1 2 | HTTP/1.0 401 Access Denied Still Working in d:\test.php on line 3 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <td class="index1" width="120" nowrap>SQL Disk usage</td> <td class="index2">15.48 Megabytes</td> </tr> <tr> <td class="index1" width="120" nowrap>Disk space available</td> <td class="index2">841.32 Megabytes</td> </tr> <tr> <td class="index1" width="120" nowrap>Bandwidth usage (current month)</td> <td class="index2">1141.31 Megabytes</td> </tr> |
1 2 3 | preg_match( $pattern, $test, $matches ); print_r( $matches ); |
1 |
1 |
Oke, bedankt! Maar wanneer gebruik je nou /, #, of ^ ... $quote:Op zondag 26 maart 2006 17:56 schreef SuperRembo het volgende:
Er zit meer dan 1 white space char tussen de td's: vervang \s door \s*
[ code verwijderd ]
Als je ' in plaats van " gebruikt voor je php string dan hoeft je de " niet te escapen.
En als je # in plaats van / gebruikt voor je regexp, dan hoef je de / ook niet te escapen:
[ code verwijderd ]
De case is altijd hetzelfde, maakt dus niet uit.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Roönaän het volgende:
Niet verstandig om #im te gebruiken ipv #m ?
Het is pure data, als er een character van case is veranderd is er waarschijnlijk nog wel meer veranderdquote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Roönaän het volgende:
Niet verstandig om #im te gebruiken ipv #m ?
Er is een groot verschil tussen de delimitors, die je zelf kunt kiezen, en de twee tekens ^ en $ waarmee je respectievelijk het begin en het einde van de matchen string weergeeft. Standaard wordt een forwardslash (/) gebruikt als delimitor, maar een hash (#) of zelfs een uitroepteken is niet zeldzaamquote:Op zondag 26 maart 2006 18:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Oke, bedankt! Maar wanneer gebruik je nou /, #, of ^ ... $
Ik heb hier een cheat sheet () naast me aan de muur hangen die ik probeer te gebruiken, die vind dat ik ^ aan het begin moet zetten en $ aan het eind.
Aha, dat is een stuk duidelijker dan wat ik van de php manual begrijpquote:Op zondag 26 maart 2006 18:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen de delimitors, die je zelf kunt kiezen, en de twee tekens ^ en $ waarmee je respectievelijk het begin en het einde van de matchen string weergeeft. Standaard wordt een forwardslash (/) gebruikt als delimitor, maar een hash (#) of zelfs een uitroepteken is niet zeldzaam
Zijn er verschillen tussen de /, # en ! dan?quote:Op zondag 26 maart 2006 18:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen de delimitors, die je zelf kunt kiezen, en de twee tekens ^ en $ waarmee je respectievelijk het begin en het einde van de matchen string weergeeft. Standaard wordt een forwardslash (/) gebruikt als delimitor, maar een hash (#) of zelfs een uitroepteken is niet zeldzaam
Nee.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:25 schreef HuHu het volgende:
[..]
Zijn er verschillen tussen de /, # en ! dan?
Regular expressions worden van oudsher aangeduid met een forward slash als delimitor, maar het maakt voor zover ik weet in PHP niet uitquote:Ik heb geleerd dat je met de / moet werken binnen regular expressions, maar in PHP gebruik ik de # en het werkt ook prima.
Dank voor de oplossing.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:40 schreef Roönaän het volgende:
ToBe,
Eventueel kan je ook doen:
[ code verwijderd ]
1 2 3 | echo strpos( $string, $woord ) ? "andere string" : $string; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | $csv = & new csv_bv('tblprijslijst.csv', ';', '"' , '\\'); $csv->SkipEmptyRows(TRUE); // Will skip empty rows. TRUE by default. (Shown here for example only). $csv->TrimFields(TRUE); // Remove leading and trailing \s and \t. TRUE by default. $_arr = $csv->csv2Array(); $query = "TRUNCATE TABLE `TblPrijslijst`"; $result = mysql_query($query) or die("Invalid query: " . mysql_error().__LINE__.__FILE__); $i = 0; foreach ($_arr as $key => $value) { foreach ($value as $value2 => $key2) { $totaleuitkomst .= $key $query = "INSERT INTO TblPrijslijst(`Id`, `Leverancier`, `Productgroep`, `Subgroep:`, `Art.nr.`, `Vendorcode`, `EAN-Code:`, `Artikelomschrijving`, `Prijs`, `Voorraad:`, `Verwachte levertijd`, `Productspecificaties:`, `Hotdeal`, `opisop`, `opruiming`, `image_small`, `image_big`) VALUES( '".$i."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."')"; mysql_query($query) or die("Invalid query: " . mysql_error().__LINE__.__FILE__); $i++; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | foreach ($_arr as $key => $value){ foreach ($value as $value2 => $key2){ if ($query){ $query .= "'"; } $query .= "'".$key2."'"; } $query = "insert into ( blabla) values ( ".$query.")"; unset ($query); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | foreach ($value as $value2 => $key2){ if ($query){ $query .= "'"; } $query .= "'".$key2."'"; } $query = "INSERT INTO TblPrijslijst(`Leverancier`, `Productgroep`, `Subgroep:`, `Art.nr.`, `Vendorcode`, `EAN-Code:`, `Artikelomschrijving`, `Prijs`, `Voorraad:`, `Verwachte levertijd`, `Productspecificaties:`, `Hotdeal`, `opisop`, `opruiming`, `image_small`, `image_big`, `icecaturl`) VALUES( ".$query.")"; echo $query; mysql_query($query) or die("Invalid query: " . mysql_error().__LINE__.__FILE__); unset ($query); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | `Vendorcode`, `EAN-Code:`, `Artikelomschrijving`, `Prijs`, `Voorraad:`, `Verwachte levertijd`, `Productspecificaties:`, `Hotdeal`, `opisop`, `opruiming`, `image_small`, `image_big`, `icecaturl`) VALUES( 'Leverancier',''Productgroep', ''Subgroep:',''Art.nr.',''Vendorcode',''EAN-Code:',''Artikelomschrijving',''Prijs',''Voorraad:', ''Verwachte levertijd',''Produktspecificaties:',''hotdeal',''opisop', ''opruiming', ''image_small',''image_big',''icecaturl',) |
1 2 | $query .= " ' ".$key2." ', "; |
Nee...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef DaFan het volgende:
Eén hele korte vraag:
Is
[ code verwijderd ]
hetzelfde als
[ code verwijderd ]
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |