abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 20:43:37 #26
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36899106
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:45 schreef -Dries- het volgende:
ProActive Solution.. Ik laat het overvliegen uit Amerika en werkt echt bijzonder goed. Er zit idd benzoil peroxide dacht ik

De Kijkshop verkoopt dat spul gewoon.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36899262
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ow? serieus..
  woensdag 12 april 2006 @ 20:48:08 #28
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36899304
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:47 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ow? serieus..
Bij ons in Groningen verkoopt de Kijkshop best wel veel Tell Sell produkten.
pi_36899467
Kzal es kieken dan
pi_36899480
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij een voor de Europese markt aangepaste versie zonder benzoylperoxide, met salicylzuur.
  woensdag 12 april 2006 @ 20:56:11 #31
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36899629
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:52 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Dat is volgens mij een voor de Europese markt aangepaste versie zonder benzoylperoxide, met salicylzuur.
Dat zou ik niet weten, het staat namelijk allemaal achter glas, dus ik kon de ingredienten niet bekijken.

Waarom een aangepaste versie voor Europa trouwens?
pi_36899891
Ik gebruik de anti-blemish lijn van Clinique. Zéér tevreden over!
It is your friends who make your world!
pi_36899894
Het is inderdaad salicylzuur. Misschien iets met OTC wetgeving?

Btw ook verkrijgbaar bij:
www.proactiv.nl
www.wehkamp.nl
pi_36899977
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]
Waarom een aangepaste versie voor Europa trouwens?
Regelgeving. Weet niet hoe dat precies zit.
  woensdag 12 april 2006 @ 21:25:42 #35
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36900915
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef mwuhaha het volgende:
Misschien iets met OTC wetgeving?
OTC??

In Nederland is benzyolperoxide gewoon een vrij verkrijgbaar produkt.
pi_36903290
Vreemd zeg..
pi_36906425
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

OTC??

In Nederland is benzyolperoxide gewoon een vrij verkrijgbaar produkt.
OTC staat voor Over The Counter. Medicijnen die alleen(?) over de toonbank verkocht mogen worden, bij bijv. drogisterijen. Deze regel is al een tijdje afgeschaft.
Benzyolperoxide valt ook onder medicijnen, dus vandaar dat het TOEN misschien niet zomaar besteld mocht worden itt salicylic acid.
pi_36906928
Dalacin-T lotion is me aangeraden.
Iemand ervaring?
Makkelijk verkrijgbaar bij de huisarts?
  donderdag 13 april 2006 @ 19:07:48 #39
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36930320
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:21 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

OTC staat voor Over The Counter. Medicijnen die alleen(?) over de toonbank verkocht mogen worden, bij bijv. drogisterijen. Deze regel is al een tijdje afgeschaft.
Benzyolperoxide valt ook onder medicijnen, dus vandaar dat het TOEN misschien niet zomaar besteld mocht worden itt salicylic acid.
Benzyolperoxide is al een behoorlijke tijd gewoon vrij verkrijgbaar, dus ze mogen die regel wat mij betreft best aanpassen.
pi_36938969
Sinds ik nu paar keer in de week sport i.c.m. weinig en gezond eten is me huid perfect.

Dus veel sporten is voor mij de remedie tegen puistjes.
In de periode daarvoor had ik het ook wel eens gemerkt hoor, als ik even 1 of 2 weekjes niet ging sporten, dat de grote puisten weer uit me barst schieten.
  zondag 16 april 2006 @ 19:50:43 #41
144098 ChristianeV
Christiane rond de wereld
pi_37014181
Het ALLERBESTE werkt deze methode:

's ochtends en 's avonds wassen met Kruidvat Young Face zeep.
's avonds gevolgd door het HELE gezicht (dus niet alleen waar puistjes zitten) royaal insmeren met BENZOYLPEROXIDE (gewoon van de apotheek, 5 of 10% maakt niet uit)
's ochtends gevolgd door een hypoallergeen moisturizer. (bijv. Oil of Olaz sensitive of een huismerk voor de gevoelige huid.)
verder 2x per week even scrubben en je velletje is mooi.

Reinigen/onderhouden van binnenuit: Minstens 2 liter (kraan)water per dag en VEEL brandnetelthee en groene thee.

Puistjes verdwijnen!!!
pi_37145216
ik gebruik sinds twee maand vichy normaderm twee keer per dag.. vind et echt onwijs goed werken.. ik had niet super veel puistjes etc. maar ik heb nu nergens meer last van
pi_38804261
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:09 schreef flutterbye het volgende:
De dokter gaf mij ook het advies om geen chocola, varkensvlees en schapenvlees te eten, en nog wat andere dingetjes maar dat weet ik al niet meer. Die laatste twee at ik toch al niet, dus ik vraag me af of dat wel zoveel zin heeft. Bij wie helpt dat wel? En wat moet je dan nog meer niet eten?
Ik heb dus net ook iets van de dokter gekregen (naam even kwijt) antibiotica voor de huid, niet clyndamicin overigens, en daar kreeg ik een briefje bij van de apotheek.
ik hoop echt dat dit werkt tegen mijn puistjes, ben namelijk gestopt met de diane-35 omdat ik daar teveel last van hormonen had... nooit last gehad van puistjes, zit er nu helemaal onder
Daar stond met dikgedrukte letters onder dat er geen wetenschappelijke basis is voor het eten van o.a. chocolade, varkensvlees en vet en (ontbreken van) persoonlijke hygiene op de talgproductie van de huid (het al dan niet verschijnen van puistjes/acne dus)....
Ik heb dat overigens wel eens vaker gehoord dat het bijv. nog nooit bewezen is dat het eten van chocolade zorgt voor het toenemen van puistjes... (is iig een leuke wetenschap )

Iemand dit ook weleens vaker gehoord??
pi_38804518
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:50 schreef ChristianeV het volgende:
Het ALLERBESTE werkt deze methode:

's ochtends en 's avonds wassen met Kruidvat Young Face zeep.
's avonds gevolgd door het HELE gezicht (dus niet alleen waar puistjes zitten) royaal insmeren met BENZOYLPEROXIDE (gewoon van de apotheek, 5 of 10% maakt niet uit)
's ochtends gevolgd door een hypoallergeen moisturizer. (bijv. Oil of Olaz sensitive of een huismerk voor de gevoelige huid.)
verder 2x per week even scrubben en je velletje is mooi.

Reinigen/onderhouden van binnenuit: Minstens 2 liter (kraan)water per dag en VEEL brandnetelthee en groene thee.

Puistjes verdwijnen!!!
Dat zou ik dus niet doen, dan gaat je huid er aan wenenn en werk het op een begeven moment niet meer bovendien komt alles onder de witte vlekken te zitten(kussen/kleding). En het maakt echt wel uit of je 5 of 10 procent gebruik... Ik zou de 10% echt niet dicht bij je lippen gebruiken je hebt de kans dat ze de volgende dag helemaal open liggen.
pi_38804598
Ja, ik heb ook vaker gehoord dat het nooit bewezen is, en dat het van persoon tot persoon verschilt, maar sommige mensen schijnen dan echt een verschil te merken, bijv. een paar dagen na het eten van chocola meer puistjes. Nou heb ik ook gelezen dat wat je eet pas 2 weken later je huid bereikt, dus wat daar van waar is... Ook schijn je er mentaal nog invloed op te hebben, stel jij eet chocola en je bent er dan van overtuigd dat je puistjes krijgt, dan heb je grote kans dat het ook echt gebeurd. Of bijv. door stress.
Maarja, ik heb wel eens 2 maanden geen chocola gegeten, en ik merkte er echt niks van. Ik krijg ook niet ineens meer puistjes als ik het wel eet. (ook niet 2 weken later, lol)
Als je gewoon gezond eet dan kan af en toe chocola of chips ofzo echt geen kwaad volgens mij.
Maarja, ik vroeg me dus af of er nou mensen zijn die bij zichzelf echt merken dat het uitsluiten van bepaalde etenswaren toch helpt. Ik sta er namelijk best voor open om het te proberen!
pi_38804907
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:23 schreef flutterbye het volgende:
Ja, ik heb ook vaker gehoord dat het nooit bewezen is, en dat het van persoon tot persoon verschilt, maar sommige mensen schijnen dan echt een verschil te merken, bijv. een paar dagen na het eten van chocola meer puistjes. Nou heb ik ook gelezen dat wat je eet pas 2 weken later je huid bereikt, dus wat daar van waar is... Ook schijn je er mentaal nog invloed op te hebben, stel jij eet chocola en je bent er dan van overtuigd dat je puistjes krijgt, dan heb je grote kans dat het ook echt gebeurd. Of bijv. door stress.
Maarja, ik heb wel eens 2 maanden geen chocola gegeten, en ik merkte er echt niks van. Ik krijg ook niet ineens meer puistjes als ik het wel eet. (ook niet 2 weken later, lol)
Als je gewoon gezond eet dan kan af en toe chocola of chips ofzo echt geen kwaad volgens mij.
Maarja, ik vroeg me dus af of er nou mensen zijn die bij zichzelf echt merken dat het uitsluiten van bepaalde etenswaren toch helpt. Ik sta er namelijk best voor open om het te proberen!
Ja, bij mij helpt het wel. Ik eet écht nooit chips, taart, chocola, of snoep. Je merkt echt het verschil. Als ik wel zoiets eet, dan is het in 3-4 dagen raak. Daarom eet ik dus gewoon geen zoetigheid meer, en elke dag 2 liter water (minstens!) Het helpt echt.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:06:13 #47
144896 Gi1337
"Victory is mine!"
pi_38805604
Ik heb dus het volgende probleem.
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:04 schreef Gi1337 het volgende:
Ik heb op zich niet veel in mijn gezicht.
Ik merk wel dat als ik een keer friet ofzo eet of chips, dat ik een dag later me rug en borstkas onder heb zitten met puistjes. Ik eet verder altijd gezond. maar nog heb ik best last van puistjes op borst en rug. Vrij iritant om bijvoorbeeld huidcreme ofzo op te smeren. Of om je rug te reinigen..
Kun je al die middeltjes die hier genoemd worden ook gebruiken op de borstkast en rug?
"Damn you, vile woman!"
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:26:09 #48
144098 ChristianeV
Christiane rond de wereld
pi_38809963
als je producten op je borstkas en rug smeert moet je het wel kans geven te laten intrekken voordat je je aankleedt of gaat slapen. Als je het op je rug/borstkas wilt gebruiken zou ik overigens aanraden iets te laten voorschrijven door de dokter omdat het nogal duur wordt om dat zelf te gaan betalen, benzoylperoxide zit bijvoorbeeld in een vrij kleine tube waar je als je het alleen voor je gezicht gebruikt ongeveer een maand mee doet. Maar als je het ook op je lichaam gaat smeren ben je er na een paar dagen doorheen.

Puistjes in het gezicht: een andere tip is om er voor te zorgen dat je gezicht 's nachts je kussen niet raakt (een hand onder je oor leggen), of iedere dag een schone kussensloop. Ook overdag zo weinig mogelijk contact maken met je huid (dus niet met je vingers over je gezicht gaan enz) scheelt een hoop.
pi_38818258
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:23 schreef flutterbye het volgende:
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:38 schreef -Dries- het volgende:
Ja, bij mij helpt het wel. Ik eet écht nooit chips, taart, chocola, of snoep. Je merkt echt het verschil. Als ik wel zoiets eet, dan is het in 3-4 dagen raak. Daarom eet ik dus gewoon geen zoetigheid meer, en elke dag 2 liter water (minstens!) Het helpt echt.
Dus toch wel heel wisselend wat je hierover hoort.... dan zal het wel te maken hebben met het feit dat de een gewoon meer gevoelig is voor het effect van (bepaald) eten op de huid dan de ander
Ik heb eens zitten nadenken, maar ik kan me niet echt herinneren dat ik ook ergens overgevoelig voor ben (geweest) qua eten.... zelfs niet met bijv. chocolade...

Ik ben idd ook meer water gaan drinken de laatste paar dagen.... heb stiekum wel een beetje het idee dat het ietsie minder wordt, maar we blijven voorzichtig
Drink nu ook al gauw zo'n 1.5/2 liter per dag... ook omdat het zo warm is *pfieuw*
pi_38818444
Naast hetgeen wat ik vanmorgen bij de dokter heb gekregen, heb ik vanmiddag ook nog deze doekjes gekocht:

quote:
Verfrissende reinigingsdoekjes
Verwijderen efficiënt make-up en onzuiverheden. De lichte formule, verrijkt met huideigen Hydramine en Vitamines, hydrateert en verfrist je huid zonder een vettig laagje achter te laten. De Verfrissende Reinigingsdoekjes zijn geschikt voor de normale en/of gemengde huid. De huidtolerantie is dermatologisch en oftalmologisch getest.
Net even geprobeerd en mijn huid lijkt minder vettig
Je hebt twee kanten aan het doekje: een lichtgroene die porien leeghaalt en matteert, en een blauwe kant die de boel reinigt en verfrist... Voelt nu lekker fris en schoon

Leek me wel iets om te proberen icm de antibiotica, hopen dat het werkt

[ Bericht 99% gewijzigd door Locusta op 13-06-2006 17:33:03 (Heb mijn hoofdje er niet bij...) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')