecontracten, alleen de boetes die aan de persoon worden uitgeschreven tellen mee. Dit houdt dus een staande-houding in. Non-argument dus.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Hoe minder doden, hoe beter, uiteraard.
Maar als dat de werkelijke reden van controleren was dan deden ze dat wel anders. En hadden ze geen prestatiecontracten op basis van hoeveelheid boetes afgesproken, maar bijvoorbeeld op aantal dodelijke ongevallen.![]()
ah, je bent van het "ze controleren alleen maar als bron van inkomsten"-type.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Hoe minder doden, hoe beter, uiteraard.
Maar als dat de werkelijke reden van controleren was dan deden ze dat wel anders. En hadden ze geen prestatiecontracten op basis van hoeveelheid boetes afgesproken, maar bijvoorbeeld op aantal dodelijke ongevallen.![]()
Ja, ik wist dat die zou komen, geweldig voorspelbaar die typesquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ah, je bent van het "ze controleren alleen maar als bron van inkomsten"-type.
Overtuig jij mij eens dat het wel vanwege de inkomsten is dan? Ik geef je net al aan dat flitsboetes niet onder prestatiecontract vallen, what else moet je nog weten? Wat voor straf moeten we dan in gaan zetten op te hard rijden? Lijfstraffenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:47 schreef JanJanJan het volgende:
Nou, overtuig me dan eens dat het niet vanwege de inkomsten is dan.
bron?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor jouw informatie: Boetes dmv flitsen vallen niet onder die prestatiecontracten, alleen de boetes die aan de persoon worden uitgeschreven tellen mee. Dit houdt dus een staande-houding in. Non-argument dus.
Heel voorspelbaar, die types die door hun argumenten heen zijn. De vraag omdraaienquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Overtuig jij mij eens dat het wel vanwege de inkomsten is dan?
Wat maakt het uit wat de reden is??!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:47 schreef JanJanJan het volgende:
OMFGquote:
Ik had je nog een vraag gesteldquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wat de reden is??!!
Wist je dat het niet mocht?!
Wist je dat je er een boete door kon krijgen?!
De staatskas wordt toch wel gespekt, aan jou de keuze in welke mate je er aan wilt meewerken.
Die keuze maak je met je rechtervoet.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
OMFG, ik zal hem wel zelf ff laten reageren dan aap dat je er bent!
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:25 schreef MLF het volgende:
lol
je weet dat je te hard reed
ja
eigen schuld
Beste argument dat ik momenteel kan verzinnen is:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:47 schreef JanJanJan het volgende:
Nu jij weer.quote:Via het prestatiecontract verplicht een korps zich om voor 2006 te zorgen voor verbetering op een groot aantal onderdelen zoals: meer aanhoudingen van verdachten, meer bekeuringen met staande houding, meer tevredenheid onder de burgers, alsmede interne doelstellingen als minder ziekteverzuim.
sterkquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:56 schreef Scorpie het volgende:
http://www.politie.nl/twe(...)enant_resultaten.asp
[..]
Nu jij weer.
Dus vanwege "regels zijn regels"quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Beste argument dat ik momenteel kan verzinnen is:
we leven in een rechtstaat, waarin wetten en regels gerespecteerd dienen te worden door eenieder. Aan de politie & justitie de taak om dit te controleren, en in geval van overtreding te bestraffen volgens het de wettelijke normen.
Kijk, daar heb je weer goeie punten. Maar het probleem is dat als je mensen een vrijbrief tot 130 geeft, ze die grens weer gaan overschrijden. Je kan mensen in het verkeer gewoon weinig vrijheid geven zonder gevaarlijke situaties te creeeren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:00 schreef BobbyB het volgende:
-
Juist jaquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:00 schreef BobbyB het volgende:
Van die BOA's die op het begin/einde van de bebouwde kom gaan staan zodat ze veel mensen kunnen flitsen op 8KM te hard omdat ze of uitrollen of gas beginnen te geven. Hoe triest is het gesteld met het flitsbeleid in ons land? Nou zo triest dus.
Begrijp me niet verkeerd, vind het best dat ze controleren maar doe het dan ook
- Op relevante plaatsen en tijden waarbij er ook daadwerkelijk gevaar optreedt, dus niet om 3 uur 'snachts langs een lege snelweg of bovengenoemd voorbeeld
- Op een manier dat mensen er echt wat van leren, en dus niet pas na 3 jaar een rekening ontvangen zodat ze niet meer weten waar het was.
Daarbij ben ik ervoor om mensen een waarschuwing te geven bij ovetredingen tot 10KM/u (buiten bebouwde kom dan he) want zeg nou zelf, je rijdt toch snel met het verkeer mee omdat je liever op de weg let dan op je teller... of hebben ze liever dat je constant gefocussed bent op je teller en niet meer op het verkeer let? Daar lijkt het namelijk wel op.![]()
Daarbij is het ook zo'n moment opname waardoor het geen eerlijk beeld geeft want al rijdt je de hele weg netjes 120 of zelfs minder, als jij even een auto inhaalt met 130 en er staat dan net een kansloze kneus langs de weg dan ben je wel de lul.
De mensen die dan echt gevaarlijke acties uithalen (Bumperkleven, auto ertussen proppen, geen knipperlicht gebruiken, anderen afsnijden) komen er eigenlijk altijd maar goed vanaf omdat dat moeilijk te controleren valt, want ja dan moeten ze echt gaan werken en dat is not done.
NEEEHEEE!!!!!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je weer goeie punten. Maar het probleem is dat als je mensen een vrijbrief tot 130 geeft, ze die grens weer gaan overschrijden. Je kan mensen in het verkeer gewoon weinig vrijheid geven zonder gevaarlijke situaties te creeeren.
Nee, dat trekt mijn auto nietquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:04 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
NEEEHEEE!!!!!!
Als je 270 zou mogen, deed je het dan ook????
Oh die was niet retorisch?!quote:
Oh maar je moet ze ook geen vrijbrief geven, iets van 3 waarschuwingen oid en dan alsnog voor alle 3 de overtredingen op de bon slingeren. Ik snap wel dat mensen altijd grensverleggend bezig zijn, maar zo zwart/wit als dat er nu gecontroleerd wordt is ook wel overdreven. En misschien moet er dan ook wel naar je verleden gekeken worden... in de zin van hoevaak heb je een overtreding begaan en hoe ernstig was die. Ik denk dat je dan een meer eerlijkere behandeling krijgt namelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je weer goeie punten. Maar het probleem is dat als je mensen een vrijbrief tot 130 geeft, ze die grens weer gaan overschrijden. Je kan mensen in het verkeer gewoon weinig vrijheid geven zonder gevaarlijke situaties te creeeren.
En als je bij die afdaling gaat remmen krijg je een boete voor onnodig remmenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:11 schreef MrCrowley het volgende:
Jij bent altijd diegene die het gas pedaal intrapt. Ik heb zo ook 2 bekeuringen gekregen en dat is jammer. Maar kan me ook herinneren dat ik ook gepakt ben met 58 waar de weg helemaal leeg was en neer beneden afliep. Juist daar gaan onze helden met de blauwe pet staan. Behoorlijk sneu, is overigens een weg waar nooit een ongeluk gebeurt.
Ja en als jij er achter rijd krijg jij er een voor bumper klevenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:18 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En als je bij die afdaling gaat remmen krijg je een boete voor onnodig remmen
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:20 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Ja en als jij er achter rijd krijg jij er een voor bumper kleven
En als ik er vervolgens achterop knal krijg ik er een voor onvoldoende afstand houdenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:20 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Ja en als jij er achter rijd krijg jij er een voor bumper kleven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |