NOS verbiedt Jack van Gelder rol in musical
--------------------------------------------------------------------------------
Jack van Gelder mag van de NOS niet als 'special guest' meedoen aan de show Musicals in Ahoy'. Dat meldt GPD. De sportpresentator kreeg onlangs als fervent musicallief- hebber een rol in dit spektakel aangeboden tijdens het programma TV Toppers, maar op last van zijn werkgever moet Van Gelder weigeren. De NRCV vindt het 'ontzettend jammer' dat Van Gelder het cadeau niet kan aannemen.
Volgens Maarten Nooter, Hoofd Sport bij de NOS, kan er geen sprake van zijn dat Van Gelder meedoet aan Musicals in Ahoy'. "Het past niet in Jacks werkschema. De start van de show valt samen met de finale van de Champions League, en daarna moet hij zich voorbereiden op het WK in Duitsland. Zo gaat hij het Nederlands elftal volgen dat in retraite gaat in Zwitserland."
Nooter maakt er geen geheim van dat hij zijn presentatoren liever niet dergelijke frivole dingen ziet doen. "Wij vinden dat een serieus journalist eigenlijk niet in zoiets thuis hoort." Volgens Van Gelder zijn de negen shows wél prima te combineren met zijn werk. "Als Nooter zegt dat het niet kan vanwege mijn werkschema, is dat een klinkklare leugen." Volgens de sportpresentator is het verbod alleen gestoeld op de vrees voor aantasting van zijn imago. "En dat vind ik absolute onzin", aldus Van Gelder. "Het zou ook voor de NOS pure winst zijn als een van hun meest toonaangevende presentatoren laat zien dat hij ook nog iets anders kan."
Van Gelder is teleurgesteld in zijn werkgever. "Ik had verwacht dat ze zouden zeggen: 'gefeliciteerd, wat een geweldig aanbod. We komen naar je kijken.' Dan komt deze reactie wel heel koud op je dak. Ik ga niet weg. Daarvoor heb ik het nog veel te veel naar mijn zin bij de NOS." GPD
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."