Ik vond het ook erg netjes. (ze kwamen met twee man, overigens) Ik heb zelf twee muurtjes neergezet (4 meter en haaks daarop 2 meter) en dat was nog best een werk om het redelijk 'glad' te krijgen. Nu zie ik ook de waarde van een stucadoor: het is letterlijk spiegelglad geworden. Dat wilde ik dan weer niet zelf doen: ik zou het best kunnen, denk ik, maar het ontbreekt me aan geduld en waarschijnlijk had ik er twee dagen over gedaan om het zo glad te krijgen dat het naar m'n zin was. (dit was overigens excl. de deuropening en een paar hoeken)quote:Op maandag 31 maart 2008 17:21 schreef sanger het volgende:
Nette prijsZeker bij zo een relatief klein oppervlak
Ik heb juist gister voor het eerst een poging gedaan een wandje te stuuken. Wilde het altijd al eens proberen, maar door tijdgebrek altijd een stukadoor gebeld. Ga straks kijken hoe het is nu het een beetje droog isquote:Op maandag 31 maart 2008 17:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vond het ook erg netjes. (ze kwamen met twee man, overigens) Ik heb zelf twee muurtjes neergezet (4 meter en haaks daarop 2 meter) en dat was nog best een werk om het redelijk 'glad' te krijgen. Nu zie ik ook de waarde van een stucadoor: het is letterlijk spiegelglad geworden. Dat wilde ik dan weer niet zelf doen: ik zou het best kunnen, denk ik, maar het ontbreekt me aan geduld en waarschijnlijk had ik er twee dagen over gedaan om het zo glad te krijgen dat het naar m'n zin was. (dit was overigens excl. de deuropening en een paar hoeken)
Nu even wachten en dan gaan we alles afwerken en inrichten.
Ik vind het eigenlijk wel erg dat je erbij vermeldt dat dat exclusief de kosten is van de materialen die ze bij je wegnemen....quote:Op maandag 31 maart 2008 23:20 schreef dennisdotcom het volgende:
Polen: ¤ 12,- per uur, exclusief materiaalkosten.
Zit je niet iets te hoog met deze bedragen? Ik kwam een 'wit' bedrijf tegen waar de kosten toch een heel stuk lager waren. 13 euro voor de wanden en 17 voor de plafonds. Ik ben eigenlijk nog nergens een bedrag boven de 20 euro tegengekomen. Alles uiteraard voor gladstucwerk inclusief materiaal...quote:Op maandag 31 maart 2008 23:20 schreef dennisdotcom het volgende:
Polen: ¤ 12,- per uur, exclusief materiaalkosten.
Zwart: kan vanaf ¤ 14,- per m2 (zaterdag laten doen, 30m2 sausklaar).
Wit: bij grote klussen vanaf ¤ 23,- per m2. Anders zit het een paar euro hoger.
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van wie je het laat doen. Er zullen trage mensen bij zijn, maar er zullen ook echt wel stucadoors zijn die snel en netjes werken (zoals degene die wij hadden)quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:04 schreef sanger het volgende:
Buiten dat ik uit ervaring kan zeggen dat het niet zo is. Polen zijn niet veel goedkoper in uurloon, maar wel sneller in productiviteit. Als je het wit laat doen bedoel ik dan
Ik zie het verschil dagelijksquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van wie je het laat doen. Er zullen trage mensen bij zijn, maar er zullen ook echt wel stucadoors zijn die snel en netjes werken (zoals degene die wij hadden)
En dat is?quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:11 schreef paulvogels het volgende:
10 euro per m2 alleen fijn schuurwerk
14 euro per m2 met raapwerk (dus stuccen) erbij
Wit excl. BTWquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:27 schreef Gurb het volgende:
[..]
En dat is?
wit excl / incl btw?
zwart?
pools?
en wat versta jij onder schuurwerk, of misschien bedoel je filmwerk tot ong 3 mm?
Een stucadoor die alles netjes opruimt is wel een unicum. Ze staan over het algemeen bekend als de meest rommelige werkers. Dat is dus ook wat waard. "Mijn" stucadoor rekent inclusief materiaal en plakt ook alles af en ruimt redelijk op. Als iets niet helemaal lekker zit komt hij het ook gewoon gratis repareren. Over service heb ik dus niets te klagen.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:17 schreef Grublit het volgende:
Ja inderdaad we willen het uit het bouwdepot doen. Daarnaast is dit een stucadoor die ons is geadviseerd door kennissen. Ze werken netjes, ruimen alles keurig op en plakken netjes kozijnen e.d. af.
Ik kan het ook zwart laten doen voor iemand die 8 euro per m2 rekent (van horen zeggen). Mara die bevochtigd de muren het liefst met een tuinslag door het trapgat heen (bij schoonpa), je moet zelf alles voorstrijken, materiaal halen, zelf afplakken en je hebt geen garantie. Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat we het wit laten doen.
Maar als ik de m2 prijs bepaal die deze stucadoor rekent, kom ik uit op ca.18 euro/m2 voor de wanden en ca. 20 euro/m2 voor plafonds. Tenzij hij rekent zonder de deuren en ramen van het opp. af te halen, dan rekent hij met lagere bedragen.
Is dit een beetje gangbaar?
Wij woonden eerst en een driekamer appartement die we hebben laten stucen en spachtelputzen. We hebben dit per kamer gedaan en dat is best goed bevallen. Eigenlijk hadden we ook geen andere keus, behalve ergens anders gaan wonen. Ik zou het gewoon per kamer of verdieping doen, dan behoud je het overzicht en kun je gewoon blijven wonen en kun je ook je spulletjes nog ergens kwijt.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:23 schreef Lurf het volgende:
Interessant topic dit. We willen ons huis ook helemaal laten stuccen (van binnen dan), een kleine complicatie is alleen dat we er al wonen. Vandaar dat we het ook steeds uitstellen, maar het bouwbehang ziet er nu écht niet meer uit. Het idee was om het dan maar in drie etappes te doen (elk rond de 100 m2), maar als ik het topic doorlees is dat qua kosten misschien niet zo handig.
Heeft iemand ervaring met de logistieke aanpak van het stuccen van een bewoond huis? Of kan ik toch beter mijn inboedel laten opslaan en een weekje of twee elders onderdak zoeken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |