Of je leest het even goed, blinde.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:17 schreef gebruikersnaam het volgende:
ga dan op een hutje op de hei wonen, als je je buren niet wil horen.
Top idee!quote:Op maandag 20 maart 2006 11:21 schreef Homdeck het volgende:
gooi arsenicum in zn snor
Want de volgende stap is...?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:16 schreef Duvel het volgende:
Vanavond dus maar voor de laatste keer iets minder vriendelijk vragen of ie ergens anders wil gaan zitten brommen en rochelen. Lul.
ik mag dan wel blind zijn, maar ik lees dat je in een flat woont, en dat je lastvan je onder buren hbet.quote:
D'r zijn grenzen. En als je al een paar keer duidelijk hebt gemaakt dat je last hebt van iemand, en diegene wenst daar niets aan te doen dan word ik daar een beetje moe van (in dit geval letterlijk).quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
ik mag dan wel blind zijn, maar ik lees dat je in een flat woont, en dat je lastvan je onder buren hbet.
Dit is nu eenmaal et nadeel van het wonen in een flat.
Dat is een stap verder. Ik belde de verhuurder met m'n klacht, en die zei dat ik dat lekker zelf moest uitzoeken. "Bel de politie, dat doet iedereen in Rotterdam."quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef MLF het volgende:
en politie?
Ja, zeggen dat je de politie moet bellen...quote:Op maandag 20 maart 2006 11:30 schreef MLF het volgende:
Verhuurder doet niks nee
dat kloptquote:Op maandag 20 maart 2006 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, zeggen dat je de politie moet bellen...
Vervelend.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
a) google op 'geluidsisolatie' en investeer ~1000 euro in geluidsisolatie (met een enkele laag isofix en gipsplaten red je 't niet).quote:Op maandag 20 maart 2006 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nadat het binnen een week voor de 3e keer raak was (en we waren dus al langs geweest bij hem!) heb ik zelf een keer uit frustratie een paar flinke stampen op de vloer gegeven.
Gevolg: hij ging gewoon terugbonken.
Het is een huurhuis, daar gaan we niet voor zoveel geld in investerenquote:Op maandag 20 maart 2006 11:45 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
a) google op 'geluidsisolatie' en investeer ~1000 euro in geluidsisolatie (met een enkele laag isofix en gipsplaten red je 't niet).
Dat zou betekenen dat we of in de keuken of in de woonkamer zouden moeten gaan slapen. Geen goed idee.quote:b) ga in een andere kamer slapen (eventueel in combinatie met a)
Hopelijk binnen nu en een anderhalf jaarquote:c) verhuizen.
En daarnaast zou het betekenen dat wij ons moeten gaan aanpassen aan een kerel die zich niet kan gedragen. Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Hij veroorzaakt overlast. Wij proberen (of inmiddels: probeerden) onze onderburen te sparen (niet stampen, geen luide muziek), en dit krijgen we terug.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is een huurhuis, daar gaan we niet voor zoveel geld in investerenBovendien trek ik niet even zoveel uit m'n broekzak.
[..]
Dat zou betekenen dat we of in de keuken of in de woonkamer zouden moeten gaan slapen. Geen goed idee.
[..]
Hopelijk binnen nu en een anderhalf jaar![]()
Verzamel wat andere buren en ga gezamenlijk naar de woningstichting. Samen sta je sterk. Heeft mijn moeder ook gedaan, haar buurman was ook nogal luidruchtig. Hij zit nu in een inrichtingquote:Op maandag 20 maart 2006 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als dit nou op vrijdag- of zaterdagavond zou gebeuren, dan hoor je ons niet. Dan kunnen wij ook uitslapen en dan geeft het allemaal niet zo.
Maar als je in bed ligt met de wetenschap er 4 uur later weer uit te moeten en die eikel blijft maar bulderen, ja dan wordt het gewoon wel zéér ergerlijk.
Deal.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:49 schreef Duvel het volgende:
En daarnaast zou het betekenen dat wij ons moeten gaan aanpassen aan een kerel die zich niet kan gedragen. Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
Overlast valt bij mijn weten niet binnen de wet, toch? Verder is het inderdaad een kwestie van wie de langste adem heeft. Maar als die vent gewoon in z'n woonkamer ging zitten en daar ging lopen ouwehoeren, was het hele probleem opgelost.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:13 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Deal.
De praktijk is dat degene die zich binnen de wet het onmogelijkste opstelt, en het beste bestand is tegen gezeik, overblijft.
Het probleem is dat er behalve ons waarschijnlijk geen anderen last van hebben. Zijn slaapkamer grenst aan zijn eigen woonkamer en aan de keuken van de onderburen... Verder heeft hij zelf geen onderburen, aangezien hij boven de kelderboxen woont.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:12 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Verzamel wat andere buren en ga gezamenlijk naar de woningstichting. Samen sta je sterk. Heeft mijn moeder ook gedaan, haar buurman was ook nogal luidruchtig. Hij zit nu in een inrichting![]()
Ga in je woonkamer slapen. Opgelost!quote:Op maandag 20 maart 2006 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overlast valt bij mijn weten niet binnen de wet, toch? Verder is het inderdaad een kwestie van wie de langste adem heeft. Maar als die vent gewoon in z'n woonkamer ging zitten en daar ging lopen ouwehoeren, was het hele probleem opgelost.
whehequote:Op maandag 20 maart 2006 12:57 schreef SHE het volgende:
Een topic openen , zal die gozer weinig doen hoor
Import natuurlijk, anders zou ik het toch niet enigszins netjes proberen op te lossen...?quote:Op maandag 20 maart 2006 12:57 schreef SHE het volgende:
Wat ben je nou voor Rotterdammer??
Punt 1 ga ik doen, zonder loden pijp dan.quote:Je hebt in deze maar 2 opties:
1. Je pakt een loden pijp, loopt naar beneden en vraagt nog een keer vriendelijk of hij zijn teringmuil wil houden na 23.00
2. Je belt bij de eerste rochel de politie
Het gros van de beklaagden zal door KLB niet worden geraakt. Valt me trouwens op dat iedereen het heeft over de politie bellen, terwijl ik dat toch als laatste middel zie. Is dat zo normaal?quote:Een topic openen , zal die gozer weinig doen hoor
Ik péins er niet overquote:
Je hebt praten en praten. Als je zoals bromsnor, met je fijne sonore stem gezellig discussies met je maten gaat lopen uitvechten, dan valt dat niet meer onder "praten".quote:Op maandag 20 maart 2006 13:58 schreef mazaru het volgende:
Leer er maar mee leven, tegen praten kan niemand wat doen.
Dat mag je namelijk in je eigen huis, op ieder tijdstip.
Of je mist het punt evenquote:
Ik bedoel dat luide muziek geen probleem is bij koken.. wel bij slapen.quote:
Dus als jij in je slaapkamer zou worden geplaagd door harde muziek van je aso buurman, verhuis je naar je woonkamer om te slapen? Laat me niet lachen!quote:Op maandag 20 maart 2006 14:07 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik bedoel dat luide muziek geen probleem is bij koken.. wel bij slapen.
Nou.. niet structureel natuurlijk.. maar incidenteel zou ik het wel overwegen als snelste oplossing. (op de loden pijp na danquote:Op maandag 20 maart 2006 14:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dus als jij in je slaapkamer zou worden geplaagd door harde muziek van je aso buurman, verhuis je naar je woonkamer om te slapen? Laat me niet lachen!
Het is hier van de 5 nachten waarop een werkdag volgt, gemiddeld 3 a 4 nachten raak. Dat mag je volgens mij dan wel een "structureel" probleem noemen.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:10 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nou.. niet structureel natuurlijk.. maar incidenteel zou ik het wel overwegen als snelste oplossing. (op de loden pijp na dan)
Blijft ie altijd in zijn slaapkamer wonen of alleen zolang ie aan het verbouwen is?quote:Op maandag 20 maart 2006 14:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is hier van de 5 nachten waarop een werkdag volgt, gemiddeld 3 a 4 nachten raak. Dat mag je volgens mij dan wel een "structureel" probleem noemen.
Tot ie weer geld heeft of zo. Maar hoe en wanneer...quote:Op maandag 20 maart 2006 14:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
Blijft ie altijd in zijn slaapkamer wonen of alleen zolang ie aan het verbouwen is?
Sprekend als Rotterdammer ( en ik ben van de allerbeste import, namelijk Den Haagquote:Op maandag 20 maart 2006 13:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Import natuurlijk, anders zou ik het toch niet enigszins netjes proberen op te lossen...?
[..]
Punt 1 ga ik doen, zonder loden pijp dan.
Punt 2 volgt als ie zich weer roert.
[..]
Het gros van de beklaagden zal door KLB niet worden geraakt. Valt me trouwens op dat iedereen het heeft over de politie bellen, terwijl ik dat toch als laatste middel zie. Is dat zo normaal?
Wanneer kom je bij mij langs?quote:Op maandag 20 maart 2006 14:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn motto is altijd, 3 strikes > out.
1 foutje kan gebeuren
een 2e keer etteren ook...daarna kom ik ff langs, of bel ik de politie. Heel simpel allemaal.
Bedankt voor je Rotterdammers-gebruiksaanwijzing... Ik ben duidelijk nog niet goed geïntegreerd na 5,5 jaar.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Sprekend als Rotterdammer ( en ik ben van de allerbeste import, namelijk Den Haag) kan ik zeggen dat dat idd heel normaal is.
Kijk, menig rochelaar...en zeker rotterdamse rochelaars..die snappen een vriendelijk verzoekje niet zo. Een loden pijp of politie...DAT wordt prima begrepen.
Normale mensen, excuseren zich bij de eerste klacht en houden er in het vervolg rekening mee...het overige volk moet je ff een handje helpen.
Net zo vriendelijk!
Natuurlijk geen 112 bellen, maar wel dat andere zeiknummer.
Mijn motto is altijd, 3 strikes > out.
1 foutje kan gebeuren
een 2e keer etteren ook...daarna kom ik ff langs, of bel ik de politie. Heel simpel allemaal.
Dat rochelen is voor hij in slaap valt. Lekker hoesten tot kokhalzens aan toequote:Op maandag 20 maart 2006 14:35 schreef Skorpija het volgende:
Maar dat hij rochelt als hij ligt te slapen kan de politie toch ook niets aan doen?
Net zoiets als snurken... haha, ik zie al dat de politie bij mij langskomt:"Meneer, als u nog 1x te hard snurkt, mag u op het bureau komen snurken"![]()
Die zijn wel gek, dan houdt hij die gasten op het bureau uit hun slaap.
Ehm...als je onder mij woont en lawaai maakt?quote:Op maandag 20 maart 2006 14:26 schreef Allochtoon het volgende:
Welke buurt is dit eigenlijk
Wat treft men het toch slecht met onder- en bovenburen, dit voorjaar gaan deze bij mij verhuizen, ik hoop niet dat er zulke josti's voor terugkomen. Of had ik die schapen niet moeten uitlekken langs mijn balkon?
Mijn onderburen zijn weleens pissig geweest, had ik mijn wekker vergeten uit te zetten toen ik niet thuis sliep. Dat ding blijft echt maar gaaaan als je hem niet uitramt. AIs dat dan op je vrij dag gebeurd is dat wel kut ja, gelukkig niet te vaak gebeurd.
[..]
Wanneer kom je bij mij langs?
Ik denk dat hij vooral op het loden pijp-aspect zit te wachtenquote:Op maandag 20 maart 2006 14:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm...als je onder mij woont en lawaai maakt?
Offtopic:quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
misschien is verhuizen een optie
Het was sarcastisch bedoeld hequote:Op maandag 20 maart 2006 14:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedankt voor je Rotterdammers-gebruiksaanwijzing... Ik ben duidelijk nog niet goed geïntegreerd na 5,5 jaar.
Overigens ben ik ook een aanhanger van het 3 strikes = out principe. Vandaar dat ik het nog één keer vraag. Eventueel vriendelijk.
Ik blijf lang vriendelijk normaal gesproken. Maar als je het op een gegeven moment twee keer gevraagd hebt, en een paar keer door middel van een vriendelijke dreun op de vloer duidelijk hebt gemaakt dat ie wat te luidruchtig is, is de kous voor mij af. Maar zover zijn we nog niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld he![]()
Tuurlijk gewoon weer ff vragen...gewoon vriendelijk, zeggen dat je graag een leuke relatie met je buren hebt, maar tevens erg veel prijs stelt op een goede nachtrust. En dat je niet zou willen dat het chronisch gebrek aan slaap ervoor zou zorgen dat je jezelf helemaal verliest, het zwart wordt voor je ogen en je ontoerekeningsvatbaar wordt. En dat hij, de rochelaar, dat probleem zo uit de wereld helpt, door muisstil te zijn na 23.00.
Dat moet lukken na afgelopen nacht.quote:Niet vergeten met je handen in je ogen te wrijven en af en toe een zenuwtrekje te vertonen!
Ja ik lig al vastgeketend in bed en de deur staat op een kierquote:Op maandag 20 maart 2006 14:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vooral op het loden pijp-aspect zit te wachten
quote:Op maandag 20 maart 2006 14:53 schreef Allochtoon het volgende:
Maar die vent is dus ongeveer op de helft van zijn slaap rond een uur of 12? Misschien moet je dan een paar keer de wekker zetten, als hij na de 3e slag uit is![]()
Wij hadden hetzelfde probleem ook. Zijn we met 11 man een week in ons huis gaan wonen (de hele familie), allemaal met klompen aan. Na een week verhuisden ze, en werd er een feest gegeven in de straat omdat de buren weggingen, serieusquote:Op maandag 20 maart 2006 15:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik laminaat én ik draag vaak hakken
Normaliter gooi ik m'n schoenen uit bij de deur, maar de laatste tijd niet meer, gek he?
Wij dus ook he...ik zo blazen op mijn dobbelsteentjes he, koop ik zo die hele fucking kalverstraat op ( serieus )quote:Op maandag 20 maart 2006 15:20 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Wij hadden hetzelfde probleem ook. Zijn we met 11 man een week in ons huis gaan wonen (de hele familie), allemaal met klompen aan. Na een week verhuisden ze, en werd er een feest gegeven in de straat omdat de buren weggingen, serieus![]()
![]()
Daarna kregen we weer van dat tuig, hebben we van die gabberjosti's een week in ons huis laten wonen, die met van die teringherrie-sjonnie-boxen aan kwamen zetten..
Nadat die buren steeds erger werden, hebben we dat huis uitgekocht en hebben we nu 5 etages
... mmkay.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Wij dus ook he...ik zo blazen op mijn dobbelsteentjes he, koop ik zo die hele fucking kalverstraat op ( serieus )![]()
![]()
Dit is zo grof,quote:Op maandag 20 maart 2006 11:16 schreef Duvel het volgende:
Laten we hopen dat zijn gerochel een voorbode is van zijn snelle verwijdering van deze aardbol.
Als je tere zieltje dit al niet aankan, adviseer ik je met klem om je fok!account door de shredder te halen.quote:
Ik hou van grofquote:Op maandag 20 maart 2006 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je tere zieltje dit al niet aankan, adviseer ik je met klem om je fok!account door de shredder te halen.
Serieus.
En dat is nou weer wel strafbaarquote:Op maandag 20 maart 2006 15:02 schreef Skorpija het volgende:
Maar je kan gewoon toch 's-ochtends je klompen aandoen en over je parketvloer lopen?
Ik neem aan dat hij 's-ochtends iets langer uitslaapt dan jij ..
En vervolgens in onderhandeling gaat dat als hij laat niet meer zo passievol dicsusseerd, dat jij 's-ochtends je pantoffels aantrekt ipv je klompen (of naarldhakken)
Wil jij me het wetsartikel eens geven waarin staat dat het verboden is om 's ochtends met klompen over een parketvloer te lopen?quote:
http://www.geluidnieuws.nl/2002/maart2002/parket.htmlquote:Op maandag 20 maart 2006 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wil jij me het wetsartikel eens geven waarin staat dat het verboden is om 's ochtends met klompen over een parketvloer te lopen?
Ik heb nog eens in mijn voorwaarden gekeken en dit staat er niet in. Er staat evenmin in dat ik geen laminaatvloer of parketvloer mag leggen, zoals in je eerdere bericht wel het geval was.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:35 schreef mazaru het volgende:
En dat geldt voor iedere woning waar je benedenburen hebt.
Beide links die je aandraagt gaat over contracten, niet over wetten. In de huurvoorwaarden van deze woning staat nergens dat het niet mag, dat hebben we nog gecontroleerd voordat we die vloer neer hebben gelegd. Overigens boeit deze hele discussie niet, want in de slaapkamer ligt tapijt.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:35 schreef mazaru het volgende:
Huurder zal gedurende de huurtijd het gehuurde voorzien van behoorlijke meubilering en stoffering. In een appartement of flat dient een zodanige vloerbedekking te worden aangebracht, dat er voldoende geluiddemping is. In het geval de huurder harde vloerbedekking in het gehuurde wenst aan te brengen is voorafgaande schriftelijke toestemming van verhuurder vereist. Verhuurder kan aan het verlenen van toestemming voorwaarden verbinden en kan, indien zij voorziet dat met voorwaarden niet voldoende geluiddemping valt te verkrijgen, ter voorkoming van overlast, toestemming weigeren.
http://www.svanet.nl/Main.aspx?Cat=54
En dat geldt voor iedere woning waar je benedenburen hebt.
Ik weet zeker dat als je het woningbedrijf belt (moet je trouwens niet doen hoor!) dat ze het zullen bevestigen.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb nog eens in mijn voorwaarden gekeken en dit staat er niet in. Er staat evenmin in dat ik geen laminaatvloer of parketvloer mag leggen, zoals in je eerdere bericht wel het geval was.
Daarnaast heb ik een geluidsdempende ondervloer gelegd.
Wat een kúl! Het staat nóch in mijn contract, nóch in m'n algemene voorwaardenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat als je het woningbedrijf belt (moet je trouwens niet doen hoor!) dat ze het zullen bevestigen.
Pas als je kunt aantonen dat je er toestemming voor hebt gekregen, mag je harde vloerbedekking in een flat hebben.
De meeste mensen weten het niet, dus weinig kans dat je buurman er over gaat klagen.
Maar als hij echt kwaad wil, dan kan hij je via het woningbedrijf verplichten om het laminaat er uit te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |