abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39472275
Wellicht heeft iemand hier al ervaring mee?
Skin2moro - ervaringen?
  maandag 3 juli 2006 @ 13:52:02 #77
42381 CvB
handles your hunger better
pi_39473077
Zaterdag heb ik zo'n tien uren in een snikhete TPG-bus gezeten, pakketjes bezorgen. Moest de eerste keer alleen rijden en ging niet helemaal van een lijen dakje (sp?). maar dat terzijde:

In die tien uren heb ik bijna constant gezweet. Achterin het busje was het zeker 40 graden celsius en ook voorin was het niet te harden. Zondagochtend werd ik wakker met allemaal rode plekken op mijn rug, borst en nek en vandaag heb ik letterlijk honderden puistjes op die plekken en ook wat op mijn voorhoofd.

Ik denk dat het vanzelf wel overgaat...normaal heb ik ook wel wat puistjes op die plekken, maar nooit meer dan een stuk of drie bijelkaar. Weet iemand hier hoe ik kan voorkomen dat zoiets als dit nog eens gebeurt? En wat ik het beste kan doen als blijkt dat het niet zo snel uit zichzelf wegtrekt?
Vind ik
  maandag 3 juli 2006 @ 18:55:09 #78
144098 ChristianeV
Christiane rond de wereld
pi_39481371
En heeft iemand gemerkt dat er op dit soort hete, windstille dagen met smog ineens veel meer puistjes ontstaan? Ik had al maandenlang nergens last van, en de afgelopen dagen heeft er plotseling een explosie aan puistjes plaatsgevonden op mijn gezicht. En dan echt van die harde, hardnekkige. Klote-smog.
pi_39502352
shit heb een enorme allergische reactie gekregen door die normaderm creme. Ik heb nu ineens heel veel puistjes en mijn wangen zijn helemaal uitgedroogd. Wat een rotspul!
pi_39505554
quote:
Op maandag 3 juli 2006 18:55 schreef ChristianeV het volgende:
En heeft iemand gemerkt dat er op dit soort hete, windstille dagen met smog ineens veel meer puistjes ontstaan? Ik had al maandenlang nergens last van, en de afgelopen dagen heeft er plotseling een explosie aan puistjes plaatsgevonden op mijn gezicht. En dan echt van die harde, hardnekkige. Klote-smog.
Ik weet niet of het door de smog komt (achterhoek) maar bij mij ook zweten man daar zal het wel aanliggen tering
Ik zwaai naar dieren.
pi_39533444
Bij zweten komt alle troep naar je huid, dus dat zal misschien in eerste instantie leiden tot meer puistjes. Maar uiteindelijk is het alleen maar goed omdat dan alle troep eruit is.
@ babydoll, lijkt me idd dat je of allergisch bent voor normaderm, of dat je een erg gevoelige huid hebt. Vind jij die teatree oil dag/nachtcréme vettig? Ik vond het altijd wel meevallen, gebruikte hem ook gewoon overdag.
pi_39537256
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:44 schreef flutterbye het volgende:
Bij zweten komt alle troep naar je huid, dus dat zal misschien in eerste instantie leiden tot meer puistjes. Maar uiteindelijk is het alleen maar goed omdat dan alle troep eruit is.
@ babydoll, lijkt me idd dat je of allergisch bent voor normaderm, of dat je een erg gevoelige huid hebt. Vind jij die teatree oil dag/nachtcréme vettig? Ik vond het altijd wel meevallen, gebruikte hem ook gewoon overdag.
Ja ik vind hem te vettig. Het legt zo'n vies laagje op mijn gezicht. Ik ben terug geweest naar de apotheek en heb mijn geld terug gekregen toch wel vriendelijk van ze. Ik ben nu overgestapt op iets wat meer hydrateert, creme van Diadermine voor de gemengde huid. Tjah het blijft vettig, maar ja dat liever dan allergische reacties.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:48:52 #83
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39541253
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:44 schreef flutterbye het volgende:
Euh, ff een correctie:

Talgklieren en zweetklieren zijn gescheiden openingen in de huid, dus het zweet komt uit een ander gaatje dan de talg en komen zodoende in de huid nooit met elkaar in contact. Het is 1 van de grootste misverstanden die er is, dat zweten je porien zou zuiveren. De enige opening die "schoongemaakt" wordt is de opening van de zweetklier en niet die van de talgklier. En aangezien acne geen aandoening is van de zweetklier...........

Warm weer veroorzaakt een hogere talgproductie, in combinatie met het vermengen van zweet zodra het allebei op de huid ligt veroorzaakt bij veel mensen een explosie van puistjes.

Een sauna is zodoende helemaal niet zuiverend voor je talgporien.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:28:49 #84
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39542534
ff een plaatje ter illustratie:

Sweat Gland = Zweetklier
Oil Gland / Sebaceous Gland = Talgklier
pi_39566667
Hmm, ze zeggen toch altijd dat er afvalstoffen worden afgevoerd door zweet? Ik zei toch ook niks over talg of dat het in de huid met elkaar in contact komt.
In ieder geval kun je er weinig aan doen met deze hitte denk ik, behalve goed schoon houden.
pi_39570881
Ik heb van de dokter Tetracycline HCL gehad, een antibiotica, maar ik raak steeds minder tevreden over de resultaten. Het is wel minder dan eerst, maar toch een veel te ongelijke huid, plus dat ook alle bacterien in mijn darmen doodgaan wat voor minder leuke effecten in de wc pot zorgt (en dat ruim een jaar lang..). Ik heb daarvoor Benzoylperoxide gehad, maar dat mocht ook niet baten, behalve dat mijn huid onwijs ging schilferen en mijn kleren ontkleurden.

Iemand ervaring en/of ideeen? Ik heb dit topic wel een beetje doorgelezen, maar ik zie zoveel verschillende middelen dat ik niet weet waar ik moet beginnen :c
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:34:02 #87
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39575215
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:05 schreef flutterbye het volgende:
Hmm, ze zeggen toch altijd dat er afvalstoffen worden afgevoerd door zweet? Ik zei toch ook niks over talg of dat het in de huid met elkaar in contact komt.
Ik blijf het een vage redenering vinden, dus je moet gewoon net zolang zweten totdat alle afval eruit is? Welk afval? Waar bestaat deze afval uit? En mocht het idd afval zijn, hoelang duurt het dan voordat dit er helemaal uit is? En wie zegt dat deze afval voortijdig niet weer wordt aangevuld in je lichaam, dan zou het dus dweilen met de kraan open zijn? Verstopt deze afval de porien?

Wat ik zo 1,2,3 via google kan vinden is dat zweet bij sommige mensen acne veroorzaakt omdat er een bepaalde schimmel in het spel is die zweet als voedsel gebruikt. Een andere reden die genoemd wordt is dat zweet ervoor zorgt dat je porien heel licht opzwellen door de voortdurende opname van zweetvocht (water) en daardoor zichzelf als het ware afknijpen en zodoende verstopt raken. Overmatig zweten kan ook als een soort irritatie factor werken, vanwege de specifieke samenstelling van zweet, zoals bepaalde zouten die erin zitten. Deze kunnen de huid op een negatieve manier prikkelen, zoals bijvoorbeeld zout in een open wond.

Maar de afval theorie geloof ik niet zo in.
pi_39575480
Uhmzz mijn hele kop zat eronder maar heb is ff ontsmet met baccardie en toen scheerschuim op me kop geflikkerd zit een of ander goedje in.
En heb even twee keer een uur in de zon gelegen.
Reslutaat is echt verbluffend.
Niet rood meer of ontstoken valt niet eens meer op.
Ohwja en heb veel watergedronken en frituur laten staan:P
Ik zwaai naar dieren.
pi_39615687
Ik raad het natuurmerk Weleda aan Ik had eerst regelmatig last van een paar puistjes enzo (vooral onderhuidse ontstekingen) vanwege een gemengde/droge huid en toen ben ik de Amandel serie gaan gebruiken (Reinigingsmelk + Dagcrème) en het werkt heel bevorderend voor de gezondheid van m'n huid. Heb nu zelden last ervan 14.gif! Weleda producten zijn verkrijgbaar bij sommige drogisten en bij de Tuinen. Overigens denk ik sowieso dat natuurlijk producten beter voor je huid zijn dan die troep die je in elke supermarkt kan kopen.

En ohja, tegen littekens helpt Biodermal Littekencrème best goed. Duurt even voordat je resultaat ziet maar het werkt wel.
  zondag 9 juli 2006 @ 19:16:14 #90
144098 ChristianeV
Christiane rond de wereld
pi_39666112
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

Een sauna is zodoende helemaal niet zuiverend voor je talgporien.

Dus die gezichtsauna (stoom-apparaat) die ik speciaal gekocht heb om mijn huid grondig te reinigen (porien schoon te krijgen, puistjes te laten verdwijnen!!!!) heeft geen enkel nut?!??!!?!?
  zondag 9 juli 2006 @ 19:32:06 #91
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39666599
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:16 schreef ChristianeV het volgende:

[..]

Dus die gezichtsauna (stoom-apparaat) die ik speciaal gekocht heb om mijn huid grondig te reinigen (porien schoon te krijgen, puistjes te laten verdwijnen!!!!) heeft geen enkel nut?!??!!?!?
Niet in die zin dat je het vuil eruit zweet. Een sauna zet de talgporien wel open, zodat je mee-eters en puistjes makkerlijker kan uitknijpen, of dat je gezichtsscrub wat effectiever werkt. Maar als je alleen puur zou stomen en verder niks, dan schiet je er niks mee op.
pi_39667181
zink gluconaat werkt goed.
pi_39720696
Ik heb ook weleens last van puistjes. (rug, borst, gezicht)
Ik ben erachter dat het komt doordat mijn huid vrij vettig is. Soms glimmende hoofdhuid etc. Kortom de porien raken verstopt of ademen niet. Op mijn wangen heb ik het niet, alleen waar de huid relatief dun is. (neus, voorhoofd)
Heeft hier iemand tips voor? Ik ben echt wel drie keer per dag bezig om met een doekje mijn voorhoofd vetvrij te maken.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_39727971
Ik heb het meestal alleen als ik ongesteld moet worden [borst, rug en gezicht] maar voor de rest valt het wel mee gelukkig. Toch blijft het lastig.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 00:15:56 #95
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40151629
De volgende 3 producten kopen voor een bijna onverslaanbare combinatie tegen hardnekkige acne:

- Paula's Choice 2% Beta Hydroxy Acid Liquid.
- Avene Diacneal 6% Glycolzuur en 0,1% Retinaldehyde.
- Benzoylperoxide 2,5% (of 5%).

Alle 3 zijn verkrijgbaar in Nederland zonder recept.

pi_40305527
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:15 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
De volgende 3 producten kopen voor een bijna onverslaanbare combinatie tegen hardnekkige acne:

- Paula's Choice 2% Beta Hydroxy Acid Liquid.
- Avene Diacneal 6% Glycolzuur en 0,1% Retinaldehyde.
- Benzoylperoxide 2,5% (of 5%).

Alle 3 zijn verkrijgbaar in Nederland zonder recept.

Gewoon bij de drogist? (DA, Kruidvat, Trekpleister)
pi_40307014
Wat echt goed werkt is Normaderm van Vichy. Ik heb meer rode vlekjes ipv puistjes, maar het helpt echt goed! Hiervoor moet je even naar de apotheek, maar de assistente heeft mij goed geholpen. Even zeggen waar je het meeste last van hebt en die raad je dan wat aan.

Je kunt ook eerst monstertjes proberen (het is namelijk niet erg goedkoop).
  zondag 30 juli 2006 @ 02:52:59 #98
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40314337
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:24 schreef XiChico het volgende:

[..]

Gewoon bij de drogist? (DA, Kruidvat, Trekpleister)
Nope:

Avene Diacnéal kan je bij sommige apotheken kopen:
( http://www.apotheeknootdorp.nl/page.php?root=23&merk=1 )

Paula's Choice 2% Beta Hydroxy Acid Liquid kan je alleen online kopen:
( http://manager.paulaschoice-eu.com/shop/default.asp?act=category&showcat=48 )

Benzoylperoxide kan je bij elke apotheek kopen.

zondag 30 juli 2006 @ 17:39:04 #99
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40327123
quote:
Op zondag 30 juli 2006 02:52 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Nope:

Avene Diacnéal kan je bij sommige apotheken kopen:
( http://www.apotheeknootdorp.nl/page.php?root=23&merk=1 )

Paula's Choice 2% Beta Hydroxy Acid Liquid kan je alleen online kopen:
( http://manager.paulaschoice-eu.com/shop/default.asp?act=category&showcat=48 )

Benzoylperoxide kan je bij elke apotheek kopen.
Overigens moet je dit natuurlijk niet zomaar klakkeloos op je gezicht smeren, opbouwen is zeer verstandig.
pi_40351189
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

De Kijkshop verkoopt dat spul gewoon.
Dat is andere Proactive. In de VS zit er Benzoyl Peroxide (BP) in, in West Europa (iig Nederland) mag BP niet buiten de apotheek verkocht worden. Dus zit in Proactive in Nederland gewoon salicyl zuur (wat ook in Clearasil, Garnier Pure, etc, alhoewel deze waarschijnlijk slechter geformuleerd zijn).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')