quote:Op maandag 20 maart 2006 09:33 schreef Woepsie het volgende:
Net zo lang
Argh... Ik snap dus niet dat mensen bij de Postbank zitten...quote:Op maandag 20 maart 2006 09:35 schreef sanger het volgende:
voor 16.00 overmaken is de volgende dag op rekening
Daar verdienen ze hun geld mee, lekker rentenieren op andermans geldquote:Op maandag 20 maart 2006 10:00 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Argh... Ik snap dus niet dat mensen bij de Postbank zitten...
Waarom kan de Postbank niet gelijk je geld overmaken, terwijl andere banken het wel kunnen?
internetbankieren
Ik snap dus niet dat mensen dat pikken...quote:Op maandag 20 maart 2006 10:04 schreef HyperDevil het volgende:
[..]
Daar verdienen ze hun geld mee, lekker rentenieren op andermans geld![]()
Die is er niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:06 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Ik snap dus niet dat mensen dat pikken...
Postbank pakt inderdaad gewoon standaard 1 dag rente, waardoor jij als consument een dag langer op je geld moet wachten dat bij de andere banken...
Wat is het voordeel van de Postbank dan boven andere banken als RaboBank, ING, ABN etc...?
Mijn werkgever betaald vanaf een girorekening, ik heb mijn geld nu al en mijn collega's met een bankrekening nietquote:Op maandag 20 maart 2006 10:07 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Dan ben ik tenminste niet de enige die geen voordelen ziet in het gebruik van de Postbank!
Dat komt omdat jou werkgever jouw geld vorige week al overgemaakt heeft om er zeker van te zijn dat je het niet later krijgtquote:Op maandag 20 maart 2006 10:09 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Mijn werkgever betaald vanaf een girorekening, ik heb mijn geld nu al en mijn collega's met een bankrekening niet
Jaren geleden (voor internetbankieren) moest ik eens snel geld van een spaarrekening naar een gewone rekening overmaken. Ik naar de bank en vragen hoelang het duurde om het geld van me ene naar de andere rekening over te maken. Het antwoord was: 2-3 dagen?! Dus ik vragen of ik het ook contant kon opnemen en dan storten. Ja dat kon. Ik snap er nog steeds niks van, iets wat veel meer werk voor ze was kon onmiddelijk, maar gewoon je geld van de ene naar de andere rekening overmaken was te moeilijk...quote:Op maandag 20 maart 2006 10:08 schreef msteggink het volgende:
Geld opnemen, aan die andere overhandigen, hij stort het op zijn rekeningEn het is nog sneller dan een postbank overboeking
![]()
Omdat een rabobank overal geld voor rekent, zeker qua bankpasjes ed.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:06 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Ik snap dus niet dat mensen dat pikken...
Postbank pakt inderdaad gewoon standaard 1 dag rente, waardoor jij als consument een dag langer op je geld moet wachten dat bij de andere banken...
Wat is het voordeel van de Postbank dan boven andere banken als RaboBank, ING, ABN etc...?
dit klinkt erg plausibel maar anderzijds ook vreemd. Want als het tegenwoordig zo snel gaat, waar zijn dan de spoedbetalingen voor (waar je geld voor moet betalen)?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:36 schreef HellRaver het volgende:
Tot voor kort hield de Postbank je geld inderdaad 1 dag vast.
Aangezien dat nu niet meer mag doen ze dat ook echt niet meer.
In 99% van de gevallen duurt het overboeken 1 dag (PB <-> RB) alleen van PB <-> PB en RB <-> RB via telebankieren is realtime. (Nu overmaken is nu op de rekening hebben)
zijn die niet bedoeld voor internationale overschrijvingen?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:58 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
dit klinkt erg plausibel maar anderzijds ook vreemd. Want als het tegenwoordig zo snel gaat, waar zijn dan de spoedbetalingen voor (waar je geld voor moet betalen)?
Kan je dan je geld niet snel overstorten naar het buitenlandquote:Op maandag 20 maart 2006 11:05 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
zijn die niet bedoeld voor internationale overschrijvingen?
Inderdaad o.a. voor buitenland... En ja ik heb weleens gezien dat een spoedbetaling net zo snel ging als een gewone betaling terwijl je er wel geld voor betaald.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:58 schreef N-tertainment het volgende:
[..]
dit klinkt erg plausibel maar anderzijds ook vreemd. Want als het tegenwoordig zo snel gaat, waar zijn dan de spoedbetalingen voor (waar je geld voor moet betalen)?
Dit topic is niet bedoeld om te discussieren welke bank het beste is. Daarom heb ik ook bij verschillende banken een prive-rekening lopen. Want bij elke bank zijn er wel voor-en nadelen te noemen.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:45 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Die is er wel. Postbank is goedkoper dan andere banken
Dus eindstand: Afgaande van de antwoorden kan ik concluderen dat als je vandaag VOOR 16:00 overboekt, het geld morgen op de rekening van de begunstigde staat.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:39 schreef HellRaver het volgende:
In 99% van de gevallen wel.... indien er voor 16.00 overgeboekt is.
dat is iid erg irritantquote:Op maandag 20 maart 2006 16:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat je van je internet spaarrekening niet realtime naar je lopende rekening over kan makne.
Een binnenlandse spoedbetaling tussen 2 verschillende banken scheelt je (minstens) 1 dag. Vandaag overgeboekt voor 16.00 uur staat het er dezelfde werkdag nog op. Voor 16.00 uur omdat er verrekend moet worden tussen de banken en dat gebeurd tot ongeveer 17.00 uur door Interpay.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:09 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Inderdaad o.a. voor buitenland... En ja ik heb weleens gezien dat een spoedbetaling net zo snel ging als een gewone betaling terwijl je er wel geld voor betaald.
Er zijn geloof ik wel banken die een afspraak hebben dat bij een spoedbetaling ook realtime (dezelfde dag) gestort wordt.
Als dat bij dezelfde bank is dat gewoon zo, tenminste bij de ABN-Amroquote:Op maandag 20 maart 2006 16:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat je van je internet spaarrekening niet realtime naar je lopende rekening over kan makne.
Wat een slap verhaal, dat doet de Rabobank helemaal niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:31 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Omdat een rabobank overal geld voor rekent, zeker qua bankpasjes ed.
En wat maakt mij het uit dat mijn geld een dagje later er is, rente krijg ik toch niet op me doorlopende rekening. En tussen me salaris zit ook altijd precies 4 weken.
Dude, 10 uur is onzin. Dat is namelijk een uur of 13.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:02 schreef nicky73 het volgende:
hallo allemaal,
als je met de abn geld overmaakt naar de ing voor 10u. ochtends is het even na 16u. binnen bij de ing. tijden waarop er geld binnen kan komen bij de ing zijn: 10u,11u,12.30u,14u,16u,18u. meestal komt er na 18u. bij de ing niets meer binnen en niet op zaterdag en zondag integenstelling tot abn die wel in het weekend boekt.
het moet dus voor 10u. overgemaakt zijn vanaf de abn. aangezien de ing nogal lui is en tegen alle regels in het geld vasthoud wanneer mogelijk. ook al mag dat niet wettelijk.
wanneer je van de ing geld overmaakt naar de abn kan dat sneller binnen zijn. gebeurd dit even na 10u ochtends is er kans dat het voor 14u binnen is, maar wel dezelfde dag tot na 21u zelfs kan het binnenkomen.
dit is mijn ervaring na jaren lang bankieren met banken. ik bedoel met dit wel internetbankieren en geen overmakingkaarten. internet bankieren kan snel gaan maar voorals nog duurt het gemiddel 4 uur voordat een dergelijke transactie voldaan is.
hopelijk kan men wat met deze info.
mvg. nicky
Misschien omdat de Postbank niet meer bestaat?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:00 schreef cindy311 het volgende:
ik heb dinsdagavond geld van een bankrekening overgeboekt naar een postbank rekening en het is vandaag vrijdag en het staat er nog steeds niet op. waarom? hoezo rente trekken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |