abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 18:11:01 #226
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_40651296
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:42 schreef Joene het volgende:

[..]

ehm ik weet niet precies wat MCAD is ...
Hehe, dat kan. MCAD staat voor Microsoft Certified Application Developer
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_40654260
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Hmmm maar ik vraag me dus ook af of dat een meerwaarde heeft ,geen idee eigenlijk.

De enige microsoft certificering met echte bekendheid is natuurlijk mcse.
MCSA begint in trek te komen nu een beetje.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_40655675
Ik heb zelf goede ervaring met Accenture. De IT-tak van Accenture biedt leuke opleidingsmogelijkheden en als je de hoogtste ratings haalt binnen het bedrijf dan stijg je de eerste 5 jaar met gemiddeld een 16-20% per jaar.

Wat ik persoonlijk leuk vind aan het bedrijf is dat je de mogelijkheid krijgt jezelf erg breed te ontwikkelen, zekers als je niet alleen maar de techniek ingaat, maar ook de projectmanagement kant ontwikkeld.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:10:41 #229
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_40658221
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:21 schreef -Lotte- het volgende:
Ik heb zelf goede ervaring met Accenture. De IT-tak van Accenture biedt leuke opleidingsmogelijkheden en als je de hoogtste ratings haalt binnen het bedrijf dan stijg je de eerste 5 jaar met gemiddeld een 16-20% per jaar.

Wat ik persoonlijk leuk vind aan het bedrijf is dat je de mogelijkheid krijgt jezelf erg breed te ontwikkelen, zekers als je niet alleen maar de techniek ingaat, maar ook de projectmanagement kant ontwikkeld.
En wat vind je minder leuk aan Accenture?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_40660321
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En wat vind je minder leuk aan Accenture?
Goede vraag...
Persoonlijk twijfel ik wel eens aan het snelle groeipad.. of ik het wel leuk vind. Maar dat is meer persoonlijk. Ben altijd bang dat je door dat drukke leventje er te laat achter kan komen dat je eigenlijk wat anders had moeten kiezen..

Bedoel, ik wil ook nog een boek schrijven, heel veel verre reizen, kinderen misschien enz... en dat pas niet zo gemakkelijk binnen het snelle leventje van de consulting. En het kan wel, maar als ik 1 van die andere dingen wil doen... dan wil ik daar ook echt tijd voor hebben zodat ik er kwaliteit uit haal en aan kan geven.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_40679044
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Voor ontwikkelaars zijn certificeringen minder belangrijk mijns inziens. Er is namelijk sowieso meer vraag naar ontwikkelaars op .Net gebied.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:22:55 #232
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_40687077
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:46 schreef Joene het volgende:

[..]

Hmmm maar ik vraag me dus ook af of dat een meerwaarde heeft ,geen idee eigenlijk.

De enige microsoft certificering met echte bekendheid is natuurlijk mcse.
MCSA begint in trek te komen nu een beetje.
Voor ontwikkelaars zijn MCSD (for .NET) of Java Certified Programmer waarschijnlijk niet zo belangrijk, maar voor hun managers wel. Je leert er ook niet goed programmeren.
Ze worden steeds meer gevraagd door klanten van detacherings bedrijven.
Eigenlijk zijn ze bedoeld voor programmeurs die al enige ervaring hebben en "als een kroon op hun werk" ook nog eens gecertificeerd kunnen worden. Dat is het idee van Microsoft tenminste.
Het probleem is dat bedrijven het bijna gaan zien als een eerste vereiste om binnen te komen bij een intake gesprek.
Dus gaat MCSD de kant op van MCSE. Bootcamps met mensen die een papiertje moeten halen.
Helaas.....
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:03:43 #233
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40868726
Vraagje... wat is jullie ervaring met een piercing (lip) en een oorbel in?
Doen ze daar nou veel moeilijk over? Kijk een oorbel kan nog wel uit, maar een piercing is not-done, altijd maar een gaatje in je lip natuurlijk niet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_40869064
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:03 schreef Ticker het volgende:
Vraagje... wat is jullie ervaring met een piercing (lip) en een oorbel in?
Doen ze daar nou veel moeilijk over? Kijk een oorbel kan nog wel uit, maar een piercing is not-done, altijd maar een gaatje in je lip natuurlijk niet.
Ligt aan de functie: als jij als uithangbord voor een detacheerder moet werken is het not done, maar als je gewoon op een helpdesk zit kan het prima, mits je normaal kan praten natuurlijk...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_40869538
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:22 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Dus gaat MCSD de kant op van MCSE. Bootcamps met mensen die een papiertje moeten halen.
Helaas.....
Ja echt belachelijk is dat zeg...
Vriend van me gaat ook aan de slag als .net programmeur, heeft daarin nog geen ervaring..
En word 2 maand naar India gestuurd (of 6 weken?) om ff zijn papiertje te halen..
Echt belachelijk Je leert er echt helemaal niks van

Zo heeft die certificering dus ook helemaal geen nut meer
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:29:09 #236
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40869653
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Ligt aan de functie: als jij als uithangbord voor een detacheerder moet werken is het not done, maar als je gewoon op een helpdesk zit kan het prima, mits je normaal kan praten natuurlijk...
Dus je moet je kop verbergen en achter de telefoon gaan zitten?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_40869709
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:29 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dus je moet je kop verbergen en achter de telefoon gaan zitten?
tsja, ik zou iemand met zichtbare piercings niet aannemen, hooguit voor een helpdesk functie... er word vaak om een verzorgt uiterlijk gevraagd, dat is het met piercing niet echt ...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:35:43 #238
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40869900
Ok dan mijn volgende vraag, zijn er hier trouwens wel IT'rs met een piercing of oorbellen, en zo ja, wat voor functie heb jij?
pi_40870092
Ja heb een tongpiercing en oorbellen
En ben Software Engineer (c#)

Nooit iemand over gezeurd..
Oorbellen is ook niet zo vreemd, aangezien ik een vrouw ben
En tongpiercing heb ik express wat verder naar achter laten zetten zodat ie niet zo opvalt
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:06:52 #240
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40870973
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:08 schreef Dpey het volgende:

[..]

Is een leuk bedrijg, en in de buurt. Maar zoek meer iets in de trand van Helpdesk/support of systeembeheer.

Bij dit bedrijf hebben ze afgelopen jaar (geloof ik) flink gesaneerd, en is in erg afgeslankte vorm doorgegaan....
www.kembit.nl

Brabant en Limburg
pi_40871262
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:35 schreef Ticker het volgende:
Ok dan mijn volgende vraag, zijn er hier trouwens wel IT'rs met een piercing of oorbellen, en zo ja, wat voor functie heb jij?
Ik ben Oracle ontwikkelaar en draag m'n oorbellen niet meer sinds ik m'n huidige baan heb. Ook bij sollicitatie uitgedaan.

Er lopen hier een paar (mannen) rond met oorbellen.
Het is niet echt een probleem, maar de sfeer is er meer naar dat je het niet doet. Opvallend is wel dat de mannen met oorbel ook de mannen zijn die niet in pak/pantalon lopen, een stoppelbaard hebben en 9 van de 10 keer DBA zijn. tot zover mijn stereotype beeldvorming

Ik zou ze gewoon voor de zekerheid bij de sollicitatie uitdoen als je de baan graag wilt, en later als je aan de slag bent eens kijken of het gepast is om oorbellen/piercings te dragen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:21:57 #242
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40871416
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik ben Oracle ontwikkelaar en draag m'n oorbellen niet meer sinds ik m'n huidige baan heb. Ook bij sollicitatie uitgedaan.

Er lopen hier een paar (mannen) rond met oorbellen.
Het is niet echt een probleem, maar de sfeer is er meer naar dat je het niet doet. Opvallend is wel dat de mannen met oorbel ook de mannen zijn die niet in pak/pantalon lopen, een stoppelbaard hebben en 9 van de 10 keer DBA zijn. tot zover mijn stereotype beeldvorming

Ik zou ze gewoon voor de zekerheid bij de sollicitatie uitdoen als je de baan graag wilt, en later als je aan de slag bent eens kijken of het gepast is om oorbellen/piercings te dragen.
Geef ik je gedeeltelijk gelijk in, maar ik kom dan liever op de sollicitatie in mijn volledige ik persoon, dan dat het bedrijf bij de eerste dag voor verassingen staat.
pi_40871515
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

Geef ik je gedeeltelijk gelijk in, maar ik kom dan liever op de sollicitatie in mijn volledige ik persoon, dan dat het bedrijf bij de eerste dag voor verassingen staat.
yup, das een afweging die je inderdaad moet maken.

leven zonder oorbellen valt best mee
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:27:11 #244
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_40871576
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:35 schreef Ticker het volgende:
Mijn vorige 2 banen had ik ze (3) gewoon in. Toen ik bij een bank werkte raadde ze me wel aan ze uit te doen, maar na verloop van tijd gewoon wer ingedaan en niemand die er iets van zei. Nu draag ik ze niet meer, maar dat heeft eigenlijk niks met werk te maken
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:29:13 #245
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40871647
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

De kans bestaat dan wel dat je meteen wordt afgewezen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:33:22 #246
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40871779
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:29 schreef pdiscs het volgende:

[..]

De kans bestaat dan wel dat je meteen wordt afgewezen.
Ja dat wel, maar dat risico wil ik lopen. Ik denk, gezien de afwijzing om die reden, ik het me daar dan nooit thuis had kunnen maken. En voor een goed werk-tempo en motivatie, is een leuke werk sfeer waar je jezelf op je plek voelt nog het meest belangrijk in mijn ogen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:37:31 #247
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40871916
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar dat risico wil ik lopen. Ik denk, gezien de afwijzing om die reden, ik het me daar dan nooit thuis had kunnen maken. En voor een goed werk-tempo en motivatie, is een leuke werk sfeer waar je jezelf op je plek voelt nog het meest belangrijk in mijn ogen.
Het "probleem" zit aan de klantenkant. Ik zou persoonlijk iemand afwijzen vanwege zijn piercings of oorbellen. Niet omdat ik er zelf een hekel aan heb, maar omdat mijn klanten dit "vreemd" vinden en daarom commentaar zullen leveren enz.
  zondag 23 maart 2008 @ 19:47:26 #248
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_57564769
* Lariekoek blaast het stof even van dit topic af.

Is de vraag in de ICT nog steeds hoog of loopt het alweer wat terug?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_57577777
quote:
Op zondag 23 maart 2008 19:47 schreef Lariekoek het volgende:
* Lariekoek blaast het stof even van dit topic af.

Is de vraag in de ICT nog steeds hoog of loopt het alweer wat terug?
Nou, toen ik een maandje of 2 geleden naar wat op zoek was had ik binnen vijf uur 3 sollicitatiegesprekken, na het versturen van evenzoveel brieven. Leverden ook allemaal een aanbieding op, en ik ben opleidingsloos (nouja, nog bezig, eerstejaars). Lijkt me dat op dit moment de sky weer even de limit is; al spreek ik dan wel over wat kleinere bedrijven (10-20 man).
  maandag 24 maart 2008 @ 13:44:01 #250
141482 Q.
JurassiQ
pi_57578007
Het is een gekkenhuis nog steeds, mooi moment om te gaan solliciteren. Ik ben juist niet op zoek naar een echt ICT bedrijf, werk nu ook bij een verzekeraar (in de ICT hoek, dat wel), dat is leuker dan een bedrijf waar ze alleen maar ICT doen. Lijkt mij.

Iig ben ik druk op zoek, binnenkort eerste gesprek. Bij een niet-ICT bedrijf. Wel voor een ICT functie. Ben benieuwd.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')