Dus Engelse mensen weten niet wat links of rechts is als ze geen gebruik kunnen maken van een kompas, de stand van de zon of mos dat op de noordzijde van een boom groeit? Geen wonder dat ze in Groot Brittanië aan de verkeerde kant van de weg rijden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:19 schreef Dagonet het volgende:
www.dictionary.com geeft trouwens als definitie van links:
Of, belonging to, located on, or being the side of the body to the north when the subject is facing east.
En rechts is dan ook:
Of, belonging to, located on, or being the side of the body to the south when the subject is facing east.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:19 schreef Dagonet het volgende:
www.dictionary.com geeft trouwens als definitie van links:
Of, belonging to, located on, or being the side of the body to the north when the subject is facing east.
En rechts is dan ook:
Of, belonging to, located on, or being the side of the body to the south when the subject is facing east.
Dat vind ik dus dom. Want als je 'links' niet kent, ken je 'linkerhand' en 'linkerzijde' ook niet, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:23 schreef Frollo het volgende:
Ook bij Van Dale (elektronisch, 14e editie, 2005) kom je al gauw in een loop terecht:
links: zich bevindend aan de linkerzijde, daarnaar gericht, daarbij behorend of daar plaatsvindend
linkerzijde: zijde van het lichaam aan de kant van de linkerhand
linkerhand: hand aan de linkerzijde van het lichaam
Vandaar dus de loop waar Frollo het over had.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat vind ik dus dom. Want als je 'links' niet kent, ken je 'linkerhand' en 'linkerzijde' ook niet, lijkt me. [afbeelding]
En de duimlozen danquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef Pool het volgende:
Links is waar je duim rechts zit. [afbeelding]
Dat ligt er maar net aan hoe je je hand houdt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef Pool het volgende:
Links is waar je duim rechts zit. [afbeelding]
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef Litso het volgende:
Links is de kant waar je gespreide duim en wijsvinger, met de rug van je hand naar je toe, een L vormen.
Rechts is de kant waarmee je dat naar andere mensen doet
Dat is al een betere omschrijving.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef Litso het volgende:
Links is de kant waar je gespreide duim en wijsvinger, met de rug van je hand naar je toe, een L vormen.
Rechts is de andere kant.
Dat bedoel ik. Het lemma 'linkerzijde' wordt omschreven met behulp van de term 'linkerhand', en bij het lemma 'linkerhand' wordt de uitleg 'linkerzijde' gebruikt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:25 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat vind ik dus dom. Want als je 'links' niet kent, ken je 'linkerhand' en 'linkerzijde' ook niet, lijkt me. [afbeelding]
Mos groeit aan alle kanten van de boom waar niet direct zonlicht op valt (sowieso zou je aan jouw regel aan de andere kant van de evenaar verkeerd uitkomenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:22 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Dus Engelse mensen weten niet wat links of rechts is als ze geen gebruik kunnen maken van een kompas, de stand van de zon of mos dat op de noordzijde van een boom groeit? Geen wonder dat ze in Groot Brittanië aan de verkeerde kant van de weg rijden. [afbeelding]
Je bent geweldig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef Litso het volgende:
Ik ken een meid die serieus bijna dagelijks even sneaky naar haar hand kijkt welke kant ookalweer links was. Zodoende.quote:
Ik ga meteen in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef Litso het volgende:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:39 schreef SocialDisorder het volgende:
links is toch waar je duim rechts zit?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:28 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe je je hand houdt.
Dit mag dus ook niet geloof ik, taalkundig gezien. Het te definiëren woord mag helemaal niet in de definitie zelf voorkomenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:23 schreef Frollo het volgende:
Ook bij Van Dale (elektronisch, 14e editie, 2005) kom je al gauw in een loop terecht:
links: zich bevindend aan de linkerzijde, daarnaar gericht, daarbij behorend of daar plaatsvindend
linkerzijde: zijde van het lichaam aan de kant van de linkerhand
linkerhand: hand aan de linkerzijde van het lichaam
Inderdaad. Ik heb het niet bij Filosofie geleerd, maar je kunt inderdaad eenvoudig beredeneren dat het niet handig is.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dit mag dus ook niet geloof ik, taalkundig gezien. Het te definiëren woord mag helemaal niet in de definitie zelf voorkomen.
Zo heb ik het tenminste bij Filosofie geleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |