Tijd voor andere vrienden dan maar?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:23 schreef Viking84 het volgende:
de Avonden jaHeerlijke humor ook
Ik mag de verhalen graag eens navertellen. Vinden mijn vrienden niet zo geslaagd
Je vertelt de verhalen uit De Avonden na?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:23 schreef Viking84 het volgende:
de Avonden jaHeerlijke humor ook
Ik mag de verhalen graag eens navertellen. Vinden mijn vrienden niet zo geslaagd
quote:Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef Molluck het volgende:
[..]
Je vertelt de verhalen uit De Avonden na?
Ik dacht dat Frits al erg was...
God Christus ik ben niet de enigequote:Op maandag 20 maart 2006 20:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]ja die moppen, weet je wel
Die over de boer en z'n knecht en een mestvork
en die van de vader met z'n kindjes en dan was er nog één... ook iets met een vader, moeder + kindjes...
Jammer, chuck is koning! Ik zit nu te twijfelen welke ik ga lezen van mijn aankopen. Als ik er binnen een uur niet uitkom dwing ik mezelf tot het boekenweekgeschenk (die kan me dus totaal niet boeien).quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn enige leeservaring die in de buurt komt van Palahniuk, was overigens de vroege Jeroen Brouwers.
Waarom denk je daar zoveel over na?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:44 schreef ErikN het volgende:
Jammer, chuck is koning! Ik zit nu te twijfelen welke ik ga lezen van mijn aankopen. Als ik er binnen een uur niet uitkom dwing ik mezelf tot het boekenweekgeschenk (die kan me dus totaal niet boeien).
ok je hebt gelijk, ik stop met twijfelen, het wordt brusselmansquote:Op maandag 20 maart 2006 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom denk je daar zoveel over na?
Ken die auteur helemaal niet. Wat moet ik nu echt van hem lezen volgens jou?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Herman Brusselmans haalt het echt niet bij Palahniuk, hoor.
Ik zeg dat diary zijn beste boek is.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:51 schreef Frank79 het volgende:
[..]
Ken die auteur helemaal niet. Wat moet ik nu echt van hem lezen volgens jou?
ik heb stikken hier liggen maar ik moet me eerst nog door de gebroeders karamazow heen worstelenquote:Op maandag 20 maart 2006 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Humo is positief over Stikken (Choke).
Ik ben verre van een Palahniuk-kenner, dus wat dat betreft heb je waarschijnlijk meer aan het advies van ErikN. Ik heb eens een fantastische documentaire over Palahniuk gezien op Nederland 3, en daarin is me duidelijk geworden dat hij ontzettend veel aandacht besteedt aan zijn schrijfstijl: staccato, een voorkeur voor woorden met niet meer dan twee lettergrepen. And there's the tiny sonic boom a bullet makes because it travels so fast. Prachtig. Ook werd me duidelijk dat zijn boeken vrij duister zijn, en dat sprak me niet altijd aan.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:51 schreef Frank79 het volgende:
Ken die auteur helemaal niet. Wat moet ik nu echt van hem lezen volgens jou?
Vergeet Dostojevski, daar kwam ik ook niet doorheen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:59 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb stikken hier liggen maar ik moet me eerst nog door de gebroeders karamazow heen worstelen
quote:...De mens is een vies ding, dacht hij, en hij vroeg zich vervolgens af of hij zin had om het wijf te neuken. Het was een geblondeerd, hoerig type met een stel uitgebalanceerde torpedoprammen. Ja, die zou Guggenheimer wel eens willen buffelen. Het was lang geleden sinds Anne de Baetzeleir, de ex-omroepster van VTM, dat hij nog 'ns in een dergelijke stoot z'n sossis geimporteerd had. Hoewel De Baetzelier niet echt van die grote memmen had. Eerder een koppel citroenen die een dag of vier te lang in een vochtige provisiekast hebben gelogeerd. Een ander manco van De Baetzelier was dat ze tijdens het klaarkomen de hele tijd wind lag te lossen. Bovendien geurden die orgasmes naar een verse beerkar. Als ik ooit nog eens met Anne de Baetzelier neuk, dacht Guggenheimer, neem ik een gasmasker mee. Want het was echt heel erg: tijdens één van De Baetseliers orgasmes had Guggenheimer een brandende lucifer bij haar flatus-mitraillerende reet gehouden. Tjonge, wat een steekvlam. Guggenheimer had als de bliksem opzij moeten rollen of hij had de krant gehaald als slachtoffer van een verkoling tijden een ordinaire vrijpartij...
Ik ben op de helft van misdaad en strafquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vergeet Dostojevski, daar kwam ik ook niet doorheen.
Toevallig?! Ik heb hem ook ooit voor de helft gelezen. Een van de weinige boeken die ik (nog) niet heb uitgelezen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben op de helft van misdaad en strafja al sinds afgelopen zomer, maar goed
![]()
Dank voor je reactie. Ik zal eens wat gaan rondkijken op internet voor recensies cq beoordelingen van zijn werk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben verre van een Palahniuk-kenner, dus wat dat betreft heb je waarschijnlijk meer aan het advies van ErikN. Ik heb eens een fantastische documentaire over Palahniuk gezien op Nederland 3, en daarin is me duidelijk geworden dat hij ontzettend veel aandacht besteedt aan zijn schrijfstijl: staccato, een voorkeur voor woorden met niet meer dan twee lettergrepen. And there's the tiny sonic boom a bullet makes because it travels so fast. Prachtig. Ook werd me duidelijk dat zijn boeken vrij duister zijn, en dat sprak me niet altijd aan.
Hoe dan ook, ik vond Fight Club een uitstekend en toegankelijk boek. De manier waarop Norton het verhaal begeleidt in de gelijknamige verfilming geeft precies weer hoe Palahniuk schrijft. Er is geen andere manier om zijn werk voor te lezen, ook dat werd me duidelijk uit de betreffende documentaire. Dat was overigens een aflevering van RAM - hoe kan het ook anders?
Ja geen boek wat je even in één klap uitleest, maar dat heb je met die Russenquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:42 schreef Frank79 het volgende:
[..]
Toevallig?! Ik heb hem ook ooit voor de helft gelezen. Een van de weinige boeken die ik (nog) niet heb uitgelezen.
Klopt. Heel archaisch taalgebruik. Ellenlange verhandelingen over (in mijn ogen) onbelangrijke details..quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja geen boek wat je even in één klap uitleest, maar dat heb je met die RussenIk vind het eigenlijk een stomvervelend boek, maar ik zit nog steeds te wachten tot er iets moois komt
Misschien dat ik komende zomer de andere helft uitlees
Nou ik heb het uit. Vond het wel aardig, maar zou het niet direct aanraden. Echt "donkere humor" zie ik er niet in, wel veel onnodige beschrijvingen en herhalingen.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Geen idee, maar laat het ons weten. Ik ben benieuwd.
Ik heb de idioot al gelezen .. dus geef me even wat tijd en ik heb deze ook gelezenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben op de helft van misdaad en strafja al sinds afgelopen zomer, maar goed
![]()
jazeker ..achteraf nog passages teruggelezen .. Ik kan wel van dat soort boeken houden. Al moet je soms een hoofdstukje 2 keer lezen. Ik ben trouwens begonnen in dostojevski omdat henry miller hem in zijn boeken altijd noemt als groot voorbeeld. Ik zoek ook een beetje de overeenkomsten best leukquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:09 schreef p-etr-a het volgende:
Alles is uit te lezen natuurlijk, maar heb je ook plezier gehad in het lezen van de Idioot?
Ik heb zelf geen van beide gelezen, maar ik betwijfel ook of ik het wel zo leuk zou vinden om een hoofdstuk 2 keer te moeten lezen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jazeker ..achteraf nog passages teruggelezen .. Ik kan wel van dat soort boeken houden. Al moet je soms een hoofdstukje 2 keer lezen. Ik ben trouwens begonnen in dostojevski omdat henry miller hem in zijn boeken altijd noemt als groot voorbeeld. Ik zoek ook een beetje de overeenkomsten best leukEn ook van de gebroeders karamazow kan ik genieten hij heeft hele spitsvondige meningen en argumenten over geloof en andere zaken. ( Ik moet toegeven dat ook heel veel dingen gedateerd zijn maarja het is een oud boek)
Dan ken je de boeken van Henry Miller het is een soort Brusselmans die Miller schrijft ook alleen maar over door de stad (new york of parijs) lopen en rondkomen (meestal door te bedelen bij vrienden) Dit gaat bij miller gepaard met exsistentiële vragen. Een groot thema in zijn boeken is dat hij een briljante schrijver is die gewoon niet schrijftquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:21 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen van beide gelezen, maar ik betwijfel ook of ik het wel zo leuk zou vinden om een hoofdstuk 2 keer te moeten lezen.
Wel leuk trouwens dat je zegt, dat je hem bent gaan lezen omdat een andere schrijver aan hem refereert. Want zo vaak hebben schrijvers het toch niet over elkaar op zo'n manier.
een kus in de nacht is dan ook dodelijk saai .. opzich knap gedaan maar alle rode draden laten verdwijnen in het midden van het boekquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:59 schreef p-etr-a het volgende:
Klinkt interessant, als ik het goed begrijp dan schrijft hij een soort dagboek?
Als de bibliotheeksite het weer doet, vraag ik wel even welke van de titels die ze daar hebben jij me het meest zou aanraden.
Ik heb overigens nog nooit "Een kus in de nacht" gelezen, vanwege het formaat.
[sorry hoor, enigszins OFFTOPIC]quote:Op maandag 20 maart 2006 15:35 schreef ErikN het volgende:
[...]
Enkele auteurs die ik kan waarderen:
- chuck palahniuk
- bret easton ellis
- kurt vonnegut
Kent iemand een nederlanse auteur die bij deze heren in de buurt komt?
Fantastisch.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Een groot thema in zijn boeken is dat hij een briljante schrijver is die gewoon niet schrijftiedereen vind hem een schrijver en hijzelf ook .. maar hij schrijft niet.
Nuttige informatie. Daar ga ik dus niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:58 schreef p-etr-a het volgende:
Nou ik heb het uit. Vond het wel aardig, maar zou het niet direct aanraden. Echt "donkere humor" zie ik er niet in, wel veel onnodige beschrijvingen en herhalingen.
Ik zit wel te denken dat het ook aan de vertaling kan liggen.
Oké dan zal ik dat boek gewoon proberen, mocht ik meer willen lezen dan kijk ik wel verder.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:58 schreef Bosbeetle het volgende:
steennbokskeerkring is ook goed hoor gewoon het vervolg in de parijse serie .. zoals ik zei de boeken zijn in principe hetzelde .. wel anders genoeg om interessant te blijven maar toch vrijwel hetzelfde. Ohja de boeken hebben een nogal erotisch karakter
Grunberg ken ik niet, maar ik word er, naast de herhalingen, een beetje moe van dat er elke keer staat "Helen flipt (ik had als vertaler 'klapt' gebruikt, maar dat terzijde) haar mobieltje open".quote:Op zaterdag 25 maart 2006 04:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nuttige informatie. Daar ga ik dus niet aan beginnen.Al zitten er in Grunbergs werk ook veel 'onnodige' herhalingen.
Euh, overal?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 04:27 schreef Allochtoon het volgende:
De Avonden, welk deel staan die moppen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |