Nou je hebt een tabel met 4 tabellen. In de eerste kolom staat een type, in de tweede kolom hoeveel er daar van zijn en de 4e kolom bestaat uit een 'type=text'quote:
Nou ik maak straks in VB wel ff een formpje + screenshot dat maakt het wat duidelijker denk ikquote:Op donderdag 30 maart 2006 08:59 schreef fokME2 het volgende:
Als je een stukje code paste dan wordt het misschien allemaal wat duidelijker.![]()
1 2 3 4 5 | ----------------------------------------- Fietsen | 100 | Max | [textbox] Auto's | 50 | Max | [textbox] [Submit] |
Volgens mij kan ik daar wel wat mee, ik zie ook een functie online staan, vanmiddag maar ff testenquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:02 schreef JeRa het volgende:
@Darkomen
Je kunt binnen één verbinding van database wisselen, zie deze functie bijvoorbeeld. Ook geloof ik dat er een bepaalde syntax bestaat waarbij je niet eens hoeft te wisselen maar binnen één query verschillende databases kunt aanspreken. Die moet ik even nazoeken.
edit: het is mogelijk
SELECT * FROM database1.tabel, database2.anderetabel
<input type="text" name="bla" value="$max"> moet gewoon werken toch?quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:39 schreef DaFan het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik wil zoeken op de string "Fietsen" bijvoorbeeld. Daarna wil ik dat er herkent wordt dat er 100 zijn, en er 100 invult in het tekstvak. En dan nog op submit ramt
Dat 'max' zit er, want dan wordt automatisch die 100 ingevuld. Maar ik wil het juist niet handmatig doen.
Edit:
En zo ziet de site eruit:
[afbeelding]
Ik wil dus 95 hebben staan in dat laatste vak. Onderop zit nog ergens de submitknop.
En ik wil gewoon weten of het überhaupt mogelijk is om iets in te laten vullen of moet je dan gewoon de variabelen meenemen na het scherm daarna?
Meer een HTML kwestie dus?quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:13 schreef Desdinova het volgende:
[..]
<input type="text" name="bla" value="$max"> moet gewoon werken toch?
en alstie meteen moet submitten zou
<body onload="document.form.submit();">
voldoende moeten zijn..
mja, maar met een php waarde uit de database.quote:
Ik ga straks een wat beginnen met een eigen tabelletje, als dat werkt ga ik ze van die site af proberen te trekken. Bedankt voor de start iigquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:28 schreef Desdinova het volgende:
[..]
mja, maar met een php waarde uit de database.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | case (empty($name)); echo "U heeft niet uw naam ingevuld"; case (empty($lastname)); echo "U heeft niet uw achternaam ingevuld"; case (empty($email)); echo "U heeft geen email adres ingevuld ingevuld"; case (empty($subject)); echo "U heeft geen onderwerp ingevuld"; break; default: echo "alle gegevens zijn correct ingevoerd.";} |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if (empty($name)) $msg[] = 'U heeft niet uw naam ingevuld'; if (empty($lastname)) $msg[] = 'U heeft niet uw achternaam ingevuld'; // ... if (count($msg) == 0) { // alles goed } else { // toon de fouten } |
Dank je wel, ik ga het op die manier proberen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:00 schreef SuperRembo het volgende:
Je zorgen dat altijd alle velden gecontroleerd worden en alle foutmeldingen verzamel je.
[ code verwijderd ]
1 2 3 | print date("Y-m-d", time()); print "\">"; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | session_start(); # includes require("includes/mysql.php"); # defined variables $path = explode(".",$_SERVER['PHP_SELF']); $path = substr($path[0],0,5); $domain = $_SERVER['HTTP_HOST']; if(!isset($_COOKIE['hash']) && !isset($_COOKIE['SESSID'])) { if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { $hash='1'; setcookie("hash",$hash,time()+1000,$path[0],$domain,0); setcookie("SESSID",session_id(),time()+1000,$path[0],$domain,0); echo("form submitted"); //er is en formulier gesubmit } else { print($HTTP_COOKIE); include("includes/login.html"); //laat login scherm zien } } else { echo("er is een cookie gevonden met de volgende inhoud:<br>"); print_r($_COOKIE); } ?> |
Openen in een nieuw scherm doe ik niet, het gaat er nu net om dat ik voor mezelf alle strips die ik dagelijks lees op een rijtje bij elkaar hebquote:Op maandag 3 april 2006 17:07 schreef JeRa het volgende:
@De_Hertog
Zoals het nu is laat je de bezoeker het plaatje downloaden. Die bekijkt dat plaatje vanaf jouw domein en zal dat dus ook als referer doorsturen, wat leidt tot de blokkade van AD.
Eén oplossing is dat jij elk plaatje automagisch downloadt via PHP door een HTTP GET-request te doen naar files.ad.nl met de URI en de goede referer. Deze plaatjes kun je dan aan je bezoekers tonen, zorg er dan wel voor dat je ze cachet zodat het allemaal snel blijft.
Sommige browsers sturen geen referer mee als je een pagina of bestand opent in een nieuw scherm. Geen idee of dat bij IE en FF zo is, maar je zou het kunnen proberen.
Als je trouwens niet wilt kloten met fsockopen() raad ik je de CURL-library aanquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Openen in een nieuw scherm doe ik niet, het gaat er nu net om dat ik voor mezelf alle strips die ik dagelijks lees op een rijtje bij elkaar hebJe andere oplossing zal ik proberen, bedankt!
Wat staat er in $domain, $path en waar draait je script?quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:58 schreef mschol het volgende:
na een uurtje zoeken eindelijk het topic gevonden
het lukt mij om de een of andere reden niet om een cookie in te stellen:
[ code verwijderd ]
op de pagina na dde submit dan kan ik het cxookie perfect uitlezen (nogal wiedes,i op zelfde pagina gemaakt.
maar zodra ik de directoy opnieuw aanroep dan komt hij doodleuk weer met de melding om aan te melden?
wat doe ik verkeerd? (vast iets simpels maar toch)
$domain = server of pwaschool.com (afhankelijkvan hoe ik em benader)quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat staat er in $domain, $path en waar draait je script?
hmm vreemd, ga het thuis nog eens proberenquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:01 schreef JeRa het volgende:
Hij lijkt het hier gewoon te doen zoals je bedoeld had
Ik weet het niet zeker, maar de instellingen m.b.t. het cookiebeleid lijkt me een goede start om te zoekenquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
waar ligt het probleem en hoe ga ik het oplossen
Het is geen stomme vraag hoor, hoogstens onduidelijk. Wat bedoel je met een 'lege' array? Een array zonder elementen? Een array waarvan alle elementen een lege string zijn?quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:51 schreef bleiblei het volgende:
Tis weer een echt heel stomme vraag, maar hoe check ik of een array die uit een query komt leeg is of niet?
empty(mysql_fetch_array($resAgenda)) deed het geheel volgens verwachting niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | php $sql = 'SELECT blabla'; $resultaat = mysql_query($sql); $rows = mysql_num_rows($resultaat); //geeft het aantal rijen van de query terug if($rows > 0){ while(mysql_fetch_assoc($resultaat)){ //jij gebruikt mysql_fetch_array, assoc geeft ook een array } } ?> |
Ow ja, ghe, sorry... Ehm... De SQL query geeft niets terug omdat het gezochte niet in de database staat. Dus een array zonder elementen. Denk ik.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:53 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het is geen stomme vraag hoor, hoogstens onduidelijk. Wat bedoel je met een 'lege' array? Een array zonder elementen? Een array waarvan alle elementen een lege string zijn?
Ik ga het eens proberen! Thxquote:Op woensdag 5 april 2006 08:21 schreef fokME2 het volgende:
@bleiblei
Als je bedoeld dat je wil checken of je resultaat wel rijen teruggeeft moet je dat zo doen:
[ code verwijderd ]
$array = array('foo' => 'bar', 'foo2' => ''bar2');
een array met mysql_fetch_array:
Array
(
[1] => bar
[foo] => bar
[2] => bar2
[foo2] => bar2
)
een array met mysql_fetch_assoc:
Array