abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 maart 2006 @ 20:09:18 #1
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36210477

Aneurisma (Verwijding AORTA)

Ik ben dus aan mijn hart geopereerd zoals jullie in voorgaand deel al hebben kunnen lezen.
Hier verder omdat vorig deel, vol is.

Gelijk even een up-date van mijn kant:
Ik heb op 08-05 in het LUMC (waar ik ook geopereerd ben) nog een laatste controle CT-scan. Daarna kan ik weer gewoon bij mijn eigen cardioloog in Waalwijk onder controle blijven.
Bovendien betekend dat ook dat "het zwangerschapslicht" weer op groen mag!
Positive thinking, my way of thinking!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:10:06 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36210508
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:09 schreef Annemiek78 het volgende:
Als de uitslag van de CT goed is natuurlijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36210560
Even een vraagje heh, annemiek. Heb je op thorax-chirurgie gelegen in het LUMC? En zo ja, moet je dan ook via die afdeling een CT laten maken?
  maandag 20 maart 2006 @ 20:13:26 #4
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36210636
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Even een vraagje heh, annemiek. Heb je op thorax-chirurgie gelegen in het LUMC? En zo ja, moet je dan ook via die afdeling een CT laten maken?
Ja, op die afdeling heb ik inderdaad gelegen. Voor die CT-scan (een half jaar na OK, normaliter) ben ik opgeroepen door de poli-thoraxchirurgie. De scan is uiteraard gewoon op de rontgen.
pi_36210771
Hmmm ok, op 8 mei loop ik stage op thorax-chirurgie
  maandag 20 maart 2006 @ 20:18:05 #6
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36210850
Leuk team aan verpleegkundige, hoor!
Ik heb me er geen seconde verveeld. Was best gezellig (na de eerste twee dagen zeg maar) alleen lag de gemiddelde leeftijd wel een stuk hoger. Was echt een jonkie met mijn 27! Gelukkig was de verpleging wel wat jonger.

Veel succes met je stage in ieder geval!!!
pi_36210957
dankje

En hopelijk kom je NOOOOOOIT meer op die afdeling voor je eigen gezondheid
  maandag 20 maart 2006 @ 20:24:28 #8
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36211098
Nou, gezien mijn leeftijd. Donorklep die ik nu heb gaat dat niet redden.. Hihi
Maar das iets van later zorg!

Ik weet wel dat ik bij een volgende operatie weer kies voor Prof. Hazekamp. Hij heeft een hele goede naam heb ik al wel gemerkt.
pi_36220424
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:09 schreef Annemiek78 het volgende:

Aneurisma (Verwijding AORTA)

Ik ben dus aan mijn hart geopereerd zoals jullie in voorgaand deel al hebben kunnen lezen.
Hier verder omdat vorig deel, vol is.

Gelijk even een up-date van mijn kant:
Ik heb op 08-05 in het LUMC (waar ik ook geopereerd ben) nog een laatste controle CT-scan. Daarna kan ik weer gewoon bij mijn eigen cardioloog in Waalwijk onder controle blijven.
Geweldig dat het goed met je gaat! Ik hoop dat "het zwangerschapslicht" snel op groen komt te staan!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:36:29 #10
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36248072
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:53 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Geweldig dat het goed met je gaat! Ik hoop dat "het zwangerschapslicht" snel op groen komt te staan!
Hoop het ook Ingrid! Zie in je signature dat jij inmiddels ook de trotse moeder bent van een mooie dochter! Heb het even gemist. Weet nog dat je ongeveer 11 weken zwanger was. Hoe is het met de kleine??
pi_36249742
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Hoop het ook Ingrid! Zie in je signature dat jij inmiddels ook de trotse moeder bent van een mooie dochter! Heb het even gemist. Weet nog dat je ongeveer 11 weken zwanger was. Hoe is het met de kleine??
Hoi!

Het gaat goed met Kim. Ze is net ziek geweest, maar is nu aan de betere hand. Ze is alweer 3,5 maanden! Ze is een klein meissie van alweer 5 kg en 59 cm. Als je een foto wilt zien, moet je me maar ff mailen!
pi_37497538
Hallo,

Ik ben Jeroen, 31 jaar en twee weken geleden aan mijn Aneurysma geopereerd.
Ze hebben bij mij 3 maand geleden dit geconstateerd. Mijn aneurysma was al 8,1 cm in doosnee en 10 cm lang. IK heb nu een nieuwe hartklep en een nieuw stuk Aorta (kunststof).
Nu moet ik rustig aan doen. Heb alleen af en toe last van Ritmestoornissen...... (klein beetje spanning en stress)
10 mei moet ik voor controle terug komen. Vorige week hebben ze al een CATScan gemaakt.
Ik heb 1 week in het ziekenhuis gelegen, dat vond ik vrij kort. Maar het herstel ging wel redelijk snel. Wat vooral lastig was de jeuk die ik kreeg (borstbeen etc.....) Maar dat is nu al een stuk minder geworden. De operatie heeft in totaal 11 uur geduurd. Na de eerste operatie (8 uurtjes) heb ik een bloeding gehad en moest ik opnieuw onder het mes. De tweede operatie heeft +/- 3 uurtjes geduurt en is gelukkig allemaal goed gegaan. Nu moet ik nog effe wennen aan het feit dat ik mijn leven lang aan bloedverdunners moet. Daar valt wel mee te leven. Ook moet ik er aan wennen dat er iets in mijn lichaam zit wat niet echt is..... (kunststof)
Ik wilde mijn verhaal effe kwijt. Zal zeker helpen met de verwerking ervan....... O ja slapen gaat ook niet echt lekker. Op dit moment slaap ik het liefst op de bank.
Grertingzzzzz Trancinsky
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:27:17 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37499888
Waarom slaap je het liefst op de bank?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_37501186
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:27 schreef ElisaB het volgende:
Waarom slaap je het liefst op de bank?
Dit ligt beter denk ik dan op bed. Zo krijg ik mijn rust. Als ik in bed lig wort ik rond 02:00 wakker en kan ik niet meer slapen. Op de bank gaat dit beter.
Grertingzzzzz Trancinsky
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:37:28 #15
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37504372
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:33 schreef trancinsky het volgende:
Dit ligt beter denk ik dan op bed. Zo krijg ik mijn rust. Als ik in bed lig wort ik rond 02:00 wakker en kan ik niet meer slapen. Op de bank gaat dit beter.
Grappig (nou ja...): ik lig altijd helemaal brak op de bank, maar als ik me niet helemaal lekker voel, dan slaap ik ook het liefste op de bank.

In elk geval veel sterkte met het herstel
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:42:20 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37504495
@Trancinsky. Waar slaap je nog slecht? Heb je nog last van de wond / je borstbeen of is het de gedachte dat er iets lichaamsvreemds in je lichaam zit?

Ik weet dan Annemiek lang last heeft gehad van haar borstbeen en nu nog steeds heeft als ze bepaalde fitnessoefeningen doet.

Maar wat voor klep heb je gekregen? Ik denk een kunstklep want je moet je levenlang bloedverdunners gebruiken.

Waar ben je trouwens geopereerd?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37511541
Ik slaap nog steeds slecht in bed. Ik weet namelijk niet als ik al op mijn zij mag liggen. Verder heb ik niet zo heel erg last meer van het borstbeen dat valt wel mee. Heel af en toe heb ik last van een rip die een klein beetje gekneust is. Ik ben trouwens in Enschede geholpen. (ik heb een kunstklep)
Ik denk nog wel veel aan mijn hartritme etc.... en ook dat er iets in het lichaam zit wat niet van mij is.... Maar ik denk dat het nog wel effe een tijdje duurt voordat ik er aan gewent ben. Verder voel ik mij heel erg goed en vooral na zo'n korte periode... (mag eigenlijk niet klagen)
Grertingzzzzz Trancinsky
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:49:57 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37511965
Ben je al wel aan het revalideren?
En krijg je iets tegen die ritmestoornissen?

Ik zal vanavond wel even vragen aan Annemiek hoe het nu zat met dat borstbeen en er op liggen enzo want daardoor mocht ze ook een tijdje geen auto rijden.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37514301
Ja ik krijg tablets tegen hartkloppingen namelijk Sotalol 80mg.
Ik ben nog niet aan het revalideren. Dat begint pas over 5 weken ongeveer.
Grertingzzzzz Trancinsky
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:30:30 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37529140
Heb net aan Annemieke gevraag maar die lag zelfs in het ziekenhuis een paar dagen na de operatie al weer op haar zij.

Weet je ook al hoe je gaat revalideren? Annemiek heeft dit met behulp van een fyso gedaan op aan raden van de cardioloog
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37538270
Ik ga revalideren in het ziekenhuis. Cardio etc..... Mijn conditie is nu echt heel erg slecht. Uiteraart probeer ik elke dag iets meer te lopen. Maar het gaat langzaam. Daarom hoop ik ook dat het via revalideren het wat sneller gaat.
Grertingzzzzz Trancinsky
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:14:46 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37542576
Tegen Annemiek werd toen ook gezegd dat je beter 3 keer 5 minuten kunt lopen dan 1 keer 15 minuten.

Dat was beter voor de opbouw van je conditie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37546315
klopt daar ben ik het ook helemaal mee eens. Te veel doen merk je en dan leer je het snel genoeg af
Grertingzzzzz Trancinsky
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:24:29 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37546366
Idd en vooral naar je eigen lichaam luisteren
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:21:01 #25
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_37559157
@Jeroen, Ik heb de beginperiode ook heel slecht geslapen. Dan weer even een beetje op mijn zij, dan weer een poosje op mijn rug.. Echt heel erg vervelend is dat inderdaad. Ik heb inderdaad (zoals Martijn al schreef) ook nog wel een apart gevoel in/ op mijn borst. Misschien meer het besef het gevoel dat ze er flink hebben gerommeld. Op zich heb ik er geen moeite mee dat er iets lichaamsvreemds in mijn lijf zit. Gewoon omdat ik er eigenlijk niet eens bij stil sta. Het is voor mijn eigen gezondheid. Hartritmestoornissen heb ik gelukkig niet gehad.

Geduld jongen.. het komt echt goed. Als ik me bedenk hoe ik me toen voelde, zo vlak na de OK en hoe ik me nu voel.. Echt een wereld van verschil. Maar ik was in het begin (zeker tijdens het sporten) ook bang dat mijn hart/ het operatiegebied de druk nog niet aan zou kunnen.. Maar langzaam toch steeds verder opgebouwd en ik voel me TOP! Heel veel sterkte met revalideren. Het is niet niks en kost gewoon wat tijd, gun jezelf die tijd ook! Heb je nodig!

Komende maandag krijg ik trouwens nog een controle-scan (CT) in het LUMC. Hoop dat alles goed is. Ga ik wel van uit, want ik voel me prima! Ik hou jullie wel op de hoogte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')