abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36293645
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:28 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben geen puber meer Hormoonhuishouding veranderd?
Ja, dat vraag ik me dus ook wel eens af... waarom heb ik nog puistjes ondanks dat ik uit de pubertijd ben... Alleen had ik tijdens de pubertijd dus bijna geen puistjes. Omgekeerde wereld!
Maar misschien zou het dan bij jou nu wel effect hebben idd. Toch heb ik dan zoiets van - als je nu nog dezelfde puistjes hebt als in de pubertijd, is je hormoonhuishouding dan wel veranderd? Of heeft het probleem niet zoveel met je hormonen te maken? Dat vraag ik me bij mezelf ook af, of het wel een hormoongerelateerd probleem is, aangezien bij mij de anti-conceptie en natuurlijke cycli er nooit invloed op hebben gehad. Bijv. meer puistjes tijdens mijn ongesteldheid ofzo, maar dat heb ik dus nooit gehad.
pi_36294781
Het is wel minder geworden, dat sowieso, maar toch stoor ik me er nog aan terwijl de rest van de wereld het misschien helemaal niet opvalt
pi_36295762
Ik heb de diane bijna 10 jaar geslikt tegen overbeharing. Ongemerkt zijn er in die 10 jaar toch wel wat bijwerkingen in geslopen.
Ondertussen ben ik al een tijd gestopt, en uiteindelijk overgestapt op de mirena.
Helaas is de overbeharing weer terug, maar mijn humeur is wel beter en stabieler en ik ben 8 kilo afgevallen...
pi_36303203
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:01 schreef wendy-tje het volgende:
Helaas is de overbeharing weer terug, maar mijn humeur is wel beter en stabieler en ik ben 8 kilo afgevallen...
Volgens dat andere topic in LIF kan je helemaal niet zijn afgevallen als je met de pil stopt
(eh, ik ben het e rniet mee eens hoor, ik ben ook flink afgevallen na stoppen met de Diane)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:59:12 #55
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36303555
Ik heb een anatal jaren de diane pil gebruikt tegen puistjes en tegen overmatige menstruatiekramp en vloed. daar werte het fantastisch voor.

ik wilde ehcter liever geen hormonen slikken en vergat bovendien vaak op tijd neiwue strips te bestellen dus ben een paar keer gestart en gestopt en weer gestart (ook geen pretje voor je hormoonhuishouding...dom kwakveense!)

nu ben ik een maand of 6 definitief gestopt. de puistjes (ben 23) zijn wel weer een beetje terug (vooral langs mijn kaak, echt zo'n hormoonacne plek) maar beginnen nu alweer weg te trekken dus ik neem ze maar voor lief. gewoon goed schoonhouden de boel dan loopt t bij mij wel los.

bijwerkingen waar ik achteraf last van gehad heb (ja, het duurde even voor t kwartje viel)
-twee cupmaten groter. ofwel van de pil ofwel van mijn 20 kilo gewichtstoename die daar vast grotendeels los van stond.
-migraine-achtige hoofdpijn
-depressie

die laatste kwam ik aps achter toen ik me realiseerde dat ik een behoorlijk vrolijke puber was tot ik aan de pil ging, en daarna behoorlijk vaak depressieve perioden heb gehad, die op miraculeuze wijze eigenlijk telkens spontaan over waren als ik 3 maanden met de pil was gestopt. hoorde van een vriendin hetzelfde....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_36306801
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens dat andere topic in LIF kan je helemaal niet zijn afgevallen als je met de pil stopt
(eh, ik ben het e rniet mee eens hoor, ik ben ook flink afgevallen na stoppen met de Diane)
Grappig, toen ik de diane nog slikte lijnde ik strenger dan ik nu doe, en toch ging er maar niks af.
Nu lijn ik minder streng en zit ik plotsklaps op mijn streefgewicht...
pi_36319031
Die spontante borstvergrotingen hè, gaan die ook weer weg als je stopt? Ik heb er gisteren gewoon van zitten janken (misschien ook meer emotioneel door de pil...) ik heb ondertussen cup D volgens mij en nu zijn ze nog ongelijk geworden ook. Daar baal ik dus echt van! Ik hoop dat het nog bijtrekt!
pi_36319970
Dat trok bij mij wel bij, maar ook omdat ik dus gewicht kwijt raakte
pi_36488588
Nou, volgens de dokter had ik toch te veel bijwerkingen, en hij kwam tot de conclusie dat ik gewoon niet zo goed tegen hormonen kan. (Dat wist ik al twee jaar, maarja...)
Vanmorgen ben ik dus naar de vrouwelijke dokter geweest want die had wat meer zicht op spiraaltjes e.d. Ze heeft me de Yasmin voorgeschreven en een verwijsbrief meegegeven voor een gyneacoloog, mocht de Yasmin ook niet goed aanslaan dan mag ik naar de gyn om (waarsch.) een Gynefix te laten plaatsen. (koperspiraaltje zonder T-frame) Dus alweer iets anders...
pi_37575527
Hey,

Ik ben ondertussen 22 jaar en heb nog steeds last van puistjes, vooral op mijn kin dan.
Ik neem sinds 2,5 maand Elisa35, de generische versie van Diane maar merk eerlijk gezegd nog niet veel verbetering, in tegendeel zelfs. Heeft er iemand ervaring met deze pil of met Klinotab (antibioticum tegen puistjes) want ik weet niet goed wat ik nu moet doen, afwachten of een andere pil vragen?

Vele groetjes
pi_37575627
Ik zou zeggen, heb geduld. Het kan echt een paar maanden duren voordat het begint te werken (zie ook mijn reactie eerder in dit topic).
pi_37651123
Ik heb sinds een maand last van kleine onderhuidse witte bultjes op mijn kin die maar niet weggaan. Ik vroeg mij af of dit een reactie kan zijn op de pil (Elisa35) die ik nu 2,5 maand neem tegen acne?
pi_37651430
@ cherry - Ik heb die bultjes juist vanzelf al en probeer er met de pil vanaf te komen... Ben ondertussen aan de 2de strip van de Yasmin. Ik heb geprobeerd door te slikken maar na 4 dagen had ik zoveel last van de bijwerkingen dat ik toch maar een stopweek heb gehouden.
Ik merk wel dat ik nu juist meer puistjes krijg, vooral op plekken waar ze normaal niet zitten, bijvoorbeeld in mijn nek en op mijn wangen. Volgens mijn dokter kun je dit in het begin verwachten, meestal verergert het probleem eerst voordat het minder wordt. Dat zei hij bij de Dianepil ook. Dit kan dus bij jou ook het probleem zijn lijkt me. Het kan minstens 3 maanden duren voordat je een verschil gaat merken, als er dan nog geen verbetering is zou ik de dokter even bellen. Waarschijnlijk adviseert die dan om er nog 3 strips aan vast te plakken om het zeker te weten, als je verder geen last hebt van bijwerkingen. Het duurt over het algemeen 6 maanden voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast aan een anticonceptiemiddel.
pi_37651724
ik heb diane ook gekregen voor mn puistjes, maar na een tijd kreeg ik n antibiotica kuur, omdat diane niet goed hielp. na die kuur was alles weg en is ook niet meer teruggekomen.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_37652012
Ik heb wel de indruk dat de puistjes gebeterd zijn omdat ik nu ook antibiotica neem maar die onderhuidse bultjes zijn volgens mij echt een reactie op de pil... zou het niet kunnen dat ik allergisch ben voor één van de stoffen hierin?
Welk antibioticum heb jij genomen en hoelang?
pi_37654715
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:05 schreef cherry006 het volgende:
Ik heb wel de indruk dat de puistjes gebeterd zijn omdat ik nu ook antibiotica neem maar die onderhuidse bultjes zijn volgens mij echt een reactie op de pil... zou het niet kunnen dat ik allergisch ben voor één van de stoffen hierin?
Welk antibioticum heb jij genomen en hoelang?
volgens mij heette t roacutine (zoiets), het is igg de welbekende kuur tegen acne. ik moest in t begin bloed prikken en na een maand nog een keer. ik heb de kuur 4 maanden gehad, 30 mg per dag. het heeft heel goed geholpen en na de kuur komt t ook niet meer terug.
pi_37661545
Roaccutane, dat is volgens mijn dokter wel zo'n beetje het laatste redmiddel als echt niet anders werkt. Of als je natuurlijk een vrij ernstige vorm van acne hebt. Maar bij mij is het niet zo'n superprobleem (behalve van my point of view dan) dus het zal nog wel even duren voordat ik daarbji terecht kom... Ik hoop ook wel dat er iets anders is dat werkt, ik hoor dat het erg onprettige bijwerkingen kan hebben en dat je ook niet automatisch van de bijwerkingen af bent als de kuur af is...
pi_37662306
En na hoeveel tijd heeft roaccutane bij jou geholpen? Want ik heb al van heel wat mensen gehoord dat ze eerst een soort opstoot krijgen die toch wel even kan duren vooraleer het begint te verbeteren...
pi_37683842
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:12 schreef cherry006 het volgende:
En na hoeveel tijd heeft roaccutane bij jou geholpen? Want ik heb al van heel wat mensen gehoord dat ze eerst een soort opstoot krijgen die toch wel even kan duren vooraleer het begint te verbeteren...
dat weet ik niet meer precies, is al bijna 2 jaar geleden, maar ik kan me herinneren dat ik na verloop van tijd wel een verbetering zag. ik heb geen last van gehad dat het eerst erger werd ofzo en van bijwerkingen heb ik ook geen last gehad.
pi_37683880
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:53 schreef flutterbye het volgende:
Roaccutane, dat is volgens mijn dokter wel zo'n beetje het laatste redmiddel als echt niet anders werkt. Of als je natuurlijk een vrij ernstige vorm van acne hebt. Maar bij mij is het niet zo'n superprobleem (behalve van my point of view dan) dus het zal nog wel even duren voordat ik daarbji terecht kom... Ik hoop ook wel dat er iets anders is dat werkt, ik hoor dat het erg onprettige bijwerkingen kan hebben en dat je ook niet automatisch van de bijwerkingen af bent als de kuur af is...
ja, de dokter zei idd dat dit het laatste was. ik heb gelukkig geen last van bijwerkingen gehad, tijdens en na gebruik. het heeft goed geholpen en de acne blijft daarna ook echt weg.
pi_37708717
Als je roaccutane 20mg/dag tegen lichte acne neemt, heb je dan ook last van bijwerkingen zoals opstoten van acne ... En duurt het bij lichte acne minder lang vooraleer het verbetert of heeft dit geen invloed?
pi_37710722
Ik heb van mijn tiende tot mijn 23e onder de acne gezeten. Alles geprobeerd, en het werd alleen maar erger. Ik kreeg echt de meest gruwelijke huidontstekingen, en kreeg er zelfs littekens van. Sinds ongeveer een jaar slik ik de Dianepil. Op zich ben ik er tevreden mee: mijn huid is weer helemaal gezond, geen puistje meer te bekennen, vettige plekken zijn verdwenen.

MAAR.

De dokter had me er al voor gewaarschuwd. Die pil gaat er onherroepelijk voor zorgen dat je dikker wordt. En dat is waar, en erger dan ik had verwacht. Ik ben in een jaar tijd van maat 36/38 naar maat 42 gegaan. En dat terwijl ik minder en gezonder ben gaan eten. Snoep en koek komt het huis niet in, Frisdrank pak ik ook nooit meer.

Ik vraag me af: als ik nu stop met die pil, wat gebeurt er dan? Raak ik dat extra gewicht weer kwijt? en komen de puistjes weer terug?

soms heb ik het idee dat het echt kiezen is uit twee kwaden.
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:50:02 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_37714880
ik kreeg de diane ook voorgeschreven vanwege mijn puistjes.
Na een tijdje werd het wel minder, maar echt over ging het maar niet (vooral op mijn nek en schouders). Sinds een poosje gebruik ik benzoylperoxide hydrogel en echt, ik heb nog nooit zo'n zacht velletje gehad!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_37723181
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vraag me af: als ik nu stop met die pil, wat gebeurt er dan? Raak ik dat extra gewicht weer kwijt? en komen de puistjes weer terug?
Toen ik met de Diane-pil stopte viel ik inderdaad af. Ik ben op m'n 16e met de Diane-pil begonnen en heb hem meer dan tien jaar geslikt. Ik was er eigenlijk helemaal aan gewend geraakt dat ik rond de 63 kilo woog, ik dacht dat dat mijn gewone, natuurlijke gewicht was. Maar na te zijn gestopt met de Diane-pil ben ik na verloop van tijd 5-6 kilo afgevallen zonder er iets voor te doen en nu weeg ik op m'n 31ste al een hele tijd weer hetzelfde als toen ik 16-17 was. (hoera! ) De puistjes kwamen in het begin wel terug, daar baalde ik behoorlijk van (daar zit je op mijn leeftijd toch echt niet meer op te wachten), maar op een gegeven moment hield het op en nu heb ik al een hele poos nergens last meer van. Kortom, ik ben erg blij dat ik met de Diane-pil gestopt ben: ik ben er kilo's door afgevallen, ik heb geen puistjes meer en last but not least heb ik ook véél minder vaak hoofdpijn dan toen ik de pil nog slikte en áls ik hoofdpijn heb is het niet zo hevig als vroeger, nu kan ik er gewoon paracetamol tegen gebruiken, dat hielp vroeger niet.
pi_37724800
Hey iedereen!

Heeft er iemand ervaring met Differin gel tegen acne?

Groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')